Auteur |
Bericht |
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Kent iemand hier de optische verschillen tussen de 944 Turbo en de 944 Turbo S? Al speurend kom ik alleen op een verschil in de velgen, en zelfs daar ben ik niet zeker van. Dit in verband met een foto-naslagwerk van alle verschillene Porsche modellen wat ik aan het maken ben (zie ook dit draadje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=42952)
|
06 jan 2015 19:36 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Een Turbo had teledials en de S had deze: Maar de Turbo S en latere Turbo met 250PK hoewel gelijk in specs wordt vaak door elkaar gehaald. Dus een echte S i.e. SIlberosa had een uniek zilver-roos kleurig lak, uniek interieur kleurschema en een "Turbo" sticker op de rechter voorflank.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
06 jan 2015 22:29 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
had origineel 300 pk toch , moest gedownsized worden omdattie niet meer pk,s dan de range 911 mocht hebben .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
06 jan 2015 23:20 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Thanks Johan, dat is precies de info die ik zocht!
|
06 jan 2015 23:22 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
@ drknauf: Had 30 PS meer dan de 'gewone' Turbo. Dus 250.
Andere turbolader en 0.1 Bar meer turbodruk door andere laaddruk computer. Heerlijke auto's.
_________________________________________ Rebel engineering
|
07 jan 2015 0:06 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Het verhaal is ietsje complexer. De Turbo S is alleen in '88 geleverd tegelijk met de 'gewone' Turbo. De eerste 1000 in Silberrosa maar daarna nog zo'n 600 in de standaardkleuren van het modeljaar. Deze auto's hebben dan ook niet het speciale interieur. Vanaf '89 werd de 250 pk motor van de Turbo S gebruikt in de Turbo en verviel de Turbo S. Deze auto's hadden dezelfde velgen maar een minder uitgebreide standaard uitrusting (o.a. geen M030, 8-weg elektrisch verstelbare stoelen en audiopakket). In '90 volgden opnieuw wijzigingen zoals Design 90 wielen in 7,5J/9J en een nieuwe achterspoiler.
|
07 jan 2015 0:16 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Zo zou het moeten kloppen dan. Ik dacht dat de "turbo" sticker op de neus een persoonlijke touch was van iemand, maar met dank aan de hier aanwezige kennis is er weer iets bijgeleerd.
Laatst bijgewerkt door ErikP op 09 jan 2015 11:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 jan 2015 18:02 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Ja, is prima zo. Jammer dat die Turbo S een Amerikaan is.
Eigenlijk zou je de gewone Turbo moeten opdelen in een series 1 (220 pk) en 2 (250 pk). Net zoals bij de 924 Turbo gebruikelijk is.
|
09 jan 2015 0:50 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Het was inderdaad de bedoeling om de 944 Turbo S 300pk te geven, maar zoals vaker werd gedaan mocht de 944 natuurlijk niet sneller zijn als het paradepaardje van Porsche, de 911. De Turbo S is eerst uitvoerig getest in de bekende 944 turbo cup races in 1986 en 1987. Voor de rest sluit ik mij aan bij het verhaal van Dapatch. Deze historie is ook na te lezen in het boek van Peter Morgan over de 924 en 944 / turbo. Die sticker is trouwens nog steeds origineel te bestellen bij Porsche
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 jan 2015 10:32 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Zelf jaren een 1989 944 turbo gehad. in 1995 of zo gekocht bij belgische porsche dealer. Vreselijke snelle en prettige auto, was een van de zeldzame zonder katalysator (later gehoord dat deze meer vermogen hadden dan degene met kat) overigens hadden alle 89 turbos wel standaard het 030 pakket (stabies, verstelbare koni's, sper en remmen van 928 s4 ed). bijzonder kenmerk van de 88 turbo s was een lichtere sekuriflex voorruit. (gelaagd maar slechts 2 lagen, binnnenzijde kunsstof, oppassen voor krassen.)
|
09 jan 2015 11:22 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: Optische verschillen 944 Turbo / 944 Turbo S
Dit is een misvatting. Vanaf '89 hadden de Turbo's standaard inderdaad wel de grotere remklauwen voor en ook dikkere stabilisatorstangen maar GEEN M030. Bij M030 was er spraken van in hoogte en hardheid verstelbare Koni veerpoten voor en bijbehorende dempers achter. Een sperdiff (M220) was geen deel van M030 maar werd, net als airconditioning, wel deel van de standaarduitrusting.
|
09 jan 2015 18:35 |
|
|