Auteur |
Bericht |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: ernstig- verkeersongeluk met een porsche
Heb je daar documentatie of ander bewijs van dat de 911 een monocoque heeft? Niet dat ik het wil ontkennen ofzo hoor, enkel zou ik het graag bewezen zien.
|
22 maart 2015 22:20 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
En wie zijn schuld was het dan geweest? Misschien niet slim om daar je auto tot stilstand te brengen, maar moet je dan steeds maar rekening houden met de hardrijders daar? Phoe, je zal vuilnisman zijn in die straat
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
22 maart 2015 22:28 |
|
|
SpeedyF
JohannesburgSouth Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
|
https://www.youtube.com/watch?v=DkZdfeI9oe4op 2.45 Min. Monocoque construction, je ziet ook duidelijk hoe de delen separaat van elkaar gemaakt worden.
_________________________________________ Speed kills
|
22 maart 2015 22:34 |
|
|
912
|
Hmmm, goegel nog eens een keer op 'monocoque'. Je bent in de war met een zelfdragend chassis.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
22 maart 2015 22:55 |
|
|
SpeedyF
JohannesburgSouth Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
|
Nee dat ben ik niet. Hier nog een keertje, maar dan in writing.
_________________________________________ Speed kills
|
22 maart 2015 23:05 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Bizar al je antwoorden met die lachebekken. Wordt eens wakker kerel! Valt weinig te lachen hoor!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
22 maart 2015 23:08 |
|
|
Frits77
986 S040
|
ik ben ook echt sprakeloos en heus wel iets gewend. Ik gun iedereen zijn snelle auto en ook het gebruik daarvan maar dit is echt niet meer normaal. Ronduit crimineel gedrag op de openbare weg dat snel en heel hard afgestraft dient te worden, hopelijk zonder slachtoffers. Misschien leest de Polizei mee.
Ik wens je veel wijsheid de volgende keer als je die mooie Cayman start en uitlaat.
|
22 maart 2015 23:37 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Ongelofelijk. Je denkt dat je met 180+ nog kunt reageren als er iets of iemand een erf afkomt lopen, rijden of spelen? Heb een keer een noodstop voor een hond gemaakt, ging net goed gelukkig. Ik reed rond 80 en was al aan het remmen (bergaf), beest liep gewoon achter een muurtje vandaan de weg op.
|
22 maart 2015 23:46 |
|
|
bassraf
't Gooiski
|
Ik heb bij Soest om 4 uur sochtends een keer een flink hert aangereden met een Gran Vitara (1900kg en GEEN aluminium). Plots staat er zo'n beest in mijn koplampen te kijken, midden op de weg (hij deed het er om!!) tijd om te reageren had ik niet, dus ik ging er vol op. Dat geeft echt een onverwacht enorme knal. Mijn hele voorkant zat in elkaar en het hert zelf leek wel ontploft.
Zoals eerder gezegd met 80..90km/u eens echt "iets" raken en je merkt pas wat een energie er komt kijken bij deze snelheden, je vergeet het zo makkelijk in de moderne auto. Ik kan de fotos helaas niet meer vinden, maar sinds die tijd denk ik in elk geval niet meer dat een boom "niet zo heel erg" is met deze snelheden, er was nu al niks meer van mijn voorkant over, een hert van hooguit 40 kilo (misschien wel meer).
Nou ja... ik ben bang dat het pas preventief werkt en tot je doordringt als je zelf zoiets meemaakt. (tenzij je jezelf in de eerste plaats al niet overschat/situatie onderschat natuurlijk)
|
23 maart 2015 3:53 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
|
Niet met de hardrijders, gewoon met iedereen, die daar rijdt. Stilstaan achter een blinde bocht... iemand die op z'n gemakje zit te tuffen kan daar ook tegen vliegen.
|
23 maart 2015 10:11 |
|
|
Elferhenkie2
|
Lijkt me stug, iedere bestuurder moet rekening houden dat er achter die blinde bocht een obstakel kan staan. Vooral in een straat met woningen.....
Je moet je snelheid aanpassen aan de wegsituatie.
Nogmaals, er staan huizen langs die weg, hebben die bewoners geen recht op een veilig gebruik?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
23 maart 2015 10:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kan me daar wel in vinden. Sinds ik het circuit af en toe onveilig maak heb ik een hoop geleerd dat ook mijn weggedrag op de openbare weg heeft beinvloed. Ik ben nog defensiever gaan rijden omdat ik weet hoe onbalans in de auto voor hele vreemde effecten kan zorgen. Overigens heeft Horn wel gelijk dat er een categorie bestuurders is die met wat circuitdagjes in het jaar denkt de betere bestuurder te zijn en er dus ook op de openbare weg maar op los rijdt. Je eigen kennen en kunnen is minder van belang bij veilig autorijden dan de capriolen van een ander. En dat geldt op zowel de weg als het circuit. Ik hoop voor skeijmel dat ie snel inziet waar hij mee bezig is voor het te laat is. Op CPZ kennen ze hem ook en laat ik zeggen dat de reacties niet altijd positief zijn. Ik moet 'm in ieder geval niet tegenkomen want dit soort egocentrische types snapt er werkelijk vrij weinig van.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 maart 2015 11:01 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ja, ben je wel een beetje. Zoals ik eerder al schreef, is grijs gebied. Een monocoque is in principe een schaal die als één stuk dient als dragende constructie en alle krachten opvangt. Bij auto's wordt deze constructie opgebouwd uit profielen en balken, en gelast tot een soort semi-monocoque. Het plaatwerk wat daar omheen zit, de schaal, heeft in principe geen functie voor het opvangen van krachten.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
23 maart 2015 11:08 |
|
|
skeijmel
|
Ik denk dat je met cpz driving fun bedoeld, want op cpz kent niemand mij. en na mijn trackday met gummen, hebben de driving funners nog maar weinig te zeggen
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
23 maart 2015 11:43 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
|
Straat met woningen? Dat zijn allemaal opritten waarvan ik niet direct eentje zag die direct achter een blinde bocht uitkwam, allemaal kon je ze ruim op voorhand zien.
|
23 maart 2015 12:12 |
|
|
Elferhenkie2
|
Re: Rijden op circuit vs openbare weg
|
23 maart 2015 12:40 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Dit is volgens mij iets wat in het algemeen onderschat wordt inderdaad. Dit is ook het belangrijkste dat ik op de Ring in mijn achterhoofd houd; er zijn daar zoveel blinde bochten waar opeens een 2CV met 60km/h heuvelop de tevoorschijn komt dat ik daar nooit voluit zal gaan ook al weet ik dat het kan. Op een afgesloten circuit is dat overigens minder van toepassing aangezien die meestal wat overzichterlijker zijn en je beter beeld hebt wie er om je heen rijden. Een vriend van mij kwam terug uit Nieuw-Zeeland en daar hebben ze wel een mooie verkeersregel; bij gescheiden weghelften mag je max zo hard dat je stil kan staan tot zover je kan kijken (met een max van de ter plaatse geldende limiet uiteraard). Bij ongescheiden weghelften is dit de helft van hoe ver je kan kijken (ivm tegenligger die in theorie dan dezelfde snelheid en stopweg heeft). Dit is met name bij blinde bochten eigenlijk hoe je altijd zou moeten rijden, wil je niet onaangenaam verrast worden.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
23 maart 2015 12:53 |
|
|
Elferhenkie2
|
Die regel hebben we hier in principe ook BertJan De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
|
23 maart 2015 12:59 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Zo doe ik het al jaren!! Behalve bij de ongescheiden weghelften..., daar hou ik ook gewoon de kijkafstand aan. Is 1x bijna misgegaan met een motorfiets die ik tegenkwam die op de verkeerde weghelft zat, gelukkig waren we beiden goed in uitwijken dus liep goed af. Hij reed tussen 2 bomen door de berm in. Ga wel voor de bocht even op die helft rijden waardoor je net wat beter door de bocht kunt kijken (de ideale lijn zeg maar). Nadat ik vele jaren geleden circuitles heb gehad en daarna circuitervaring opgedaan is me nooit meer iets gebeurd op de openbare weg. Vind het ook heel belangrijk dat je je eigen auto kent en weet hoe die in grenssituaties reageert. Kom nog veel mensen tegen die zelfs nog nooit het abs gevoeld hebben.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
23 maart 2015 13:04 |
|
|
Elferhenkie2
|
Bewuste post is inmiddels door Skeijmel aangepast en het YouTube kanaal op privé gezet.... Als je op Google op zijn naam zoekt, krijg je dit soort resultaten: Als je alleen zijn naam intoetst vult Google die automatisch aan met: CRASH
|
23 maart 2015 13:28 |
|
|
skeijmel
|
Komt omdat al mijn fans daar al jaren op zoeken
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
Laatst bijgewerkt door skeijmel op 23 maart 2015 13:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 maart 2015 13:50 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
als je: * onnodig (lang) links rijden * geen richting aangeven* bellen in de auto (niet handsfree) * te hard langs fietsers/wegwerkers/pechgevallen rijden * en door rood rijden niet meerekent, vind ik dat er in Nederland prima auto gereden wordt heb veel in buitenland gereden en vond met name in de USA dat er rustig en netjes gereden wordt, rekening houdend met medeweggebruikers. vooral het keep-your-lane systeem, geweldig
|
23 maart 2015 13:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Eens. En je rijtje nog even aanvullen met 'bumperkleven' en 'ongeduldig reageren op mensen die minder bedreven zijn in het verkeer'. Understatement of the week. Vriend van me zegt altijd 'als je kunt toeteren kun je ook remmen'... Verbazend hoe vaak dat opgaat in het verkeer in NL
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2015 14:52 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Hmm... wat een goede regel Met al die snelheidsregulering (en daarmee wegnemen van eigen verantwoordelijkheid) hier is ie wellicht wat minder noodzakelijk, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet wist dat dit een officiële verkeersregel was, hoe logisch hij ook is. In NieuwZeeland werkt het geloof ik zo dat je overal 100 mag ofzo en voor de rest geldt deze regel. Zo extreem is het hier dan weer niet, helaas...
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
23 maart 2015 15:13 |
|
|
giulia
|
De arrogantie van een puberale snotaap. Dat jij jezelf plat rijdt tegen een boom is sneu voor de boom. Het moment dat het een levend wezen is ben je een moordenaar. Cru maar waar.
|
23 maart 2015 15:25 |
|
|