Auteur |
Bericht |
Marcel1967
Almere
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Pfff soms heb je gewoon pech en komt alles tegelijk. Hoop voor je dat het meevalt, zal voor je duimen. Gelukkig geen koelvloeistof bij de olie
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
17 feb 2015 21:56 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Dat is idd zwaar balen. Hopen dat het meevalt. Strekte!
|
17 feb 2015 22:03 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Bedankt allemaal voor jullie medeleven. Dat Porsche gevoel blijft voorlopig even uit. Maar ik durf te wedden zodra ik weer dan maakt dat weer een hoop goed. Mocht iemand dit eerder hebben gehad of suggesties hebben, ik hoor het graag!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 feb 2015 22:12 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Zwaar klote man. Vraag: Weet je toevallig of dat ze het koelsysteem opnieuw hebben gevuld tijdens de grote beurt?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
17 feb 2015 23:09 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Ik ben er ook goed ziek van. Verkeerde start met mijn droomwagen...
Koelsysteem is inderdaad opnieuw gevuld.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 feb 2015 23:20 |
|
|
bully
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Waarschijnlijk toch lucht in gezeten.
|
18 feb 2015 0:09 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Ik will je niet onnodig happy maken Maar hoeft geen (al te groot) issue te zijn. Ik heb onderweg naar Italie met mijn 996 grofweg t zelfde probleem gehad. De Radiatoren waren zo smerig dat de Auto onvoldoende koelde en daar na een aantal jaren het expansievat (bovenlinks in de motorruimte) broos kann worden, had mijn 996 er flink wat koelvloeistof uitgedrukt via dat expansievat. Na reinigen Radiatoren en nieuw expansievat heeft de Auto geen slag Meer verkeerd geslagen, tot ik hem 15k Kilometers later heb verkocht. Zelfs als er wat lucht in het systeem heeft gezeten zou dit de noodloop niet mogen triggeren, een 996 heeft als ik het me goed herinner iets van 25liter koelvloeistof aan boord, dus je kunt behoorlijk wat missen voor de onderdruk zo groot wordt. Nogmaals, ik zeg niet dat dit is gebeurd Maar het zou kunnen natuurlijk. Als er geen smurrie in je Motor zit zou ik de uitlaten eens goed bekijken of daar geen koelvloeistofresten (witte uitslag) op te zien zijn. En je Radiators checken of die niet smerig zijn. Hope for the best Pieter
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
20 feb 2015 14:49 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Maar ik vind het toch raar dat er een CEL verschijnt...
Veel sterkte in ieder geval. Het zijn onzekere tijden.
|
20 feb 2015 15:13 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal. Inmiddels weet ik meer. De diagnose van de specialist waar de auto staat is dat bij de linker cil kop de koppakking er uit ligt. Deze lekte water op de 3 cilinders. Cilinder kop is afgeperst en gevlakt deze was krom. Hier bij komt ook dat het hydraulisch deel van de nokkenas verstelling zwaar gaat. Waardoor op toeren de timing van de motor niet klopt. Preventief hebben ze de rechter kop ook gedemonteerd deze moet nog afgeperst en gevlakt worden. Ze denken dat de oorzaak van de koppakking er al zat maar dat dit door de vorige eigenaar is verdoezeld met een lap middel dat leakstop heet. Dit blijft in het koelsysteem zolang het gesloten is. Ze hebben de motor er uit gehad en daar nieuwe koelvloeistof in gedaan zonder deze toevoeging waardoor de lekkage weer begon en je dit soort storingen kan krijgen. Ik zelf blijf het gek vinden dat ik al 2000 km rondgereden heb met een kapotte koppakking en nooit ergens last van heb gehad. Kan dat spul echt zo lang werken? Al met al, flink balen . Alles aan de auto lijkt te kloppen, historie is volledig aanwezig, AKK was positief en de specialist heeft de auto ook nagekeken en een flinke grote beurt gegeven waar ook de motor uit was. Helaas was dit daar niet naar voren gekomen. Dit was allemaal plus/min 200 - 300 km geleden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 feb 2015 23:29 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Inderdaad balen als je denkt alle voorzorg voor een goede koop te hebben genomen.
Er bestaat nog zoiets als verborgen gebrek na aankoop wat je bij een rechter zou kunnen aanvechten maar daar moet je zin in hebben. Je moet dan aantoonbaar kunnen maken dat de verkopende partij bewust dit gebrek heeft achtergehouden.
Gelukkig weet je nu wat de oorzaak is en kun je verder. Succes verder!.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
21 feb 2015 2:30 |
|
|
Tombalabomba
996 4s
Bmw x3
Citroen c3cabrioAutun Frankrijk
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Hallo dat is balen zeg. Ik hoop dat je in de toekomst de nodige ellende bespaard gaat blijven. In dit verband lijkt het uitvoeren van de waterpomp en thermostaat modificatie me heel zinvol. Zie de andere posts op dit forum. Het zou me niet verbazen als de oorzaak van je ellende in het koelsysteem gezocht moet worden. Heel veel sterkte.
|
21 maart 2015 20:33 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Hallo tombalabomba, welke modificatie bedoel je precies?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 maart 2015 23:25 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Klein beetje lezen op forum en je kom dit al snel tegen viewtopic.php?f=3&t=40763
|
23 maart 2015 21:39 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Logboek Porsche 911 (996) Carrera 3.4 - Porsche 9eleven
Maar natuurlijk, de Resto modificatie Ik dacht dat een andere bedoeld werd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 maart 2015 0:48 |
|
|