Auteur |
Bericht |
RD Automotive
|
Motorschade Porsche 997 4S 2007
Hallo,
Mijn Porsche 997 4S uit 2007 heeft motorschade. Begon met witte rook. Bij Porsche in de motor laten kijken en de cylinderwand is gescheurd. Dat wordt dus een revisiemotor!
Ik lees dat je bij MH automobielen in Peize terecht kunt en dat er in Middelburg ook een bedrijf zit.
Iemand goede ervaringen of adviezen?
groeten, Richard
|
14 nov 2014 16:10 |
|
|
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik heb geen ervaring met beide bedrijven die je noemt, maar Michel van Auto Resto is in Nederland een autoriteit op het gebied van het herstellen van dit type motorschade. Ik zou hem eens benaderen: http://auto-resto.nlSucces, dit soort berichten zijn nooit leuk
_________________________________________ Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...
|
14 nov 2014 16:15 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Maar gelukkig komt het maar bij een heel klein percentage van de 996/997 voor.........
not, helaas. Sterkte.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 nov 2014 16:34 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Zijn daar eigenlijk cijfers over bekend? Als op dit forum 6 keer per jaar een melding wordt gedaan over een motorschade bij een 996 / 997 dan winden wij ons daar over op en blijft het ook hangen. Ik ben heel tevreden met mijn 964. Maar als ik zou overwegen een 997 aan te schaffen, dan begrijp ik dat ik met een MK2 aan de veilige kant zit (met dito prijsplaatje ).
|
14 nov 2014 17:44 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Welkom. Gewoon even contact met Resto opnemen.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
14 nov 2014 18:37 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik zou zeggen kijk en vergelijk. In Peize doen ze er ook heel wat per jaar.
|
14 nov 2014 19:41 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Slecht nieuws, ook de 997 heeft ontwerpfouten.... jammer maar het is eenmaal zo. iig weet ik zeker dat michel van auto resto goed werk afleverd. ik spreek jammer genoeg ook uit ervaring... succes gewenst.
|
14 nov 2014 22:39 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
staat vast al ergens op deze site. bearing.The truth of the matter is that 996’s failure rate from 1999 to 2002, and 2004 onward was less than 1%, and between 2002 and 2004 the failure rate was between 4 and 10 percent. That being said my 1999 996 would have had a failure rate of less than 200 cars since approximately 21000 were made in 1999. The figure I got were from the law firm handling the class action lawsuit, and were found during discovery. A different bearing was used from 2002 to 2004.
bron: comment onder http://www.thetruthaboutcars.com/2010/0 ... 1-996-3-4/feit is dat handgebouwde Duitse auto's meestal beter zijn dan niet handgebouwde Duitse auto's. efficientie en winst bejag door beurskoersen liggen hier natuurlijk aan ten grondslag. niets mis mee, als porsche nu 400.000 euro voor een 911 gaat vragen omdat hij dan uit een redelijk roestbestendig chassis bestaat en een bullitproof blok etc dan hoor je iedereen ook piepen. zie e38 zie e30 zie w210 zie 993
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
16 nov 2014 17:37 |
|
|
RD Automotive
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Resto uit Nijmegen biedt aan om voor € 9.000,00 inclusief de BTW de motor te voorzien van nieuwe stalen cilinderbussen met nieuwe zuigers, krukaslagers worden vervangen, er wordt en modificatie aan de (water)koeling gedaan en tevens een modificatie die de olietemperatuur en watertemp. 5 graden lager houdt. Prijsopgaaf is inclusief uit- en inbouw, afstelling en programmeren.
MH Automobielen uit Peize heeft een andere werkwijze. Zij honen de cilinders uit en waar nodig vervangen zij deze. Vervolgens wordt er een harde laag nikkelseal aangebracht. Zij modificeren nog iets (ik weet niet hoe dat genoemd wordt) wat de onderkant van de extra zuigers koelt;
Ik zou graag willen weten welke werkwijze het beste is. Prijsstelling is ongeveer gelijk. Garantie 1 jaar.
|
18 nov 2014 14:07 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Als ik dit zo lees doe MH Automobielen vooral aan symptoom bestrijding. Kan ook werken, maar Resto pakt de oorzaak aan, het koelsysteem. Zou voor Resto gaan . Succes.
|
18 nov 2014 14:18 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
MH Peize installeert dus zuigerbodemkoeling, zijn kleine nozzles die bij een bepaalde druk opengaan en zo met olie de onderkant van de zuiger koelt. Zit zelfs standaard op een Volvo 940 uit 1993...
Weet niet wat er bij MH nog allemaal meer gebeurd, maar ik zou ook voor Resto gaan. Compleet package!
|
18 nov 2014 16:12 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
zal denk ik zijn: "wat de onderkant van de zuigers extra koelt"
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
Laatst bijgewerkt door MarcoB op 18 nov 2014 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 nov 2014 16:49 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
lees je ook eens in op hartech.org Ook zij zijn al enige tijd bedreven in engine re-bullds en modificeren de motoren volgens het "closed deck"princiepe. Dit is ook toegepast door Porsche op de facelift 997. Ik zie dat Resto nieuwe stalen cilinderbussen monteert, gebruikt hij geen alu?. Staal wordt, voor zover ik weet, niet gebruikt door Porsche als cilinderbussen en zal dus anders reageren op temperatuurverschillen in de motor. Koelprobleem van de waterkoelers is oa een te langzame aanpassing van de thermostaat op de olietemperatuur. Naast rustig warm rijden, zal je de wagen dus ook rustig moeten heet rijden. Suc6.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
18 nov 2014 16:50 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Mijn auto is door Resto gedaan en die heeft toen de cylinders bij Hartech laten doen.
_________________________________________ rouge et noir
|
18 nov 2014 21:37 |
|
|
Frans D
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Dat heeft Porsche ook bij de Cayman S gedaan en dat werkt niet echt. Zie mijn laatste reactie in deze topic voor een uitleg hierover; viewtopic.php?f=3&t=38056&p=1017614#p1017614
|
18 nov 2014 22:49 |
|
|
RD Automotive
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik twijfel of ik de reparatie met stalen cilinderbussen (liners) laat reviseren of met alu/nikasil. Hartech (UK) reviseert enorm veel motoren volgens de laatstgenoemde methode. Heeft er iemand misschien positieve of negatieve ervringen met de "Hartech" methode? http://www.hartech.org/porsche_996_997_ ... iners.html
|
14 dec 2014 14:18 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Nicasil laag kost per cil. ca.200 euro per cilinder, zuigers enz. levert Porsche alleen per set......you do the math!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
14 dec 2014 17:39 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Zoals gezegd is mijn auto door Resto gedaan en hij heeft toen de cylinders door Hartech laten doen. En weet je wat? Hij loopt nog altijd mooi! Het is echt een no brainer. Ze komen niet voor niets ook uit het buitenland naar Resto...
_________________________________________ rouge et noir
|
14 dec 2014 18:01 |
|
|
RD Automotive
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik weet het. Resto heeft ook zeker mijn aandacht. Op dit moment geeft hij de voorkeur aan het plaatsen van stalen bussen ipv alu nikasil bussen.
Ik twijfel omdat dit een andere metaalsoort is met andere uitzettingen als aluminium. Staal in aluminium icm hoge prestaties zou op termijn toch tot problemen kunnne leiden.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die de Hartech methode hebben laten toepassen.
|
14 dec 2014 21:15 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ach, de meeste motoren van Porsche hebben een megaprobleem, na de introductie van de 996 eerste serie in 1997 duurt het dus tot modeljaar 2009 ( 997 Type 2) voordat een al 12 jaar bekend probleem een beetje is opgelost. De 964 was natuurlijk een natte krant ( Olie liep er aan alle kanten uit), bij de oude 2.7 braken er bouten af, bij een ander type was het een drama als je niet nadien hydraulische kettingspanners liet plaatsen. Nee op het gebied van motoren hebben de meeste Porsche een probleem. Maar ook simpelere zaken zoals draagarmen, kunnen alleen helemaal vervangen worden, voor € 550,= per hoek. Echt zelden auto's tegengekomen waar de draagarmen zo snel van kapot gingen. Een Porsche kost per jaar ongeveer net zoveel aan onderhoud, als een Audi per 100.000 km ( en mijn twee Audi's kosten elk per 300.000 km minder dan mijn Porsche per 2 jaar). Dus ja, ik vind mijn 911 supergaaf en ik rij er veel in, maar kwa onderhoud zijn het hopeloze auto's !
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 dec 2014 23:18 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Ik haak even in! Beide methodes kan ik toepassen...echter gaat mijn voorkeur nu uit naar een staal legering zoals toegepast in de mezger gt3. Deze motoren kennen dan ook geen cilinder isssues. Ik wil hartech zeker niet afvallen, ze leveren meestal prima werk. Het probleem zit in de hardheid van de cilinderwanden. De originele zijn erg zacht en bros van structuur evenals de alu cilinders van Hartch. Een 3.4 durf ik nog met alusil te repareren maar een 3.6 of laat staan een 3.8 krijgt bij mij 6 nieuw zuigers veren en staal. We hebben er nog geen enkele terug gehad.Echter wel enkele motoren gerepareerd met alusil die wegens een lekke radiateur weer stuk liepen. Dat blijft dus met geknepen billen achter het stuur. De keus blijft aan de opdrachtgever maar de resultaten spreken voor zich..0 uitval en langer garantie.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
14 dec 2014 23:53 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
persoonlijk heb ik minder onderhoud gehad aan de porsche tov van mijn daily drivers incl de audi.
|
15 dec 2014 0:13 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
+1 Ik ben even klaar met Audi
|
15 dec 2014 9:51 |
|
|
duc11
iets met geld en gezondheidverre oosten
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
_________________________________________ speed is lekker, maar dan wel op de weg
Laatst bijgewerkt door duc11 op 16 dec 2014 18:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 dec 2014 19:02 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
Volgens Hartech: There are several others in business that we expect to jump on the bandwagon (like selling LTT's after no research or testing) or try to find a cheaper alternative (like steel liners) that prove less reliable long term - but we don't mind those seeking to run their cars when they cannot really afford them going elsewhere as there are always plenty who appreciate quality engineering expertise and commitment and know who best to go to when they have engine problems. http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... d%3F&mid=0
|
15 dec 2014 19:39 |
|
|