|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
911 Targa Backdate Project
Auteur |
Bericht |
Robbe
lada
|
Re: 911 Targa Backdate Project
Ik hoop dat de TS geen vervelend gevoel aan zijn avontuur over heeft gehouden, want het is alle lezers een plezier geweest.
Over die taxatie-misser: Een taxateur behoort de waarde te taxeren, en dat is per definitie toch wat een object waard is? Daar kan toch nooit een discussie over ontstaan? Zoek een paar vergelijkbare backdates met prijzen, trek 10% van de goedkoopste af, et voila je hebt de waarde. Zo doet een taxateur het vaak ook, die werkt echt niet uit zijn hoofd, of op persoonlijke smaak.
Even een parallel met huizentaxatie: 2 vergelijkbare bungalows naast elkaar, de een is in originele jaren ' 60 staat (maar niet verwaarloosd) en de ander is technisch in dezelfde staat maar geheel gemoderniseerd met veel grijstinten, gestucte gevel ipv de bekende gele steen, grote grijze tegels op de vloer etcetera.
Er is geen makelaar die deze 2 bungalows hetzelfde zal taxeren. Toch zijn het beide bungalows van dezelfde leeftijd en afmetingen en locatie...
Zelfde, maar dan recht evenredig omgekeerd, twee jaren dertig woningen: de een helemaal inde jaren 90 strak getrokken, onderhoudsvriendelijke kunststof kozijnen, overal nieuwe vloerbedekking, plafond strak gestucd en de kamer en suite doorgetrokken voor meer leefruimte en zon. De andere is in dezelfde technische staat, maar dan met origineel glas in lood, kamer en suite, gedecoreerd plafond met ornamenten, originele voordeur etc. Ook hetzelfde taxatierapport? Natuurlijk niet. Zie hier het effect op de waarde van het object wat de markt wil/zoekt . Het gaat niet om het backdaten, het gaat om de gewildheid en wat kopers willen geven. Giulia heeft helemaal gelijk, het gaat om het Object en wat er uniek aan is.
|
08 jan 2015 14:54 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Jouw backdate is zonder twijfel VEEL beter geslaagd! Ik zou hem zo kopen, en zeker voor meer dan de huidige taxatie waarde. (had ik de centjes en ruimte). En zoals Cloaca ook al zei, de nep RS klopt gewoon niet. En ziet er gewoon niet uit.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
08 jan 2015 15:33 |
|
|
Savarona
Amsterdam
|
Ik heb er geen naar gevoel aan overgehouden. Het ging om het eindproduct en niet zozeer om waarde. Maar wat wel speelt is dat het erg saai is nu de auto af is. Hij staat er maar en ik kan er niks aan perfectioneren. Hij is echt af. Wellicht laat ik de rechterspiegel nog verwijderen. Ben ik weer ff bezig. Was vorig weekend even "geparkeerd" op de brug van de Keizersgracht en zonder te overdrijven kreeg ik van bijna alle voorbijgangers conmentaar en vele foto's werden er gemaakt. Hij is in het straatbeeld echt een beauty. Al zeg ik t zelf. Dus wellicht wordt het in de zomer minder saai.
|
10 jan 2015 22:24 |
|
|
Savarona
Amsterdam
|
Zojuist een taxatie laten uitvoeren maar nu met inzage facturen.
In ieder geval heb ik een rapportcijfer van 9 gehad. Over de waarde wordt ik nog ingelicht maar in ieder geval meer dan de eerste taxatie. We gaan het zien.
|
15 jan 2015 10:45 |
|
|
Porsche355
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1Gorinchem
|
Ik vind het mooi geworden. Lees wel veel gezeur over taxaties, ik had een 1939 Chevy Hot rod en deze werd bijna te duur getaxeerd naar mijn zin. Maar de uitleg was dat ze naar de vervangingswaarde kijken, een dergelijke Chevy zou onmogelijk zijn te vinden. Daarnaast 1 bouwen zou ook zeer duur worden. Dus als iemand er inderdaad een gouden stereo in zou bouwen, zal dat invloed hebben voor de taxatiewaarde. Je hebt in dit geval geen extreem dure delen gebruikt, maar er staat een mooie verse USA Targa die een vervangingswaarde van 35k zal hebben.
|
14 feb 2015 20:04 |
|
|
ppua
964C2 '91 AmethistRegio Arnhem
|
@Savarona
Kun je me misschien vertellen waar je die stalen achterbumper gekocht hebt ?? evt per pm
|
09 maart 2015 20:31 |
|
|