Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:32

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Eerst mezelf voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Eerst mezelf voorstellen
... is wel zo netjes.

Ik heb me zojuist aangemeld bij het Porscheforum omdat ik al een tijdje meelees. Zo langzamerhand wordt het tijd dat ik Porsche ga kopen. Zeker na aanmoedigende woorden van mijn vrouw om nu toch maar eens serieus te gaan zoeken. En dan is dit forum wel zo'n beetje de eerste aanlegplaats!

Iets over mezelf: midden 50, uit het midden van het land (ietsje naar het oosten) en in het bezit van meerdere klassiekers: Saab 96 uit 1971, Saab Sonett uit 1973 - die er uit gaat om ruimte te maken voor De Porsche- en tenslotte mijn pride and joy: Triumph TR3A uit 1959 in concoursstaat. Hoewel het niet mijn werk is, word ik niet snel bang van een beetje sleutelen. Hobby's behalve auto's? Zeilen en mijn tuin, met de nadruk op benzinegestookte tuinmachines :D

Waarom een Porsche? Wel... ik denk dat dit voor de meesten hier geldt: iconisch merk, geweldige kwaliteit, innovatieve techniek - ook in de oudjes en natuurlijk de vormgeving. Daarmee kom ik ook meteen op het punt van 'welke dan?' Nou, verbazingwekkend wellicht, maar voor mij is dat de 914! Hoe Porsche met de middelen van VW een opvallende verschijning op de markt heeft gezet die hedentendage alleen door de Lotus Elise wordt geëvenaard! (Meningen kunnen verschillen natuurlijk...)

Omdat ik helemaal nieuw ben in de wereld van de 914, ben ik blij met alle info die ik kan krijgen of lezen. ik heb me al aardig ingelezen, maar directe(re) contacten met echte eigenaren is me veel meer waard dan algemene info op het net. Do's and don'ts, aandachtspunten die alleen een eigenaar door ervaring kent enz. En uiteindelijk misschien een tip waar ik een goede kan vinden!

Zeker in het begin zal het wel veel mee-lezen worden en niet te veel posten, maar hopelijk wordt dat in de toekomst anders.

Menno

Misschien vloeken in de kerk (als ik ze moet verwijderen, hoor ik het wel), maar toch even een foto van twee van mijn klassiekers. Om je een idee te geven...

Afbeelding

21 jan 2015 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Eerst mezelf voorstellen
Welkom Menno.
Nette intro geschreven en jouw twee klassiekers zijn ook iconen in hun klasse.
Een 914 is veel over geschreven. Steeds moeilijke te verkrijgen maar ze zijn er nog wel.
Succes met de zoektocht en houdt ons maar op de hoogte.

21 jan 2015 22:37
Profiel WWW Facebook  Twitter 
LEEUWARDEN
Welkom Menno,
Mooie voorstel ronde en in 1 x een foto plaatsen :drive:
Succes met het vinden van de 914

21 jan 2015 22:41
Profiel
Blijf ze gaaf vinden die Saab 96 8) Succes met de zoektocht naar een knappe/goeie 914.

21 jan 2015 22:50
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Leuk verhaal :thumleft:

Waarschijnlijk de 2 914's al gezien bij LCC?

21 jan 2015 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
De Saab en de TR3 laten zien is zeker geen vloeken in de kerk, met name de TR3
heb ik altijd een geweldig karretje gevonden. En deze kleur hoort er bij !

Succes met de zoektocht.

21 jan 2015 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Master Ken schreef:
Leuk verhaal :thumleft:

Waarschijnlijk de 2 914's al gezien bij LCC?

Nee! Nog niet. Die kwamen niet naar boven bij Google! Moet ik binnenkort maar eens langs! Eerst morgen eens in de buurt kijken: Nunspeet en Brummen. Niet noodzakelijk de auto's die ik MOET hebben, maar ik moet ergens beginnen voor de look-and-feel!

M.

21 jan 2015 23:37
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Thieuster schreef:
Misschien vloeken in de kerk (als ik ze moet verwijderen, hoor ik het wel), maar toch even een foto van twee van mijn klassiekers. Om je een idee te geven...

Welkom en veel plezier met de zoektocht!

De geplaatste foto vloeken in de kerk? Er ontbreekt juist een foto :twisted: ..... van de Sonett! :lol:

21 jan 2015 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Black 993 ex 911 2.7S Targa bj. 77
N-br
Welkom,

Succes met de zoektocht naar een P.
Leuk te horen je ook liefhebber bent van Triumph

http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i ... 6ca9af5a78

Grt Hans

21 jan 2015 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Welk motortype zoek je?

22 jan 2015 1:19
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
15385

Welkom, en veel suc6 met je zoektocht.
Deze was van de toenmalige voorzitter van de NPC.
We waren begin jaren 80 op de kombaan in Lelystad, joh wat liep die 916 zat een 911 turbo motor in.
Auto was even later gestolen :evil:

22 jan 2015 1:56
Profiel
PorscheForum Rakker
DennisvdB schreef:
Welk motortype zoek je?

De 4 cylinder, maar ik ben nog zoekende naar het juiste type. Wrs. zijn daar ook wel voors en tegens over te noemen. Net als de modificatie van inspuiting naar Dell'Orto's / Webers. Ik heb ergens gelezen dat het niet zo maar een conversie is en dat je een andere nokkenas nodig hebt. Ook daar weet ik het fijne nog niet van.

M.

22 jan 2015 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.0 ´71, 987S '05
Menno, welkom op het forum!

Ik ben blij dat je op zoek bent naar een 914, ik heb er drie gehad, waarvan ik eer eentje nu aan het restaureren ben. Ik heb bij een aantal mensen al gereageerd op wat een aantal pijnpunten zijn met betrekking tot de 914, zie:

viewtopic.php?f=23&t=43566
viewtopic.php?f=23&t=43170

daar vind je wel wat info, ook over het lidmaatschap van de Porsche 914 Club Nederland, zou ik als ik jou was zeker lid van worden!

Groet,

Frank

22 jan 2015 13:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom Menno, leuk intro :thumleft:
Veel plezier aan en op dit forum en met je zoektocht naar jouw ultieme 914 8) :salut:

22 jan 2015 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Allen,

Hartelijk dank voor jullie warme welkom. Een paar 'at random' antwoorden op de vragen en opmerkingen die jullie gesteld hebben:
- de foto van de Sonett houden jullie tegoed, moet ik effe naar zoeken in een Photobucket account Hij is iig geel!
- zoals ik al schreef LCC had ik nog niet ontdekt, houd ik in de gaten
- Frank postte natuurlijk heerlijke informatie voor een newbie als ik. Ik zie dat er gelijkgestemden zijn die ongeveer evenver zijn. Joepie. Of nog beter: Great minds think alike ;-).

Van iemand die ik via een Triumph-forum in de VS ken, kreeg ik de tip om te kijken op DKK en TheSamba voor leuke auto's. Oef, daar ging een productieve arbeidsmiddag! Die Amerikaanse bron is nog niet droog. Jammer dat de euro zo beroerd staat! Maar dat je maar 6% BTW over een geimporteerde klassieker hoeft te betalen, was (is) muziek in mijn oren!

Vandaag niet wezen kijken - toch druk met andere zaken. Wel iemand die ik qua autotechniek volledig vertrouw op pad gestuurd naar de adressen die ik gisteren noemde. Hij belt me vanavond wel, of komt langs.

Kortom, wordt vervolgd! En jullie zijn de eersten die het horen als het wat wordt. Mocht je nog tips of aanvullingen willen noemen, graag!

Tenslotte: ongeveer een kwartier na mijn eerste posting arriveerde het eerste PB'tje! Van een medeforummer die ik ook ken van diverse horlogefora. De wereld is niet zo groot!

M.

22 jan 2015 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom!
Schoonpa heeft een vergelijkbare TR3A in concoursstaat.
Moet zeggen dat het een erg leuke auto is om mee te toeren.
Maar, het is natuurlijk geen P :D

Succes met je zoektocht!

22 jan 2015 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Ondertussen de eerste auto gezien!

In een topic van een andere newbie op zoek naar een 914 wordt ' ie al genoemd als mogelijk project. Ik denk dat het nu niet netjes is om in details te vertellen welke auto het is, zodat deze medeforummer zelf zijn mening kan vormen, maar ik wil wel een paar ervaringen te delen. Auto is niet echt slecht, maar wel slordig afgewerkt. Bodyschutz in de kofferbakken, mee-'geschutzte' koplampmotortjes(...) en lelijk spuitwerk op de schermen. Je vraagt je dan af wat er onder zit... Maar goed, de prijs is er ook naar. Ik heb de auto niet aan de onderkant gezien, dus feitelijk kan ik daar niets over zeggen - alleen raden.

Bij The Gallery in Brummen staat ook wel een mooie. Ik vind blauw een mooie kleur, Bij mij geen roze bril, maar een blauwe :wink: Dus is het belangrijk om verder te kijken dan de kleur. Mijn ervaring met de verkopers daar is, dat ze behoorlijk aan de prijs zijn en dat ze een heel goede poetsploeg hebben. Die auto kost ongeveer 19K. Het moet dus in theorie mogelijk zijn om een even goede te krijgen die niet in een dure showroom (= kosten) staat. Een goedkopere dus.

Tenslotte de zilvergrijze die bij Arno Wienands staat. Een gerespecteerd forummer heb ik begrepen, daar is geen twijfel over. En ik vind die zilvergrijze op de site erg mooi. Ik kijk er al een tijdje naar. Alleen zie ik niet waarom die zilvergrijze al z'n behoorlijke tijdte koop is. Wat is er zo bijzonder aan dat 'ie tot nu toe blijft staan? (Mag ook wel in een PB als dat chiquer is).

M.

24 jan 2015 1:33
Profiel
PorscheForum Rakker
update(je): vanavond even naar Spankeren!

Menno

26 jan 2015 16:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]