Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:43

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Motorschade Porsche 997 4S 2007 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: Motorschade Porsche 997 4S 2007
PTT schreef:
Volgens Hartech:
There are several others in business that we expect to jump on the bandwagon (like selling LTT's after no research or testing) or try to find a cheaper alternative (like steel liners) that prove less reliable long term - but we don't mind those seeking to run their cars when they cannot really afford them going elsewhere as there are always plenty who appreciate quality engineering expertise and commitment and know who best to go to when they have engine problems.

Pfff, wat een zuurpruimen zeg. Laat ze dan gewoon 7 jaar garantie geven zoals Hyundai, if you talk the talk you have to walk the walk!

15 dec 2014 20:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Oké. Er wordt dus ook een andere thermostaat geplaatst door Hartech. Hiermee onderkennen zij dus ook het koelingsprobleem..

15 dec 2014 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Gizmo schreef:
persoonlijk heb ik minder onderhoud gehad aan de porsche tov van mijn daily drivers incl de audi.

ja, das logisch.

16 dec 2014 12:22
Profiel
993 4S
Alfred schreef:
+1 Ik ben even klaar met Audi

ja, das logisch.

16 dec 2014 12:23
Profiel
993 4S
duc11 schreef:
Ik had ooit eem splinternieuwe Audi, heerlijke auto qua rijgedrag, MAAR moest ie wel eerst starten.

Tot op importeur nivo gezocht, oplossing niet gevonden. Sleutelcodes etc niets hielp,
Drie jaar ellende met die flop.....

:D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ja, das logisch.

16 dec 2014 12:23
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Cazzo Super Veloce schreef:
Gizmo schreef:
persoonlijk heb ik minder onderhoud gehad aan de porsche tov van mijn daily drivers incl de audi.

ja, das logisch.

Heeft z'n Porsche (ik meen 3 jaar lang) als DD gereden :popcorn:

16 dec 2014 17:18
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Cazzo en VAG, het zal wel nooit meer goed komen... :wink:

20 dec 2014 14:59
Profiel
Hij heeft gelijk. Ik ken iemand die bij after sales & service van Audi heeft gewerkt en de praktijkgevallen met vooral de TFSI motoren zijn echt tranentrekkend. Je hoort er alleen weinig over maar de aantallen zijn schrikbarend. Probleem bij Audi is naar zijn mening dat ze zo graag voorop willen lopen met nieuwe technieken dat het bijna geen tijd krijgt om te rijpen voor het in de markt wordt gezet. De eerste de beste die over Italianen moppert en iets uit de VAG groep rijdt lach ik altijd hartelijk uit.

20 dec 2014 15:23
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Heb drie Alfa's gehad (33 1.7 ie, 155 td, 156 2.5 V6) en die waren alle "flawless". En wat een rijplezier!!

20 dec 2014 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
ver boven de 200 schreef:
Een Porsche kost per jaar ongeveer net zoveel aan onderhoud, als een Audi per 100.000 km.

mijn huidige werkgever heeft in de tijd dat ik bij hem zit, twee (luchtgekoelde) Porsches gehad en twee Audi 4 Avants.
Naast de gewone beurten, nooit wat geks meegemaakt met de Porsches.
Audi nummer 1;heeft drie keer een nieuwe automaat gehad en had later nog een probleem met de spanrollen van de multiriem.
Vlak voordat hij de deur uit ging, begon de derde automaat alweer kuren te vertonen (stoterig wegrijden vanuit stilstand).
In eerste instantie besloten nooit meer een Audi te kopen, maar jaren nadien toch maar weer de uitdaging aangegaan.
En ja hoor, weer ellende; eerst de elektronica van de bak en een aantal maanden daarna brak er spontaan een stuk uit het blok bij de oliepomp.
De wagen heel snel een trap gegeven, voorgoed Audi vaarwel gezegd en alweer jaren een tevreden Mercedes rijder.

20 dec 2014 17:03
Profiel
993 4S
Ja, das logisch.
(diverse 75's hier, een 156 JTD en een 166 3.0 24V gehad. probleemloze auto's, afgezien van een waterlekkage bij de 166, zelf de oorzaak gevonden met de tuinslang)

20 dec 2014 17:34
Profiel
Even zitten tellen....51 Alfa's gehad. Een keer een lekke band, een keer een lege tank in een GT Junior Scalino, en wat draagarmen links en rechts bij de 156's. Verder niks, nada.

20 dec 2014 22:46
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
giulia schreef:
Hij heeft gelijk. Ik ken iemand die bij after sales & service van Audi heeft gewerkt en de praktijkgevallen met vooral de TFSI motoren zijn echt tranentrekkend. Je hoort er alleen weinig over maar de aantallen zijn schrikbarend. Probleem bij Audi is naar zijn mening dat ze zo graag voorop willen lopen met nieuwe technieken dat het bijna geen tijd krijgt om te rijpen voor het in de markt wordt gezet. De eerste de beste die over Italianen moppert en iets uit de VAG groep rijdt lach ik altijd hartelijk uit.

Dit had ik zo ongeveer kunnen schrijven... Ook ik ken wat mensen bij Pon en die lieten weten dat er idd wel erg veel problemen waren met die kleine td-tjes. En Audi voorop in nieuwe techniek? Dat is leuke marketing, maar er is toch echt heel weinig van waar. :idea:
Alfa is mij met de paplepel ingegoten, dus spreek ik van Alfas vanaf eind jaren 60 tot een paar jaar geleden. Mijn vader heeft '81 een Alfetta gehad waarbij de kleppen verbrandden omdat hij met zijn aantal kilometers toch een keer lpg wilde. Heen en weer naar Spanje met continue 170-180 vond het blokkie niet echt fijn. Verder eigenlijk geen noemenswaardige problemen in al die jaren met al die alfas die de diverse familieleden gereden hebben.

20 dec 2014 23:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
viewtopic.php?f=17&t=39982
viewtopic.php?f=17&t=32614

20 dec 2014 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
giulia schreef:
Even zitten tellen....51 Alfa's gehad. Een keer een lekke band, een keer een lege tank in een GT Junior Scalino, en wat draagarmen links en rechts bij de 156's. Verder niks, nada.

Ook geen roest :mrgreen:

31 dec 2014 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
computerboer
tukkerdorp
de problemen met Audi zit ook in de afhandeling door Pon :bang: wat een ontzettende [censuur] toko ......

die kijken echt vanuit het standpunt moet ik juridisch gezien wat of niet en het interesseert ze helemaal niks dat ze de dealer er voor laten vliegen en de klant kwijt is.

ik weet van dealers in de grensstreek die bij bepaalde storingen contact hebben met dealers net over de grens die veel meer gedaan krijgen en zo het oplossen.

nu rij ik zelf in het recent verleden Skoda en moet zeggen heb wel eens iets gehad maar dat wel snel en goed opgelost zonder gezeur.
maar vind het jammer als je een dure Audi koopt en de techniek is onvoldoende uitontwikkeld en je heb steeds van alles, met Skoda die krijgen de nieuwste techniek wat later en kunnen meestal wel die ontwikkeling shit ontlopen.

Het weerhoud me er niet van dat de volgende daily drive toch weer een Skoda word, de fun km maak ik wel met m'n GS en op termijn een 911

01 jan 2015 13:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Aangezien PON zo'n beetje het halve (Duitse) wagenpark importeert, maakt die klant niet veel uit.
Die komt later via de achterdeur toch wel weer ergens terug...

01 jan 2015 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
6 alfas nooit echt shit alleen een keer kapotte accu na vijf jaar. 156 van 10 jaar oud reed nog steeds top, 159 een keer egr thats it. Nu lexus, flawless maar ook soulless.

Wacht dus eigenlijk op de nieuwe grote alfa

01 jan 2015 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Wat was de vraag ook al weer? :res:

01 jan 2015 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
computerboer
tukkerdorp
Niels schreef:
6 alfas nooit echt shit alleen een keer kapotte accu na vijf jaar. 156 van 10 jaar oud reed nog steeds top, 159 een keer egr thats it. Nu lexus, flawless maar ook soulless.

Wacht dus eigenlijk op de nieuwe grote alfa

dat is precies dat ik na deze Toyota toch weer een Skoda wil, en nieuw koop ik ze niet meer, liever een 1 a 2 jaar oud ,, de kop is er af,, je kan meestal snel rijden, wat je ziet is wat je krijgt, en heb een deal met de dealer en minder te maken met de importeur.

maar toen met die TSI blokken de kettingen debacle, terwijl Pon de klanten eerst liet barsten verving de dealer over de grens zonder gezeur de ketting.
dus Pon kan me wat.

01 jan 2015 14:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Hoe is het nu met de motorschade van de 997 C4S? Gerepareerd? Waar?

:popcorn:

02 jan 2015 10:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 944 Turbo Porsche Cayenne Turbo
Nederland
Veel over geschreven en nog veel meer over gesproken. Jaren 80 begin 90 Porsches zijn qua technische betrouwbaarheid de beste. Boxter, 996 en 997 blokken zijn afhankelijk van motorinhoud niet te vertrouwen. Zie onderstaande link en het is voor eens en altijd duidelijk.

http://porscheteam.nl/geschiedenis/mezger-motoren/

03 jan 2015 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Mits gemodificeerd WEL te vertrouwen. ..

03 jan 2015 19:57
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Hoorde van Hans (Alpo) dat Van Rijn Cruquius deze motoren ook modificeerd, bij "Heinz" wel bekend.
Heeft voor mij ook al 2 motoren gedaan, van een SC en een 964 :thumleft:

03 jan 2015 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
computerboer
tukkerdorp
951 schreef:
Veel over geschreven en nog veel meer over gesproken. Jaren 80 begin 90 Porsches zijn qua technische betrouwbaarheid de beste. Boxter, 996 en 997 blokken zijn afhankelijk van motorinhoud niet te vertrouwen. Zie onderstaande link en het is voor eens en altijd duidelijk.

http://porscheteam.nl/geschiedenis/mezger-motoren/

dat zit hem niet alleen in de (semi) dry sump , maar ook in andere onderdelen die blijkbaar niet goed genoeg waren door ontwikkeld.
nu is dat Mezger ontwerp helemaal uit ontwikkeld, ze wilde dus meer dan de cilinders en koppen watergekoeld maken, besparen op de kosten waar de klant de rekening voor betaald....

03 jan 2015 20:23
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende