Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:17

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Rennsport Motor Mounts 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Rennsport Motor Mounts
Hi all,

Ben een beetje aan kijken naar goodies voor mijn Cayman S en tijdens het grasduinen door de site van Carnewal kwam ik de Rennsport Motor Mounts tegen en de Hard Rubber Mounts.

http://carnewal.com/products/P96;P97;P8 ... or-P96-P97
http://carnewal.com/products/P87/p96126 ... tor-Mounts

Nu kan ik daar weinig info over vinden op het internet en ook hier leveren verschillende zoekfuncties niet zo gek veel bruikbare info op. Nu kan dat aan mijn zoektermen liggen, maar dacht er nu toch maar eens een topic aan te wagen.

Wat ik tot op heden gevonden heb is dat het een positief effect heeft op de schakelprecisie en gasrespons en aangezien ze nog wel rubber bevatten, zouden de invloeden in het interieur (resonantie, geluid) niet of nauwelijks merkbaar zijn. Verder lijkt het alsof het sowieso geen kwaad kan op een gegeven moment die mounts te vervangen, dus al met al lijkt het me een aardige upgrade. Dit wordt ook bevestigd door Gert, maar gebruikerservaringen zijn altijd prettig om mee te nemen in de overweging.

Ik zou dus graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze upgrade (bij voorkeur voor en Cayman maar ander type Porsche geeft mogelijk ook inzicht) en of het doet wat het belooft. Met name ook of er geen nadelige effecten in het interieur zijn.

Thanks!

Laatst bijgewerkt door Bertjan op 28 jan 2015 15:44, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jan 2015 10:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Rennsport Motor Mounts
Heb vorig jaar de RS motormounts op mijn 993 C4 geplaatst, het geheel lijkt iets stijver. zeker in snel genomen bochten, heb niet het gevoel dat schakelen makkelijker/beter gaat.

De motormounts van een C4 zijn al stugger dan van een C2, misschien dat de stap dan minder groot is. Echter heb ik geen ervaring met de C2. (wel maar te lang geleden om dat verschil nog te herkennen)
Heb geen last van meer trillingen.

Ik ben er iig positief over :wink:

28 jan 2015 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Ok, thanks! Dat klinkt nog steeds als een goede upgrade dus. Anyone else?

30 jan 2015 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Geen ervaring met een Cayman,, maar wel met een 964 C2.

Heb vorig jaar 964 RS motor mounts laten monteren i.c.m. een 964 RS vliegwiel en koppeling. Inderdaad een snellere respons op 't gaspedaal. Sneller schakelen is wel beter te doen, maar moet ook vanwege de grotere toeren terugval ivm het lagere vliegwiel gewicht.

Wel worden er meer mechanische geluiden door gegeven, maar niet storend. Zeker bij een moderne Porsche zal dit vanwege alle isolatie niet of nauwelijks merkbaar zijn.

Ik ben erg blij dat ik de upgrade gedaan heb, maar gebruik de auto ook als 3e auto met zo'n 7500 Km per jaar, en niet als DD.

30 jan 2015 21:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]