Auteur |
Bericht |
giulia
|
RUF Chip
Via E-bay een RUF chip gewonnen...Mooi zou je zeggen.
Echter de verkoper meld nu dat hij er meerdere heeft en dat hij graag mijn Motronic nummer wil hebben. En dat vertrouw ik gewoonweg niet.
Klinkt meer als het maken van een kopie naar RUF specs. Verkoper claimt 100% originaliteit maar doet niet aan terugname.
Ik haak af maar meld het toch even alhier voor dat anderen net zo gretig toehappen als ik heb gedaan.
|
29 jan 2015 11:05 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: RUF Chip
Je kan denk ik beter naar een goeie chiptuner gaan die eentje maakt op maat van jouw auto, veel minder risico.
|
29 jan 2015 11:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Maatwerk altijd beter, mits uitgevoerd door iemand die weet wat hij doet.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 jan 2015 11:27 |
|
|
giulia
|
Dat snap ik. Waar het om gaat is dat de chip van RUF (die echt wel goed bekend staan) blijkbaar worden gekopieerd...
|
29 jan 2015 11:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Betalen via Paypal ... kan je altijd verhaal halen - en je betaling laten blokkeren/terug krijgen ...
|
29 jan 2015 11:48 |
|
|
hoefnix
|
Volgens mij gaat dit niet over het betalen De vraag is meer hoe kan je nagaan of het een originele RUF chip is?
|
29 jan 2015 11:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Jou auto is niet standaard meer (dacht ik). Ruf chip is dus nooit optimaal.
|
29 jan 2015 12:21 |
|
|
giulia
|
Doet ie niet aan... Dan maar geen RUF chip...
|
29 jan 2015 12:27 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik begrijp überhaupt niet dat je het zelfs al of overweegt om een chip via eBay aan te willen schaffen?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 jan 2015 12:33 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
misschien een goede deal maken, you never know.
|
29 jan 2015 13:23 |
|
|
giulia
|
|
29 jan 2015 14:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Omdat het niet logisch is. Je schaft voor veel geld een Porsche aan met akk, boekjes, sluitende historie en matching numbers om vervolgen voor een dubbeltje op de eerste rang alles om zeep te helpen dmv een chip te kopen via het grote boze internet. Daarom dus.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 jan 2015 14:31 |
|
|
giulia
|
Jij vindt het niet logisch...dat jij bang bent voor internet is jouw probleem. En voor een dubbeltje op de eerste rang? Hoe weet je dat? Glazen bol?
|
29 jan 2015 15:24 |
|
|
Olaf
|
Inderdaad - maar deze methode geeft wel de mogelijkheid om de proef op de som te nemen
|
29 jan 2015 16:04 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Nee, omdat je zelf zegt dat je 'm gewonnen hebt. En daarbij open je zelf dit topic om ons te waarschuwen voor dit soort praktijken. Dus wie is hier bang voor het internet? Maar doe gewoon wat Dobbelsteen en Cazzo al opperde....ga naar een gerenommeerd bedrijf die bekend staat om dit soort zaken en laat desnoods een chip op maat programmeren. Heb je allemaal veel meer aan. ( mits je een turbo hebt trouwens)
|
29 jan 2015 16:17 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Vind trouwens dat de verkoper een hele goede vraag stelt mbt de motronic...eu of usa versie...cat of geen cat.
Daar is de chip op aangepast.
Maar ik heb ook in een andere topic ook geschreven dat je het beste naar een bedrijf kunt gaan die op maat de chip programeerd. Geen motor is hetzelfde, en daar kunnen ze hem in principe perfect afstellen.
Zo is mijn motor-chip perfect afgeregeld op mijn geflowde koppen door een oude rot in het vak....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
29 jan 2015 18:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Laat me raden: Dn Big???
|
29 jan 2015 18:12 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
29 jan 2015 18:26 |
|
|
giulia
|
Die vraag zou helemaal terecht zijn als ik de chip rechtstreeks bij RUF zou aanschaffen waar zij hem op maat schrijven. De Ebay verkoper stelt echter dat hij nog een RUF chip had liggen uit zijn 964. Nadat ik op deze flink overboden was ontving ik een mail dat hij er nog een had liggen (kan maar lijkt mij sterk) en die aan mij wilde verkopen. Hij had dan wel het Motronic nummer nodig. Ik denk dus om een kopie te kunnen maken.
|
29 jan 2015 18:40 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Waarom haal je hem dan niet van Ruf zelf? Kost waarschijnlijk wat, maar dan heb je ook wat..... En wat geeft dat voor vermogenswinst enz, enz
|
29 jan 2015 18:52 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Idd, gelijk origineel......
|
29 jan 2015 19:07 |
|
|
erwin964c4
|
Ik heb en chip besteld maar de verkoper vroeg destijds ook aan mij het CPU nummer van dat kastje onder de stoel dus En volgens verkoper had je 10 % vermogenswinst en kon de auto 500 toeren meer draaien voor de begrenzer erin komt en zou en auto soepeler oppakken bij het het wegrijden en overschakelen en als toetje zou die ook nog eens 10% zuiniger worden Dus besteld en vervolgens nooit ingebouwd want ik ben bang dat mijn auto dit niet overleefd al die positiviteit Misschien ga ik hem ooit eens plaatsen........ Oja je mocht met die chip geen lager octaangehalte tanken dan ron92
|
29 jan 2015 19:36 |
|
|
Olaf
|
..., of aan Giulia verpatsen
|
29 jan 2015 20:26 |
|
|
giulia
|
Te laat
|
29 jan 2015 21:00 |
|
|
erwin964c4
|
Neu verkoop eigenlijk nooit onderdelen heb ondertussen aardig wat verzamelt en hapt alleen stof onder het mom misschien heb ik het ooit nog es nodig Vreet niks .....
|
29 jan 2015 23:25 |
|
|