Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Oei, mijn bits en bytes bevriezen op mijn beeldscherm....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 feb 2004 19:07 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ja sorry, weg van de minste weerstand.
En een helm is zo ergens geleend.
Hopenlijk kan Olaf.
Correct me if I'm wrong
|
26 feb 2004 19:24 |
|
|
horn
PF #57
|
You're not!
Ik leen ook de butsmuts van mijn broertje. Voor het motorrijden heb ik zo'n hippe Harley pilotenhelm met van die bultoren. Staat een beetje suf in de P dus regel ik ook iets anders.
Dit is het tegenovergestelde van de Porsche Cayenne:
Waar een wil is maar geen weg...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 feb 2004 21:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Gok dat Olaf nog wel wil
Enne, iemand tips waar je een goede (niet al te dure) helm koopt?
Motorzaak? Op zich ben ik wel voor open-face, maar daar mag je niet mee karten... Dus zal wel eentje worden met VEEL lucht-sleufjes (haha, ben niet claustrofobisch... maar toch )
|
26 feb 2004 21:45 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
www.rpower.be
Haal ik m'n spulletjes,
goedkoper als www.biesheuvel.nl
Bijv. OMP Axis jet
|
26 feb 2004 22:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
JIJ had een staatslot moeten kopen
I'm IN !
En evt. heb ik nog wel een helm te leen voor je, weet alleen niet of deze je past .... en niet lekker passende helm is waardeloos, irritant & gevaarlijk ..... maar het is nog lang geen 5 mei
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 feb 2004 8:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat bedoel ik, je weet nooit hoeveel je hoofd nog groeit in de komende 2 maanden...
Welkom Olaf, goed dat je meegaat!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 feb 2004 9:02 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
hahaha, ik heb een staatslot, speel zelfs automatisch mee Elke maand weer spannend of er iets BIJ op mijn rekening is...
Maarja, op jacht naar een fatsoenlijke helm dus...
(apart topicje maken!)
Enne, TOF dat je mee gaat!
(en jammer michael! Zie ik die 930 nog niet )
|
27 feb 2004 13:13 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Olaf, yuo got mail.
Geef bij je aanmelding even door dat je ipv. M.Schreurs komt.
|
27 feb 2004 16:41 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Horn,Olaf en Dirkie.
Stuur me even een mailtje op
robinson.h@home.nl
Dit ivm. programma 5 mei a.s.
|
22 maart 2004 8:47 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Hier de mail van Oliver.
Vroeg uit de veren jongens
Hallo Humphrey, kein Problem. Der Tagesablauf wird wie folgt aussehen: Treffen um 07:45 Uhr im Restaurant "Wheels" an der Rennstrecke Circuit Zolder. Die Rennstrecke ist ausgeschildert. Irgendwann fahrt Ihr durch eine Unterführung unter der Rennstrecke hindurch. Gleich danach rechts abbiegen zum Restaurant "Wheels". Dort treffen wir uns. Ich werde einen blauen Rennoverall anhaben, bei dem auf dem Rücken "www.fahrer-training.de" draufsteht. Bitte möglichst mit vollgetankten Fahrzeugen anreisen, damit wir gleich nach der Theorie loslegen können. Bei der Anmeldung bitte EUR 160,-- in bar für die Streckennutzung je Fahrzeug bereithalten. Ich bekomme von Euch allen zusammen EUR 699,--. Wenn möglich sammelst Du das Geld von Deinen Mitstreitern im Vorwege schon ein und gibst es mir dann in einer Summe. 07:45 Uhr - 08:00 Uhr Begrüßung und Anmeldung der Teilnehmer beim Hauptveranstalter Eranracing 08:00 Uhr - 08:55 Uhr Theorie dort im Lokal 09:00 Uhr - 12:00 Uhr Praktischer Teil. Fahren auf der Rennstrecke 12:00 Uhr - 13:00 Uhr Mittagspause 13:00 Uhr - 14:00 Uhr Fortsetzung des praktischen Teils. Fahren auf der Rennstrecke 14:00 Uhr offizielles Ende des Fahrertrainings. Übergabe der Teilnehmerurkunden Optional: Wer um 14:00 Uhr immer noch nicht müde ist, hat noch die Möglichkeit gegen Aufpreis am freien Fahren auf der Rennstrecke ohne Trainer bis 18:00 Uhr teilzunehmen. Bitte beachten: Reifendruck gemäß Bedienungsanleitung Eurer Fahrzeuge minus 0,2 bar (gemessen bei kalten Reifen!) einstellen. Reifen ausreichende Profilstärke (mind. 3 mm). Bremsen sollten top i.O. sein, Bremsflüssigkeit mögl. nicht älter als 1 Jahr, Bremsbeläge und Bremsscheiben gut oberhalb der Verschleißgrenze. Stoßdämpfer und Federn sollten top in Ordnung sein. Bitte auch Infos an die anderen Teilnehmer Deiner Gruppe weitergeben. Meine Handynummer für alle Fälle lautet +49-171-2158193. Ich freue mich auf das Training mit Euch und verbleibe mit sportlichem Gruß Oliver
|
22 maart 2004 13:36 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Op verzoek even een korte Ãœbersetzung
7.45-8.00 Ontvangst/inschrijving
8.00-8.55 theorie
9.00-12.00 praktijk. circuit op
12.00-13.00 Eten
13.00-14.00 praktijk
Tips:
Bandendruk in koude toestand 0.2 bar minder druk als fabrikant voorschrijft.
Minimale profieldiepte: 3 mm
Remolie, max. 1 jaar oud.
Remmen, ophanging moet in orde zijn.
(Open deur, I know )
|
22 maart 2004 19:20 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Bandenspanning minus 0.2 Bar ???
Ik weet niet anders dan een paar tienden hogere bandenspanning op het circuit.
Als je de bandenspanning verlaagt krijg je meer beweging in de band, en wordt de band warmer. (waardoor de bandenspanning ook weer hoger wordt)
En racen met een warme straatband is als rijden op een halfnat circuit.
Racen met straatbanden met 0.5 bar hogere bandenspanning gaat perfect. Ik reed ook op de straat altijd met een hoge bandenspanning, stuurde lichter en veel directer.
Jeroen, kun jij jouw visie laten horen?
|
22 maart 2004 20:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zo ver ging m'n duits ook nog wel zou betekenen dat ik om 05:45 van huis af moet gaan ............. AUW
Geen F1 hotellletje in de buurt ofzo
Hoe dan ook ..... Ik kan niet wachten tot het 5 mei is
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
22 maart 2004 21:01 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Olaf, jij het circuit op????
Garantie op de motor tot en met 4 mei.
|
22 maart 2004 21:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Da's een meevaller want ik dacht in de kleine lettertjes te lezen; tot de gemeentegrens van Steenwijk
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
22 maart 2004 21:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Als ik die filmpjes zie van die GT3, dan vraag ik me af waar ik me voor ingeschreven heb! Dat ga ik mijn auto dus niet aandoen he
Dusse, ik ben die ene die continu met zijn rechterknipperlicht aanrijdt
|
22 maart 2004 23:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
De grenzen van (zelfs ) jouw SC liggen verder dan die van jou hoor .
En ehhh ..... pssttt ..... het is niet altijd verstandig om naar rechts plaats te maken ..... of naar links plaats te maken met het knipperlicht naar rechts aan .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 maart 2004 23:18 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ha! Daar heb ik hier wel eens eerder m'n billen aan gebrand Bij een lagere bandenspanning gaat de band (meer) vervormen t.o.v. de velg. Dat stuurt als een dweil (vergelijkbaar met slechte schokbrekers). Ik rij zelf inderdaad ook met een iets hogere bandenspanning (+ 0,3 bar) gr. Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 maart 2004 1:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hela sportieve Porsche rijders ..... het is wel een belgisch circuit hè :lol::lol:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 maart 2004 10:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Stomme vraag misschien, maar het feit dat je "harder" rijdt dan normaal, dan worden je banden toch warmer, en dus de lucht warmer, en dus de druk in de banden hoger? Zou het niet daarom zijn? (nogmaals, kan best een stomme vraag zijn hoor!)
|
23 maart 2004 20:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Weet dan de grenzen van mijn auto ver voorbij mijn kunnen liggen, daar gaat het ook niet om...
Enne, je weet heel goed wat ik bedoel als ik zeg "continu met rechterknipperlicht aan"....
|
23 maart 2004 20:37 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
http://www.hostelleriedekluis.be/ zit schuin tegenover de ingang van het circuit
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 maart 2004 1:39 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Ik heb hem niet Eric
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
24 maart 2004 2:46 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
24 maart 2004 2:49 |
|
|