Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:44



Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
1972 911 T 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 1972 911 T
Ik neem aan dat je geen oliekoeler hebt aan de voorkant dus dan moet er iets van 7/8 liter in. Maar nu niet direct 8 liter er in gooien, want dat is waarschijnlijk te veel en dat geeft een hoop rook, rotzooi en ellende. Ik zou er nu eerst 5/6 liter indoen en dan rustig warm rijden en vervolgens als de motor warm is en de motor een paar minuten stationair loopt de olie bij vullen tot hij op de pijlstok in het midden staat. Dan gewoon gaan gebruiken en na een paar honderd kilometer nog een keer checken en evt. bijvullen. Mijn olie-meter op het dashboard is vrij nauwkeurig, maar dat is niet altijd het geval dus vandaar de voorkeur voor de pijlstok. Als je vertrouwen hebt in je olie-meter kun je die ook gewoon in de gaten blijven houden als je lang voor een stoplicht staat.


17 maart 2015 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1972 911 T
Vlgns mij is een volledige oliewissel meer dan 8 liter. Ik zat op 11 zonder koeler voor. Of vergis ik me.


17 maart 2015 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 1972 911 T
In mijn instructie boekje staat 9 liter, maar ik weet niet of dat inclusief de oliekoeler op het blok is. Na een motorrevisie is alles leeg en gaat er meer olie in dan bij een normale olie wissel. Mijn ervaring is dat er bij een normale oliewissel niet veel meer in gaat dan 8 liter.

Maar beter met minder olie beginnen en dan bij een stationair lopende motor bij vullen en zeker niet in één keer 9 liter er in doen.


18 maart 2015 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Student Technische Bedrijfskunde
Helden
Bericht Re: 1972 911 T
Heb je deze auto bij domeinen gekocht?
Daar stond een tijd geleden een soort gelijke porsche, transaxle specialist wolfs vertelde erover.


18 maart 2015 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
Nee, deze stond bij iemand in de schuur en had hem al sinds 1991!
Olielekkage is verholpen, de leiding zat scheef maar de bus waar de leiding op vast zit zat los.
Deze zit in het blok met een aluminium ring. Remklauwen heb ik gereviseerd, moet nog even ontluchten.
Vanavond olie halen bij bob olie in Barendrecht en het weekend ff starten.


Nog iemand tips voor accu's.... hoe groot en hoeveel ampere.
Ik neem in ieder geval een Varta.


18 maart 2015 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1972 911 T
Als je de originele bakken hebt dan past varta niet. Moet je op zoek naar een kleiner model


19 maart 2015 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
Ik heb inderdaad nog de 2 bakken.


19 maart 2015 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1972 911 T
Ik heb bij Remto twee kleine accus besteld. Weet niet de naam ofzo maarrima spul verder


19 maart 2015 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
Heeft een Europese 911 T van 1972 deze deurpanelen als standaard?
Zijn de bakken onder de armsteun altijd geleverd, kan dit niet precies achterhalen en ik zie ook geen gaten zitten in het paneel.

[url][URL=http://s1186.photobucket.com/user/Porsche355/media/039.jpg.html]Afbeelding[/url][/url]


21 mei 2015 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1972 911 T
Beetje moeilijk te zien of het de juiste skai is. Je hoort in ieder geval twee bakken te hebben. Nog een lange klapbak hoort erbij.


21 mei 2015 22:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: 1972 911 T
Een stukje huisvlijt wat er nu op zit. Er achter zit een groot gat. Hoort idd een langwerpige klapbak. Ik zou vast gaan sparen..... Wellicht ook de reden dat deze nooit vervangen is.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


21 mei 2015 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1972 911 T
Zoals hessel al aangeeft die bakken kunnen erg duur zijn. Ik had namelijk voor de mijne ook al lopen kijken, er zat bij mij aan de ene deur wel bakken en aan de andere deur helemaal niet. :(. Gelukkig ben ik nog ff verwijderd van het interieur inbouwen. :)
_________________________________________
viewtopic.php?f=33&t=43558


21 mei 2015 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
De bakken zijn idd duur.
Porsche levert ze voor ongeveer 600/450 per bak...
Ebay.de rond de 1000 euro. (turtaschen)
Lakewell 890 ex BTW. En sons niet duidelijk of overal een scharnier bij zit.
Mijn vakantiegeld is net uitgegeven aan SSI RVS warmtewisselaars....

http://www.lakewell.com/en/porsche/911/ ... -69-74-oem

http://www.classicshop.porsche.com/pcos ... 03821.html


23 mei 2015 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 1972 911 T
Wat is de kwaliteit van lakewell als ik vragen mag.
Heb je toevallig ook ervaring met de restauration kits voor de stoelen?
_________________________________________
viewtopic.php?f=33&t=43558


23 mei 2015 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Bericht Re: 1972 911 T
Je kan er natuurlijk ook RS doorpannels op maken, je bestaande deurpanelen bekleden ( is goed zelf te doen )zonder de deurbakken, een trekkoord voor de deuropener en past erg goed bij een rsr type. :thumleft:
http://www.lakewell.com/en/porsche/911/ ... -911-rs-73
_________________________________________
Besmet met het Flat Six virus


24 mei 2015 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
Welke bobine moet op een Europese 911T 2.4 met carburateurs?
Er zit een BOSCH op, maar er zit wel een kastje links onder de kap wat op een HKZ unit lijkt.
Ik heb nu een BERU bobine voor HKZ onsteking, maar weet nu niet wat erop moet.
Als het onduidelijk is kan ik wel een foto plaatsen, alvast bedankt


05 jun 2015 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 1972 911 T
Er hoort een Bosch bobine op met nr. 0221121001. Dit is een bobine met zeer lage primaire weerstand. Het beste kun je proberen om een oude zwarte "made in Germany" te vinden op eBay, maar deze zijn schaars. De huidige zilveren versie wordt gemaakt in Brazilië en over de slechte qualiteit is veel op internet te vinden. Als je toch voor zo'n nieuwe kiest, zorg dan voor een reserve bobine in je auto. Alternatieven die ook goed werken, maar een iets hogere weerstand hebben zijn de Beru ZS 109 of een MSD 8222 high frequency blaster. Deze gaan minder snel stuk en zijn een stuk goedkoper. Maar voor de purist misschien niet de voorkeur.


05 jun 2015 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
Die Bosch zit er nu op, maar het lijkt of er in het schutbord een HKZ unit zit?

Afbeelding


05 jun 2015 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
nog een foto..

Afbeelding


05 jun 2015 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 1972 911 T
Ja die hoort daar. Die zorgt voor de verhoogde spanning waardoor de bobine een lage weerstand kan hebben en daardoor efficiënter is.


05 jun 2015 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 1972 911 T
Ik heb trouwens nog een linker deurbak liggen hij heeft wel wat aandacht nodig, maar ik hoef er dan ook geen enorm bedrag voor te hebben. Maar kan me ook voorstellen dat je RS panelen gaat gebruiken.


05 jun 2015 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
Mijn (vakantie)geld zit nu even in SSI warmtewisselaars... Mooi spul en erg licht in gewicht, heb voor de lieghebber nog de oude.
Maar ik heb wel besloten tzt de auto weer origineel te maken.
Ik twijfel nog over iets bredere wielkast randen achter.
Dus ik ga maar op zoek naar alle onderdelen, eerst volgende week voor de APK.


06 jun 2015 20:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 1972 911 T
Ik zou, als ik jouw was, gewoon de RSR look af maken. Hij is zo op de foto's te zien mooi gedaan alleen mist je nog dingen aan de interieur.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


06 jun 2015 20:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
Bericht Re: 1972 911 T
Als basis voor een RSR zou ik dan een 3.2 gebruiken. Dit door probleemlose techniek, roest te overzien en goede remmen, kachel, enz.
Op zich is dit geen verkeerde auto en mijn grootste "probleem" is de matching numbers. Daarnaast is het een Europese auto en wordt goed geld voor betaald..

maar het volgende probleem, hij loopt slecht en 1 rij Zenith carburateurs was gereviseerd. De andere rij heb ik eraf gehaald en het lijkt dat er 2 niet mooi sproeien maar druppelen.
Echter, hoe werkt de choke?? Ik dacht dat er een kabel aan de cholehendel zit, naast de handrem.
Het zijn deze carburateurs:


http://www.suggate.co.uk/new_site/articles/article1.htm


13 jun 2015 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 1972 911 T
Er zit geen handmatige shoke op. De handel naast de handrem is handgas. Dit zorgt er voor dat je stationair toerental wat omhoog gaat, alsof je een beetje gas geeft met het pedaal. Bedoeld voor een koude motor, maar ook wel gebruikt als cruise control :shock:


13 jun 2015 15:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.