Auteur |
Bericht |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
 Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar)
??? 4 pitter beter dan een 6 pitter in een 5??? Wat had jij vanochtend gedronken? 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
14 maart 2015 22:45 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ja tuurlijk. Een 5 is toch geen sportwagen maar een heerlijke cruiser? Daar wil je toch niet om de 300 km mee aan de pomp staan? En zo'n viercilinder heeft lekker wat koppel onderin dus je rijdt ook veel relaxer zonder alsmaar te moeten terugschakelen. Een diesel zou nog idealer zijn zelfs.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 maart 2015 1:01 |
|
 |
Targa Floriaan
|
agree...to disagree 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
15 maart 2015 7:24 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Nog even en ze beginnen weer over duracell-auto's. Rare jongens die BMW-rijders... 
|
15 maart 2015 8:43 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
De nieuwe 4-pitter heeft tov de verouderde 6 cilinder meer voordelen dan nadelen. Minder gewicht ( ook voorin dus stuurt net wat beter) lager verbruik, meer koppel onderin dus lekker lui rijden. 530i moet gewoon op gang komen waardoor je toch vaker een tandje terug moet. En dat wil je niet in een cruiser als een 5-serie. En als je dan toch voor een 6 cilinder zou willen gaan dan pak je toch een 530d automaat? Zo slecht klinken die niet. Dus leg mij maar eens uit wat de tegenargumenten zijn?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 maart 2015 11:01 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Nog beter is een 3-cilinder..... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
15 maart 2015 11:06 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ontploffende turbo's, astmatische turbo's; weinig trekkracht onderin, weinig pk bovenin, brekende kettingen/ kettinggeleiders, minder snelle acceleratie en topsnelheid, scheurende cilinderwanden, etc etc...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 maart 2015 11:07 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dan moet je voor een Audi gaan. 
|
15 maart 2015 11:13 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 maart 2015 11:42 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kom niet met argumenten Franz maar ben ENORM in mijn nopjes met mijn 6 pitter De 325 werd niet meer geleverd, was een heerlijke combi vooral de laatste met een 3 L erin Heb nu een 335 met 2 turbo's en gaat als de brandweer je weet niet wat je voelt wanneer je je rechtervoet intrapt Gr Hans
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 maart 2015 11:43 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Mijn ongeblazen riem-aangedreven 3.0 V6 is inderdaad een A4 en voldoet nog steeds! Bovendien heeft Audi inderdaad aangegeven weer terug te gaan naar riemen ivm de tfsi-kettingbreuk-problemen.
|
15 maart 2015 11:55 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Oersterk blok, die V6. Van BMW ook alleen heeft die directe inspuiting niet veel goeds gedaan qua sound. @Hans In een 3-serie is dat een heel ander verhaal natuurlijk. Dat is een heel wat sportiever model dan een 5. Lekkere combi zo'n x35i in een 3-serie. 
|
15 maart 2015 12:17 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Of die 3.0 zescilinder icm quattro. maar ja helaas is het audi-adepten gedeelte op sterven na dood....
|
15 maart 2015 12:30 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 maart 2015 12:34 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
hahaha, de bekende VAG-BS. Eerst een leverancier tot het bot uitknijpen, dan het probleem bij het principe van ketting-aandrijving zoeken... Zou zeggen; kijk nog eens naar je grote voorbeeld--->BMW En flikker de verantwoordelijke inkoper eruit 
|
15 maart 2015 12:37 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ah, ben je wakker 
|
15 maart 2015 12:44 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Was laat gisteren 
|
15 maart 2015 12:47 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
In een 5 hoort een 6-in-lijn. De rest is nieuwerwets gehannes. 5 een cruiser? Nou... Mijn 550d was allesbehalve een cruiser, beste Franz....
|
15 maart 2015 12:58 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Peugeot-straf uitgezeten  ?
|
15 maart 2015 12:59 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nog nooit elektrisch gereden, zeker?
|
15 maart 2015 13:01 |
|
 |
Targa Floriaan
|
Dat het verbruik van een 4 cilinder turbo lager is, betwijdel ik. Ja, volgens opgave, maar als je iets sportiever rijdt, gaat t verbruik van die turbo heel hard omhoog, terwijl dat van die zescilinder veel minder toeneemt, zo blijkt uit de praktijk (oa AMuS).
|
15 maart 2015 13:08 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
6 cilinders is gewoon de optimale configuratie. Mooie loopcultuur en geen exorbitant verbruik 
|
15 maart 2015 13:12 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Gisteren de Autovisie meegenomen bij de Super. Staat een dubbel test van de Audi A6 en Infinite Q7 beide kleine 4 cilinder diesels met turbo's. Enorm hoe zuinig zij met de brandstof omgaan, de Audi haalde bijna 1 op 24 Met een volle tank 1500 km, niet normaal gewoon Beide auto's kosten een fikse halve ton 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 maart 2015 13:17 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Heb nu drie jaar mijn 528i en er zeer tevreden over. Op twee lekke banden na geen problemen tot nu tot. Ik vind achteraf dat er een overkill aan electronica inzit. Bv het selecteren van Sport/Comfort of het aan en uit zetten autostop, wel of niet automatische rem aan bij verkeerslicht etc. etc. Stop gewoon de optimale afstelling erin en laat het daarbij! De vier cilinder turbo voldoet prima en ik rijdt er prima lange afstanden mee, al doe ik dat liever met de 997 natuurlijk. Ik vind alleen dat de BMW meer windruis/geluid produceert dan mijn Audi A6 die ik hiervoor reed. Stiekum mijn oog laten vallen op de zes serie, maar dat wordt nog straf onderhandelen!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
15 maart 2015 13:22 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
5 serie is een luxe reiswagen. Zo wordt ie ook door BMW in de markt gezet. De 550d is niets meer dan een snellere uitvoering hiervan. M5 is andere koek.
|
15 maart 2015 13:31 |
|
|