Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:07

Antwoord op onderwerp  [ 930 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 38  Volgende
Wie heeft de mooiste garage voor zijn Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Wie heeft de mooiste garage voor zijn Porsche?
WillemB schreef:
Als je aan een hefbrug denkt in je nieuwe garage/schuur, denk dan even aan de vloer dikte. De meest 1 of 2 kolommer's hebben
minimaal 25 Cm vloerdikte nodig.
.

Of je neemt zo'n mobiele hefbrug.

29 dec 2014 10:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Zo'n grote poort is wel heel mooi, maar wellicht minder praktisch dan je denkt, Johann :idea:

Ik zou er sowieso een aparte loop deur in maken - en wellicht het "schuur" gedeelte een ander ingang/uitgang geven dan het "mooie auto's" gedeelte. Zelfs als je toch 1 grote binnen ruimte wilt houden.

Rekening houden met een brug kan nooit kwaad, maar zou dan een 4 kolommer plastsen, zodat je er ook met een andere auto onder (door) kunt ...

29 dec 2014 10:40
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Kan bij een 1 of 2-kolomshefbrug toch ook?

Vind zelf een verzonken hefbrug ook het mooist, maar heb geen zin die in een bestaande vloer in te bouwen.
Verrijdbare brug is lekker flexibel, je kunt hem overal heen rijden, ook met een auto erop (dan moet je vloer wel mooi vlak zijn, anders krijg je hem niet versleept).

29 dec 2014 11:12
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Een vaste 1 kolommer is vaak duurder dan een verrijdbare versie :wink:

Een vierkolommer is mooi voor werk onder de auto maar een behoorlijke sta in de weg als je aan de (boven) voor of achterzijde wil
werken :!:

Onder een 2 of 1 koloms kan je ook een auto parkeren, je moet alleen wel rekening houden met de veeruitslag, (je wielen komen een stuk lager te "hangen" )

Daarom zou mijn voorkeur een inbouw schaarbrug zijn, zeker als je nieuw gaat bouwen en de voorbereidingen in de vloer gelijk
kan regelen.

Verder idd een aparte afgescheiden ruimte voor de fietsen, tuingereedschappen etc.....

29 dec 2014 13:38
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Ik vind 12 op 8 erg krap voor 4 auto's, gereedschap, een brug EN dan nog een afzonderlijke ruimte voor fietsen, trekkers etc.

Ik heb quasi dezelfde afmetingen in mijn sleutelhok (94m²) - perfect voor 2 auto's / 1 aanhangwagen enkelasser / 4 moto's / 2 werkbanken en nog wat plaats om rond die dingen te gaan ook

29 dec 2014 15:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Cazzo Super Veloce schreef:
Kan bij een 1 of 2-kolomshefbrug toch ook?

Ja, maar wat Willem schrijft ... "hangende wielen" ...

29 dec 2014 15:59
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
volgens mij heb je minimaal 10 cm beton als je de hele vloer oppervlakte neemt met vlecht werk en chemische ankers voor en 2 kolommer !

persoonlijk zou ik en 2 kolommer nemen , is voor mij makkelijker kunje er altijd nog een wagen onder parkeren :idea:

en,n 1 kolommer past niet onder m,n wagen :shock: :mrgreen: :wink:

iedere brug heb ze voordeel en zuh nadeel :wink:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

29 dec 2014 17:35
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Even voor de duidelijkheid, ik zit wel te denken aan "een grote ruimte". 2-4 auto's is inclusief de trekker (oldtimer Porsche ;) ). Aparte loopdeur is inderdaad een must, al is het maar omdat je dan niet voor elk klein ding de garagedeur open hoeft te maken.

Voorheen had ik 6x4, paste prima één auto, en alle andere zooi in, dus 4x zo groot moet toch met 4 auto's (waarvan één die trekker) wel kunnen.

Qua brug heeft de vierkoloms wel de voorkeur, begrijp het nadeel Willem, maar de voordelen lijken me groter. Maar serieus 25cm beton? Zat meer te denken aan gewapend 12cm, eventueel gewoon met vezels. (al weet ik dat niet zeker ivm. de vezels aan de oppervlakte)

De grootte van de deur is inderdaad ook listig. Ik zit te denken aan een grote overhead op de kopse kant en een "normale" garagedeur op de brede kant(en).

Lastig lastig... Maar eerst maar eens de indeling... Zal straks eens een schets maken, wat ik nu in mijn hoofd heb. (en dan komt er ook nog zoiets als budget)

29 dec 2014 20:14
Profiel Facebook 
Keistad
Pascal, bij een 4 kolommer heb je niet zoveel dikte nodig, omdat je (zoals het woord al zegt :wink: ) 4 kolommen hebt om de krachten te verdelen. Dan is 12 a 15 Cm vloerdikte genoeg.

Bij een 2 kolommer heb je tegenwoordig echt wel 20 a 25 Cm nodig. Er zitten tegenwoordig maar hele kleine "voeten" aan de kolom. Je kan natuurlijk ook alleen de plek waar je de 2 kolommer neer gaat zetten wat meer beton (laten) storten, Je moet dan alleen wel van te voren goed uitzoeken waar je de brug wil neer zetten :D of met verleng strips aan de voeten werken.

29 dec 2014 20:37
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik kan dagenlang fantaseren over layouts

Afbeelding Afbeelding

Ik heb trouwens net deze gereedscahpskar/werkbank besteld :ba:

Afbeelding

29 dec 2014 20:43
Profiel WWW
Moderator
PF #57
jouw nieuwe werkbank is bijna net zo groot als mijn schuur... :bang:

29 dec 2014 20:52
Profiel
993 4S
Zoiets heb ik ook, gaat altijd mee naar circuitdagen, ideaal, al je gereedschap bij de hand.
1 nadeel, weegt leeg al 200kg...

29 dec 2014 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
Johannvb schreef:
Ik heb trouwens net deze gereedscahpskar/werkbank besteld :ba:

Afbeelding

Mooi zo'n gereedschapskar! Heb ik ook nog nodig. :)

Het is best lastig om de juiste layout voor de garage te bedenken! We hebben een huis gekocht met een loods/schuur van 14m x 14m die als mijn garage zal gaan dienen maar als ik ga puzzelen kom ik nog ruimte te kort! :)

29 dec 2014 21:03
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
horn schreef:
jouw nieuwe werkbank is bijna net zo groot als mijn schuur... :bang:

:jump: :jump: :jump:

29 dec 2014 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
Cazzo Super Veloce schreef:
Zoiets heb ik ook, gaat altijd mee naar circuitdagen, ideaal, al je gereedschap bij de hand.
1 nadeel, weegt leeg al 200kg...

Wel gaaf die Alfa's! Ik neem aan dat die voor het circuit zijn?
De 75 brengt jeugd herinneringen naar boven! Mijn vader had in 1987 toen ie net uit was een 1.8 turbo gekocht, wat een fantastische wagen was dat toen! Ik was 13 of 14 en heb mijn eerste "rijlessen" van mijn vader gehad met die auto op een afgelegen terrein!

29 dec 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Ik lees vol interesse de ideëen die hier voor de garage van mijn naamgenoot voorbij komen aangezien wij een garage van vergelijkbaar formaat willen neerzetten bij ons nieuwbouwhuis :). E.e.a. is nog niet helemaal in kannen en kruiken, maar het is altijd leuk om er alvast over na te denken. Qua brug zit ik in ieder geval te denken aan een ingebouwde schaarbrug. Staat nooit in de weg en je kunt toch overal fatsoenlijk bij. Nadelen zie ik eerlijk gezegd niet, maar wellicht zijn ze er wel?

29 dec 2014 23:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hefvermogen... Ik heb in m'n loods een 4 koloms brug met een max hefvermogen van 5,5 ton, maar dan kan ook de camper erop.

Max hefvermogen van een schaarbrug weet ik zo niet, maar voor de gemiddelde auto zou het echt voldoende moeten zijn.Zou ik er nog een brug bij zetten werd het een verrijdbare, geen enkele zoals eerder hier gepost maar 2 losse units die apart van elkaar te gebruiken zijn.

29 dec 2014 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 coupe '87
Flevoland
Schaarbrug mooi in te bouwen in de grond maar nadeel is vlgs mij dat je niet onder de auto kunt doorlopen. Alleen aan voor en achterkant (deels) vrij. Nou is dat ook deel waar je meestal bij moet. Maar stel dat je blok en bak eruit moet, kan je dan de auto liften met een schaarbrug?

30 dec 2014 0:16
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Kan helaas geen foto's posten rechtstreeks vanaf de iPhone hier in m'n album. Wil anders mijn cave wel even showen. Zelfs van die mooie retroposters uit Haarlem aan de muur! :wink:

30 dec 2014 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Prima werkbank.. Heb hem ook.. Nog de ouwe versie denk ik.. Andere grepen

Afbeelding

30 dec 2014 1:42
Profiel
Keistad
DennisvdB schreef:
Max hefvermogen van een schaarbrug weet ik zo niet, maar voor de gemiddelde auto zou het echt voldoende moeten zijn.
:arrow: Gemiddeld hebben ze 3 ton hef vermogen

Citaat:
Maar stel dat je blok en bak eruit moet, kan je dan de auto liften met een schaarbrug?

Er zijn modellen op de markt waar je gewoon onderdoor kunt lopen, hefhoogte 1.85 Mtr, vanaf de vloer gerekend. Als je de rubber opname blokken mee telt, die je tussen de auto en de brug legt, kom je zelfs op 1.90 a 1.95 Mtr. Motor en bak eruit moet kunnen met een schaarbrug, wel even vooraf de auto goed positioneren op de brug. Ik moet wel toegegeven dat het met een 2 kolommer makkelijker is omdat je dan echt de hele auto vrij hebt aan de onderzijde.

30 dec 2014 7:57
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
word een beetje jaloers als ik dit allemaal lees :( Heb 1 garage aan huis, past momenteel geen auto meer in, en een aparte box voor de P. Zou ook wel iets groters willen, maar dan heb ik de centen niet meer om m te vullen...

30 dec 2014 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
P32again schreef:
Schaarbrug mooi in te bouwen in de grond maar nadeel is vlgs mij dat je niet onder de auto kunt doorlopen. Alleen aan voor en achterkant (deels) vrij. Nou is dat ook deel waar je meestal bij moet. Maar stel dat je blok en bak eruit moet, kan je dan de auto liften met een schaarbrug?

Bij een schaarbrug (niet verwarren met een poetsbrug waarbij de auto bij het heffen naar voren of naar achteren gaat) kun je
inderdaad niet onder de auto doorlopen.
Motor/bak kan er bij een schaarbrug gewoon onderuit, de auto staat op de krikpunten dus zowel aan de voorkant als
aan de achterkant is er voldoende ruimte.

Mijn voorkeur ging uit naar een model met lange "losse" oprijplaten en niet die waarbij de platen scharnierend aan de brug vastzitten.
(Deze zijn in de regel te vaak te kort voor een lage auto als de P, de helling is te steil en de bumper raakt de brug)
Als de brug omhoog staat kun je de platen weghalen.
Inbouwen in de vloer is natuurlijk helemaal geweldig, helaas waren er nog geen plannen voor een brug toen de nieuwe vloer
er afgelopen zomer in ging.

Er zijn vast wel mooiere exemplaren, maar voor € 250,- bij de Opel-dealer om de hoek kon ik deze niet laten staan. (liggen :mrgreen: )
Afbeelding

Eerste keer "de lucht in" gestopt bij 60 cm, kan maximaal 85 cm.
Afbeelding

Bij 60 cm komt de bovenkant van het voorscherm al aardig op "poetshoogte".
Afbeelding

30 dec 2014 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Damn, da's een mooi koopje.... zal mijn ogen eens moeten openhouden op marktplaats etc. :-)

30 dec 2014 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Deze brug heb ik ook via MP.

Op deze hoef je in ieder geval niet te reageren.

klik

Advertentie stond er een paar uur op, meteen een mail gestuurd dat ik er € 400,- voor wilde geven..
(Ging er vanuit dat dit gezien de vraagprijs wel okay zou zijn)
Geen enkele reactie ! :evil: advertentie wordt regelmatig opnieuw geplaatst...vreemd....biedingen slaan inmiddels
ook nergens meer op.

30 dec 2014 11:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 930 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 38  Volgende