Auteur |
Bericht |
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Ik ben nu bijna een jaar bezig. Ik verwacht dat die in de zomer klaar is. Dit is wel het streven.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
12 jan 2015 9:58 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: 911 T restauratie 1972
Ziet er top uit dat werk wat je doet wat betreft de kleur keuze : ORGINEEL doen! (waarom zou je een matching auto een non-matching kleur geven?)
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
12 jan 2015 10:12 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 T restauratie 1972
Zilvergrijs natuurlijk, en dan met een groen interieur
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 jan 2015 10:52 |
|
|
swiddy
Student Technische BedrijfskundeHelden
|
Re: 911 T restauratie 1972
Origineel met een mooi restauratierapport. Er is vast en zeker iemand die dit kan waarderen (en ervoor betaald).
|
12 jan 2015 11:07 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 T restauratie 1972
bloody orange.
_________________________________________ oud is beter
|
12 jan 2015 14:53 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties. Als het aan jullie licht moet ik de porsche weer in de originele kleur spuiten (aubergine). Het is natuurlijk wel zo dat de auto volledig matchend is en dat je hem dan eigenlijk ook de originele kleur moet geven, maar zelf zie ik graag een andere kleur voor de auto. Ik heb dit al een tijdje in mijn hoofd. Het is een beetje in strijd met mekaar, maar ik heb nog even om te beslissen. Weer een kleine update. Het rechter voorscherm is aangepakt de rand is weer netjes nu nog de nieuwe koplampunit erin en zorgen dat de richtingaanwijzer mooi aansluiten.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
12 jan 2015 19:55 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
21 jan 2015 21:10 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 911 T restauratie 1972
Als je hem voor de hoofdprijs wilt verkopen kun je het beste de originele lak zetten Is gewoon meer waard omdat zoals al vaker getypt het allemaal match met hoe die de fabriek uit kwam rollen Knap dat de onderkant onbeschadigd blijft als je hem met een shovel omhoog hebt gebracht Voor de verkoop kun je die foto's even snel verwijderen en in de prullenbak gooien ,want kan me niet voorstellen dat een eventuele koper dit geweldig vind Voor de rest knap werk
|
21 jan 2015 21:39 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: 911 T restauratie 1972
Mooi werk Patrickk!! Plaats maar lekker veel foto's....kan ik het een beetje afkijken. Hiero ook bezig met een 72er olieklepje, alleen is daar weinig origineels meer aan. Vwb de kleur.....hou hem origineel, vooral als het doel verkoop is, de puristen geilen hierop.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
21 jan 2015 22:16 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 911 T restauratie 1972
Geweldig project! Succes met afbouwen!
|
21 jan 2015 22:26 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
haha grappig dat we allebij met dezelfde auto bezig zijn, hoe staat die van jou er nu bij en wat zijn je plannen?
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
21 jan 2015 22:28 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: 911 T restauratie 1972
Het moet een beetje een trackday-dingetje worden, rolkooitje, kuipstoeltjes en een beetje stickers erop. Op het moment heb ik de achterkant zo goed als roest vrij en moet ik gaan lassen. Alleen ontbreekt het mij aan ervaring op dit gebied...dus ik ga eerst lekker oefenen op losse stukjes oud ijzer. Mocht blijken dat ik het echt niet kan ga ik het uitbesteden... De mijne gaat ook niet voor de verkoop dus ik heb totaal geen haast....alles lekker op z'n gemak. Mij gaat het meer om het sleutelen dan het snel klaar hebben zodat ik kan gaan rijden. Kijk maar in mijn topic "een echte nep turbo"....ik heb hem iets langer dan een jaar en ongeveer 10% gedaan van wat jij al hebt gedaan
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
21 jan 2015 22:38 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Ik zal is een kijkje nemen op je forum.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
22 jan 2015 18:24 |
|
|
varmays
|
Re: 911 T restauratie 1972
Beste Patrick,
Ik heb net zelf een 911T 1970 aangekocht die gerestaureerd moet worden. Je verbeelding moet niet groot zijn om je te kunnen indenken dat ik dit draadje met meer dan gewone belangstelling ga volgen. Tof van je dat je zoveel foto's post, link is reeds bij mijn favorieten geplaatst.
Succes met je project!
|
23 jan 2015 18:01 |
|
|
Kingma1964
|
Re: 911 T restauratie 1972
Beste Patrick,
Vorig jaar ook een 911 uit 1972 aangeschaft. Hij staat op dit moment bij de spuiter. Ik heb weinige ervaring met dit forum. Dus foto's weet ik nog niet te plaatsen.
|
24 jan 2015 22:11 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Mag ik vragen waar u de porsche laat spuiten en wat voor kleur word die van u. Foto's kunt u trouwens heel gemakkelijk uploaden met imgur en dan in een bericht op img drukken en daar de code van imgur tussen plaatsen. Het zou leuk zijn als het lukt met de foto's. Gr, Patrick
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
24 jan 2015 22:44 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 911 T restauratie 1972
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 jan 2015 23:17 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: 911 T restauratie 1972
Smaken verschillen. Ik vind Albert Blue vele malen mooier.
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
25 jan 2015 10:01 |
|
|
arjan
|
Re: 911 T restauratie 1972
Origineel zou mooi zijn, maar van deze kleur ben ik niet onder de indruk. Waren in die tijd wel gavere kleuren. Maar ja dat is mijn mening
|
25 jan 2015 12:42 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Ik ben zelf ook niet echt onder de indruk van kleur en ben het met u eens dat er wel mooiere kleuren waren toen de tijd. Ik heb dan ook besloten dat het geen aubergine word. Je zult altijd mensen erbij hebben die zeggen dat er de originele kleur op moet komen. Als er een andere kleur origineel op had gezeten dan was ik uiteraard voor de originele kleur gegaan. De porsche is voor de verkoop ,en ik ben van mening dat het niet uitmaakt of er nu wel of niet de originele kleur op zit als er maar een kleur opzit waar je toen de tijd uit kon kiezen voor dit bouwjaar. Hier ben ik ook achter gekomen door de ervaring in het verleden met Mercedessen. De mensen die opzoek zijn naar een 911 van dit type of bouwjaar willen een auto die weer terug is gebracht naar originele staat, waar nergens op bezuinigt is en die net zo goed of zelfs beter is als toen die van de lopende band afrolde. Dit groepje mensen kiezen dan vaak een kleur die hun aanspreekt en je moet dan kiezen voor een commerciële kleur.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
25 jan 2015 13:39 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: 911 T restauratie 1972
Voor verkoop is matching natuurlijk het mooist .En gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak , anders zou het wel erg saai op de wegen zijn wereldwijd. Ik zelf heb ook niet zoveel met aubergine. Maar in het echt een bij een mooie lak stand en goede glansgraad is het zeker een prachtige kleur. Over spuiten naar een andere kleur zal wel een kleine waarde vermindering geven. Maar zal zeker niet voor velen toekomstige kopers een struikelblok zijn .
PS , vanaf de foto's ziet het er goed uit en wordt hier serieus goed werk geleverd, mooi project en succes bij de verkoop..
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
25 jan 2015 14:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 T restauratie 1972
Wat ik niet begrijp is dat ik hier meende te lezen dat je hem na de restauratie wil verkopen. Dan zou ik altijd kiezen voor de kleur die het meeste geld opbrengt, dus origineel. Als je er nou nog na de restauratie vele jaren in zou gaan rijden, zou ik de kleur kiezen die jezelf het mooiste vindt. Maar als hij weg gaat als hij klaar is, zal het jou dan roesten welke kleur hij krijgt...
My 2 pennies.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2015 18:08 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
25 jan 2015 19:42 |
|
|
Jaspa
993 C2 '97Drechtsteden
|
Re: 911 T restauratie 1972
Een leuk uitstapje terug in de tijd, ja, de techniek uit 1950 was toentertijd ook innovatief, waar we anno 2015 nog wel eens verbaasd naar kijken. Porsche had destijds net de 356 op de markt geïntroduceerd. Geef mij toch maar de techniek van de 911, wat in feite een totaal onlogische auto is met de motor achter de achteras en toch zulke prestaties. Het is mooi om te zien hoe je beide projecten voortvarend aanpakt en met foto's illustreert. Veel succes met de Benz https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84503534&v=8kov3WhV7x4&feature=player_detailpage&x-yt-ts=1421914688
_________________________________________ beter snel, dan nooit
|
25 jan 2015 22:07 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Nu zie je weer waar je al die tijd naartoe aan het werken bent.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
25 jan 2015 22:48 |
|
|