Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:34

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Detailen / Lak sealen omgeving 't Gooi 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Bericht Detailen / Lak sealen omgeving 't Gooi
Indien nodig wil ik graag de hele auto laten polishen en een lak sealer/pantser aan laten brengen, ik ben niet echt van het poetsen, maar met de spons erover doe ik graag.. ik hoop met zo'n pantser dus makkelijk onder het echte poetsen uit te komen ;) Het rubber- en leerwerk wil ik ook graag laten behandelen.

Ik vond OtoPoets in Hilversum via google, iemand hier ervaring mee of zijn er tal van anderen in de buurt waar ik kan aankloppen om de bestaande lak voorlopig weer als nieuw te doen lijken? (de auto opnieuw spuiten omdat iemand nog moet leren hoe zo'n polishmachine werkt is ook zoiets.. :mrgreen: )

15 dec 2014 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Detailen / Lak sealen omgeving 't Gooi
bassraf schreef:
..de auto opnieuw spuiten omdat iemand nog moet leren hoe zo'n polishmachine werkt is ook zoiets.. :mrgreen: )

Je moet ook geen slijpschijf gebruiken maar een polishschijf :D
Ik heb net mijn, bijna 2 jaar oude, P weer in nieuwstaat teruggebracht (op steenslagbeschadigingen na). Gelukkig heb ik een poetsmachine want in het vele TL-licht waren er veel kleine krasjes zichtbaar (ondanks het wassen met 2 -emmerprincipe, enz).
Het is zeer goed zelf te doen (met dank aan Barolo en carclean), maar er gaat veel tijd in zitten. Stuur maar een PB als je meer info wilt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je het wilt uitbesteden.

Succes

15 dec 2014 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Laatst mijn dagelijkse auto laten coaten bij A1 carcleaning in Bunschoten-Spakenburg http://www.a1-carcleaning.nl
Gekozen voor modesta coating, bevalt erg goed! Niet goedkoop maar wel erg goed http://www.a1-carcleaning.nl/modesta_glass_coating_lakverzegeling.html
Nee, heb geen aandelen, gewoon een tevreden klant :thumleft:

15 dec 2014 22:15
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
He, leuke auto's
http://www.a1-carcleaning.nl/porsche.html

15 dec 2014 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 4 '92 (slate grey) & 912 Targa '68 swb (sandbeige) & 912 Coupé '68 swb (sandbeige) & ex 912 Coupe '68 swb (blutorange)
Laren
A1 goede ervaring mee. Harold heeft m'n 964 2 jaar geleden gepoetst.

Daarnaast goede verhalen gehoord over http://www.eastcornercarcleaning.nl

Laatst bijgewerkt door MPB op 16 dec 2014 7:17, in totaal 1 keer bewerkt.

15 dec 2014 22:35
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
2 jaar poetsen? Dat moet toch sneller te doen zijn? :mrgreen:

15 dec 2014 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Hier ook prima ervaringen met A1 carcleaning. Heb de auto 5 jaar geleden laten poetsen. Was zo verrast door het resultaat dat ik mijzelf erin ben gaan verdiepen en nu zelf de auto jaarlijks een beurt geef.

15 dec 2014 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@brulaap: ik heb een tijd geleden een festool Pollux 180E op de kop getikt, maar nu ik er eventueel wat mee kan... durf ik niet meer! Ook het weer is er niet echt naar en in de garage kan ik niet lekker om de auto heen werken..
Eerst maar eens professioneel op niveau laten brengen. In de lente ga ik zeker eens kijken wat ik zelf kan beginnen. Wat voor kleur lak heb je .. en metallic?

Mijn geografische kennis is bedroefend.. A1-Cleaning was ik al vaker tegengekomen, maar waar lag bunschoten nu ook alweer? Oh ja! op steenworp afstand... (hard gooien). Ik hoop inderdaad wel dat ik hem binnen 2 jaar weer terug heb.
Huizen wist ik wel te vinden ;)

Morgen maar weer eens een rondje bellen.

15 dec 2014 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
La Diventa Bella in Berkel en Rodenrijs.

Is het detail-gedeelte zelf van de eigenaar van Carclean.nl
Niet goedkoop, wel suuuper mooi werk leveren ze af.
Geen site, maar wel een forum met showoffs zodat je het werk kunt bekijken.
Zeker een aanrader!

http://forum.carclean.nl/forum/foto-en- ... enta-bella

16 dec 2014 2:41
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Als je toch richting Bunschoten gaat kijk dan ook eens bij Pole-Position ( http://www.pole-position.nu/ )
Werken wij zakelijk al 25 jr mee ongeveer en prive kom ik hier ook graag.
Spuitwerk, restylen, poetsen, verzin het maar.
Heel aardige jongens en professioneel.
Kun je de auto ook laten behandelen met bijvoorbeeld X-kote.
Zij werken b.v. ook voor Pon Leusden, Alle MB vestigingen van Stern, etc.

(De mijne gaat er begin vh jaar ook weer naar toe voor een klein roestplekje en "zomer klaar maken")

Gr. Paul

16 dec 2014 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
ivm een stukje lak eraf op de motorkap :scratch: gekke plek voor steenslag.. beetje hoog.. :scratch: voor pole-position gekozen, Het resultaat weet ik nog niet, maar heb er alle vertrouwen in.
Bedankt voor de adviezen weer!

22 dec 2014 12:36
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Ben je er al langs geweest?
En steenslag op de motorkap of kofferklep?!
Het resultaat zal je hoe dan ook bevallen daar neem ik aan.
Ze zijn allemaal "auto gek" en vooral het perfectionisme bij de heren is er.

22 dec 2014 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Ben bij deze mannen ://www.autopoets-huizen.nl/prijzen.php met de C2 goed werk geleverd, targa is net een jaar geleden gespoten en zet ik zelf in de was.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

22 dec 2014 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Zo auto opgehaald en moet toegeven, hij ziet er super uit!

Wel kom ik er zojuist achter dat mijn ruitensproeier slangetje naar de kofferklep is afgebroken?!?
Ik reed achter een vrachtwagen, zag niet zoveel meer en wilde sproeien, maar enkel links kwam er een straal laag op het raam.
Bij een benzinepomp gestopt en het lijkt erop dat het vrij harde (?) "harmonica" gedeelte van het slangetje op de overgang auto -> kap is gebroken.. Kan niet zeggen of dit bij het schoonmaken is gebeurd.. ik heb de kap in elk geval niet open gehad (als het uberhaupt daarmee ontstaan is).

Toch "grappig" dat van alle auto's die ik ooit heb gehad, deze porsche de eerste zou zijn die de APK niet doorkomt (en hij hoeft nog niet eens gekeurd :mrgreen: ) :flush:

Valt zoiets ook onder fabrieksgarantie en/of is dit een bekend fenomeen bij een 991 ? (ff zoeken)

@Pw250 kofferklep ja... moet nog even wennen ;)

29 dec 2014 23:29
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
bassraf schreef:
Wel kom ik er zojuist achter dat mijn ruitensproeier slangetje naar de kofferklep is afgebroken?!?
....Bij een benzinepomp gestopt en het lijkt erop dat het vrij harde (?) "harmonica" gedeelte van het slangetje op de overgang auto -> kap is gebroken..

....Valt zoiets ook onder fabrieksgarantie en/of is dit een bekend fenomeen bij een 991 ?

Dit heb ik van de zomer ook gehad met mijn 981S met bj2013 :bang: . Net bij de overgang tussen de "gewone" slang en het geribbelde was de slang afgebroken. De P zat/zit nog in de fabrieksgarantie en het is dus kosteloos verholpen bij PCL.
Oorzaak: slangetje is net iets te kort, is vrij stug en moet een flinke bocht maken (bij het scharnier). De inkoopafdeling van P heeft waarschijnlijk een paar cent kunnen besparen :mrgreen:

PS: gaaf dat je auto weer zo mooi geworden is.

30 dec 2014 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Jij omschrijft het beter, die overgang ja, ik had dus inderdaad exact hetzelfde.

Toen ik belde met de jongens van Pole Position stelden ze me direct voor om even langs te komen. Samen hebben we er naar gekeken en de conclusie was inderdaad dat het gewoon te kort was en dus wel onder spanning heeft moeten staan. Afbreken kon elk moment gebeuren. Hierna heeft de vriendelijke vent (helaas naam kwijt, maar "een zoon van") van Pole Position een tijdje staan knutselen terwijl ik gezellig een kop koffie dronk.. 10 mins later, buisje, krimpkousje, prachtig, ik kon weer mn ruiten sproeien! haha top :res: .

Wel een afspraak bij PC Leusden gemaakt voor officiele reparatie (hoewel.. de top reparatie van hierboven is wellicht beter!).
En waarschijnlijk ook onder garantie ja.

Wat wel op zijn minst vreemd is is dat zowel Leusden als Amsterdam aangaven dit nog niet te hebben gezien, maar jij en ik dus exact hetzelfde hebben gehad :roll: . En het is nog gevaarlijk ook, je komt er misschien pas achter wanneer je ze ECHT nodig hebt (zoals ik achter een vrachtwagen, gestrooid, hele raam wit - maar geen sproeier...). Het is niet voor niks dat je een APK zonder ruitenwissers niet door komt...

Knullig, maar in elk geval een goed detailing adres aan overgehouden!

Dank!

31 dec 2014 6:08
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Ik constateerde het defect deze zomer op mijn vakantie-adres in het buitenland. Heb toen ook een noodreparatie uitgevoerd met een krimpkous. Het heeft stand gehouden tot ik weer terug was in NL.
Aangezien ik geen gelegenheid had om bij PCL langs te gaan heb ik gebeld en kreeg vervolgens een mail met een onderdeeltekening. Daarop heb ik aangegeven wat er defect was. Vervolgens is het onderdeel besteld en paar dagen later gemonteerd.

Succes met de afwikkeling.

31 dec 2014 9:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964
bassraf schreef:
Zo auto opgehaald en moet toegeven, hij ziet er super uit!

Goed om te lezen!
Zijn ook er geschikte mannen daar met oog voor detail en zoals je merkte service gericht!

Gr. Paul

31 dec 2014 11:08
Profiel
PorscheForum Rookie
nóg geen Porsche ;)
A1 Carcleaning Bunschoten
Citaat:
Semjon schreef:
Laatst mijn dagelijkse auto laten coaten bij A1 carcleaning in Bunschoten-Spakenburg http://www.a1-carcleaning.nl

PTT schreef:

MPB schreef:
A1 goede ervaring mee. Harold heeft m'n 964 2 jaar geleden gepoetst.

barrie schreef:
Hier ook prima ervaringen met A1 carcleaning. Heb de auto 5 jaar geleden laten poetsen. Was zo verrast door het resultaat dat ik mijzelf erin ben gaan verdiepen en nu zelf de auto jaarlijks een beurt geef.

Leuk te lezen dat deze Porsche eigenaren tevreden zijn over mijn werk.
Wel jammer dat die laatste nu zelf z'n Porsche poetst ;)

21 feb 2016 12:26
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]