Auteur |
Bericht |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
roestige klusjes
na het verwijderen van de achterbumper diverse roestige klusjes tegengekomen . . .
iemand ervaring / tips voor het behandelen hiervan ?
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
28 jan 2015 21:07 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: roestige klusjes
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
28 jan 2015 21:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: roestige klusjes
Bumpersteunen laten stralen en dan 2-laags poedercoaten. Blijft t wel weer n tijdje goed.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 jan 2015 22:56 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: roestige klusjes
Wat een kwaliteit he, na zoveel jaar en zo'n klein beetje roest. Lekker nieuw halen of laten stralen Suc6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 jan 2015 0:02 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: roestige klusjes
Alle roestige spullen demonteren, stralen, opnieuw laten galvaniseren en dan poedercoaten Mocht de coating dan beschadigd raken, dan zit er altijd nog een zinklaag onder die (deels) voorkomt dat het onder de coating gaat bloemkolen.
|
29 jan 2015 12:48 |
|
|
912
|
Re: roestige klusjes
Grappig dat voor auto's die zelden nog een druppel regen zien, onderdelen moeten worden verzinkt, gepoedercoat en blank afgelakt...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
29 jan 2015 12:59 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: roestige klusjes
Jep en het liefst dan in 5 lagen bodyschutz en 3 lagen vloeibare tectyl....
Er moet niks, TS vraagt slechts hoe hij zijn onderdelen weer netjes krijgt. Je zou er ook niks aan kunnen doen, die auto's zien blijkbaar toch geen druppel regen en dan duurt het nog echt wel een aantal jaar voordat bovenstaande een probleem wordt.
Je kunt ook met de staalborsten de losse roest eraf halen en met hammerite alles dik inkwasten.
|
29 jan 2015 15:42 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: roestige klusjes
En/of alles wat mogelijk is vervangen door alu of RVS delen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
29 jan 2015 16:25 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: roestige klusjes
Staalborstel op een haakse slijper en eerst zelf aan de gang gaan. Denk dat je versteld zult staan hoeveel roest je kunt verwijderen. En dan die beugels en zo inderdaad maar gewoon nieuw bestellen. Kost de kop ook niet... http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsc ... -pc/P16258Direct ook deze vervangen. http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsc ... uis/P16257
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
29 jan 2015 17:10 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: roestige klusjes
losse onderdelen beter nieuw bestellen inderdaad, die kreukelbuisjes zijn mij te duur ga ik zelf mee aan de gang! deze ook nog gevonden http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_produkten.htm
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
29 jan 2015 22:51 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: roestige klusjes
Als je in de weer wilt met dat soort middelen zou ik eerder voor rx5 en rx10 kiezen. Maar ik zou ook even informeren wat het kost om ze te laten poedercoaten. Even optellen wat je dan aan materiaal kwijt bent (komborstels en die coatingsmiddelen zijn ook niet gratis) en mogelijk is laten poederen dan maar een fractie duurder dan zelf aan de gang gaan.
|
30 jan 2015 0:24 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: roestige klusjes
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
Laatst bijgewerkt door Rijn op 07 feb 2015 10:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 jan 2015 23:25 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: roestige klusjes
iemand ervaring met stoomreinigers? ik wil de binnenkant van de wielkasten reinigen om goed de situatie te kunnen beoordelen.
hoeveel vermogen en druk heb je nodig ???
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
07 feb 2015 8:56 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: roestige klusjes
Waarom met een stoomreiniger ipv hogedrukreiniger?
|
07 feb 2015 11:53 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: roestige klusjes
het gaat mij om een goede en niet schadelijke manier van schoonmaken van de wielkasten. Stoomreinigen lijkt mij wel aardig ik heb echter geen ervaring ermee.
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
07 feb 2015 11:58 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
Re: roestige klusjes
ik heb een stoomreiniger en dat werkt voor geen meter. Als je echt goed met stoom wil reinigen moet je een industriële variant hebben die genoeg capaciteit levert. Een hogedrukreiniger levert geen gevaar op zolang je er goed mee omgaat.
_________________________________________ porsche project
|
07 feb 2015 14:33 |
|
|
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Re: roestige klusjes
Zo te zien staat je auto binnen. Waarschijnlijk zal dan al het vuil in je wielkasten droog zijn, was bij mij wel het geval. Het beste is dan om met een klein borsteltje het zand weg te halen, je ziet dan ook meteen waar het nog vochtig is. Haal ook enkele slangen weg zoals bovenin bij het linkervoorwiel. Je zal verbaast zijn over de hoeveelheid zand. Als je met hogedruk de wielkasten reinigt dan spuit je zand en water deel alleen nog maar dieper in de kieren.
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
07 feb 2015 15:38 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: roestige klusjes
@#%@ freakin olietank zit in de weg voor de rechterzijde ... heb het es bekeken maar daar moet best veel worden gedemonteerd als je die tank weghaalt
iemand ervaring mee?
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
07 feb 2015 17:50 |
|
|