Auteur |
Bericht |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: ernstig- verkeersongeluk met een porsche
Nee, heeft niks met monocoque te maken. Commerciële porsches hebben danwel een chassis, en tegenwoordig een zelfdragende carrosserie. Wat jij bedoelt is dat het 'cabine-deel' van de carrosserie zo ontworpen wordt dat die het meeste heel blijft, en het niet erg is als er voor en achter van alles afbreekt etc. Ook dat speelt natuurlijk bij alle (nieuwe) auto's maar het is aannemelijk dat bij sportwagens daar, gezien de risico's, wat meer in wordt geïnvesteerd dan bij Dacia's en Kia's. Volgens mij is er een dunne lijn tussen zelfdragende carrosserie en monocoque, laten we daar vanavond tijdens een biertje in de kroeg over discussiëren.. Oja, lekker offtopic dit, excusez.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
20 maart 2015 20:08 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Hoop dat inzittenden het er relatief goed vanaf gaan brengen. Voor diegene die nog nooit een aanrijding met een flinke boom hebben gezien of zelfs meegemaakt. Een boom geeft nagenoeg niets mee. Alle energie wordt door de auto en inzittenden geadsorbeerd. Mij een compleet raadsel waarom er nog steeds zulke bomen langs wegen worden geplaatst/geplant. Vooral wegen waar vangrails niet aanwezig zijn.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
21 maart 2015 2:26 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Misschien is dat nu exact de reden waarom je er maar zestig mag!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
21 maart 2015 3:35 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Alleen maar om mij uit de tent te lokken, chelsea
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
21 maart 2015 5:59 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Bomen langs de weg hebben ook een functie. Ze houden wind tegen, je voorkomt open vlaktes, waterafvoer uit drassige berm, en de wortel structuur helpt mee aan draagkracht van de berm. Een weg wordt ontworpen met een bijbehorende snelheid, vervolgens hoort daar een obstakelvrije zone bij, deze is bepaald in de publicatie bermbeveiliging vd Crow. Staan er toch obstakels binnen de obstakelvrije zone komt er een geleiderail. Vroeger waren de regels soepeler, op oude wegen zie je daarom nog wel eens bomen te dicht op de weg staan. Hopelijk is je raadsel hiermee opgelost Justin.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
21 maart 2015 8:03 |
|
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Hoeveel sterren haalt een 991 eigenlijk bij een crash test? Mijn 964 targa denk ik een kwart ster....
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
21 maart 2015 11:31 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Volgens deze Engelse review is de 991 niet getest door N-CAP. http://www.autoexpress.co.uk/porsche/911Vergis je overigens niet in de stevigheid van een 964 carrosserie, dit was een van de eerste serie productie auto's met HSS staalsoorten erin verwerkt. Dat een ontwerp uit de jaren 60 geen hoge ogen gooit qua voetgangers en fietsers veiligheid lijkt mij logisch
|
21 maart 2015 11:50 |
|
|
997cabrio
|
als ik zo de foto's zie heeft men hier echt het bochtje niet aangeremd met 60/80 kmph. de snelheid zal wel veeeeel hoger hebben gelegen.
_________________________________________ Porsche cabrio uiteindelijk willen ze er allemaal een.
|
21 maart 2015 14:29 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
60km/u is een hardere klap dan je zou denken hoor. Vanuit je auto lijkt het traag, maar fiets eens van een helling af aan 60km/u, dan zie je hoe snel dat eigenlijk wel niet is. En dan met een auto van meer dan een ton die daardoor in 1 klap tot stilstand gebracht wordt, dan kan je nog eens wat deftige schade hebben. Al ken ik er niet genoeg van om te kunnen besluiten of er in dit geval veel sneller is gereden dan de toegelaten snelheid.
|
22 maart 2015 4:14 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Met 60 slippen/controle kwijt = met 60 tegen de boom. En dat zal best hard zijn. bij veel ongevallen heeft men nog kunnen remmen, en juist die eerste remseconde scheelt al veel snelheid. kan dus best dat hij niet (veel) te hard heeft. Kijk ook maar eens naar hoe een auto er bij een botsproef uitziet. Die worden ook niet met 100 gedaan, maar met 56-64 km/u.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
22 maart 2015 8:53 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
de euro ncap sterren worden toegekend obv zijdelingse impact bij 30 km/h met een paal en 50 km/h met een plat vlak van 150 cm breedte; je hoeft geen masterdiploma op zak te hebben om te beseffen wat 60-80-100 km/h aan schade aanricht bij een zijdelingse impact tegen een boom. hedendaags ontwerp van een auto maakt kreukelzones quasi enkel voor- en achteraan mogelijk.
|
22 maart 2015 9:21 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Iedereen kan mij veel wijsmaken maar met 60km per uur ligt je auto niet in twee delen 30 meter uit elkaar en het losgerukte motorblok aan de andere kant van de weg. Misschien moeten we hier ook maar eens leren accepteren dat een Porsche ook uitnodigt om het gas zo nu en dan eens in te trappen. Vooral op dit soort weggetjes. Mocht er aangetoond worden dat bij dit soort ongelukken de bestuurder volledig aansprakelijk is geweest vanwege roekeloos rijgedrag dan mogen ze wat mij betreft ook het rijbewijs invorderen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
22 maart 2015 11:51 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
@jacobt, dat verklaart veel. Blijf het wel gevaarlijk vinden bij die bomen bij blijkbaar oude wegen. Soms letterlijk 1 meter uit de kant. Ook met 50 of 60 sta je niet in 1 meter stil. Nou ja eigenlijk wel dus.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
22 maart 2015 11:57 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Als je de reacties leest op het artikel dan zou het gaan om een 23 jarige jongen met één arm die op dat moment een inhaalmanoeuvre aan het doen was. Dus die bomen maakten op die jongen weinig indruk.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
22 maart 2015 12:03 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
kende hem ook, en als ge de reacties leest hoef ik er nie meer aan toe te voegen. vandaar mijn eerdere reactie in dit draagje.
_________________________________________ http://www.ccr-vanleuven.nl
|
22 maart 2015 13:04 |
|
|
skeijmel
|
Wat ik kan zien aan de fotos, heeft deze bestuurder zeker geen toegestane snelheid gereden. ( zie de slipsporen maar ) (en staat van de auto) laat staan hij 60 gereden zou hebben. ook lijkt me het praktisch bijna onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen met de rijhulpjes nog aan. hij heeft gewoon over de b weg wel heel "sportief" zitten rijden. en er is iets mis gegeaan.
laten we hopen dat ze het er goed vanaf brengen.
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
Laatst bijgewerkt door skeijmel op 23 maart 2015 2:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 maart 2015 14:16 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
ga er maar van uit dat er zo is gereden : https://www.youtube.com/watch?v=-p4Ot6P4hgU[/quote] dat je met je eigen leven speelt ok, maar als het fout gaat op het moment dat je de wandelaars passeert
|
22 maart 2015 14:29 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Begrijp niet waarom die lui van de verkeersongevallen analyse nog steeds ter plaatse komen bij een ongeval... Gewoon paar foto's van 112 fotografen hier op het Porscheforum plaatsen is voldoende......
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
22 maart 2015 14:29 |
|
|
skeijmel
|
Op het moment dat wij mensen passeren of andere weggebruikers op de zelfde weg passeren, is de snelheid er al weer uitgehaald. ik denk dat de meeste van de porsche eigenaren de auto zeker wel eens uit laten over de b wegen. je hoeft niet veel moeite te doen in dit soort auto's om 200 te halen. Niet iedereen zal dit doen en niet iedereen zal dit toegeven.
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
22 maart 2015 14:38 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
snap niet als je zo wil rijden dat je niet een circuit op zoekt heb het filmpje helemaal gekeken en diverse mogelijke slachtoffers gezien zoals een kruisende auto ,wandelaars en tegemoet komend verkeer enz en jezelf natuurliijk en ik ben echt niet roomser als de paus laat een ding voor mij duidelijk zijn,als je met dergelijk rijgedrag een familielid aanrijdt,speel ik voor eigen rechter
|
22 maart 2015 15:00 |
|
|
skeijmel
|
| | | | porschenot schreef: snap niet als je zo wil rijden dat je niet een circuit op zoekt heb het filmpje helemaal gekeken en diverse mogelijke slachtoffers gezien zoals een kruisende auto ,wandelaars en tegemoet komend verkeer enz en jezelf natuurliijk en ik ben echt niet roomser als de paus laat een ding voor mij duidelijk zijn,als je met dergelijk rijgedrag een familielid aanrijdt,speel ik voor eigen rechter | | | | |
Ik ga ook regelmatig naar het circuit. Dit is gewoon een tourtocht met een vriend die ook van sportief rijden houd, en ook regelmatig over het circuit rijdt. Wij rijden gewoon om leuk door te rijden we doen niet gevaarlijk naar mijn mening. we racen ook niet tegen elkaar we rijden gewoon lekker vlot door. mijn mening is dat mensen hun auto beter moetten leren kennen op een groote vlakte waar je fijn kan spelen of op een circuit. ( en dan moet je niet rondjes onder de limiet gaan cruizen ) maar in bochten waar het kan kijken hoe je auto reageert als je te ver pushed. Vaak gaat het al fout bij de mensen als ze een keer gas geven zonder hulpjes of proberen te driften. Je moet dit gewoon vaak doen in het begin, om er gevoel voor te krijgen. veel mensen weten totaal niet wat ze wel en niet kunnen, en wat hun auto kan en hoe daar mee om te gaan. ik ben er zelf ook een keer hard afgegaan op het circuit, en ik weet wel degelijk waar de gevaren liggen. ik ben geen boy racer die zelf denkt alles te kunnen en nooit zal verongelukken. Dit is zeker niet het doel van iedere porsche liefhebber dat begrijp ik heel goed. sommige rijden gewoon liever rond en genieten op andere manieren van hun porsche. En dat is ook prima!
|
22 maart 2015 15:31 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Gewone tourtocht... Mijn toertochten zien er zo uit, ergens in de omgeving van Coesfeld, Billerbeck en Lunginusturm....lekker knorren met de luchtgekoelde 6-cilinder, zo kan het ook.... http://youtu.be/HYVDqtOuGCU
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
22 maart 2015 16:01 |
|
|
skeijmel
|
leuk! zo rijdt ik vaak ook https://www.youtube.com/watch?v=d6AokKnjadsWas misschien niet zo slim om mijn tourtocht hier te posten;) het ging mij er puur om dat het niet zomaar gebeurt hij moet iets geprobeert hebben. Verder blijf ik toch hopen dat niemand zoiets overkomt!
|
22 maart 2015 16:06 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
ik zou hem eraf halen halen....Je kon op wachten dat je commentaar op krijgt. Tja, en voor de rest: koe is vroeger ook een kalf geweest....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
22 maart 2015 16:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Had al wat filmpjes gezien van de hr. "Skeijmel", weet aardig het rechterpedaal in te trappen Vooral het filmpje op de Ring is fraai en daar kan je het ook doen En ja 29 jaar is ook nog wel erruug jong Kijk vooral goed uit jongeman
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 maart 2015 17:00 |
|
|