Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:30

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Net gezien op tv: teveel lawaai kost teveel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
lada
Bericht Net gezien op tv: teveel lawaai kost teveel
Net toevallig gezien op tv bij Wegmisbruikers, een Mercedes 4.3 amg werd aangehouden omdat hij met redelijk geweld steeds optrok. En daarbij maakte de auto wel wat geluid, zoals banden en de V8 motor.
De vrinden van de politie met camera reden er achter, en de auto werd aangehouden. Aangezien hij niet te hard had gereden, konden ze hem niets maken. Maar wel een boete voor teveel lawaai (banden en spelen met het gas).
Mag je raden wat dat kost.

380 euro :bang: :bang: :bang:

Zijn we hier helemaal gek geworden????

18 jan 2015 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Neppert
Neppert
Bericht Re: Net gezien op tv: teveel lawaai kost teveel
Wow... :shock:
Wat een bullpoep!
En hoe hebben ze het geluidsniveau gemeten dan? :roll:

18 jan 2015 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Knettergek.... Al jaren, en het wordt alsmaar gekker. De boetes zijn toevallig niet afgestemd in de EU. Waardoor elk land zelf kan bepalen hoe hoog de boetes zijn. :bang:

18 jan 2015 22:41
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dat is dus hoe de pet van de vrinden staat: als oompje agent met het verkeerde been uit bed is gestapt, maakt alles teveel lawaai. Onder de 94db tijdens kantoortijden kunnen ze volgens mij niets doen. Kan ik mijn kettingzaag dan ook aan de wilgen hangen, om maar niet te spreken van mijn strimmertje.....?

18 jan 2015 22:59
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
380E is ook zo ongeveer het boetebedrag voor een illegaal wapen. Redelijkheid is op dit vlak echt ver te zoeken.

18 jan 2015 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
In het gesprekje daarna ook een boze Koos Spee, die het heel terecht vond, want als iedereen dit zou doen!!!! Het verkeer is een serieuze zaak, dus volkomen terecht!!!
(Overigens mag dhr Spee wel een cursusje logopedie volgen, niet te verstaan die man als hij kwaad is.)

Er was geen meting gedaan, pure willekeur dus of een agent vindt dat een bestuurder niet serieus genoeg is...

Wel werd er nog even de andere mogelijke geluidsovertreding gemeld, die van technisch teveel Db. Dan is het afrekenen per Db naar het schijnt. Zijn wel 2 verschillende wetsartikelen, die over de technische kant en die over "onnodig geluid".

Ik snap best wel dat met 110 db door een woonwijk 's nachts, overlast is en strafbaar.
Maar rond die tijd zie je onze vrinden niet meer om er wat aan te doen...

18 jan 2015 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Robbe schreef:
Zijn we hier helemaal gek geworden????

Yup. Al een tijdje overigens... :cry:

18 jan 2015 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb dat wel meer gezien op tv en meestal bekeuren ze dan op artikel 5 van de wegenverkeerswet.

Citaat:
Wanneer de politie van mening is dat iemand de verkeersveiligheid in gevaar heeft gebracht of heeft gehinderd, kan zij hiervan proces-verbaal opmaken. De politie zal dit dan vaak doen op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet. Dit artikel luidt:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Dit artikel richt zich tot eenieder. Het verbod geldt derhalve niet alleen voor de verkeersdeelnemer maar ook voor derden. Bijvoorbeeld een boer die naast een weg hooi verbrandt met de nodige rookontwikkeling tot gevolg. De politie kan dan ter zake van artikel 5 Wegenverkeerswet proces-verbaal tegen de boer opmaken.

http://www.rijontzegging.com/gevaarlijk ... rkeerswet/

Bij vol gas wegtrekken en vervolgens de max. snelheid gaan rijden, kunnen ze met dat excuus gewoon artikel 5 gebruiken.
En als het tegenzit kunnen ze ook gewoon je rijbewijs invorderen.

18 jan 2015 23:37
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dit soort acties werkt een politiestaat in de hand. Veel agenten zijn gefrustreerd, dus extra op je hoede zijn kan geen kwaad.
Of dit uiteindelijk de bedoeling was van meer blauw op straat….. :scratch:
Volgens mij was dat bedoeld om boefjes in de kraag te vatten, maar nu wordt het wel heel wazig wat nou precies onder 'boefjes' wordt verstaan.

Oppassen geblazen dus voor 'Boze agentjes'!

18 jan 2015 23:45
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Triest agentje, klein pikkie...

Maar het kan ook anders. Wel ens aangehouden met mn Cobra met open side pipes. Agent vraagt:"maakt ie niet wat veel herrie?" Ik:"tsja, ik heb m zo gekocht." Agent:"Ach, moet zo af en toe ook kunnen..." :res:
En geloof mij, ooit naast twee Harleys met open pijpen gestaan, maar die hoorde je niet meer naast de fakesnake 8)

19 jan 2015 0:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
als ik het zo allemaal lees, zonder de uitzending te bekijken, dan gaat het niet over de Db's van de auto maar vooral over de gierende banden.
en dan hangt veel af wie, wat, waar, wanneer, ... doe je zoiets in een woonwijk op woensdagmiddag met kinderen op hun fietsje in de buurt, dan vindt iedereen dit toch aso ? als je die grenzen van goed fatsoen overschrijdt, dan mag zoiets beboet worden en dan maakt het niet uit of het een amg, m3, gt3, ... is of een getunede petjesauto.
dan meteen 380 euries boete schrijven vind ik er dan weer wel flink over, maar da's een andere discussie.

19 jan 2015 2:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
+1

Ik heb de uitzending niet gezien maar wanneer iemand herhaaldelijk met gillende banden optrekt dan lijkt me dat tamelijk aso en ongewenst. 380 euro is dan wel weer redelijk heftig. Maar om nu direct weer af te geven op onze blauwe petten (of zijn het blauwe petjes geworden), kom op.....politiestaat :roll: :roll:

19 jan 2015 11:49
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Boetes rijzen zonder meer de pan uit, ook voor andere zaken, zeker als je ze vergelijkt met andere Europese landen.

Daarnaast is het zaak de agent te kalmeren met bijv. "u heeft gelijk, maar zeg nou zelf: zou u ook niet een keertje.... etc."
Als je geluk hebt kan hij/zij zich inleven en kom je met een waarschuwing weg.
De kont tegen de krib betekent meestal dokken :(

19 jan 2015 12:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boetes rijzen de pan uit :bang: ben ik het wel mee eens .... Laatst setje porsche turbo wielen gehaald en ze werden deze week 190 euro duurder ....... 125 gereden waar ik 100 mocht . Jammer en alleen op wat teveel geluid een bekeuring schrijven is niet nodig , en weet je dat als je iemand rechts inhaalt met de FIETS :twisted: Kost 90 euro.. jippie allemaal .... Maar asociaal gedrag :flush: beboeten.... Kan niet duur genoeg zijn.

19 jan 2015 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
wat ik sportief optrekken vind aan de stoplichten noemt een geitenwollen type al een straatrace.... dus wat is asociaal gedrag? dat is relatief.......
er zitten gestoorden op de weg dat is wel een feit,en die moet je van de weg halen.

19 jan 2015 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
L.lletje Spe vond deze overtreding erger dan door rood licht rijden!!!!!!!

Tsja een onschuldig overstekend, passerende mede weggebruiker dood tuffen na rood licht te hebben genegeerd stelt idd minder voor dan een beetje lawaai????!!!!!!

Ik zeg, vuilnisman mag deze zak ook mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19 jan 2015 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
ach ja strepen jagers blijf je altijd houden..............boetes zijn nodig om kosten te dekken.
Ik heb een kennis die is ook diender in het Noorden des lands.
Hij weigert hieraan mee te werken en is derhalve nog steeds "gewoon agent"
Geweldige kerel, eentje die liever iemand even toespreekt ipv. van bekeurt.
Moest ie bij zijn meerdere op het matje komen omdat hij het hele jaar nog niet 1 boete had uitgeschreven!
Ongelofelijk toch?

19 jan 2015 14:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
shaggy schreef:
wat ik sportief optrekken vind aan de stoplichten noemt een geitenwollen type al een straatrace.... dus wat is asociaal gedrag? dat is relatief.......
er zitten gestoorden op de weg dat is wel een feit,en die moet je van de weg halen.

zodra je banden gieren en het niet beperkt blijft bij één keer, dan is dat niet meer sportief optrekken maar asociaal gedrag. als je met je gedrag wil opvallen een en dan daarvoor een boete krijgt, dan moet je nadien niet beginnen miepen dat je je onredelijk behandeld voelt. hoge bomen vangen veel wind.

Laatst bijgewerkt door dpRide op 20 jan 2015 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jan 2015 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
daarom heb ik vierwiel aandrijving,dan spin je nooit door in het optrekken :drive:

19 jan 2015 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
waarom is dat asociaal? Wie benadeel je daarmee dan? De enige die het een paar keer waarnam, was de auto er achter, onze vrinden....

Mij irriteert het feit dat een agent de bevoegdheid heeft op basis van zijn persoonlijke interpretatie, om een boete van 380 euro uit te schrijven, terwijl de overtreder waarschijnlijk niet eens wist dat hij een overtreding beging.

Als je door rood rijdt, weet je dat je iets fout doet. Zelfde geldt voor rechts inhalen, als zijn er soms voldoende verzachtende omstandigheden daarvoor (en in een file (wat is een file???) mag het zelfs)
In dit geval maakt je motor meer geluid, en maken je banden meer geluid. Is dat strafbaar? Jawel, in NL wel.

Als de bestuurder in een elektrische hypocritomobiel had gereden, had je de motor niet gehoord, en was er niets aan de hand geweest.
Ik zeg, Discriminatie! van de petrolhead ten opzichte van de geitenwollesokker (ook bekend staand onder het pseudoniem "profiteur van kromme belastingregels, a.k.a de tesla-rijder")

19 jan 2015 16:21
Profiel
993 4S
Verder gaat het wel met je?

19 jan 2015 16:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Asociaal gedrag mag inderdaad best (zwaar) beboet worden.

Is het wel de misbruikers uitzending van gisteren :?:
Had het graag even bekeken - maar op de uitzending-gemist versie kan ik het niet vinden ....

19 jan 2015 17:26
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
shaggy schreef:
daarom heb ik vierwiel aandrijving,dan spin je nooit door in het optrekken :drive:

Meer vermogen helpt... Bij ruim 750pk lukt het ineens weer wel. ;)

19 jan 2015 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
Cazzo Super Veloce schreef:

Nee! Als amg rijder en wat andere zaken met oorstrelende decibels voel ik me niet meer veilig in NL.

De uitzending staat nog niet bij uitzending gemist zie ik, wel die van vorige week. Dus het gaat nog komen.

19 jan 2015 17:50
Profiel
993 4S
Robbe schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:

Nee! Als amg rijder en wat andere zaken met oorstrelende decibels voel ik me niet meer veilig in NL.

De uitzending staat nog niet bij uitzending gemist zie ik, wel die van vorige week. Dus het gaat nog komen.

Valt wel mee hoor.
Heb een Triumph met een open race-uitlaat, nog nooit problemen mee gehad :thumleft:
Gewoon een beetje normaal doen, dan laat oom agent je echt wel met rust.

19 jan 2015 17:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende