Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 10:33

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Parkeerhulp 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Parkeerhulp
Wie heeft er ervaring met het achteraf inbouwen van parkeerhulp? En nee, het gaat niet om mijn 2.7. :P

29 aug 2005 8:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911T 2.4
Bericht 
Wat wil je precies weten, welk merk / type goed is (of het überhaupt wat is, een achteraf ingebouwd systeem) of hoe je een dergelijk after-market systeem inbouwt?

Waarom wil je eigenlijk en parkeerhulp inbouwen, je moet hiervoor gaten boren in de bumper en je krijgt er een lelijk extra kastje bij in/op/aan je dashboard. (gaat me eigenlijk ook niets aan, je zult er vast een goede reden voor hebben)

Het inbouwen is overigens heel goed zelf te doen. Zorg dat je een nylon trekveer bij de hand hebt om de bekabeling eenvoudig door de goten of onder het tapijt door te trekken (gaat veel sneller dan alles loshalen). Bekijk de bumper ook aan de binnenkant goed alvorens je de plaats bepaalt van de sensoren, want bij veel moderne auto's is een deel van de bumper gevuld met schuim en achter een deel van de bumper zit een (dikke) metalen plaat.

29 aug 2005 21:40
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
volgens mij zijn er tegenwoordig ook strips die achter de bumper worden gemonteerd, hoef je niet te boren en heb je niet van die rare schoteltjes...
moet er idd geen ijzer achter zitten denk ik

29 aug 2005 21:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Pas heb ik deze parkeerhulp ingebouwd in onze Caddy.
Hij bevalt goed, alhoewel je soms vals alarm krijgt.

Naast de pieptoontjes is er een Engelssprekende Chinese dame die de afstand verteld.
Het inbouwen viel mee, de gaten boren in de bumper met dubbele wand was het moeilijkst.

Geinig voor weinig (krijg ook hier geen commissie).

29 aug 2005 21:50
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Gerbie schreef:
Wat wil je precies weten, welk merk / type goed is (of het überhaupt wat is, een achteraf ingebouwd systeem) of hoe je een dergelijk after-market systeem inbouwt?

Alleen maar merk / type. Inbouwen zal wel niet zo'n probleem zijn.

Gerbie schreef:
Waarom wil je eigenlijk en parkeerhulp inbouwen, je moet hiervoor gaten boren in de bumper en je krijgt er een lelijk extra kastje bij in/op/aan je dashboard. (gaat me eigenlijk ook niets aan, je zult er vast een goede reden voor hebben)

Ik heb een goede reden; mijn vrouw vraagt er om. 8) We hebben sinds kort een P 406 break, en hoewel maar 1,5 cm langer dan de BMW, lijkt het parkeren toch moeilijker.

Dat systeem met die metalen strip in de bumper hen ik al eens voorbij zien komen, maar heeft iemand daar persoonlijke ervaring mee?

29 aug 2005 22:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Richard 964 schreef:
Naast de pieptoontjes is er een Engelssprekende Chinese dame die de afstand verteld.

A bit to the left, a bit to the light... :lol: :lol:

30 aug 2005 7:00
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Zolang ze maar niet zegt: "you stupid! now you have to call the insurance-company..." :wink:

Afbeelding

31 aug 2005 0:56
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Zijn meestal mannenstemmen die dat zeggen.... logisch. :lol:

31 aug 2005 7:24
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Marco schreef:
volgens mij zijn er tegenwoordig ook strips die achter de bumper worden gemonteerd, hoef je niet te boren en heb je niet van die rare schoteltjes...

Anne,

Zelf ooit is een achteraf in laten bouwen van Bosch, met vier sensors in de bumper, waarvan je het hart van de sensor ff in de kleur van de auto moet lakken, deze waren messing, en de rand was zwart.

Ook heb ik wel is die systemen gezien (ik d8 ergens op de televisie??) welke keurig verwerkt zitten in de nummerplaathouder, das heel makkelijk alleen maar een andere nummerplaathouder met twee doppen aan de zijkant, of die goed werken ??????????

31 aug 2005 8:46
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
John4S schreef:
Zelf ooit is een achteraf in laten bouwen van Bosch, met vier sensors in de bumper, waarvan je het hart van de sensor ff in de kleur van de auto moet lakken, deze waren messing, en de rand was zwart.

Hebben wij ook op de Sintra :^: (van Bosch :uh: ).
Ben er zeer tevereden over, parkeer zelfs liever met de achterzijde ergens naartoe dan de voorzijde 8) ..... maar oplossing is zeker voor vrouwen zeker niet heilig :!: :wink: :^:

31 aug 2005 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Richard, handig ding, rij tegenwoordig in een Vito en dat is achteruit niet allemaal even ovezichtelijk als je ervaringen goed zijn haal ik er ook een.

01 sep 2005 21:54
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]