Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:21

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Nieuw en Johnny stelt zich voor. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuw en Johnny stelt zich voor.
Beste forumvrienden,

Na vele uren op jullie forum rondgesnuffeld/gegraven te hebben, heb ik toch maar besloten om mij erop te zetten. Er is zoveel informatie te vinden op dit forum, dat het weleens voor een zekere betekenis kan hebben voor mij in de toekomst!

Bij deze stel ik mij even voor: ik ben Johnny en ben woonachtig in Soest. Ben 35 jaar en van beroep afgestudeerd restauratieschilder. Heb geen kinderen (komt ook niet) en heb een Braziliaanse vriendin met wie ik al 4.5 jaar heel gelukkig mee ben. :D

Mijn verhaaltje zal zoals velen hier bekend voorkomen..., er zit alleen een iets andere draai aan.
Zal het zo compact mogelijk doen, de rest komt wel.

Het zal rond 1987 geweest zijn dat ik verliefd werd op Porsche en dat kwam door een poster, daar stond een 959 en een F40 op. Die Porsche won het en is sinds die dag is het merk altijd bij gebleven. (8/9 jaar en toen al gezond verstand :mrgreen: ) Doordat mijn vader via ClassicTrader op zoek was naar een Ford Mustang zag ik dat Porsche wel haalbaar was en ben gaan zoeken. En zoeken. En zoeken. Totdat ik in 2006 uitkwam in Huizen waar ik in een Porsche 911 Targa uit 1983 mocht rijden. Die dag zal ik nooit meer vergeten... Waanzinnig, :D een paradijs met een 6 cilinder!!! Helaas was het toen niet verstandig om te doen. Lees: geen stalling en daily driver. Leek mij niet handig en heb het afgezegd.

Nu ben ik 2 verhuizingen, 1 vriendin, 2 verbouwingen, 1 auto en 9 jaar verder. En ben nu wel klaar voor een Porsche! Heb inmiddels een woning waar de Porsche in kan, (daar had ik rekening mee gehouden met mijn huizenjacht.) Dat wilde ik perse.

Maar nu komt ie, -en daar kunnen jullie misschien wel een oplossing voor vinden-. Ik heb nog een passie en dat zijn Italiaanse motorfietsen. En ben ik dus in het bezit van oa een MV Agusta F4 1000 en wil daar vanaf. Dus verkopen of inruilen. Dan geld toeleggen en een Porsche terugnemen. Zoiets had ik in gedachten. En volgens mij is dat wel mogelijk...

Wat voor model het mag gaan worden ben ik nog niet helemaal uit, wel 911 dat zeker. Maar deels om die rede zit ik hier, om erachter te komen wat verstandig om te kopen en vooral om niet te kopen. Het enige wat ik nu wel weet is dat mijn budget tot 25 mile rijkt verder ga ik niet, en het hoeft niet dit jaar, eerst goed inlezen en volgend jaar is vroeg genoeg.

Dit was het voorlopig wel zo.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen en hopelijk tot in de toekomst op een meeting of tourtocht.

Met vriendelijke groet,
Johnny.

21 maart 2015 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Nieuw en Johnny stelt zich voor.
Met je budget kun je verschillende kanten op dus succes en geniet vooral ook van de zoektocht!

21 maart 2015 19:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom, enjoy the route.

21 maart 2015 20:33
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Welkom Johnny.

Keurige introductie.
Budget is toereikend voor een 911. Denk dat je uit zult komen op een 996.
Lees op het forum alles over de aanschaf en bijbehorende tips.
Succes en hou ons op de hoogte

21 maart 2015 21:27
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Dacht precies hetzelfde als Ivo, een 996 is binnen bereik.
Nu in het voorjaar de MV Agusta te koop zetten, in mei krijgen de meeste motorkopers vakantiegeld en begint het te kriebelen..., dus de meeste kans op verkoop én een goede prijs.
En daarna rustig op zoek naar een passende 911.
Een fijne zoektocht gewenst!

Jean-Pierre

21 maart 2015 21:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Kijk dit is leuk!!! Hier doen we het voor!
Ik zit met een :D achter mijn laptop.
Ik ga er even goed voor zitten 996 he, ik ga de boeken erop na slaan.

21 maart 2015 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Welkom Johnny, en een mooie en vooral goeie 996 is zeker haalbaar, is genoeg over te lezen hier op dit forum. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het een heerlijke auto is om in te rijden. Succes :salut:

21 maart 2015 22:08
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
En met een slok Jack Daniels achter de kiezen... oh nee toch maar niet.
Bespaar op de whiskey en hij is nog sneller binnen bereik :mrgreen:

21 maart 2015 22:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Welkom! Inderdaad moet een mooie 996 binnen bereik zijn met dit budget.
Laat je niet afschrikken door de verhalen die er over de 996 zijn als je gaat inlezen op het forum hier.
Er is genoeg info over te vinden incl. de bekende problemen (IMS, motor issues etc. ) maar laat dat geen belemmering vormen.
Het is een hele fijne auto, bloedsnel en toch comfortabel en een echte 911!

...en vergeet niet te genieten van de zoektocht...succes!

21 maart 2015 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Welkom! Een 996 is dan waarschijnlijk the way to go. Maar zou ook vooral veel auto's gaan bekijken en waar mogelijk af en toe eens rijden. En laat je dan evt niet beperken tot een 996 als je eens wat anders ziet staan, een zoektocht kan soms heel anders verlopen dan je initieel dacht waarbij een ander model Porsche opeens de voorkeur kan krijgen. Succes en veel plezier gewenst alvast!

22 maart 2015 0:08
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Een 996 moet zeker lukken. bezoek anders eens een meeting om meerdere bezitters te spreken. En mocht je interesse hebben in techniek, kun je misschien nog deelnemen aan het Resto event komende week. Dan heb je in 1 middag alle info over de 996 om je zoektocht verder voort te zetten. Succes :thumleft:

22 maart 2015 12:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Das een goeie tip, dat ga ik eens doen zo`n meeting, mensen (lees: jullie) ontmoeten. :cheers:
En ik weet van die verhalen al worden ze net zo hard weer tegen gesproken.

Zoals: motorproblemen betreft de modellen tussen 1997 - 2001. Koelsystemen aanpassen. Problemen met de tussenaslager. Witte smurrie aan oliedop en of pijlstok. Koelingsproblemen. Krakende draagarmen. Gescheurde cilinderwanden (voor 2000.) Kritieke 2e versnelling bij handbakken.

Ik neem het mee in de overweging.

Wat ik mij afvraag over het algemeen, -ongeacht het model of bouwjaar- wat is een goede kilometerstand om mee te beginnen? :?: Waarbij het uitgangspunt is dat ik er 1 koop en nooit meer weg doe.

Een klassieker uit de eerste 3 era sluit ik niet uit namelijk, maar dat is afhangelijk van de financiële kosten en overweging daarvan.

22 maart 2015 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
Welkom en succes met je zoektocht!

Je had misschien beter Johnnie Walker ipv Jack Daniels als forumnaam kunnen kiezen gezien je eigen voornaam :)

Waar wil je hem voor gebruiken? 996 wordt nu geroepen maar voor dat budget kan je ook een jaren '70 of '80 911 kopen als je niet veel kilometers rijd. Misschien zelfs een 964 met wat werk of hoge kmstand en vage onderhoudshistorie.

22 maart 2015 19:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank je Ricardo964, Jack Daniels is iets uit mijn staptijd en vrienden noemden mij zo omdat het mijn favoriete drankje is. Johnnie Walker vindt ik alleen lekker met cola. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Wat de Porsche betreft, dat is iets wat ik mij dus afvraag; ik zou best een klassieker willen bezitten en zonodig restaureren, maar heb geen zin om er in bv 10 jaar tijd een halve ton erin te steken en niet te rijden. Daar pas ik voor. Ik weet dat het een dure hobby is en ben best bereid om er elk jaar geld voor te reserveren, maar ik heb mijn grenzen.
Denk ook dat een 930,964,993 te hoog gegrepen is financieel gezien dan.

Het is dan ook bedoeld voor vrijetijds besteding en vakantie/ritten. Beslist geen dailydriver.

En vraag mij dus ook af wat is een goede kilometerstand om mee te beginnen?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

22 maart 2015 20:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]