Zoektocht 997/4S/tip/cabriolet
Hallo allen,
Tussen mijn aanmelding (jaren geleden)aan het Porscheforum en dit bericht heb ik veel meegelezen, veel waardevolle tips en adviezen heb ik voorbij zien komen en evenzo waarbij ik een glimlach niet kon onderdrukken
Nu is het eindelijk zover!
Ik ben gericht opzoek naar een 997/4S/Tip cabriolet, zowel bij dealers als overige aanbieders. Ik heb er een op het oog (bwj 2005) met een km stand van slechts 30.000km en laatste beurt bij 15.000km. In de zin van km beurten dus geen achterstallig onderhoud, gaan we kijken naar het aantal jaren dat verstreken zijn en dat in combinatie met het geringe aantal onderhoudsbeurten heb ik toch mijn twijfels.
Mijn vraag aan de ervaringsdeskundige(die hier ongetwijfeld zijn), zijn mijn onderbuik gevoelens juist? en niet onbelangrijk (i.v.m. onderhandelingen) wat gaat een uitgebreide beurt kosten bij een officiƫle Porsche dealer, gezien de leeftijd moeten (denk ik) alle vloeistoffen, riemen, bougies etc...vervangen worden.
Tweede vraag, ik ben in het bezit van het chassisnummer, waar kan ik (na laten) kijken welke optielijst hij af fabriek is gekomen, kan dit "gewoon" bij de Porsche dealer, kunnen ze ook natrekken of de (eventuele) updates wel of niet zijn uitgevoerd?
Ik weet het, best wel veel vragen om zo weer even binnen te komen, ben wel echt benieuwd naar de waardevolle reacties.