Auteur |
Bericht |
Remko996
designerAMSTERDAM
|
Re: Plof! Oeps...
Ze zijn al bezig. Dus laat m daar staan. Volgende gevoelige IMS Lager ga ik misschien eens bij Resto kijken. Als ik hier de reacties zo lees gevoelige IMS Lager ze toch om de haverklap.
|
11 feb 2015 20:12 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Plof! Oeps...
Sterkte met de auto Hmmmm zit nu toch echt te twijfelen, had zin in een 996 4S
|
11 feb 2015 20:18 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Plof! Oeps...
Goed man , dat positievisme! Ben het wel met Bully eens dat Resto ook een goed adres is voor dit soort zaken. Maar wie betaalt, die bepaalt zegt een moderator hier wel eens, nogmaals succes met de 996.
|
11 feb 2015 20:19 |
|
|
Remko996
designerAMSTERDAM
|
Re: Plof! Oeps...
Gewoon doen. Alle modellen hebben hun eigen problemen. Heb nog geen moment spijt gehad van m'n koop. Ook nu niet.
|
11 feb 2015 20:23 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Plof! Oeps...
Vlakbij W / O zit ook een zeer goed revisiebedrijf die ook bussen in de waterkokers plaatst. Denk dat daar het blok heen gaat
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 feb 2015 20:24 |
|
|
Remko996
designerAMSTERDAM
|
Re: Plof! Oeps...
Zou heel goed kunnen. Ze belde met een extern iemand die er naar ging kijken.
|
11 feb 2015 20:28 |
|
|
giulia
|
Re: Plof! Oeps...
|
11 feb 2015 21:00 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Re: Plof! Oeps...
|
11 feb 2015 21:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Plof! Oeps...
Toch zou ik me heel goed laten informeren wat ze precies gaan doen bij W&O. De modificaties die Resto uitvoert lijken zinvol. Als het blok helemaal standaard opgebouwd wordt, loop je nog steeds risico's. Wil je zeker niet bang maken, maar ik heb het gevoel dat je niet echt een expert bent op Porschemotoren-gebied ( ik ook niet, net zoals 99% hier), maar je staat wel op het punt veel geld uit te geven. Dan moet het wel zo goed mogelijk besteed worden.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 feb 2015 21:15 |
|
|
Remko996
designerAMSTERDAM
|
Re: Plof! Oeps...
Ik ben inderdaad geen expert. Bedankt voor de tip. Ga ze morgen even bellen.
|
12 feb 2015 1:35 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Re: Plof! Oeps...
Ja dat klonk wel heel gemakkelijk Remko Tis je hobby, onderste (beste) uit de kan halen (binnen plezierige grenzen) is toch een onderdeel van lol? We hebben het hier ook niet over een tientje... Je instelling vind ik in elk geval top
|
12 feb 2015 3:25 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Plof! Oeps...
Inderdaad juiste instelling Remko. Elke auto van elk merk kan kapot gaan. Niks nieuws. Gewoon laten maken of niet.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
12 feb 2015 5:41 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Plof! Oeps...
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
12 feb 2015 5:44 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: Plof! Oeps...
een 996, waarbij je de motor geheel laat modificeren, bij Resto of in Duitsland (Albert?) of in Engeland (autofarm 3.7 liter! update) of Hartech, kost uiteindelijk altijd nog minder dan een 964 in goede staat waarbij je wellicht ook motorproblemen kunt krijgen (lekkage, ionenprobleem bij de ontsteking etc). Als het je om de rijbelevenis gaat, en je geen gevoelswaarde hangt aan "lucht-gekoeld", dan heb je ook na de revisie waar voor je geld. En een auto die qua onderhoud betaalbaar is.
Vergeet niet dat de prijzen van de 996 bij aanschaf extreem laag zijn voor wat men gewend was bij Porsche qua afschrijvingspercentage. Anders gezegd, de 996 is juist zo goedkoop omdat men er vaak "bang" voor is, en de verkopers dus wat met de prijzen moeten doen om toch te verkopen.
Veel succes gewenst met de revisie, en als het goed uitgevoerd wordt heb je daarna een betrouwbare 911, zeker geschikt als daily driver.
|
12 feb 2015 12:44 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: Plof! Oeps...
|
12 feb 2015 12:51 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: Plof! Oeps...
|
12 feb 2015 12:56 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Plof! Oeps...
Is die blauwe te koop Ivo??
|
12 feb 2015 15:34 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Plof! Oeps...
Kolere!! Dat is nog veel erger dan ik dacht...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
12 feb 2015 15:38 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Plof! Oeps...
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 feb 2015 17:10 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Plof! Oeps...
Dat zijn inderdaad afschrikkende verhalen. Ten tijde van de motorproblemen met mijn 996 heb ik Theimann gmbh eens opgebeld. Orienterend en zeker ook als alternatief, want als je plotseling met een beschadigde motor zit, dan komt het allemaal wel erg dichtbij... De firma informeerde mij destijds ook al van de grote aantallen watergekoelde Porsche's die bij hun worden gereviseerd. Ik bekend met de verhalen van Michel van Resto, maar zij doen er nog even een schepje bovenop. Groot land is Duitsland met een hogere 'Porsche dichtheid' dan in Nederland. De firma heeft echt tientallen watergekoelde Porsche's staan voor revisie met een vrij snelle doorloop. Oprechte advies van hen was om geen ruilmotor en nieuwe motor te nemen, gezien de grote kans op problemen die zeker weer opnieuw kunnen ontstaan. Uiteindelijk voor Resto gekozen na goede overweging. En de rest van het verhaal is bekend.
|
12 feb 2015 18:20 |
|
|
Robbe
lada
|
Re: Plof! Oeps...
Dat Theimann stuk is een hoop verkooppraat, als je het helemaal doorleest zie je onderin staan dat ze met zeer hoge kosten en heel veel proberen uitgekomen zijn op: Stalen bussen! Eureka, wat een uitvinding. En vanaf dat moment hadden ze geen problemen meer.
Maar het gaat me meer om de ondertussen brede keuze uit revisiebedrijven, je kunt dus best wat rondvragen. Witmer Odijk is niet breed bekend om zijn M96 revisiewerkzaamheden, waarschijnlijk omdat ze dat ook niet doen, maar uitbesteden. En dan kan het lonen als je eens wat rondbelt/mailt door Europa.
|
12 feb 2015 18:23 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Plof! Oeps...
Wat naar te lezen Remco. Hopelijk komt het snel weer goed. Ga als hij weer klaar is gelijk naar Michel van Resto en laat de koelvloeistof modificatie doen. Heb ik ook net laten doen. Gelijk de risico's zo klein mogelijk maken als je torretje weer draait. Ik heb mijn 996 nu 7 maanden, heb bewust gezocht naar een wagen met een net gereviseerde motor incl extra sterke cilinderbussen.
Heel veel sterkte en hopelijk zien we je snel weer met een glimlach rond rijden. Het is een hherlijke machine!!
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
12 feb 2015 20:53 |
|
|
993 C2
997.1 Turbo
Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
|
Re: Plof! Oeps...
Beste is volgens mij als het wordt uitgevoerd via Hartech in de UK. 6 closed deck Nikasil bussen, zuigers met special coating voor Nikasil, low temp thermostaat en een interne aanpassing tbv betere koeling (iets wat Resto ook doet). Dan gelijk een tussenas met dat grotere lager en er kan weinig meer kapot gaan tenzij je veel pech hebt in het leven. In stalen bussen geloof ik niet zo ivm uitzetting coëfficiënt verschillende materialen maar ja ook hier zijn de meningen over verdeeld.
|
12 feb 2015 21:23 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Plof! Oeps...
Verkooppraat en stalen bussen of niet. Wat belangrijker is, is de vraag of motoren na de revisie (dus geen motorruil) opnieuw soortgelijke of andere ernstige problemen hebben gehad Want anders is dat wel degelijk de oplossing. Een vraagstelling die m.i. hier op het forum nog niet aan de orde is geweest. Naar mijn weten zijn er vrijwel geen gevallen bekend dat de gereviseerde motor opnieuw ernstig beschadigd raakte.
|
12 feb 2015 22:30 |
|
|
Duc1993
|
Re: Plof! Oeps...
Laat mij dan de persoon zijn die 2x achter elkaar met een tussen pose van nog geen jaar met een dergelijke reparatie te maken kreeg. 1e keer kop gescheurd, verder geen zichtbare problemen maar desondanks gekozen voor splitsen blok en volledige revisie. Kop gescheurd korte tijd na vernieuwen linker radiator door PC. 2e keer ca 1 jaar later. Rechter radiator lekte waarbij ik meende door te kunnen rijden rechtstreeks naar Resto. Was gewaagd. In eerste instantie leek het goed te gaan, blok begon echter te tikken. 2e keer blok er zelf bij Resto onder uit gehaald. Cilinder 6 gegroefd. Dus toch schade. Zag er verder nog perfect uit. Daarna koelingsmodificatie uit laten voeren. Was een van de eerste. Michel had een GT3 in reparatie en stelde voor deze waterpomp toe te passen vanwege hogere opbrengst. Diverse testen uitgevoerd. Alles perfect. Inmiddels geruime tijd geen problemen meer. Voor mij is er maar 1 996 specialist. AutoResto uit Nijmegen!
|
12 feb 2015 23:50 |
|
|