Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 4:06

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Zoektocht, aanschaf, opknappen en rijden 911SC 1980 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Graag advies aanschaf 911SC 1980
plus 1 !

Ik heb er geen aandelen, dus geef ik een eigen oordeel; mijn persoonlijke ervaringen met W&O zijn louter positief.

28 nov 2014 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
De berichten hebben me aan het twijfelen gebracht...
Ik ga door met mijn zoektocht. Geholpen door mijn zwager ('84 SC cabrio en 996 c4) struinen we NL en het internet af.
Wat Witmer betreft: ik heb geen ervaring met ze. Vind de auto's meestal wel aan de prijs en vraag me dus af wat je daar voor 24k koopt.
Bovendien wil er geen concours staat 911 hebben. Ik wil nog iets te doen hebben. Wel een technisch goede basis om mee te starten. De 911 waarover ik jullie mening wilde heeft amper historie en veel miles. Waarschijnlijk nog wel wat verborgen gebreken dus.

28 nov 2014 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
http://www.stolzeclassiccars.nl/aanbod/2506/porsche-911-s-coupe/
http://www.stolzeclassiccars.nl/aanbod/1240/porsche-911-sc/
http://www.stolzeclassiccars.nl/aanbod/881/porsche-911-sc-targa/
http://www.stolzeclassiccars.nl/aanbod/308/porsche-911-sc-targa-79/
http://www.stolzeclassiccars.nl/aanbod/2476/porsche-911-targa-1974/

29 nov 2014 9:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Knettergek... wat een partij meuk

29 nov 2014 15:11
Profiel WWW
981 Boxster GTS
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

29 nov 2014 15:15
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem

Wat een bende zeg voor da geld.
Een zeer goede 912 met 6 cilinder - met flink roest en gaten in de stoelen

29 nov 2014 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bij Stolze staat echt een hele verzameling rommel en niet-rommel door elkaar.
Daar moet wel iets te vinden zijn wat aan je voorwaarde "sleutelobject" voldoet.

29 nov 2014 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
Bedankt voor de tips iedereen! :cheers:
Ik heb er een gevonden via Pelicanparts. Ik heb daar een ad geplaatst en kreeg meerdere reakties. De eerste heb ik laten staan aangezien de eigenaar geen enkele vraag kon beantwoorden behalve met: it' s fine, it's a great car.
Ik heb gekocht wat ik zocht: SC Targa met alle updates. Studs, carrera tensioners, nieuwe valve covers, MSD ignition etc. De eigenaar was enorm behulpzaam en geen vraag was te veel. Hij heeft ook nog een '08 Cayman en '87 wide body.

Nadelen: een rooie...met (originele) spoiler. Afzichtelijke voor onderspoiler is al verwijderd. High milage: 212k
Voordelen: bij uitgebreide keuring door Porsche dealer was alles in orde. Originele standaard 911. Lak in goed staat (geen lelijke Amerikaanse respray), koppeling, synchro's, motor etc goed. Interieur mooi. Geen roest.

24 februari rolt ie Rotterdam binnen!

Ben nu wel op zoek naar Europese koplampen. Iemand nog een setje liggen? :)

Laatst bijgewerkt door polpol33 op 14 jun 2015 22:29, in totaal 1 keer bewerkt.

07 feb 2015 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
gefeliciteerd met de auto ! ... is dit de totaalprijs?

08 feb 2015 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Das een mooi prijsje. Benieuw wat er straks op de kade staat. Kopen zonder zelf gezien te hebben blijft een gok, maar kan goed uitpakken en dan ben je spekkoper.

08 feb 2015 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
Nee, de aankoopprijs. Met transport, import, rdw, aankoopkeuring etc: 15.500€
Ik heb 150 fotos gezien, filmpjes, 2,5 uur durende aankoopkeuring bij Porsche dealer. Ben benieuwd. Natuurlijk niet 100% perfect maar wel vele malen beter dan alles wat ik in NL voor 25k bij de handelaren heb zien staan.

Ik zal proberen wat fotos te uploaden :D

08 feb 2015 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik begrijp niet dat je de aanschafprijs hier noemt.

Als je m dan straks verkoopt met winst dan ben je een oplichter.

Mijn persoonlijke ervaring hier op het forum met een paar velgen die ik kocht (waarvan iedereen de welbekende leus: "die ben je zo kwijt!" noemde) en ik de volgende dag met 500,- winst verkocht. Toen was ik een oplichter.

Ik zou de prijs lekker editen uit je bericht als
Ik jou was.

Laatst bijgewerkt door Rescue911 op 08 feb 2015 23:42, in totaal 3 keer bewerkt.

08 feb 2015 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Gefeliciteerd, ik ben benieuwd naar de foto's

08 feb 2015 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
Waarom niet?
Ik heb m gekocht voor mijn plezier. Niet om door te verkopen.

Kan je nagaan wat een winst de handelaren maken.

08 feb 2015 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Gefeliciteerd met je aankoop en idd.. Je koopt m voor jezelf en met die stijgende waarde van de lufti's zou iedereen die een luchtkoeler verkoopt een oplichter zijn...

08 feb 2015 23:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
michelm1978 schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop en idd.. Je koopt m voor jezelf en met die stijgende waarde van de lufti's zou iedereen die een luchtkoeler verkoopt een oplichter zijn...

+1 mijn 3.2 in augustus 2014 verkocht naar 3 jaar bezit. Het ding ging bijna 2x over de kop.

09 feb 2015 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
In deze draad kan ik geen fotos plaatsen. Ik heb er een geplaatst in de 'groupsbuy ducktail' draad.
Op het forum geen high resolution maar geeft wel een idee.
viewtopic.php?f=12&t=43575&start=100

09 feb 2015 12:00
Profiel
Moderator
PF #57
polpol33 schreef:
Nadelen: een rooie...met (originele) spoiler. Afzichtelijke voor onderspoiler is al verwijderd.

Gefeli. Hou er even rekening mee dat achterspoiler werd verkocht icm voorspoiler. Als je de achterspoiler houdt en de voorspoiler eraf haalt zou je wel eens iets meer rechtdoor kunnen gaan in de bocht dan je zou verwachten... :idea:

09 feb 2015 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
Bericht gekocht! 911SC 1980
Dank je Horn. Dat had ik inderdaad gelezen.
Een vorige eigenaar had van de voor onderbumper/keivanger/valance een heel kunststuk gemaakt. Eronder een aanbouw van fiberglass die bijna de grond raakte. Ter hoogte vd nummerplaat een grill met een Porsche embleem in het midden. Kwestie van smaak..
Het aanzet stuk is inmiddels verwijderd en een originele rubber onderspoiler gemonteerd. Die had de laatste eigenaar liggen en voor me er op laten zetten.
Ik vind die wel goed staan maar moet dan idd achter ook een spoiler. Dat wordt dus een ducktail.
Zou het zoveel schelen met alleen die voorspoiler?

09 feb 2015 16:42
Profiel
Moderator
PF #57
Volgens mij is wel voorspoiler en geen achterspoiler een minder groot probleem dan andersom. Je grote achterspoiler geeft neerwaartse druk op de achterkant van je auto die toch al zwaarder is daar de motor achter je achteras ligt. Daardoor wordt je neus nog lichter. De voorspoiler was bedoeld om de voorkant wat meer neerwaartse druk te geven. Zo heb ik het iig begrepen. Als ik (weer eens) iets doms zeg, zal hier zeker in no time op gereageerd worden :cheesy:

09 feb 2015 17:52
Profiel
981 Boxster GTS
horn schreef:
Als ik (weer eens) iets doms zeg . . .

Deze keer niet Harald, zeer plausilel verhaal. Zit zeker een kern van waarheid in.

:mrgreen:

09 feb 2015 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 coupe '87
Flevoland
Porsche is er duidelijk over: beide wel of beide niet. Nou heb ik uiteraard net als heel veel anderen wel de voorspoiler maar niet de achterspoiler. Waarom? Omdat het kan en gewoon goed staat :D

Alleen achter zou ik idd niet doen. Maar ik ga de discussie maar niet aan hoe vaak je boven de 180 rijdt om dat te ervaren en dan vooral nog in bocht

10 feb 2015 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
Een update:
Via een oproep op PelicanParts heb ik een 911 SC Targa gevonden in Canada. Na een aankoopkeuring is tie op de boot gegaan en kwam aan in maart dit jaar. Het doel was de 911 klaar te maken voor een reis met mijn zwager met zijn 911 SC 83 Cabrio naar Italië in augustus.
Jammer genoeg zat ik in maart met een nekhernia en stik chagrijnig toen ik de 911 van de boot haalde. Hij zag er netjes uit maar nat van binnen door de regen. Rare US koplampen, grote (originele Porsche spoiler) maar verder top. Starten zonder problemen, geen rook. Hij had 215K miles gereden maar iig een revisie gehad met nieuwe kopbouten, kettingspanners, pop-up klep en MSD ontsteking. De lak had werk nodig maar viel me absoluut niet tegen.
Eerst had ik zelf werk nodig; in maart werd de tussenwervelschijf verwijderd en de wervels gefuseerd met een cage. Pijn weg! Happy. De eerste tijd mocht ik niet werken en had ik dus de tijd om de 911 aan te gaan pakken.
Op kenteken zetten was snel gebeurd. Wel eerst een ashoes met scheur vervangen en heb ik de lichtschakelaar gemold toen ik de dop eraf wilde draaien (draaien is dimmen; wist ik niet... duur foutje). Nieuwe gebruikte schakelaar erin. De rest van de verlichting aangepast aan NL. Nieuwe koplampen gemonteerd. Hierna gaan karren!
De vorige eigenaar vond 'm superstrak rijden, een echte canyoncarver. Ik niet. Een zwabberbak. Via carparts4less voor 415€ Boge schokdempers gekocht. Bij vervanging bleken de voorste shocks lek ++. Meteen de stuurstangen vervangen door Turbo's, alle ophangrubbers etc. Stukje verlaagd voor en achter. Wat een verschil! Na het plaatsen van nieuwe Michelins, uitlijnen en balanceren is het een totaal andere auto geworden. Nog niet helemaal perfect maar 1000x beter dan daarvoor.
Tijdens het rijden bleek de Km/miles teller niet te werken. Hoe lang stond ie al op 215K miles?? De historie die ik erbij heb is beperkt maar veel miles kunnen het niet geweest zijn. Op eBay een tandradje in Hongarije gevonden, geplaatst en hersteld :D
Veel tijd is er gaan zitten in de Fuchs. Ze waren ooit door een kleuter met vingerverf opnieuw zwart gemaakt. Alle verf heb heb ik er af weten te krijgen en ze daarna in RS style gespoten. Ik ben erg tevreden met het resultaat! Je moet iets als je thuis revalideert! Met Macguire spullen en een polijstmachine is de carrosserie aangepakt met een super resultaat.
Uit de auto is een vuilniszak vol bedrading gesloopt. Een alarm, afstandbediening Alpine, 2 versterkers ( wel 16 watt per stuk!), speakerdraden, noem maar op. Alle lampjes; dashboard, kofferbak, motorruimte dashboard kastje, meters, etc vervangen en zo nodig hersteld.
Het interieur was prima. Terzijnertijd ga ik de hele tapijtset vervangen. Nu alleen een matten setje er in gelegd. De achterkussen opnieuw gevuld. Nieuwe gordels voor en achter 3-punts gordels gemonteerd. Het eerste ritje met de kinderen achterin remde ik echt niet zo hard voor een rotonde en zaten ze al met hun tanden in de rugleuning van de voorstoelen. Kortom; de 2-punts gordels moesten eruit van mijn vrouw.
Het Targa dak is in een erg goede conditie. Het afstellen zodat ie niet ruist is echter erg arbeidsintensief. Voor een heel nieuw rubber. Veel passen en meten. Op het moment is het redelijk ok. Voorheen werd je boven de 80km/u gek van de herrie.
De airco compressor zat bij de auto maar was niet geïnstalleerd. Aangezien we naar Italië zouden gaan wilde ik die wel graag werkende hebben. Lang verhaal kort: na aardig wat tijd heb ik 'm aan de praat. Hij doet het maar koud blazen? Nee, niet echt.
Schakelbak afstellen was ook een proces van trail and error. Eerst alle bushings vervangen en dan de juiste positie vinden om de kruiskoppeling in vast te zetten.
De motor kreeg eerst een kleine beurt en bleek gewoon heel mooi te lopen. Trekt lekker, rookt amper maar lekte wel een beetje. Op de fan zat spelling. De dynamo bleek een kapotte lager te hebben en later zelfs een verdwenen borstel. De dynamo ingeleverd bij een meneer met een stofjas in een klein pandje in de stad waar hij voor 50€ de volgende dag klaar lag! Hihi.
Ik was dus lekker aan het klussen en de einddatum in augustus leek ik te gaan halen. Totdat de motor meer gingen lekken zo'n 2-3 weken voor mijn vertrek. waarschijnlijk bij de achterste krukaskeerring. Het blok laten zakken zou ik nooit halen in zo'n korte tijd... Gelukkig heeft Lothar van Rennsport Breda het voor me gefixt. Ik kon de 911 bij hem kwijt op korte termijn en hij heeft het probleem verholpen.
Tijd om los te gaan dus!
Op een donderdag om 12h vertrokken mijn zwager en ik naar zuid Duitsland met 2 rooie 911 's :lol: Volgeladen met bagage want de dames met kinderen kwamen 4 dagen later met Ryanair. Het was bloedheet en de airco had bij 38 graden weinig in te brengen. Gelukkig had ik de cruisecontrol module vervangen door een gerepareerd exemplaar (149€) zodat ik nu hele stukken met het dak eraf kon chillen. Eerlijk gezegd durfde we het geen van beide aan om met deze oudere bakken waarvan we de betrouwbaarheid niet kenden meteen full speed naar het zuiden te rijden. We hadden beide voldoende gereedschap en olie bij ons maar toch. Die vrees bleek achteraf ongegrond! De terugweg was een ander verhaal. 1200km met vertragingen in 10 uur thuis :cheers:
Dag 2 eerst een stuk met de rest van de wereld treintje gereden in Oostenrijk om vervolgens los te kunnen gaan in de passen. Veel plezier gehad op de Timmelsjoch en de prachtige Jaufenpass. De beelden van de dashcams durven we niet te delen met de rest van de wereld. Nee, viel best mee 8) . Tijdens de lunch zei mijn zwager dat dit de mooiste dag van zijn leven was. We spraken af dit de zusjes waarmee we getrouwd zijn niet te vertellen.
Dag 3 de rustige Penser Joch gedaan. Wat mij betreft de coolste van allemaal. Geen kip op de weg en erg uitdagende weg. Na de saaie Po-vlakte over te zijn gestoken (inclusief file waarbij de temp opliep tot 270 gr F...) hebben we de Apennijnen veroverd. De bergen zijn hier niet zo hoog maar prachtige slingerwegen. Fun +++. Na de lunch wilde mijn 911 niet meer starten. De startmotor zat vast. Met een paar flinke klappen is dat probleem opgelost waarna we weer snel zijn gaan rijden.
Dag 4 Apennijnen deel twee. En de rest vd familie ophalen.
De weken die volgde zijn we amper boven de 2e versnelling uitgekomen. De bergen rond Portofino zijn erg druk.
Alles bij elkaar heb ik in ruim 3 weken bijna 5000km gereden. 1x zat de startmotor vast en ik heb 5 liter olie bij moeten vullen. Leve de Duitse kwaliteit! Niet slecht voor een auto van 35 jaar oud en 350.000km op de teller. Binnenkort mag de 911 3 maanden op stal van de minister zodat ik tijd heb om wat kleine dingen te gaan bijwerken.
Ik zorg dat ik hem klaar heb om begin maart een weekendje naar Luxemburg/Duitsland te vertrekken. Nu al zin in!

Laatst bijgewerkt door polpol33 op 02 feb 2016 10:52, in totaal 1 keer bewerkt.

17 nov 2015 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Een leuke update :thumleft: :salut:

17 nov 2015 13:46
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Mooi verhaal!

Voor Handige Harry's is het toch nog te doen om een fraaie klassieke Porsche te rijden zonder de hoofdprijs te moeten betalen :wink:

17 nov 2015 14:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende