Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:19

Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
beste investering /welk model 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: beste investering /welk model
Postzegels ... ?

03 jan 2015 12:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Citaat:
Blijft een spel in vraag en aanbod zoals nu met de 964. Na verzadiging stopt het of gaat de prijs zelfs zakken. Dat komt dan door de media/marktwerking.

Ik heb in de meer dan 15 jaar dat ik oude porsches rijd nog nooit geweten dat de prijzen gezakt zijn ! De longhood 911's blijven nog altijd stijgen, verzadiging zei je ?
En ik bedoel dan echt porsches van 20 jaar of ouder. Het grappige is dat ik in 1997 me geen 964 kon veroorloven want toen nog te nieuw, ik kocht dan maar een 911T voor +/- 10k euro.
Nu is het omgekeerd :wink: hoewel ik blij ben dat ik hem 2 jaar terug heb gekocht want het laatste jaar zijn het ook geen koopjes meer.

Een 996 turbo is toch een andere auto dan een 996 GT3. Logsicherwijze zou ik eens rijden met beide om te zien welke jou het meest bevalt enn eerder daar op af gaan bij een keuze ipv dit te laten afhangen van de eventuele waardestijging. Straks zit je daar met een GT3 waar je niet graag mee rijdt omdat hij niet comfortabel genoeg is........

03 jan 2015 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
@Giulia:
Citaat:
Tadaaaa!

sla je slag

Wat is nou zo mooi aan die BMW en meer nog aan die Lamborghini? Moet echt met de binnenkant te maken hebben.....
Wel leuk, dat de "goedkope" 964 ook in het rijtje opgenomen staat :D

03 jan 2015 18:43
Profiel
Een auto hoeft wat mij betreft niet extreem mooi te zijn maar moet wel iets hebben. Dat is dus bijvoorbeeld een M3 E30, ES30, Shamal, Ghibli, Espada, 75 en nog zo wat. Bovendien is de motortechniek van een E30 M3 echt een pracht staaltje techniek.

03 jan 2015 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
jan-1 schreef:
... Wel leuk, dat de "goedkope" 964 ook in het rijtje opgenomen staat :D

het interieur is alvast van een RS ...

03 jan 2015 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Enguess schreef:
Ja maar er zijn nog steeds heel veel mensen die investeren in kunst, goud, auto's en klassieke violen met als doel dar rijker van te worden. Da's best allemaal, zolang je je realiseert dat de waarde van dat soort beleggingen uitsluitend afhankelijk is van "wat de markt ervan vindt" want cash flow komt er niet uit.
Als je daarentegen investeert in assets die wel cash flow (kunnen) genereren, zoals aandelen (dividend) obligaties (coupon), of wat mij betreft in een huis dat je kan verhuren, dan zet je je geld tenminste aan het werk. Heeft de economie er ook nog wat aan...

Aandelen worden ook nog altijd bepaald door "wat de markt er van vindt". Een dividend van 1% per jaar is leuk, maar als de koers 3 jaar later 25% in elkaar dondert ben je ook geen steek verder. En er zijn heel veel debiel stijgende aandelen die nog nooit van z'n leven dividend hebben uitgekeerd, maar men denkt dat dat heus echt wel een keer zal gaan gebeuren en dan ook super veel. Ofzo.
Bovendien; geld in aandelen wordt niet echt aan het werk gezet, right? Misschien nog enigszins als je een beursgang/emissie financiert, maar anders gaat het geld bij aandelen gewoon over van de ene belegger naar de andere omdat die het blijkbaar iets meer/minder waard vindt. Ook als je geld op de spaarbank zet wordt er (in principe) mee geïnvesteerd en dus net zo goed "aan het werk gezet"... Eigenlijk is er maar één manier om geld echt aan het werk te zetten; iets kopen! Dan wordt er tenminste nog iets voor gemaakt en direct tastbare economische productiviteit gerealiseerd die waarde toevoegt.

Het feit dat sommige auto's, aandelen, huizen of schilderijen zo veel in waarde stijgen of zijn gestegen, is volgens mij weinig anders dan verkapte geldontwaarding die niet zichtbaar is in de rest/normale economie. Dit omdat de meeste mensen zich nu eenmaal niet kunnen permitteren aan die gekte mee te doen, het hen wat minder voor de wind gaat en zij juist steeds meer op de centen moeten letten. Dus zolang het geld in de wereld rond klotst zullen exclusieve auto's (om het even welke) wel in waarde blijven stijgen. Waardoor de liefhebber (zowel degene die er in kan rijden als degene die er naar zou willen kijken/luisteren op straat) er steeds minder van kunnen genieten.

05 jan 2015 21:44
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
als elke forumlul over auto-investments begint is het tijd om snel uit te stappen.

05 jan 2015 22:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Inderdaad Wolf, ik stap over naar Ferrari. Aju.

360 Challenge Stradale, here I come!

05 jan 2015 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
wolf schreef:
als elke forumlul over auto-investments begint is het tijd om snel uit te stappen.

Dus uit de auto's, uit de kunst, uit de horloges, uit de aandelen (wordt ook al wat jaartjes besproken op een aantal fora), enz enz
:scratch:
'tis niet zo dat we het hier hebben over een geheime tip, die afgelopen jaar aan het licht gekomen is, en dat iedereen die niet eens een rijbewijs heeft, nu een dure klassieker gaat kopen...

De TS twijfelt tussen een GT3 en een Turbo, als investering.
Als hij voorop laat staan dat hij ook er van wil genieten, is het geen slechte investering.
Turbo's kunnen niet veel lager dan 25k (ondergrens van de 930), dus daar verlies je niet veel op.
GT3's niet veel lager dan 35k.
Dus als je het genot ook wat waard vindt, en niet alleen het rendement als eis hebt, zou ik zeggen, vol instappen.
Van ieder model 1!

06 jan 2015 11:21
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Een auto als investering en ervan genieten is een slechte combi.

06 jan 2015 11:52
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bertjan schreef:
Enguess schreef:
Ja maar er zijn nog steeds heel veel mensen die investeren in kunst, goud, auto's en klassieke violen met als doel dar rijker van te worden. Da's best allemaal, zolang je je realiseert dat de waarde van dat soort beleggingen uitsluitend afhankelijk is van "wat de markt ervan vindt" want cash flow komt er niet uit.
Als je daarentegen investeert in assets die wel cash flow (kunnen) genereren, zoals aandelen (dividend) obligaties (coupon), of wat mij betreft in een huis dat je kan verhuren, dan zet je je geld tenminste aan het werk. Heeft de economie er ook nog wat aan...

Aandelen worden ook nog altijd bepaald door "wat de markt er van vindt". Een dividend van 1% per jaar is leuk, maar als de koers 3 jaar later 25% in elkaar dondert ben je ook geen steek verder. En er zijn heel veel debiel stijgende aandelen die nog nooit van z'n leven dividend hebben uitgekeerd, maar men denkt dat dat heus echt wel een keer zal gaan gebeuren en dan ook super veel. Ofzo.
Bovendien; geld in aandelen wordt niet echt aan het werk gezet, right? Misschien nog enigszins als je een beursgang/emissie financiert, maar anders gaat het geld bij aandelen gewoon over van de ene belegger naar de andere omdat die het blijkbaar iets meer/minder waard vindt. Ook als je geld op de spaarbank zet wordt er (in principe) mee geïnvesteerd en dus net zo goed "aan het werk gezet"... Eigenlijk is er maar één manier om geld echt aan het werk te zetten; iets kopen! Dan wordt er tenminste nog iets voor gemaakt en direct tastbare economische productiviteit gerealiseerd die waarde toevoegt.

Het feit dat sommige auto's, aandelen, huizen of schilderijen zo veel in waarde stijgen of zijn gestegen, is volgens mij weinig anders dan verkapte geldontwaarding die niet zichtbaar is in de rest/normale economie. Dit omdat de meeste mensen zich nu eenmaal niet kunnen permitteren aan die gekte mee te doen, het hen wat minder voor de wind gaat en zij juist steeds meer op de centen moeten letten. Dus zolang het geld in de wereld rond klotst zullen exclusieve auto's (om het even welke) wel in waarde blijven stijgen. Waardoor de liefhebber (zowel degene die er in kan rijden als degene die er naar zou willen kijken/luisteren op straat) er steeds minder van kunnen genieten.

Ja hier was ik al bang voor.

Rijden maar weer!

06 jan 2015 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996.2GT3 - nu Challenge Stradale en 599 GTB F1
DennisvdB schreef:
Inderdaad Wolf, ik stap over naar Ferrari. Aju.

360 Challenge Stradale, here I come!

Daar ben je ook een jaar of 2 te laat mee... :) Voor een mooie CS wordt nu ook de hoofdprijs gevraagd.

Ik hou toevallig de prijzen in de gaten voor mn website www.challenge-stradale.com

06 jan 2015 21:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
Maar beter duur dan niet te koop :D

06 jan 2015 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
Iemand de gt3 prijzen nog gezien de laatste weken? Lijkt er op dat de ondergrens 20% hoger is komen te liggen. Ook in D Geen keuze meer onder de 50...

05 feb 2015 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Goudkoorts...

05 feb 2015 22:03
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Robbe schreef:
Iemand de gt3 prijzen nog gezien de laatste weken? Lijkt er op dat de ondergrens 20% hoger is komen te liggen. Ook in D Geen keuze meer onder de 50...

Was me inderdaad ook opgevallen, vooral de MK1's. Recent stond de 1e al te koop voor 150k (zie ander topic) :bang:

05 feb 2015 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Gisteravond geveild bij Rm in Parijs een 964 RS 1992 voor 180 K en een 2,7 RS voor 440 K ...

05 feb 2015 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Ff gokken voor over 3 jaar: :popcorn:

Ferrari Testarossa ... binnen 1 jaar van 40k naar het dubbele,... :shock:
BMW M3 CSL / Z4M Coupe / M coupe
Datsun 240z
Alfa Junior (brievenbus)
Boxster Spyder
964 ofcourse..
Lambo Superleggera
.....

Gr. Peter

Laatst bijgewerkt door Driver op 05 feb 2015 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.

05 feb 2015 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
De 2.7RS is een non-matching, heeft een '75 Carrera motor. En er moet nog 12% commissie bij de prijs worden berekend.

05 feb 2015 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
ik vond hem al zo goedkoop :mrgreen:

05 feb 2015 23:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Laat maar stijgen die MK1 :cheers:

06 feb 2015 0:37
Profiel
PorscheForum Rakker
F360M
Driver schreef:

Ferrari Testarossa ... binnen 1 jaar van 40k naar het dubbele,... :shock:

Dit viel mij ook al op, bizar!

06 feb 2015 9:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964
90K, 120K is al "normaal" ;)

06 feb 2015 10:05
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
MarkGT3 schreef:
Laat maar stijgen die MK1 :cheers:

Laagste prijs op Mobile.de op dit moment voor een MK1 996 is 59K, hoogste prijs is nog steeds 150K. Voor iemand die dit bedrag wil betalen liggen de sleutels klaar :mrgreen:
En een kopje koffie moet ook nog wel lukken :mrgreen:

Edit:
Op autoscout24 start de prijs bij 43.200,-

06 feb 2015 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Ja de voorspellingen gaan uitkomen voor de Mk1 :cheers:
Ik heb 3 jaar geleden mijn e30 m3 verkocht voor 17500 euro :bang: Die zijn in 2 jaar tijd echt mega gestegen.
E30 m3 is voor mij iconisch saai, daarom ook niet langer gehouden, ik wist dat de stijging zou komen maar wilde toch wat anders. Ja dan moet je verkopen........

06 feb 2015 10:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende