Auteur |
Bericht |
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Hoi! Ik ben net begonnen. De Auto is te laag. Ik moest 3 keer met diverse Dingen proberen het Auto hoog genoeg te krijgen, zodat de Lift werkt
|
12 nov 2014 14:19 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
In duikstand doctor... duikstand...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 nov 2014 14:27 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
|
09 jan 2015 16:55 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Hoi! ik ben wat verder. Ik moet nieuwe Cylinderheads hebben, omdat de portliner in mijn koppen niet mehr perfect zijn. We hebben ook wat getest, maar is alles niet zo mooie. Ik heb de bedrijf die de Cylinderheads voor 9meister bouwt aangesproken. Ik will dat ze de ports nog niet frezen, een zo verzenden. 9Meister had geen voor/later vergelijk. Ik denk dat liegt daar aan dat de kopjes super zijn, maar dat de flow niet zo goed is. Daarom had ik eentje gekocht en dat was echt zo. Het gaat beter. Mijn motorbouwer kan dat duidelijk beter en dat zullen we nu proberen. Is nog steeds goedkoper als originele Porsche heads This was way too technical for my Dutch skills! If not clear: I bought one head from 9Meister, but the ports are way too large and I think that's why they don't sell well. I asked the producer to send me heads without any work done to them. My engine builder can do it way better. I think they should be the best on the market, even better than Xtreme, and still cheaper than original parts! I do so much custom work, I should open my own shop
|
11 feb 2015 10:54 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Ik volg het niet helemaal
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 feb 2015 11:52 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
My stock heads have cracks in the portliner (ceramic). For a N/A build not really an issue. Since I am turbocharging the engine it can cause trouble when more of the liner break off.
Hence I was looking for replacement heads, but next to all have some cracks in the portliner. So I looked at new heads from Porsche. They are expensive and so I asked some producers of custom heads for pricing and info. So I will use custom built heads for my engine and not an original Porsche part.
|
11 feb 2015 12:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
What is a portliner?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 feb 2015 12:39 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Ports = in/uitlaat of intake and exhaust. Porsche heeft Keramiek gebruikt om de hoge temperaturen onder controle te houden, dus heeft een "liner" op de "ports". Deze Keramiek kan je niet repareren, maar is bij 90% van de auto`s naar iedere jaren iets kapot. Bij een normale 964 kan het een probleem voor de Kat worden, maar bij een Porsche met Turbo/s de Turbo/s kapot maken. En verder natuurlijk kan het ook en probleem voor de luchttrom worden en je hebt minder PK Moet je zo verstellen: Normal is alles mooi een glad. Wanneer der portliner afbreekt zijn er stukjes die uitbreken, van het Keramiek.
|
11 feb 2015 13:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
OK, wist ik niet, neem aan dat deze liner alleen in de uitlaatkanalen zit? Anders levensgevaarlijk voor je motor.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 feb 2015 13:13 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Inderdaad! dat klopt.
|
11 feb 2015 14:06 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Uhm als het "alleen" in de uitlaatpoorten zit gaat daar je turbo toch van kapot, dus levensgevaarlijk voor de turbo??? Heb d'r geen verstand van, maar het lijkt me logisch dat je turbo naar de kl*te gaat als er stukjes keramiek tegen het schoepje aanknallen, oftewel hoe zit het dan met de bewuste coating bij de turbo's
|
11 feb 2015 20:30 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Precies, ik zie het voordeel van een ceramische coating ook niet echt. Een 964 is nu niet direct een racemotor met 250PK uit 3,6L
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 feb 2015 20:57 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Als ik 'm goed begrijp is zijn punt dat er normaal die coating op zit; die kan je niet repareren en is in zijn motor versleten met het risico dat 't z'n turbo's sloopt straks. dus gaat hij er nu een uitlaat traject opzetten zonder coating. waarom er origineel die coating opzit is om (denk ik) Wat isolatie te hebben omdat anders het uitlaat traject teveel uitzet/krimpt en dan breekt of iig sneller verslijt. Of het is om ervoor te zorgen dat de temperatuur juist langer wat hoger blijft om de katalysator beter te laten werken...(best guesses kan best wat anders zijn)
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
11 feb 2015 21:25 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Hoi! Origineel heben Porsche deze ceramic coating. ELKE 964 en 993 heeft dit en ja, er gingen Turbos van kapot. 90% van de 964 heeft all een kapotte ceramic coating. Ik, en, wel, jullie ook. Ik koop niuewe heads zonder deze coating, omdat alle Porsche 964/993 dit hebben! From the manual of the 944, which had the same ceramic coating. foto: hier zie je wat kapotte ceramic coating. Standard porsche
|
12 feb 2015 10:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
OK, weer wat geleerd. Weet dat deze coatings toegepast worden in racemotoren, omdat de afvoer van de uitlaatgassen sneller gaat als ze heter zijn, om dezelfde reden worden uitlaatspruitstukken soms gewrapt.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 feb 2015 12:13 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Coating gaat indd vaak/altijd(?) los/stuk.
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
12 feb 2015 12:37 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Hi! hier wat foto's die twee rods zijn GT3 Titanium met 23mm piston pin. Ze zijn 200gr lichter dan H-Beam forged steel rods. Ik zal het darmee proberen. Ik ga niet hoger als 1,5bar. Een in vergelijk met den stock rod (930......) De heads zijn goed, maar als gezegd, niet goed genoeg voor mijn doel. Graag en PN, wanneer je ze wil.
|
04 maart 2015 10:51 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Nieuwe heads bestelt. Daarna alleen op der zuigers wachten. Testfit van de sportstoelen. Well leuk, omdat ik geen sliders nodig heb, maar ik moet wel gaten boren. Anders kan niemand als de jongste plaats nemen
|
20 apr 2015 10:31 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Natuurlijk nog steeds bezig.... Ik had uit Amerika nieuwe heads besteld. Het duurde 4 maanden. Nu kan ik aan het motor verder. Ik ben op zoek naar en bedrijf die het chassis klaar maakt. Ik heb er toch geen tijd meer voor en de laatste 3 maanden niks gedaan
|
08 okt 2015 10:35 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Ziet er allemaal mooi uit, ik ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat.
|
08 okt 2015 15:11 |
|
|
undutched
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Lang geleden is dit, maar het project is nog niet klaar. Maar ik dacht ik moest weer Nederlands oefenen. Ik moest veel meer doen als verwacht. Maar dat was niet alles. Mijn Motorguy is ziek geworden (Kanker een later nog en stroke!) en verder is de Chassis-Shop failliet gegaan en ik moest lang voor mijn Auto wachten. Natuurlijk waren sommige delen daarna ook weg ezv... Nu, ongeveer de prijs vaan en nieuwe GT4, ben ik nog niet klaar en heb nog een heeeeel lange tijd tot jih klaar is, omdat ik begin van dit jaar compleet opnieuw begin moest. Nu ziet de Motor bij Wicked Sixes in Hamburg en het Chassis bij AP Car Design in Göttingen, en ik woon meerdere hundert KM in het Zuiden Het spijt me voor mijn Nederlands. Heel lang niet geoefend.
|
04 jul 2019 9:44 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Wat een gekloot Goed dat je het nu weer opgepakt hebt. Succes - ziet er nu al stoer uit...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jul 2019 9:47 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Gedeelde smart is halve smart hebben ze me ooit geprobeerd te leren. Post gerust je vorderingen of overdenkingen. Er zijn genoeg meningen en inzichten hier
|
04 jul 2019 11:43 |
|
|
Ruud81
996 MKII C2 coupeLimburg
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
Heel leuk om te volgen dit! Ik ben heel benieuwd wat het eind resultaat zal zijn qua specs.. Mooi dat je ondanks alle tegenslag weer verder bent gegaan
|
04 jul 2019 12:07 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Project: Porsche 964 widebody and turbo
De kleur is perfect en je Nederlands bijna
|
04 jul 2019 12:52 |
|
|