Auteur |
Bericht |
Wout_RS
|
SC targa turbo project
Hallo, Gisteren ben ik gaan kijken naar een 911, zoals jullie in m'n voorsteltopic konden zien. Het betreft een 3.0 SCtarga van '77 met 123k km op de teller (helaas geen onderhoudshistorie, dergelijke,...) De wagen is voorzien van een turbobody rondom (volledig uit plaatstaal, geen polyester kit). Nu vind ik dat niet zo mooi passen op een targa! Zou het moeilijk zijn om de wagen terug origineel te zetten in de toekomst? Wat ik denk is dat dus de volledige kas rondom eraf moet en bijna helemaal nieuw zal moeten aangebracht worden? Nu, zover zijn we nog niet. Ik moet eerst nog opzoeken of de motor wel matching is. Want daar stel ik me eventueel vragen bij. het is een 3.0 SC blok maar waarom zou die niet meer matching kunnen zijn? Eventueel vroeger aangereden, en een nieuw blok gelegd en bij de herstellingen ook de hele ombouw gedaan? Om dit te weten, moet ik dit altijd bij een porsche dealer aanvragen of kan ik dit ook ergens anders vinden? Gr, Wout
|
16 maart 2015 8:41 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: SC targa turbo project
Deze targa heb ik in 2011 verkocht. Advertentietekst van toen: Turbobrede Porsche 911 3.0 SC Targa 1977, dus verzinkte carrosserie. Brede 16 inch Fuchs velgen. Apk tot 20 juli 2012 Interieur keurig netjes, stoelen zijn niet origineel. Carrosserie is netjes, wel een paar plekjes op de bekende plekken: Onder targa beugel links, deurschaal links en deurschaal rechts. Deuk in R.A. paneel. Auto is in het geheel gespoten, maar hier en daar is er randaftekening zichtbaar. Achterbanden zo goed als versleten, voorbanden zeer goed. Targa dak is mooi. Auto komt van 1e Nederlandse eigenaar die de auto in 1994 heeft ingevoerd. Heeft vele jaren geschorst gestaan (vanaf 1995 tot 2004, aantoonbaar middels schorsingpapieren) Daarna ook in de stalling gestaan. Wel af en toe apk gekeurd tussendoor. Motor loopt perfect. Auto rijdt goed, wel moeten de voorwielen gebalanceerd worden (trilling in stuur bij 80 km/h) Versnellingsbak en koppeling goed. Motor is een 3.0 met 188 PK uit 1980
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 maart 2015 8:51 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: SC targa turbo project
Wat mij betreft wordt een 911 er esthetisch zelden slechter van als ie breed is Vind het op deze ook mooi, en het is natuurlijk niet origineel, maar gezien de kosten om dit netjes te laten doen en de kosten om het er nu weer af te halen, is het bijna zonde... Ik zou hier een gave hot-rod van maken, aangezien er toch het nodige werk aan zit. Je kan het turbo breed voor de onderhandeling natuurlijk gebruiken als onwenselijk, maar er daarna lekker van profiteren
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
16 maart 2015 10:06 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: SC targa turbo project
Terug bouwen is nooit rendabel, dan meteen eentje zoeken die nog origineel is.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 maart 2015 10:17 |
|
|
boxstercup
F360M
|
Re: SC targa turbo project
Idd, zeker nu blijkt dat de motor ook niet origineel is. Mooi laten zo dan, die turbolook, en iets gaafs van bouwen
|
16 maart 2015 10:21 |
|
|
Wout_RS
|
Re: SC targa turbo project
Motor draait wel goed. Als ik hier en daar de puntjes aanpak.
Zou ik dan van de wagen kunnzn genieten. Zou hij mee stijgen moest ik hem ooit weer wegdoen
|
16 maart 2015 11:19 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: SC targa turbo project
Los van of de waarde ontwikkeling de juiste rationaal is, maar ik zou de aanname wel aandurven dat als alles wat er boven zit 10% meer waard wordt, deze ook 10% meer waard wordt. Procentueel zal die wel mee bewegen, maar de absolute prijs zal niet hetzelfde worden uiteraard... Zelfde rationaal geldt uiteraard ook bij een daling...
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
16 maart 2015 11:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: SC targa turbo project
Als hij goed is/wordt, stijgt hij wel mee. Maar nooit zo hard als een originele.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 maart 2015 11:51 |
|
|
bully
|
Re: SC targa turbo project
Gewoon turbo-breed laten. Spoiler achter eraf, Dikke fuchsen er weer onder en lekker karren ermee.
|
16 maart 2015 14:08 |
|
|
Wout_RS
|
Re: SC targa turbo project
|
16 maart 2015 14:49 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: SC targa turbo project
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 maart 2015 14:57 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: SC targa turbo project
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
16 maart 2015 15:19 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: SC targa turbo project
Is het matching verhaal gelijk duidelijk...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 maart 2015 17:28 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: SC targa turbo project
Hangt van de prijs af... Als het hok 9k kost dan kun je "los"...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
16 maart 2015 17:32 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: SC targa turbo project
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
16 maart 2015 20:48 |
|
|
Marco-911
|
Re: SC targa turbo project
Ieder natuurljk zijn eigen smaak, maar als je het een mij zo vragen lekker breed laten
|
16 maart 2015 20:59 |
|
|
912
|
Re: SC targa turbo project
Een ducktail op een impactbumper is echt geen porum...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
16 maart 2015 21:11 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: SC targa turbo project
Correctie,
Op een turbobrede targa staat een ducktail goed. Als de Fuchsen te duur zijn zou ik kijken naar 17" replica's .
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
16 maart 2015 21:30 |
|
|
Wout_RS
|
Re: SC targa turbo project
Bedankt voor alle tips, deze avond nog eens gaan kijken en de wagen gereden. Olie is zeker aan verversen toe, remmen moeten ook gecontroleerd worden (slepen volgens mij). Maar een 5 tal minuten gereden en niet hoger dan 3000 toeren geweest. Was zeker al meer dan goed was voor een wagen waarvan de olie zeker 3 jaar niet is ververst of amper is gereden. Maar je voelde direct de kracht die onderin de toerental klaar zat om ontketend te worden. Koppeling en versnellingsbak werken volgens mij nog perfect, dus daar verwacht ik zeker geen kosten. Me dan nog eens onder de wagen gelegd en vind enkel roest aan het afwateringskanaal. Dan nog wat gediscussieerd over de prijs en 2 dagen bedenktijd gekregen. Dus nu is het wikken en wegen.
|
16 maart 2015 22:26 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: SC targa turbo project
Ben benieuwd! Klinkt wel als een goed verhaal, right? Redelijk goed gevoel bij dus? Als ik met een targa aan de slag zou gaan, zou ik bij een ducktail de impactbumpers op een turbobrede 911 vervangen door IROC/RS bumpers. Kon de foto niet terug vinden, maar in de tijd dat ik zelf nog zat te denken aan ombouw G-model naar IROC, kwam ik echt een gave Targa tegen die die ombouw had en dat was toch wel gaaf. Zou zelf voor de Coupé gaan, maar vind het wel gaaf.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
16 maart 2015 22:45 |
|
|
Wout_RS
|
Re: SC targa turbo project
Klinkt en ziet er mss wel te goed uit,
maar zit toch wel met zware twijfels.
Op een forum hoor je dan ook vss verhalen, waardoor je dus verder gaat twijfelen.
|
16 maart 2015 22:50 |
|
|
bully
|
Re: SC targa turbo project
|
16 maart 2015 22:52 |
|
|
Wout_RS
|
Re: SC targa turbo project
Wat is hier volgens jullie verroest? Verkoper vertelt dat hier de afwatering van de targabeugel passeert, volgens andere is dat de chassisbalk en dus niet gezond!
|
17 maart 2015 13:22 |
|
|
swiddy
Student Technische BedrijfskundeHelden
|
Re: SC targa turbo project
Ben geen expert op 911 gebied maar gaat hier het gezegde niet op "Waar rook is, is vuur"?
|
17 maart 2015 13:25 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: SC targa turbo project
Koop gewoon een goede "unverbastelde", roest is naar mijn ervaring als je het gaat openmaken 10x erger dan het lijkt. Ik zou m lekker laten staan, bij elkaar geknutselde autos als deze schiet je mi altijd bij in.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
17 maart 2015 20:49 |
|
|