Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:37

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
New Hot Hatch: Peugeot 208 GTi 30th > gaaf reclamefilmpje... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht New Hot Hatch: Peugeot 208 GTi 30th > gaaf reclamefilmpje...
Nou is Peugeot natuurlijk sowieso 'mijn andere merk' dat ik een warm hart toedraag en dan vooral de klassiekers (pre 1969, zeg maar). Ik heb zelfs 2 van die Franzosen (een 404 en een J7, zoals jullie wellicht weten). Van de 'moderne Peugs' heb de 205 1.9 GTi en CTi altijd al gaaf gevonden. Het is alleen niet zo heel eenvoudig om daar een mooi, goed en onverknoeid exemplaar van te vinden (als iemand er eentje weet, ben ik geïnteresseerd :lol: )... Het was in z'n tijd echt dé hot hatch en het Pininfarina-design is tijdloos.

Nu laat Peugeot die tijden herleven met een lunatic opvolger: de Peugeot 208 GTi 30th. Alleen de kleurencombi is al 'mental' en niet iets dat je direct van Peugeot zou verwachten. Peugeot is de laatste jaren nogal behoudend geweest in z'n designs

Afbeelding

(al kun je dat niet zeggen van de RCZ natuurlijk; die ik met z'n nieuwe neus zelfs behoorlijk 'dik' vind en ook nog eens uitgeroepen is tot de beste stuurmansauto: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... l_I__.html . Daar zal niet iedereen het mee eens zijn, maar die titel zal je maar te beurt vallen... :wink: ):

Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=1DGTCTLYHhc

De Peugeot 208 GTi 30th maakt z'n intrede met een wel heel gaaf introductiefilmpje (vind ik):
https://www.youtube.com/watch?v=9zTheyLIvRc

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 23 dec 2014 15:10, in totaal 1 keer bewerkt.

23 dec 2014 15:02
Profiel
Neppert
Neppert
Bericht Re: New Hot Hatch: Peugeot 208 GTi 30th > gaaf reclamefilmpj
Die reclame is idd gaaf!!
Had hem al op tv gezien!
Eigenlijk vind ik wel dat ze ook een 1.9 versie hadden moeten maken....net als "vroegah".
Toen ik een Cadillac had was mijn DD een 205 1.9 gti en ik denk echt met weemoed terug aan deze wagen. :cry:
Wat een hoop lol heb ik met dit bakkie gehad.
Oooooooit hoop ik ook nog zo'n autootje erbij te kunnen hebben. Tot die tijd moet ik het maar met mijn projectje doen. :mrgreen:

23 dec 2014 15:09
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Hele gave reklame met de oude 205 nog even in beeld !

Goede herinneringen aan een rode 1.9GTI van een Zweedse maat van me, we woonden toen allebei in Istanbul.
Destijds veel bekijks mee gehad daar, in 1989 reden dat soort auto's daar niet rond en waren 16" banden voor die auto daar niet te krijgen. Een keer aangehouden 's nachts onderweg van Istanbul naar Antalya voor een weekendje strand. Reden dik 200 km/h over een 2-baans weg toen er een veldwachter met zo'n spiegelei stond te zwaaien. Tegen de tijd dat we stil stonden waren we die agent al 100 meter voorbij....
Toch maar even achteruit teruggereden, agenten lagen in een deuk van het lachen, hadden nog nooit iemand zo snel geklokt; "of we wel voorzichtig zouden doen en veel plezier verder :-) "

23 dec 2014 16:07
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Wat een ongelooflijke bak was de 205 1.9 GTI; weegt niets en bloedsnel! Wat zou ik daar nog graag een goed exemplaar van hebben.

Mooi filmpje idd en gaaf dat de 205 er in voor komt. De 208 zal natuurlijk nooit zo iconisch worden. Ze zouden beter a la Mini of Fiat500 beter proberen de 205 naar 2015 te vertalen. Meer kans van slagen denk ik!

23 dec 2014 16:35
Profiel
Moderator
PF #57
Mijn eerste leaser, zwarte 1.9 GTi. Ik vind die nieuwe ook erg leuk, ben alleen niet zo weg van dat rood-zwarte. Ben trouwens benieuwd wat er echt en wat er shop is aan die reclame.
Heb voordat ik de Benz kocht stad en land afgezocht naar een mooie 205 1.9 GTi. Niet te vinden. Of voor 20K voor een concoursstaat. En dat ging me net weer te ver.

Deze is trouwens wel gaaf. 8) Dat was precies de mijne, alleen dan met rode bekleding in de stoelen en zwarte ipv donkergroene lak. Op mobile staat een mooie zwarte 1.9 voor 12750 euro.

23 dec 2014 18:01
Profiel
Moderator
PF #57
Kom net deze tegen. Die had ik meteen gekocht als ik die gevonden had destijds. Wat een beauty met hetzelfde interieur als ik had vroeger!

23 dec 2014 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 "GT3", ex 986S
Filmpje is idd gaaf, maar het origineel komt voor mij toch van VW: de Golf GTI ;-)

23 dec 2014 22:26
Profiel WWW Facebook 
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Euh lelijke gti kleurstelling.

23 dec 2014 22:29
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
horn schreef:
Kom net deze tegen. Die had ik meteen gekocht als ik die gevonden had destijds. Wat een beauty met hetzelfde interieur als ik had vroeger!

Heel erg gaaf. :thumleft: Samen met de Renault 5 GT turbo, Clio Williams en Delta Integrale wel een heel lekker stel. Ik moest het destijds doen met de Golf GTI 16v kr-type. Mooie tijden.

23 dec 2014 22:35
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Dit is een goeie boost voor de vraag naar de oude 205 GTI, ik ben zelf ook meteen gaan googlen .... Die bij DAVO ook gezien. Knappe vinden is lastig ....

24 dec 2014 2:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Valt me op dat er voldoende/veel "PF gangers" zijn die met een warm gevoel terug denken aan "hun" GTI'tje.... ;)
Idem, kijk toch nog regelmatig of ik er weer 1 kan vinden maar die prijzen..... het lijken wel luchtkoelers! :roll: :lol:
Blijft jammer dat ik m'n 1.9 Zwart '91 ooit weg heb gedaan.

24 dec 2014 10:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ook hier een oud 205 GTI rijder. Jaren geleden overwogen om er weer een te kopen voor de lol. Het was allemaal doffe ellende wat ik tegenkwam. Dus ik begrijp wel dat de enkele mooie exemplaren nu geld waard zijn.

24 dec 2014 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Vroeger ook een donker groene gehad met een Sebring uitlaat.... :mrgreen:
1.9 zonder KAT
Maar dit is mijn lieveling nu....als ik nog een goed exemplaar kan vinden:
GRIFFE : http://www.leboncoin.fr/voitures/727128243.htm?ca=17_s

24 dec 2014 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Inderdaad, ook een dikke Sebring eronder destijds. Toen kon dat nog! ;) (En een afn. th voor de speedboot!! 8) )
En die kleur van de Griffe.... super!

24 dec 2014 11:58
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Thefrits schreef:
Vroeger ook een donker groene gehad met een Sebring uitlaat.... :mrgreen:
1.9 zonder KAT
Maar dit is mijn lieveling nu....als ik nog een goed exemplaar kan vinden:
GRIFFE : http://www.leboncoin.fr/voitures/727128243.htm?ca=17_s

Zo'n Griffe is inderdaad wel cool! :thumleft:

Afbeelding

Dit is mijn favoriet:
(Niet de mooiste, wel de gaafste)

Afbeelding

Afbeelding

Peugeot 205 GTi Turbo 16

Helaas onbetaalbaar...

24 dec 2014 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Grappig te zien al die Porschisten met Peugeot verleden! Heb destijds zelf behoorlijk wat memorable kilometers in de CTI van mijn moeder afgelegd, wat een leuke auto en oef wat vonden we dat destijds snel om in onder de 10 seconden naar de 100 gekatapulteerd te worden. :drive:

Voor diegenen die serieus een goede Pug zoeken misschien hier eens shoppen? http://www.pug1off.com/peugeot205gti6.html

VBH heeft voor 5th gear met veel enthousiasme een track day met een door hen geprepareerde 205 gereden, snelste tijd van de dag op 1 na......een 911 waterkoker :-)

24 dec 2014 14:56
Profiel
3.2S
010
Hier een vergelijking tussen de nieuwe Audi TT en Peugeot RCZ. Die Audi TT motor zou wel eens in de nieuwe Boxster kunnen komen met zijn 310PK.

http://www.autoweek.nl/video/4357/dubbe ... geot-rcz-r

24 dec 2014 17:42
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
M'n eerste auto was ook een 205 1.9 GTI. Heel veel lol mee gehad. En dan zeggen ze dat een 911 een staartlistige auto is. Deze kon bedoeld en onbedoeld ook een aardig stapje opzij zetten. Een keer bewust in een bocht abrupt van het gas leide prompt tot een fraaie 360gr spin. De GTI uiteindelijk verkocht. Was hem natuurlijk zo kwijt, geloof 4K gulden. Jongen had net z'n rijbewijs gehaald. Twee weken later rijdt hij hem total loss op de A2. Eeuwig zonde. Paar jaar geleden zelf nog eens geprobeerd een goede op te pikken maar wat te koop stond was niet veel bijzonders en diegene die een goede hadden wilden hem niet verkopen.

24 dec 2014 17:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Heb zelf ook nog een CTI gehad. Was optisch niet helemaal fris en toen besloten om deze helemaal als een griffe uit te gaan voeren, dus groen, zwart leer met groene stiksels, antraciet tapijt... Projectje van een jaar (was nog student). Twee weken klaar en een of andere bitch rijdt op de vlucht van een eerder door haar veroorzaakt ongeval de auto aan gort.

Ben ik wel goed ziek van geweest.

24 dec 2014 21:04
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Heb een paar jaar een 205 DTurbo gehad. 1.8 liter met ik meen 90 pk. Was was het diesel equivalent van de GTI. Zelfde interieur en zo. Lichte auto, razendsnel. Heb er veel lol aan beleefd op de snelweg, ging als de brandweer van de 100 naar de 150. Leuk tegen de zware leasediesels.

25 dec 2014 11:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]