Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 5:17

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
De nieuwe Porsche Panamera 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bericht Re: De nieuwe Porsche Panamera
Panamera vs RS7:

https://www.youtube.com/watch?v=O3ZgPaJWw-U

26 feb 2015 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Citaat:
Nou, ik vind Panamera's prachtige auto's en het nieuwe model helemaal! Maar ja, ik rij een 924, die vind ik ook mooi, in tegenstelling tot velen... :D
Panamera's zijn ook mooi, zeker als je er voor staat en een 924 ook zeker. De achterkant is wat minder... Maar een 924 is wel iets betaalbaarder.

26 feb 2015 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Burdy1999 schreef:
Citaat:
Nou, ik vind Panamera's prachtige auto's en het nieuwe model helemaal! Maar ja, ik rij een 924, die vind ik ook mooi, in tegenstelling tot velen... :D
Panamera's zijn ook mooi, zeker als je er voor staat en een 924 ook zeker. De achterkant is wat minder... Maar een 924 is wel iets betaalbaarder.

Dat is een ding wat zeker is! :shock:

26 feb 2015 18:39
Profiel
Moderator
PF #57
Isofix BMW past ook niet op Isofix VW/Audi. Wat nou ISOfix... :bang:

26 feb 2015 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Wat een prutsers ook bij VW/Audi :mrgreen:

26 feb 2015 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Franz schreef:
De Panamera is een bestseller vanwege het Porsche-logo en de daarbij behorende associatie naar de iconische modellen van het merk. Niet meer, niet minder. Marketingtechnisch een prima zet. Voor de rest een auto met de bekende Porsche-accenten erin verwerkt maar ik verwacht niet dat ze dadelijk met een totaal andere auto op de proppen komen. Ik denk dat ze met de Panamera richten op bv de Audi-rijders die gevoelig zijn voor status maar zijn vergeten dat Audi zelf een nog sportievere auto in zijn assortiment heeft zitten, nl de RS6.

De nieuwe doelgroep die met de Panamera aangesproken werd is inderdaad over het algemeen van een andere slag dan de "traditionele" liefhebber van het merk. Maar vergis je niet, ook die "traditionele" liefhebbers van het merk kunnen dol zijn op de Panamera. Het is misschien een kleine groep van het totaal aantal eigenaars. Maar sommigen willen ook gewoon een comfortabele daily met plaats voor 4 van hun favoriete merk, en voilà, de ideale keus.

En de Turbo rijdt serieus goed :wink:

26 feb 2015 20:54
Profiel
993 4S
Kan, maar als exact dezelfde auto een Kia logo gehad had, kocht geen hond hem, al was het voor de helft van het geld.

26 feb 2015 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Klopt, daarom had ik het over de nieuwe doelgroep van Porsche, niet van Kia.

26 feb 2015 21:35
Profiel
M140i
Cazzo Super Veloce schreef:
Kan, maar als exact dezelfde auto een Kia logo gehad had, kocht geen hond hem, al was het voor de helft van het geld.

Dat is speculatie, die niet gebaseerd is op feiten :|

26 feb 2015 22:31
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Wees blij dat de Panamera en de Cayennepeper er zijn, anders bestond Porsche allang niet meer en hadden ze geen snoepjes zoals nieuwe 911's GT3, Cayman GT4 etc uit kunnen brengen

26 feb 2015 23:32
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Dat vind ik toch zo'n dooddoener mbembe. Er worden gemiddeld ruim 22.000 911jes verkocht per jaar. Daar kan een bedrijf als Porsche prima van blijven bestaan. Alleen de beleggers schijnbaar niet.
DennisvdB schreef:
Het is misschien een kleine groep van het totaal aantal eigenaars. Maar sommigen willen ook gewoon een comfortabele daily met plaats voor 4 van hun favoriete merk, en voilà, de ideale keus.

Dat is ook wat ik zeg. De meesten kopen het vanwege het logo/merk. En het is ook niet hun favoriete merk geworden vanwege modellen als de Panamera en Cayenne. Begrijp me niet verkeerd, ik heb nooit gezegd dat de Panamera een lelijke auto is. Ik vind het gewoon niet passen bij een merk als Porsche. Al zag ik afgelopen week een Macan Turbo rijden die ik eerlijk gezegd niet eens zo onaardig vond, mooier iig dan de Cayenne.

27 feb 2015 0:00
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
erwin996 schreef:

Dat is speculatie, die niet gebaseerd is op feiten :|

Speculatie is nooit gebaseerd op feiten.
Maar in dit geval lijkt het mij persoonlijk bijzonder aannemelijk....

27 feb 2015 4:56
Profiel
M140i
Enguess schreef:
erwin996 schreef:

Dat is speculatie, niet gebaseerd op feiten :|

Maar in dit geval lijkt het mij persoonlijk bijzonder aannemelijk....

Grappig, maar het lijkt mij persoonlijk juist bijzonder onaannemelijk. Ter vergelijking: als Lada of Kia een nieuwe sportwagen uitbrengt die écht even goed is als een 911 turbo, F12berlinetta of 918 (én die er even goed uitziet), dan zullen mensen héél snel in de rij gaan staan. Als ze dezelfde kwaliteit bieden voor de helft van het geld, zal geen hond meer een Porsche of Ferrari kopen. Zeer snel zal de kwaliteit van de nieuwe sportwagen bekend zijn. Dat is mijn overtuiging. Wat volgens mij wél bijzonder aannemelijk is, is dat Lada of Kia in beginsel niet snel een auto op de markt zal brengen die echt exact van dezelfde kwaliteit (in alle opzichten) is als een Porsche (911, Panamera, etc). Maar doen ze dat wel, en zelfs voor de helft van het geld, dan kan Porsche wel inpakken.

27 feb 2015 7:16
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Wij mensen blijven rare wezens.
Een Kia of Lada is al een betere auto op dit moment dan een Porsche. Hij alleen niet sneller. Toch zijn de verkoopcijfers mager.
Aan een Porsche gaat meer dan genoeg stuk om slechter te scoren. Bij Porsche wordt handig gebruikt gemaakt van wat de mens associeert met het merk.
Mensen kopen graag status en aanzien. Vaak is dat een belangrijke overweging om een onverstandige aankoop te doen.

Maar stel dat Kia een topauto maakt en voor weinig aanbiedt zal dit de markt niet veroveren en er een icoon van maken. Mensen associeren kwaliteit nog steeds met een hoge prijs en een merk dat er toe doet.

27 feb 2015 7:54
Profiel WWW Facebook  Twitter 
M140i
Of Kia een betere auto maakt, hangt er vanaf wat je onder beter verstaat. Betrouwbaarder? Ja, waarschijnlijk wel! Maar 'kwaliteit' bestaat uit veel meer aspecten dan alleen betrouwbaarheid (waarmee het vaak uitsluitend, maar ten onrechte, wordt geassocieerd). Porsche biedt véél meer kwaliteiten in haar auto's dan alleen status en aanzien. Wegligging, remmen, afwerking, roestprotectie, gebruikte materialen, design, duurzaamheid van carrosserie en onderdelen, lakkwaliteit... allemaal top bij Porsche, en een Kia scoort, wat mij betreft, zeker niet beter op deze (kwaliteits)aspecten dan een Porsche.

Het is daarom, in mijn ogen, een misvatting dat een Porsche zich uitsluitend door het merklogo (c.q. status / aanzien) onderscheidt van een Kia. Een Porsche biedt vele kwaliteiten die een Kia niet heeft :idea: Ik ben ervan overtuigd dat bijzonder weinig Porsche-kopers zich uitsluitend door het Porsche merklogo laten leiden bij het verkiezen van een Porsche boven een Kia.

Een hoge(re) prijs kan zeker meespelen in de kwaliteitsbeleving. Maar als je echt kwaliteit levert, is het merk uiteindelijk niet zo belangrijk. Kijk naar Pagani of Koenigsegg, merken zonder bijzondere historie, maar wel erkend als topkwaliteit.

27 feb 2015 8:13
Profiel
993 4S
Waarom verkoopt Nissan dan zo weinig GTR's, terwijl die veel meer waar voor hun geld bieden dan de 911?

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 27 feb 2015 11:23, in totaal 1 keer bewerkt.

27 feb 2015 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Omdat die bij hetzelfde gebruik uit elkaar valt en dus niet dezelfde 'kwaliteit' biedt.

27 feb 2015 10:51
Profiel Facebook 
M140i
Waarom verkoopt Nissan dan zo weinig GTR's, terwijl die veel meer waar voor hun geld geven dan de 911?

Design van interieur en exterieur (typisch Japans, hoekig en niet verfijnd). Verder is het interieur ook qua materialen niet zo mooi als in een Porsche. Dat lijkt me toch niet moeilijk om te constateren. Het gaat niet alleen om prestaties op de Nordschleife. Een auto moet ook een beetje mooi zijn, van binnen en van buiten :salut: Ook een groot pluspunt van veel Ferrari's overigens, naast hun motorkarakter.

Daarom verkoopt een GT-R dus minder :idea:

27 feb 2015 10:53
Profiel
Neppert
Neppert
Zou het ook niet een beetje met status te maken hebben!?!?!?
Porsche klinkt wel wat beter dan Nissan hé :mrgreen:

Ff ontopic:

Prachtige wagen die Panamera!!
Hoe vaker ik het oude model zoe hoe mooier ik hem ga vinden.
Ik denk dat het met deze ook zo gaat worden.
Lijkt het trouwens nou dat die lampen-units gewoon stickers zijn?!?!?!

27 feb 2015 11:09
Profiel
993 4S
Michiel911 schreef:
Omdat die bij hetzelfde gebruik uit elkaar valt en dus niet dezelfde 'kwaliteit' biedt.

Dat waag ik te betwijfelen. Alsof Porsche van onbesproken kwaliteit is :scratch:
GT3 perikelen bijvoorbeeld?
Ken de statistieken niet, maar durf zomaar te gokken dat de Nissan veel minder problemen heeft.

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 27 feb 2015 11:29, in totaal 1 keer bewerkt.

27 feb 2015 11:25
Profiel
993 4S
Neppert schreef:
Zou het ook niet een beetje met status te maken hebben!?!?!?
Porsche klinkt wel wat beter dan Nissan hé :mrgreen:

Dat zeg ik :thumleft:

27 feb 2015 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Hoewel, bij mij persoonlijk gaat er toch een knop om als iemand zegt Nissan GT-R.
Nissan doet me helemaal niets, maar ik ga toch net even aandachtiger luisteren als het woordje GT-R er achter komt.
Maar de looks daarentegen is totaal niet mijn stijl.
En ook op de een of andere manier associeer ik die wagen nog altijd met Amerikaanse wagens, die enkel maar goed zijn in rechte lijn.
Geen idee vanwaar ik dat eigenlijk heb.

27 feb 2015 12:18
Profiel
Neppert
Neppert
Dat is idd wel vreemd ja....
De GT-R deed het toch wel aardig op de ring!!

27 feb 2015 12:32
Profiel
993 4S
Ik vind de GTR eigenlijk best mooi qua exterieur, bruut, ongepolijst, straalt echt kracht uit.
Interieur is inderdaad Japans plastic, maar voor 150K kan Porsche echt nix bieden wat qua prestaties ook maar enigszins in de buurt komt.

27 feb 2015 13:01
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Waarom verkoopt Nissan dan zo weinig GTR's, terwijl die veel meer waar voor hun geld bieden dan de 911?

Ze schrijven iig een stuk minder af dan een 911. En het is ook een auto voor een heel
ander publiek. Niet voor die grijze of kale mannetjes met kleine jippies :mrgreen:

27 feb 2015 13:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende