Auteur |
Bericht |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
BMW Twinscroll
BMW twin turboGeen Porsche maar wel leuk, zeker voor de mensen die denken dat downsizing gewoon betekent dat je er een turbo opschroeft. Je moet even het pdf artikel downloaden.
|
15 feb 2015 11:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: BMW Twinscroll
BMW is daar 5 jaar geleden al mee begonnen. En ik kan je uit ervaring zeggen dat de prestatie van die motoren er alleen maar op vooruit is gegaan. Als je ziet wat ze aan koppel bij lage toerentallen uit een kleine cylinderinhoud halen is dat ronduit verbluffend. Zie dan ook niet in waarom Porsche dat niet zou doen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
15 feb 2015 12:40 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: BMW Twinscroll
Omdat het ook nog betrouwbaar moet zijn... De gemiddelde tfsi heeft ook al moeite de 100.000km zonder problemen te halen....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
15 feb 2015 12:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: BMW Twinscroll
Dat is complete onzin. Ik rijd al jaren BMW en eenslordige 80k a 100k per jaar en in de afgelopen jaren 5 auto's met twin turbo tot over de 200k gereden. Nog nooit één issue met deze motoren gehad. Dat er een aantal merken zijn die omwille van de druk in de markt voor weinig geld ook dit soort motoren willen leveren met de nodige issues doet niets af aan de downsizing icm twin-turbo
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
15 feb 2015 12:50 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: BMW Twinscroll
+1, dacht dat het mij lag maar ik heb (nog) geen vertrouwen in al die opgepepte 1200 (of nog minder) cc-tjes. Heb daarom voor de zakelijke bedrijfsbus ook voor een ander merk gekozen die nog wel een 2,5 levert en niet voor een 1,6 met 2 turbo's. Ik zie die laatste de 300.000 Km niet zonder problemen halen, zoals z'n voorganger @maurice, wellicht heeft BMW het beter voor elkaar, maar het VAG concern heeft toch heel wat problemen met de TFSi motoren (gehad)
|
15 feb 2015 12:53 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: BMW Twinscroll
Eigen ervaring of papegaien ........
|
15 feb 2015 13:10 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: BMW Twinscroll
Klopt Willem, maar kijk maar eens goed naar hoe de techniek die BMW gebruikt en de TSFI techniek van het VAG concern. Dat zijn wezenlijk andere concepten. Dat ze bij VAG veel problemen met deze motoren hebben is allemaal goed te verklaren. Heeft niks te maken met de techniek op zich maar de keuzes voor kwaliteit.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
15 feb 2015 13:14 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: BMW Twinscroll
Keuze voor kwaliteit heeft alles te maken met de techniek...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
15 feb 2015 13:24 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: BMW Twinscroll
Maakt dat uit? Jij hebt toch ook leren praten? Ben jij dan nu ook aan het papega aien? Bijna alle automerken kampen met deze problematiek... De leasebedrijven snappen het en halen hun auto's al na 100.000km uit de vloot....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
15 feb 2015 13:27 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: BMW Twinscroll
Maat van me (wegenwachter) weet als geen ander wat er zoal stuk gaat onderweg en krijgen veel info van collega's. Ook zijn dienstauto een Touran heeft veel problemen, is begonnen met een Renault 4 en deed toen al het onderhoud zelf Hij mag er nu niets meer aan doen en gaat rechtstreeks naar de dealer. Daarvoor reed hij met een soort Golf bestel en die was zeer betrouwbaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 feb 2015 13:35 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: BMW Twinscroll
Het verschil ligt er vooral bij dat VAG ook enorm kleine motorisaties bouwt, wat BMW niet doet. De TFSI'tjes van VAG in de 2liter motoren hebben niet zo veel problemen (al schijnen sommige wel olie te zuipen). We gaan zien of BMW het effectief beter doet als we de 3cilinders op termijn getest hebben. Maar ik verwacht wel dat zij ook zullen leren uit de fouten die VAG gemaakt heeft met te veel vermogen te halen uit een 1.2 litertje.
|
15 feb 2015 14:18 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: BMW Twinscroll
BMW iets leren van VAG? Laten we hopen van niet.
Hoorde van een chefmonteur van een PC dat de Cayenne V6 Diesel ook een drama is.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 feb 2015 14:57 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: BMW Twinscroll
In automotive land heeft ieder merk wel z'n eigen "zwakke plekken" Pluk bij ieder willekeurig merk 'n monteur uit de werkplaats en hij kan je het best adviseren welk model/type/motorversie NIET te kopen
|
15 feb 2015 21:13 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: BMW Twinscroll
Als ze niets leren van VAG zal hun 3 cilinder net zo'n harde flop worden als die 1.2tfsi'tjes van vag. Zomaar enorm veel vermogen uit een piepklein blokje persen gaat niet zonder gevolgen en dat hebben ze bij VAG gemerkt. Hopelijk maakt BMW niet dezelfde fouten.
|
15 feb 2015 23:09 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: BMW Twinscroll
Zou de nieuwe turbo motor die er straks aankomt ook nog aanloopproblemen krijgen Lijkt me niet verstandig de eerste versie te kopen, komen altijd weer aanpassingen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 feb 2015 23:12 |
|
|