Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:37

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
IMS deksel demonteren C2 3.4 motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht IMS deksel demonteren C2 3.4 motor
Porsche kenners :D

om de seal te vervangen op de deksel van de IMS en het lager na te kijken zijn er mij 2 verhalen verteld.

Porsche poses zegt:
voor deksel van ims te verwijderen motor optijd zetten ketting spanners eruit en dan deksel verwijderen.

Porsche dealer:
voor het IMS deksel verwijderen hoeft bij de eerste type motoren M96 01 de ketting spanners niet verwijderd te worden, latere type motoren en 997 wel.

ik rij met een C2 3.4 M96 01 heft hier iemand ervaring mee, ik heb de bak er al afleggen en wil de motor optijd gaan zetten tenzij de overbodige luxe is aangezien airco pomp enz er dan niet af hoeft.

mvg nick

05 feb 2015 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
Bericht Re: IMS deksel demonteren C2 3.4 motor
Denk dat je weinig kan zien hoe het lager echt is zonder eruit te halen maar als je toch zover bent waarom niet gelijk vervangen?
Hieronder een zeer lange link met uitgebreide uitleg en foto's, ook hoe alles vast te zetten zodat je timing niet van pad af gaat als je de IMS hub en lager verwijderd. Doe eens een oliefilter inspectie (openknippen) en kijk goed of er metaal/alu deeltjes inzitten zoals op fig. 1 van de link. Geeft een beter beeld van de motor dan naar de buitenkant van een lager te kijken.

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... earing.htm

05 feb 2015 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
bedankt voor de link ik had deze idd ook al bekeken, ik heb uit eindelijk voor me Eigen veiligheid alles optijd gezet en alle kettingspanners eruit gehaald om de deksel van het ims lager te demonteren. Het lager is goed te controleren op spelling en pittin/ corrosie op de kogels (ik heb het met een endescoop gedaan die 300x vergroot)

zoals iedereen denkt het lager beter te vervangen als je er bij kan, is mij ingesproken als het lager al 100dkm erin zit en er perfect uit ziet je het beter niet kan vervangen.

09 feb 2015 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bel even met Michel van Auto-Resto Nijmegen. Hij heeft er al vele IMS lagers onder handen gehad.

09 feb 2015 21:17
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
Is het een enkel rij lager? Dan is het gewoon een NSK 6204 lager. Kost niets.

10 feb 2015 18:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]