Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:31

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
PUUR ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
West Friesland
Bericht PUUR ?
Ben lid van porsche scene live, word dat ineens "Puur" , voel me daardoor ineens een ecologische geitenwollen sokken knakker... Wat is mis met ; Octane, 5th gear, nitro, zwavelzuur etc...Zijn we nou allemaal soft aan het worden ?

09 jan 2015 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: PUUR ?
PUUR Porsche Magazine is een blad voor Porsche puristen, daar is toch niks mis mee?
We houden allemaal van hetzelfde merk hoor en dat heeft toch echt bijzonder weinig met geitenwollen sokken te maken...

Wat vind je van de inhoud?

09 jan 2015 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Pure marketing lijkt mij :thumleft:

09 jan 2015 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
hij lag op de mat idd

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

09 jan 2015 17:45
Profiel WWW Facebook 
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
ik wou het net vragen. vanwaar die naam aanpassing???

Laatst bijgewerkt door renetrzes op 09 jan 2015 18:14, in totaal 1 keer bewerkt.

09 jan 2015 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Puur klinkt als onbespoten ecologische niet gemodificeerd maatschappelijk en milieu :flush: verantwoord PORSCHE dus.

09 jan 2015 17:57
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
renetrzes schreef:
ik wou het net vragen. vanwaar die naam aanpassing???

Krijg hem ook net binnen!

begrijp nu waarom :res:

09 jan 2015 18:36
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Vind de naamswijziging jammer.
Porsche Scene Live was een begrip, de nieuwe naam is weer een middel op hetzelfde opnieuw op de kaart te zetten.
Echter PUUR doet vermoeden dat er straks geen plek meer is voor getunede Porsches?
Jammer voor bijv. Ruf en 9ff...

09 jan 2015 18:59
Profiel WWW Facebook 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Jammer dat ze niet eerst een logo ontwerpen en deze dan gebruiken.

09 jan 2015 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 911 ex. 944 2.7 Bollenstreek
Ik heb het blad nog niet ontvangen maar op de ipad ziet het er mooi uit. Mooi foto materiaal en lekker soepel weg te lezen artikelen. Helemaal goed voor mij.

edit: Hij zat nog in de brievenbus. Ik heb hem dus ook ontvangen.

Laatst bijgewerkt door Wijnand 2.7 op 09 jan 2015 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.

09 jan 2015 19:43
Profiel
Moderator
PF #57
aan Porsche Scene Live kleefde nog altijd wellicht imago van de 'vertaalde duitse auto donald duck' uit de begintijd? Ik vind puur niet zo. Hou meer van MELK!

09 jan 2015 19:50
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Afstand creëren het PSL-imago lijkt me geen onverstandige zet inderdaad. Over de nieuwe naam zal ongetwijfeld veel zijn nagedacht, maar ik vind het geen titel die me aanspreekt.

Over de inhoud kan ik niet oordelen, want hij valt niet bij mij thuis op de mat :wink:

09 jan 2015 20:08
Profiel
Moderator
PF #57
De oude haalde bij mij de mat nooit. Die werd door de postbode altijd verkeerd bezorgd...

Afbeelding

09 jan 2015 20:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Bij de naam moet ik denken aan slappe wijvenblaadjes zoals de Happinez, of zo'n healthy food magazine. Bah.

09 jan 2015 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 911 ex. 944 2.7 Bollenstreek
De naam kan iets met puristen te maken hebben. Mij interesseert de naam niets. Ik vind het prima. Het blad is prachtig daar gaat het mij om.

09 jan 2015 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Naam wordt ik ook niet enthousiast van.

Blad ziet er daarentegen goed uit. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Als ik de uitgever was zou ik heel goed kijken naar Total911.

09 jan 2015 20:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Leuk een lijfblad van de chocoboys! Krijg je gratis reep bij..

09 jan 2015 20:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zal het niet gewoon met het gebruik van merknaam te maken hebben?

09 jan 2015 21:10
Profiel
Moderator
PF #57
nu pas? Ik had me bij dat oude blad beter kunnen voorstellen dat AG zich daar met hand en tand tegen had verzet... :lol:

09 jan 2015 22:36
Profiel
911 3.2 Carrera
Had PURE moeten zijn.......past nl bij magazine.

Anders tijdschrift van maken.

09 jan 2015 23:05
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Had PRUT moeten zijn, past bij het magazine....

There are no old Porsches, only new owners.

09 jan 2015 23:32
Profiel
Moderator
PF #57
fautje, vanaf volgende maand heet het blad DUUR. :wink: Geintje, heren van Puur.

10 jan 2015 0:27
Profiel
Ik heb het gisteravond nog even snel gelezen en heb een paar goed bedoelde adviezen voor de makers van het blad. Ik begrijp dat er veel werk in zit en daar heb ik alle waardering voor. Opmaak is prima wat mij betreft.

Ik heb sowieso het idee dat ik de afgelopen edities hetzelfde heb zitten lezen. Vnl. Door de peperdure Porsches van Leitner of Gina. Leuk maar totaal overbodig wat mij betreft want onbetaalbaar voor 99% van de lezers van het blad gok ik. Een T-tje van 130 mille waarvan wordt geroepen "beste/mooiste" ter wereld vind ik persoonlijk ook niet echt heel spannend.

Er zijn zat onderwerpen te bedenken die veel dichter bij de doelgroep staan en die voor het oprapen liggen hier op het forum. Denk aan het backdateproject van Savarona, de projecten van Cloaca, hoe ondergetekende na 55 Alfa's bekeerd is tot een 964, enz, enz.

Verder vraag ik me echt af voor wie het blad nou echt gemaakt wordt? De ( ja daar komt ie) pure genieter of de investeerder/ belegger want dit laatste komt wel heel erg veel aan bod in de teksten. Ergerlijk. Schrijf over rijders, sleutelaars, customizers maar niet over beleggers.

Dan is er nog de titel van het blad. Prima dat je hier voor kiest maar laat het niet heel flauw en voorspelbaar in ieder stukje tekst terugkomen.

Wat echt niet meer kan is de colum van waarschijnlijk best een leuke dame over haar Porsche. Een colum hoort scherp, verrassend of spraakmakend te zijn. Dit doet denken aan Libelle talk.

Nogmaals, ik waardeer de moeite voor en van het maken maar met dezelfde of wellicht iets meer inzet en een andere insteek krijg je een veel spannender en verrassender blad.

10 jan 2015 10:22
Profiel
Moderator
PF #57
Ik kreeg een pb'tje van de uitgever en de hoofdredacteur waarom ik altijd zo negatief was over de PSL. En waar dat op gebaseerd was.

Laat ik daar duidelijk over zijn. Zoals ik ook eerder in dit topic schreef is vond ik het blad in de begindagen verschrikkelijk, een soort bablefish vertaling van een duits Porscheblad, dat ik ook in de originele versie al niet denderend vond.
Ik heb het door de jaren heen periodiek (lees: meestal jaarlijks op Schiphol voor de vakantie) gekocht en het huidige blad is van een ander niveau dan wat ik eerder 'de nederlandse vertaling van de duitse auto donald duck' noemde. Maar wat Giulia hierboven schrijft is wel een beetje wat ik herken. Ik vind het niet het niveau hebben van een Autovisie, waardoor ik geen abo op PSL hoef. Wel erg goede foto's vaak. Vind het prima leesvoer voor aan de rand van het zwembad of in een vliegtuig. Maar als ik het uit heb laat ik het in het vak van de stoel voor me achter, terwijl ik bladen als Quote, Autovisie, etc meestal wel weer in mijn tas steek na de vlucht.

Ieder zijn meug, maar mijn blad is het niet. Wel leuk dat ze jaarlijks een evenement organiseren (wat Porsche Scene Live ook naamsbekendheid heeft opgeleverd) waar ze volgens mij een hoop mensen blij mee maken.

@ Giulia - ik ben inderdaad wel benieuwd wat de doelgroep van het blad is. Misschien juist zo breed mogelijk, maar dat is een lastige doelgroep...

giulia schreef:
Een T-tje van 130 mille waarvan wordt geroepen "beste/mooiste" ter wereld vind ik persoonlijk ook niet echt heel spannend.

Daarbij niet geloofwaardig en komt meer over als een soort advertorial voor de Leitners van deze wereld (die overigens altijd waanzinnige auto's hebben staan, daar niet van). Ik zou het dan leuker vinden om eens een artikel te lezen van 'een week met Douwe Leitner' oid. Hoe vindt hij die barnfinds, waar haalt hij ze vandaan, reist hij de wereld rond, hoe ziet zo'n netwerk eruit, wat zijn de bijzonderste auto's die hij ooit kocht etc. Af en toe een artikel over zo'n bijzondere auto is uiteraard ook leuk.

10 jan 2015 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind de layout van de cover en vooral het letter type heel goed....

De naam vind ik wat minder... Was dan misschien, ook al is het een NL blad, voor PURE gegaan...

Just my 2 cents.....

10 jan 2015 10:42
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende