Re: Nieuwe Jongen(s droom)
Juist daarom dat je heel goed moet nadenken. Ik was anderhalf jaar Porscheloos. Iets met afkicken en genezing van de Porsche virus en zo. Was natuurlijk niet gelukt.
Anyway....Ik had een Mercedez-Benz C180 met automaat, een luxe wagens met volgens mij een van de beste automaten op de markt. Nu is het zo dat de bakken voor de automaten van Porsche eigenlijk MB bakken zijn. Dus na anderhalf jaar bevend van anticipatie achter de stuur van een 997 tip plaats genomen. En het voelde vertrouwd en strak etc. De handbak voelde na veel werk en ik zag de "added value" niet...ik was merkbaar een beetje verwend. Tip schakelde snel en was niet uit te vangen door een bocht. Dus ik kocht de tip.
voor 90% van de tijd vond ik de tip perfect. Schakelen via de stuur ging prima en was leuk. Maar soms wou ik gewoon koppelen, en dat kon niet. Je kan zeer sportief rijden met en tip/pdk, en een tip/pdk is even snel en soms zelfs sneller dan een handbak. Maar Porsche rijden, voor mij, gaat om lol en niet om snel of efficiënt te rijden.
Zal ik weer een automaat in mijn 911 accepteren? Nee, never again.