Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:04



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Ik denk dat mijn alternator het aan het begeven is ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Ik denk dat mijn alternator het aan het begeven is ?
Hallo allemaal,

Ik heb een Porsche 911 SC van 1979. Heb hem nu al enkele maanden, en in het begin ging het lampje van de alternator aan als de motor onder de 1000 T/min draaide. Eens je aan het rijden was ging het terug uit.

Nu sinds een week, gaat dit lampje pas uit als je rond de 2500 T/min draait, ik vrees dat de alternator zijn beste tijd heeft gehad ?

Is hier iemand die mij kan helpen, en mij zeggen hoe we die eruit krijgen ? Moet daarvoor de hele motorblok er weer uit?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Tom


26 aug 2005 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC
Belgium
Bericht 
Tom,

Is de aandrijfriem van je turbine goed aangespannen, alternator zit op dezelfde as en als je riem slipt dan wordt de turbine alsook de alternator niet goed aangedreven en gaat dit lampje branden. Hoe is de temperatuur van de motor ? Ik zou deze zaken eerst controleren, het is wel slecht ermee te rijden als je turbine niet genoeg koelt, slecht koeling kan tot catastrofes leiden dus eerst toch de riem nazien.

Voor meer inlichtingen i.v.m het vervangen van een alternator kijk hier eens
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... eplace.htm kan van nut zijn

Motorblok moet er niet uit.

Peter


26 aug 2005 17:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Hoi Tom,

Ik heb dat met mijn 911je uit 73 ook gehad, en dus de dynamo laten reviseren. Helaas was het daarmee niet opgelost. Het bleek uiteindelijk een elektriciteitskabel te zijn die geschuurd was en daardoor (soms heel kort) sluiting maakte.
Nu dat gefixed is, heb ik er nog wel last van bij de 1000 T/min, maar boven de 1500 is het weg. Volgens de echte kenners schijnt dat OK te zijn.

Ik zou dus het elektische deel bekijken en door (laten?) meten.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


26 aug 2005 17:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
eerst even checken of het echt aan de dynamo ligt
(laadstroom nameten)

om 'm eruit te pulken hoeft de motor er niet uit
op zich valt het wel mee (goed zelf te doen) alleen het los (en weer vast) maken van de bedrading op dynamo is een beetje een :twisted: klusje

als je 'm er dan toch uit haalt heb je meteen een goed excuus om de ventilator en het ventilator huis een opknapbeurt te geven
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


26 aug 2005 18:10
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Hoog toerental op stationair draaien
Blijkbaar was het de regelaar die stuk was.

We hebben vandaag een ritje van 300 km gedaan, en alles ziet er goed uit, behalve zitten we nog met 1 zaak waar niemand mij mee kan helpen.

Je vertrekt met de porsche, als je voor een rood licht staat, komt het toerental stationair mooi terug naar 900 T/min, en na een uurtje ongeveer , als de motor goed warm is, blijft hij stationair draaien op 1500 à 2000 T/min. We hebben nu wel een truukje gevonden, voor het rood licht gewoon effe in 3e zetten, en effe vooruit laten gaan, dan zakt hij wel terug.

Aan wat zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt.
Tom


28 aug 2005 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Kijk even hier: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1043&highlight=heveltje Er kunnen meerdere oorzaken zijn.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


28 aug 2005 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
welkom hier Tom,

Had het zelfde probleem als jou met die toeren,leek alsof het gas bleef hangen.
Bleek de vacuum klep te zijn die ervoor zorgt dat het gas langzaam "afremt" als je snel van het gas af gaat. Daarbij komt natuurlijk ook dat de K-jetronic bij jou alweer 28 jaar oud is en best wel gevoelig is voor kou,vocht en warmte.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 aug 2005 21:02
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.