Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:24

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Cayman S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Cayman S
Bertjan schreef:
Bedankt al voor de reacties zover! Vandaag in een tweede kandidaat gereden. Nu vond ik die bak nogal anders aanvoelen dan die van gisteren maar kon er niet helemaal de vinger opleggen en dacht dat het lag aan het tussentijds rijden in de BMW. Zag nu toevallig bij Rennlist iemand die het had over opties van een Cayman en die noemde een "Short throw". Wat extra zoekwerk en nu blijkt er een fabrieksoptie te zijn voor een soort short shifter waarmee je veel korter schakelpatroon krijgt. Heb nu sterk de indruk dat de auto van gisteren dat had. Iemand daar ervaring mee? Het voelde gisteren enigszins onwennig de eerste 7 keer, maar nu ik met die andere gereden heb vandaag, voelt die van gisteren een stuk beter!

De enige onmisbare optie op de 981 is voor wat mij betreft de sportuitlaat, of je moet van plan zijn om after-market nog iets te vervangen.

Ik heb een Boxster S en na de eerste olie wissel ontstond er een storing waardoor de klepjes van de sportuitlaat dicht bleven. In de dagen erna kwam ik er achter hoeveel het geluid deel uitmaakt van de beleving.

11 jan 2015 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
En op een 987? Want daar kijk ik op dit moment naar. Hoewel ik af en toe Carnewall hier langs zie komen, dus mocht er geen sport uitlaat op zitten gaat ie daar langs of bij iemand vergelijkbaar. Waar ik tot nu toe mee gereden heb hadden het overigens allebei wel.

11 jan 2015 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
981S schreef:

De enige onmisbare optie op de 981 is voor wat mij betreft de sportuitlaat, of je moet van plan zijn om after-market nog iets te vervangen.

+1. Ik heb ook een 981S met af-fabriek sportuitlaat en de volgende (welk type dan ook) wordt weer met de sportuitlaat.
PASM: gebruik ik zelden (verschil is wel goed merkbaar).
Sport Chrono: gebruik ik zelden (alleen met "gasten" en die schikken zich elke keer te pletter).
PCM: zit er ook niet op (ik heb een i-phone voor een fractie van de prijs van het PCM)
Volleder interieur: besteld omdat het zo mooi was (maar niet noodzakelijk).

Suc6 met je zoektocht.

11 jan 2015 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
11
Eindhoven
Ik kwam laatst online een Cayman tegen met het blok van een 911 3,8. Weet niet meer waar / welke site of advertentie. maar dat zal helemaal gaan!

Iemand anders ook gezien?

11 jan 2015 22:17
Profiel
Moderator
PF #57
Alfred996MKII schreef:
En van welke lagen jullie vroeger wakker?

Niet van een 996. Van een 928 volgens mij...

11 jan 2015 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bertjan schreef:
En op een 987? Want daar kijk ik op dit moment naar. Hoewel ik af en toe Carnewall hier langs zie komen, dus mocht er geen sport uitlaat op zitten gaat ie daar langs of bij iemand vergelijkbaar. Waar ik tot nu toe mee gereden heb hadden het overigens allebei wel.

Kan me voorstellen hoe het in de 987 ook zo is. Maar je kunt makkelijk tijdens een testrit de sportuitlaat dichtzetten om het verschil te ervaren. Bij de 981 geeft de sportuitlaat in combinatie met de (standaard) sportstand de mooiste geluiden die je ertoe verleiden om telkens weer in de toeren te klimmen. En telkens als je van het gas afgaat of bij het schakelen hoor je de mooiste knallen en gepruttel.

11 jan 2015 22:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Jaimz schreef:
Ik kwam laatst online een Cayman tegen met het blok van een 911 3,8. Weet niet meer waar / welke site of advertentie. maar dat zal helemaal gaan!

Iemand anders ook gezien?

Ruf bouwt ze. Super auto! :ba:

12 jan 2015 0:06
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
horn schreef:
Alfred996MKII schreef:

Niet van een 996. Van een 928 volgens mij...

Ben ff ouder een E type en een big Healy, prachtige folder/tekening aan de wand :salut:

12 jan 2015 0:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Alfred996MKII schreef:

E-Type.....(maar waarschijnlijk bedoel je dat ik 911 had moeten zeggen :wink:)

12 jan 2015 9:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Alfred996MKII schreef:

360 Challenge Stradale. Maar ik ben dan ook nog een jonge vent :mrgreen:

Lig ik nou nog wakker van trouwens..

12 jan 2015 10:50
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Alfred996MKII schreef:

Nou wat boer Tom gisteravond uit kon zoeken, daar zou ik ook wakker van liggen :oops:

12 jan 2015 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
molen934 schreef:

Nou wat boer Tom gisteravond uit kon zoeken, daar zou ik ook wakker van liggen :oops:

Pas maar op Hans......voor je het weet krijg je last van hartklachten........op jouw leeftijd :mrgreen:

12 jan 2015 18:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bertjan schreef:
short shift etc

Ik heb met 'n 997 turbo gereden die de "verkorte schakelweg" optie had. ik vond het 3x niks maar heb er maar 20 min mee gereden was er toen al "klaar" mee zeg maar. Is denk ik persoonlijk, voor mij voelde het erg onwennig en ik was bang schakelfouten te maken.

Heb je al met 'n 996 turbo gereden? Zou dat wel ZEKER nog even doen want de kick van die turbo's is wel erg gaaf hoor.

weggedrag/handling+sound vs brute power en meer cruising ability...mmmmm :)

(eigenlijk is het simpel...woon je dicht bij duitsland? zo nee, pak de Cayman!)

13 jan 2015 1:50
Profiel
993 4S
caelin schreef:

Beter kun je het niet samenvatten :thumleft:

13 jan 2015 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
caelin schreef:
Bertjan schreef:
short shift etc

Ik heb met 'n 997 turbo gereden die de "verkorte schakelweg" optie had. ik vond het 3x niks maar heb er maar 20 min mee gereden was er toen al "klaar" mee zeg maar. Is denk ik persoonlijk, voor mij voelde het erg onwennig en ik was bang schakelfouten te maken.

Heb je al met 'n 996 turbo gereden? Zou dat wel ZEKER nog even doen want de kick van die turbo's is wel erg gaaf hoor.

weggedrag/handling+sound vs brute power en meer cruising ability...mmmmm :)

Thanks voor je reply, is inderdaad persoonlijk denk ik, maar ik snap wel wat je zegt, zeker in het begin was het even wennen, maar na 5 minuten vond ik het fantastisch ;-)

996 Turbo heb ik afgelopen tijd 2 van gereden; heel indrukwekkende auto, ongehoord snel, maar dat gaat ook allemaal relatief makkelijk en na de Cayman S snapte ik pas echt goed de kwalificatie van de Turbo van "debiel snelle GT", met de nadruk op GT; het is een hele snelle allrounder, heel goed geschikt voor DD. Maar daar ga ik hem niet voor gebruiken.

Ik had altijd wel het vermoeden dat ik meer in de markt zou zijn voor een GT3, maar die zijn gewoon niet te betalen voor mij en vandaar dat ik richting de 996 Turbo ging kijken om wel echt "iets speciaals" te hebben. Ik denk nu echter dat de Cayman S veel dichter bij de beleving van een GT3 in de buurt komt. In ieder geval werd ik wel echt blij van die auto. En om je vraag te beantwoorden; woon nu in Rotterdam, dus nee, niet echt Duitsland om de hoek...

Dus: zojuist heb ik voor de auto die ik zaterdag gereden heb de aankoopkeuring afgesproken bij Car Service Visser voor vrijdag en als daar niets geks uit komt... :drive:

13 jan 2015 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Duitsland ligt overal in nederland om de hoek, tenzij je geen weekeinden hebt :drive: :mrgreen:

13 jan 2015 18:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Als ik je relaas zo lees in je laatste post hierboven Bertjan dan zou ik inderdaad ook voor de Cayman (S) gaan.

Keep us posted! :thumleft:

21 jan 2015 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Nou, in het kader van "keep us posted" en voor degene die mijn geupdate voorstel topic gemist hebben; het is een Cayman S geworden! :cheers: :drive: Vrijdag AKK gehad, nog wat onderhandeld en deal gemaakt.
Vandaag bevestiging gekregen dat de auto klaar staat, geld is overgemaakt, verzekering geregeld en vrijdag ga ik hem ophalen. Ben er errug blij mee, bijzonder idee straks echt een Porsche in de garage te hebben die zo'n pure rijders-auto is. :ba: :ba:

De belangrijkste specs;
- 01/2008 Cayman S, basalt zwart
- Sport Chrono+
- PCM
- PASM
- Short Shift
- Sport stoelen
- Leder
- 19" Sportdesign

Zie topic in mijn signature voor foto's!

Sportuitlaat ontbreekt, maar dat wordt aftermarket aangepakt, waarschijnlijk bij Carnewal op basis van wat ik tot nu toe op het forum heb gelezen. Zag dat hij ook mooie ronde uitlaat pijpjes heeft, vind ik wat mooier dan de standaard uitlaat. En als ik er dan toch ben, denk ik ook meteen maar sportluchtfilter er op te zetten, maar wil me nog even verdiepen in precieze effecten daarvan.

21 jan 2015 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Net het topic doorgenomen, boeiend om te lezen die positieve reacties op de Cayman.
Proficiat en succes trouwens met de aanschaf !

Wilde hier nog wel de vraag stellen of iemand ervaring heeft met de Cayman R !! ??

22 jan 2015 12:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R...tsja. scheelt niet zo heel veel. is in alles net wat scherper maar verwacht niet het verschil zoals bij 997 2s en gt3 ofzo...

@Bertjan: goede specs! Wellicht dat je nog even wat door wil googlen op uitlaten. Zo'n klepsysteem vond ik wel handig ivm laat thuiskomen en kleine babytjes niet wakker maken maar als je dat niet uitmaakt dan is een carnewall "fix" ook prima natuurlijk. Borla maakt ook wel wat moois (maakt wel een enorme bak herrie) en de PSE van P zelf is zeer zeker aan te bevelen maar ook vrij duur (de optie was 2600 ofzo dus nu nog laten doen tegen de 3k zou m niet verbazen). Pas ook even op met de APK en 3gas meting etc niet alle uitlaten (vooral die zonder cat) zijn OK daarvoor. Als je nog naar circuit wil gaan ook met Db oppassen.

22 jan 2015 23:35
Profiel
3.2S
010
Gefeliciteerd BJ en ik zou voor de CarGraphic uitlaat gaan. :thumleft:

23 jan 2015 18:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Hmm... De carnewal oplossing is niet duur, lijkt goed te klinken en aangezien ik hem niet dagelijk gebruik maar ik me niet zoveel zorgen over baby's. Maar jullie opmerkingen zetten me wel aan het denken; het is alleen zo lastig om op basis van filmpjes en internet een uitlaatgeluid-keuze te maken.... :scratch:

Overigens; heb hem vandaag geparkeerd in de garage, de zoektocht is definitief ten einde :ba:

24 jan 2015 0:30
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Gefeliciteerd! En hoewel we natuurlijk allemaal weten hoe een Cayman eruitziet, zijn foto's altijd welkom :mrgreen:

24 jan 2015 8:26
Profiel
63594 :thumleft:

24 jan 2015 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Schijnt volgens bovenstaande ervaringen wel een heerlijke auto te zijn.

Jammer van die hoop sneeuw hier, sta op punt om zo ff te gaan proef rijden
in deze :drive:
6366563666

24 jan 2015 10:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende