Auteur |
Bericht |
porschepassie
|
 installeren short shifter bij een 77'er 911 SC
Hallo, Heeft iemand ervaring met dit, ik heb een short shifter gekocht ( OEM Porsche ) en stel vast dat sommige onderdelen er anders uitzien dan hoe het was. Dit stuk ( zie onderstaande foto's ) is minder lang dan die wat erin zat, dus ik stel me de vraag of ik deze speling moet opvullen met ringen/rondellen of mag deze speling er zijn, vooraleer ik de bevestigingspinnen erin sla. die wat erin zat paste net en had geen speling.   Hartelijk dank
|
08 maart 2015 11:27 |
|
 |
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
 Re: installeren short shifter
Hallo Porschepassie,
Helaas kan ik de foto's niet zien... Overweeg al een tijdje om een shortshifter in mijn Boxster te installeren (OEM of B&M). Heb dit ook in mijn vorige auto (Honda S2000) gedaan, tot volle tevredenheid. Als je dit eenmaal gewend bent wil je niet meer anders (zo had 'ie van de fabriek moeten komen).
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
08 maart 2015 20:51 |
|
 |
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Nope, geen ervaring met plaatsing, zat er af-fabriek op bij die van mij. Mocht je vragen hebben mbt gebruik oid, dan help ik graag uiteraard. Goede upgrade, het werkt fantastisch, hoewel het ook een beetje een kwestie van smaak is. Ik zou niet anders willen in ieder geval.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
08 maart 2015 21:21 |
|
 |
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
08 maart 2015 21:26 |
|
 |
Neppert
NeppertNeppert
|
Is dat niet voor een boxster!?!? Volgens mij heeft de TS een SC.... 
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
08 maart 2015 21:52 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
 Re: installeren short shifter bij een 77'er 911 SC
Normaal gezien kun jij de originele pook vervangen door de originele shortshifter (set) van Porsche zonder gebruik te maken van extra ringen, althans dat was bij mijn 3.2 het geval 
_________________________________________ Less is more !
|
09 maart 2015 11:26 |
|
 |
porschepassie
|
Ben ik even vergeten te vermelden misschien? Het is een Porsche 911 sc van 1977. nu origineel lag er een 2.7 motor in, nu een 3.0 liter sc van 1981. Dus misschien is het origineel schakelmechanisme van een 2.7 toch enigszins anders dan een standaard 3.0 sc alhoewel de short shifter kit wel vermeld, pas op alles Porsche 911 van bouwjaar 1972, dus moet eigenlijk passen, maar er is geen enkele technische tekening of instructies bij hoe dit te plaatsen.
Ik ga toch proberen om het verschil op te vangen met ringen/rondellen, want die speling mag er volgens mij niet zitten, ben nieuwsgierig of dit echt zo een verschil geeft in het schakelen? ben nieuwsgierig... ik hou jullie op de hoogte
|
09 maart 2015 12:49 |
|
 |
porschepassie
|
Ik ging jullie op de hoogte houden. de short shifter steekt erin, het is een goede update alhoewel ik er toch nog meer had van verwacht ( gehoopt ) Hij schakelt nu wel veel preciezer, ook is de weg korter, maar het mocht nog korter zijn vind ik. Ook blijft de pook in vergelijking met een boite van normale wagens nog veel speling hebben.
Alles is vervangen, alsook alle bussen Conclusie, een goede verbetering voor een 911SC 3.0 maar je maakt er geen moderne boite van.
|
28 maart 2015 8:58 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Het blijft toch een oudje 
_________________________________________ Less is more !
|
29 maart 2015 12:20 |
|
|