Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:04

Antwoord op onderwerp  [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
modificatie koelsysteem 996 en 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Wing schreef:
Ik overweeg mijn 996 preventief te laten modificeren.

Prachtige casus om gelijk 17 januari onder handen te nemen. Ik neem de gereedschapskist wel mee :mrgreen:

08 dec 2014 13:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik sta open voor suggesties :D

10 dec 2014 0:17
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Over welke modificatie heb je het? Koeling? Cylinders? Lager?

10 dec 2014 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik overweeg de koeling te laten modificeren. Ik heb zelf op zich geheel geen "problemen" met mijn auto. Ik rij doorgaans ook vrij normaal. Ik kom nooit op circuits en ik heb ook maar een keer Duitsland aangedaan. Strikt genomen is het denk ik niet eens echt nodig maar tja, het zekere voor het onzekere? En wellicht wordt eerst een soort controle gedaan op de motor om te kijken of alles nog redelijk fris is?

15 dec 2014 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Hier ook nieuwe 996 4s bezitter.... ik zou de 17de ook graag naar Nijmegen afreizen, alleen red ik het niet om om 15h daar te zijn. Mijn motor heeft 119.000 km gelopen, en geeft qua temp net boven de 80 graden aan en een oliedruk van 3,5 - 4 bar bij 120 op cruisecontrol. Ik heb er nog maar 1 rit mee gedaan, van de grarage waar ik'm kocht tot bij mij thuis ( 140 km ).

De wagen wordt op 22 januari pas ingeschreven, dus er eerder nog mee rijden zit er niet in.

Moet ik me ergens registreren, of wordt het gewoon een open-deur-dagje bij Resto ?

22 dec 2014 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Hallo OscarTango, welkom hier op het forum.

Het klopt dat er vooraf ingeschreven dient te worden voor de 17e. Dit ivm de beschikbare (parkeer)ruimte, de persoonlijke aandacht die Michel aan jullie wilt geven en natuurlijk de hoeveelheid drankjes die wij in willen slaan om op het nieuwe jaar te toosten.

Over ongeveer twee weken zal er hier een link voor inschrijven geplaatst worden. Nog heel even geduld.

22 dec 2014 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben van de partij. .

22 dec 2014 23:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 944 Turbo Porsche Cayenne Turbo
Nederland
http://porscheteam.nl/geschiedenis/mezger-motoren/

http://www.autofarm.co.uk/pdf/Total911_July06.pdf

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... earing.htm

Laatst bijgewerkt door 951 op 04 jan 2015 21:16, in totaal 2 keer bewerkt.

03 jan 2015 19:02
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Als je dat stukkie proza leest vraag je je af hoe het toch kan dat er ook gewoon gt3's bij Resto staan... :mrgreen:

04 jan 2015 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Nou, omdat alles kapot kan!

04 jan 2015 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Helaas kan ik de 17e niet anders was ik er graag bij geweest. Ik hou het forum in de gaten voor het volgende bezoek. :salut:

04 jan 2015 12:36
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
smartbart schreef:
Nou, omdat alles kapot kan!

Precies! En omdat het meeste gewoon heel blijft :idea:

04 jan 2015 13:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Beste forumleden, vanaf nu kan er ingeschreven worden voor "Een kijkje achter de schermen bij Auto-Resto!" op zaterdag 17 januari 2015

Programma:
14.30 uur Ontvangst met champagne (Nieuwjaarsborrel & feestelijke opening) aan de Weurtseweg 90-a, 6541 AZ in Nijmegen
15.00 uur Een kijkje achter de schermen
17.30 uur Vertrek richting restaurant (optioneel)

Kosten: geen (behalve het diner, wat voor eigen kosten is)

Inschrijven: Momenteel hebben wij het maximum aantal deelnemers bereikt. U kunt zich echter nog steeds inschrijven voor een plaatsing op de reservelijst. Indien deze lijst meer dan 15 aanmeldingen bevat, gaan wij serieus overwegen om later dit jaar een tweede editie te organiseren.

Inschrijven (voor de reservelijst) kunt u doen door een e-mail te sturen naar: inschrijven@psc-events.nl.
Vermeld hierin uw
- naam, voornaam en uw Forumnaam
- met hoeveel personen u komt
- of u mee gaat eten in Nijmegen

Vanwege de beschikbare ruimte en omdat Michiel alle bezoekers persoonlijke aandacht wilt kunnen geven, hebben wij het aantal deelnemers moeten limiteren tot 40 personen. Alleen de mensen die na inschrijving een deelname bevestiging hebben ontvangen zijn deze middag welkom. Voor de mensen die de melding “wij zijn helaas vol” ontvangen, wordt mogelijk op een andere datum een vervolg aangeboden.

Dit evenement is interessant voor iedereen die meer wilt weten over het onderhoud, de modificatie en de restauratie van watergekoelde (996 MKI & MKII / 997 MKI) Porsche motoren.

Laatst bijgewerkt door Lionhunter op 06 jan 2015 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.

04 jan 2015 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik geraak er niet op tijd...zou het mogelijk zijn van de uitleg over de modificatie op video op te nemen, en die op de website van resto-auto te posten ?

Ik kan me ook 'te laat' inschrijven, natuurlijk...en hopen op een latere datum. :-)

05 jan 2015 1:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik zal met Michel overleggen OscarTango, maar ik vermoed dat je dan eerder moet rekenen op de 2e editie.

Wordt vervolgd...

Momenteel hebben 19 personen zich al ingeschreven.

05 jan 2015 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Ok, bedankt...zodra ik thuis ben van vakantie ga ik eens bellen met Michel of een medewerker over het uitvoeren van onderhoud, koelmodificatie en IMS lager update. Ik hrb mijn 4s net, amper 150 km mee gereden...maar ik wil deze graag toppie hebben om er zonder zorgen nog lang plezier van te hebben :-)

06 jan 2015 1:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Beste mede forummers, ook namens Michel, wil ik jullie bedanken voor de massale interesse voor het bedrijfsbezoek bij Auto Resto. Momenteel hebben wij het maximum aantal deelnemers bereikt en is de inschrijving hierbij gesloten.

Wij gaan een "reserve lijst" bijhouden voor het geval er mensen afmelden. Wanneer deze reservelijst meer dan 15 personen betreft, gaan wij er serieus over nadenken om later dit jaar een tweede editie te organiseren. U mag u daarom nog steeds inschrijven, maar u zult vanaf nu de melding krijgen dat u op de reservelijst staat.

Voor de mensen die wel een bevestiging van inschrijving ontvangen hebben: graag tot ziens over twee weken in Nijmegen.

06 jan 2015 11:28
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Have fun allen. Ik weet zeker dat het een leerzame middag zal zijn. Gebaseerd op feiten ipv fictie... :wink:

06 jan 2015 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Jakkes, ben ik even niet op het forum geweest en ik kan me niet meer inschrijven .. balen.
Toevallig net een mail van mijn oud autoclub medebestuurder (Ad H.) vernomen dat Auto-resto de verkoop van zijn SL op zich neemt en de auto morgen in de showroom komt te staan. Ik wilde hem Ad net mailen dat ik de 17e bij Auto-resto zou zijn ..

07 jan 2015 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Beste Wing, ik heb u net een e-mail gestuurd. Een beknopte reactie zal ik ook hieronder plaatsen.

Wij hebben gekozen voor een maximum aantal deelnemers, zodat de uitleg van Michel voor iedereen hoorbaar blijft. Ook is er dan voldoende gelegenheid om de voorbeelden (diverse motorblokken, een auto etc.) te bekijken en om vragen te stellen. Wij begrijpen dat wij door het hanteren van dit maximum een aantal mensen moeten teleurstellen. Maar wanneer er heel veel inschrijvingen voor de reservelijst komen, gaan Michel en ik in overleg om een tweede bedrijfsbezoek te realiseren. Bij veel interesse zou dit zelfs al komend voorjaar kunnen zijn.

Van een aantal mensen heb ik al een bericht ontvangen dat zij op de reservelijst geplaatst willen worden. Hopelijk komen hier nog meer namen bij, zodat Michel en ik binnenkort een tweede bedrijfsbezoek aan kunnen kondigen.

07 jan 2015 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
computerboer
tukkerdorp
Heb een top middag gehad.

Afbeelding

Afbeelding

17 jan 2015 23:46
Profiel WWW
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
De modificatie komt er bij mij nu zeker op!

18 jan 2015 8:28
Profiel WWW Facebook  Twitter 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ziet er leuk uit op de fotos mannen, goed initiatief !

18 jan 2015 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Ivo 3.6 schreef:
De modificatie komt er bij mij nu zeker op!

Is er gisteren ook gesproken bij Resto over de kosten van diagnose en aanpassing? En zo ja, hoe hoog zijn deze?

18 jan 2015 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
In het "PSC Events: Een kijkje achter de schermen bij... Auto Resto" kwam een soortgelijke vraag Alfred. Daar heb ik zojuist het onderstaande in geschreven:

"Even onder voorbehoud, omdat ik verder geen betrokkenheid bij Auto Resto heb, maar ik heb begrepen dat de kosten voor het inbouwen van de modificatie(s) net onder de duizend euro incl. BTW zitten. Dan gaat het om het inbouwen in een "gezonde" motor. Wanneer blijkt dat (er al onderdelen van) de motor gereviseerd moeten worden, dan zullen de mensen van Auto resto je een exacte prijsindicatie kunnen geven."

18 jan 2015 18:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende