Auteur |
Bericht |
981S
|
Re: Cayman S
De enige onmisbare optie op de 981 is voor wat mij betreft de sportuitlaat, of je moet van plan zijn om after-market nog iets te vervangen. Ik heb een Boxster S en na de eerste olie wissel ontstond er een storing waardoor de klepjes van de sportuitlaat dicht bleven. In de dagen erna kwam ik er achter hoeveel het geluid deel uitmaakt van de beleving.
|
11 jan 2015 21:22 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
En op een 987? Want daar kijk ik op dit moment naar. Hoewel ik af en toe Carnewall hier langs zie komen, dus mocht er geen sport uitlaat op zitten gaat ie daar langs of bij iemand vergelijkbaar. Waar ik tot nu toe mee gereden heb hadden het overigens allebei wel.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
11 jan 2015 21:31 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Cayman S
+1. Ik heb ook een 981S met af-fabriek sportuitlaat en de volgende (welk type dan ook) wordt weer met de sportuitlaat. PASM: gebruik ik zelden (verschil is wel goed merkbaar). Sport Chrono: gebruik ik zelden (alleen met "gasten" en die schikken zich elke keer te pletter). PCM: zit er ook niet op (ik heb een i-phone voor een fractie van de prijs van het PCM) Volleder interieur: besteld omdat het zo mooi was (maar niet noodzakelijk). Suc6 met je zoektocht.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
11 jan 2015 22:04 |
|
|
Jaimz
11Eindhoven
|
Re: Cayman S
Ik kwam laatst online een Cayman tegen met het blok van een 911 3,8. Weet niet meer waar / welke site of advertentie. maar dat zal helemaal gaan!
Iemand anders ook gezien?
_________________________________________ Doe het nu, niet later.
|
11 jan 2015 22:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayman S
Niet van een 996. Van een 928 volgens mij...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jan 2015 22:21 |
|
|
981S
|
Re: Cayman S
Kan me voorstellen hoe het in de 987 ook zo is. Maar je kunt makkelijk tijdens een testrit de sportuitlaat dichtzetten om het verschil te ervaren. Bij de 981 geeft de sportuitlaat in combinatie met de (standaard) sportstand de mooiste geluiden die je ertoe verleiden om telkens weer in de toeren te klimmen. En telkens als je van het gas afgaat of bij het schakelen hoor je de mooiste knallen en gepruttel.
|
11 jan 2015 22:44 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Cayman S
Ruf bouwt ze. Super auto!
|
12 jan 2015 0:06 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Cayman S
Ben ff ouder een E type en een big Healy, prachtige folder/tekening aan de wand
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 jan 2015 0:20 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Cayman S
E-Type.....(maar waarschijnlijk bedoel je dat ik 911 had moeten zeggen )
|
12 jan 2015 9:55 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Cayman S
360 Challenge Stradale. Maar ik ben dan ook nog een jonge vent Lig ik nou nog wakker van trouwens..
|
12 jan 2015 10:50 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Cayman S
Nou wat boer Tom gisteravond uit kon zoeken, daar zou ik ook wakker van liggen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 jan 2015 11:18 |
|
|
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tributeOud-Verlaat aan de Rotte!
|
Re: Cayman S
Pas maar op Hans......voor je het weet krijg je last van hartklachten........op jouw leeftijd
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
|
12 jan 2015 18:02 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Cayman S
Ik heb met 'n 997 turbo gereden die de "verkorte schakelweg" optie had. ik vond het 3x niks maar heb er maar 20 min mee gereden was er toen al "klaar" mee zeg maar. Is denk ik persoonlijk, voor mij voelde het erg onwennig en ik was bang schakelfouten te maken. Heb je al met 'n 996 turbo gereden? Zou dat wel ZEKER nog even doen want de kick van die turbo's is wel erg gaaf hoor. weggedrag/handling+sound vs brute power en meer cruising ability...mmmmm (eigenlijk is het simpel...woon je dicht bij duitsland? zo nee, pak de Cayman!)
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
13 jan 2015 1:50 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman S
Beter kun je het niet samenvatten
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
13 jan 2015 14:32 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
Thanks voor je reply, is inderdaad persoonlijk denk ik, maar ik snap wel wat je zegt, zeker in het begin was het even wennen, maar na 5 minuten vond ik het fantastisch 996 Turbo heb ik afgelopen tijd 2 van gereden; heel indrukwekkende auto, ongehoord snel, maar dat gaat ook allemaal relatief makkelijk en na de Cayman S snapte ik pas echt goed de kwalificatie van de Turbo van "debiel snelle GT", met de nadruk op GT; het is een hele snelle allrounder, heel goed geschikt voor DD. Maar daar ga ik hem niet voor gebruiken. Ik had altijd wel het vermoeden dat ik meer in de markt zou zijn voor een GT3, maar die zijn gewoon niet te betalen voor mij en vandaar dat ik richting de 996 Turbo ging kijken om wel echt "iets speciaals" te hebben. Ik denk nu echter dat de Cayman S veel dichter bij de beleving van een GT3 in de buurt komt. In ieder geval werd ik wel echt blij van die auto. En om je vraag te beantwoorden; woon nu in Rotterdam, dus nee, niet echt Duitsland om de hoek... Dus: zojuist heb ik voor de auto die ik zaterdag gereden heb de aankoopkeuring afgesproken bij Car Service Visser voor vrijdag en als daar niets geks uit komt...
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
13 jan 2015 15:56 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Re: Cayman S
Duitsland ligt overal in nederland om de hoek, tenzij je geen weekeinden hebt
|
13 jan 2015 18:03 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Cayman S
Als ik je relaas zo lees in je laatste post hierboven Bertjan dan zou ik inderdaad ook voor de Cayman (S) gaan. Keep us posted!
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
21 jan 2015 22:06 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
Nou, in het kader van "keep us posted" en voor degene die mijn geupdate voorstel topic gemist hebben; het is een Cayman S geworden! Vrijdag AKK gehad, nog wat onderhandeld en deal gemaakt. Vandaag bevestiging gekregen dat de auto klaar staat, geld is overgemaakt, verzekering geregeld en vrijdag ga ik hem ophalen. Ben er errug blij mee, bijzonder idee straks echt een Porsche in de garage te hebben die zo'n pure rijders-auto is. De belangrijkste specs; - 01/2008 Cayman S, basalt zwart - Sport Chrono+ - PCM - PASM - Short Shift - Sport stoelen - Leder - 19" Sportdesign Zie topic in mijn signature voor foto's! Sportuitlaat ontbreekt, maar dat wordt aftermarket aangepakt, waarschijnlijk bij Carnewal op basis van wat ik tot nu toe op het forum heb gelezen. Zag dat hij ook mooie ronde uitlaat pijpjes heeft, vind ik wat mooier dan de standaard uitlaat. En als ik er dan toch ben, denk ik ook meteen maar sportluchtfilter er op te zetten, maar wil me nog even verdiepen in precieze effecten daarvan.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
21 jan 2015 22:30 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Cayman S
Net het topic doorgenomen, boeiend om te lezen die positieve reacties op de Cayman. Proficiat en succes trouwens met de aanschaf !
Wilde hier nog wel de vraag stellen of iemand ervaring heeft met de Cayman R !! ??
|
22 jan 2015 12:37 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Cayman S
Cayman R...tsja. scheelt niet zo heel veel. is in alles net wat scherper maar verwacht niet het verschil zoals bij 997 2s en gt3 ofzo...
@Bertjan: goede specs! Wellicht dat je nog even wat door wil googlen op uitlaten. Zo'n klepsysteem vond ik wel handig ivm laat thuiskomen en kleine babytjes niet wakker maken maar als je dat niet uitmaakt dan is een carnewall "fix" ook prima natuurlijk. Borla maakt ook wel wat moois (maakt wel een enorme bak herrie) en de PSE van P zelf is zeer zeker aan te bevelen maar ook vrij duur (de optie was 2600 ofzo dus nu nog laten doen tegen de 3k zou m niet verbazen). Pas ook even op met de APK en 3gas meting etc niet alle uitlaten (vooral die zonder cat) zijn OK daarvoor. Als je nog naar circuit wil gaan ook met Db oppassen.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
22 jan 2015 23:35 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayman S
Gefeliciteerd BJ en ik zou voor de CarGraphic uitlaat gaan.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
23 jan 2015 18:02 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
Hmm... De carnewal oplossing is niet duur, lijkt goed te klinken en aangezien ik hem niet dagelijk gebruik maar ik me niet zoveel zorgen over baby's. Maar jullie opmerkingen zetten me wel aan het denken; het is alleen zo lastig om op basis van filmpjes en internet een uitlaatgeluid-keuze te maken.... Overigens; heb hem vandaag geparkeerd in de garage, de zoektocht is definitief ten einde
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
24 jan 2015 0:30 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Cayman S
Gefeliciteerd! En hoewel we natuurlijk allemaal weten hoe een Cayman eruitziet, zijn foto's altijd welkom
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 jan 2015 8:26 |
|
|
Patrick
|
Re: Cayman S
|
24 jan 2015 9:39 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Re: Cayman S
Schijnt volgens bovenstaande ervaringen wel een heerlijke auto te zijn. Jammer van die hoop sneeuw hier, sta op punt om zo ff te gaan proef rijden in deze
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
24 jan 2015 10:48 |
|
|