Persoonlijk vind ik 11J op een 996 te breed, de wielkast is net te klein en je komt niet uit met je sporing, de velg komt buiten de kast en dat mag niet, je kunt daar zelfs een bekeuring voor krijgen. Zelfs al zou je smallere banden monteren om de band niet aan te laten lopen, dus een 265 ipv een 295, dan nog steekt de velg buiten de kast.
Ik ben daar met mijn Boxster ook een tijd mee bezig geweest, ik wilde de 19inch Classic velgen omdat ik deze het mooist vind, deze zijn voor de voorkant voor de 997 gelijk als een 987 Boxster maar achter zijn ze voor de 987 Boxster 9.5J en voor een 997 11J met 2 verschillende ET. (997 en 997S)
De 9.5J vond ik te ver naar binnen staan en te smal dus ben ik gaan experimenteren met de 11J 997 achtervelgen.
De 11J velgen heb ik net passend gekregen door de 11J met de juiste ET te gebruiken (van de 997S) en dan vervolgens een spacer van 15mm te monteren. IPV de 305 banden welke op de 11J velgen zitten bij een 997S, heb ik daar 295 op gemonteerd, dus een beetje testen, passen en meten maar dan heb je ook wat.
Het was nog een hele zoektocht voor de 11J met 997S Offset/ET, want de normale (niet S)997 11J velgen zijn wel te vinden maar die met de Offset/ET van de 997
S niet dus moest flink zoeken naar de juiste set achtervelgen