Auteur |
Bericht |
1000bochten
Rotterdam
|
VERKOCHT: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat
Wegens gezinsuitbreiding hebben wij een duurdere woning gekocht. Aangezien de Porsche voor ons auto nummer 3 is, hebben we (met pijn in het hart) uit bezuinigingsoogpunt besloten om hem te verkopen.
Het betreft hier een origineel Nederlandse auto waarvan de volledige historie bekend is. De auto is in november 2004 nieuw geleverd (modeljaar 2005) door Porsche Hoogenboom Rotterdam, de voorganger van het huidige Porsche Centrum Rotterdam. Ik heb de Porsche zeer recentelijk bij Porsche Centrum Rotterdam laten keuren voor de verkoop, zodat ik de zekerheid kan geven dat hij in topstaat verkeert. Blijkens het aanwezige keuringsrapport is deze Porsche 997 in uitstekende staat.
De eerste en tweede eigenaar hebben de auto altijd in onderhoud gehad bij Porsche Rotterdam. Ikzelf ben de derde eigenaar en heb de auto in onderhoud gebracht bij mijn vertrouwde onderhoudsadres: Porsche Specialist Automotion te Rotterdam. Net als de Porsche dealer werken zij alleen met originele Porsche onderdelen, maar dan tegen een aantrekkelijkere prijs. De auto verkeert in een zeer goede staat en er is door alledrie de eigenaren veel geïnvesteerd in goed onderhoud. De auto heeft zijn laatste grote onderhoudsbeurt gehad op 28-03-2014 bij een kilometerstand van ca 97.289 km. De kilometerstand bedraagt op dit moment ca 104.000 km en is in tegenstelling tot veel importauto's volledig herleidbaar (aangezien ik er nog wel mee rijd, loopt de stand nog op). De auto is onlangs voorzien van Wax Guard lakbescherming.
Dit is geen gewone 997. De eerste eigenaar heeft diep in de buidel moeten tasten. In 2004 heeft hij niet alleen € 20.000,- extra betaald voor de S-uitvoering, maar ook nog eens € 25.000,- voor alle extra opties. De S-uitvoering heeft naast het hogere vermogen standaard de beschikking over sterkere remmen met rode remklauwen, bi-xenon koplampen, een driespaaks sportstuurwiel, 4 verchroomde roestvrijstalen uitlaatpijpen, aluminiumkleurige wijzerplaten en Porsche Active Suspension Management. Met deze laatste functie kan worden gekozen tussen een verschil in afstemming van de schokdempers, waardoor comfortabeler of juist sportiever kan worden gereden.
Daarnaast heeft de eerste eigenaar gekozen voor een uitvoering met handbak (6 versnellingen) en het Sport Chrono Pakket Plus. Dit houdt in dat de 911 is voorzien van een sportknop op het dashboard, waarmee niet alleen de sportievere dempingskarakteristiek kan worden geactiveerd, maar ook een directere gasrespons. Daarbij is er een prachtige stopwatch op het dashboard geplaatst, kunnen rondetijden worden gemeten met het PCM-scherm en onthoudt de auto de gebruikersvoorkeuren op basis van de sleutel van de eigenaar; de stoel staat altijd weer zoals hij stond, net als de temperatuur van de climate control of de thuiskomfunctie van de koplampen.
In plaats van de standaard Carrera S wielen, is de auto afgeleverd op mooie 19 inch SportDesign velgen. De keuze is verder gevallen op een zeer smaakvolle kleurencombinatie. De buitenzijde is door Porsche Exclusive gespoten in de kleur GT Silver (geen standaard 997-kleur) en het lederen interieur is uitgevoerd in het prachtige Cocoa bruin. Porsche Exclusive heeft extra delen van het dashboard bekleed met leer en enkele kunststof delen zijn uitgevoerd in prachtig aluminium. De hemel is uitgevoerd in antraciet alcantara. De compleet met leer uitgevoerde stoelen zijn allesbehalve standaard. Het betreft hier volledige elektrisch verstelbare sportstoelen met extra zijdelingse steun, opblaasbare zijwangen van zowel de zitting als de rugleuning, in meerdere richtingen verstelbare lendensteun en een geheugenfunctie voor meerdere bestuurders.
Zodra de eerste zonnestralen doorbreken kan lekker met het (optionele) elektrische schuif-kanteldak open gereden worden. Onder het genot van de prachtig klinkende Bose geluidinstallatie met 13 luidsprekers, subwoofer en CD-wisselaar is het goed toeven in de 911. Niet dat de muziek echt aan hoeft, want de motor produceert ook mooie tonen. De auto is voorzien van - ook voor deze tijd nog - uitstekend werkende en geüpdatete navigatie, bluetooth carkit, boordcomputer, climate control, alarm klasse 3, stoelverwarming en park distance control aan de achterzijde.
De prestaties van deze Porsche liegen er niet om: de topsnelheid ligt op 293 km/h en de sprint van 0-100 km/h rondt hij af in 4,8 sec. Daarmee is hij 0,5 sec sneller dan dezelfde versie met Tiptronic S en ook nog 0,4 sec sneller dan de zwaardere Carrera 4S met handbak.
Niet zonder reden rijden twee van de drie Top Gear presentatoren privé in een Porsche 911 (997) Carrera S (zowel Richard Hammond als James May).
Na jaren van Porsches zonder ronde koplampen introduceerde Porsche in de loop van 2004 de succesvolle Porsche 911 (997). Deze was in eerste instantie leverbaar als Carrera met een 3.6 liter 6-clinder boxer motor met 325pk en als Carrera S met 3.8 liter en 355pk. Later werd nog een vierwielaangedreven Carrera 4S geïntroduceerd, maar door het hogere gewicht was deze minder snel en lichtvoetig dan de achterwielaangedreven Carrera S. Door slimme systemen als Porsche Stability Management en Porsche Active Suspension Management, gecombineerd met de druk van de motor op de achterwielen, heeft de achterwielaangedreven Carrera S altijd meer dan voldoende tractie en is vierwielaandrijving compleet overbodig.
Hij is qua dagelijkse inzetbaarheid door systemen zoals PSM net zo bruikbaar als bijvoorbeeld een 964 Carrera 4 of een 993 Carrera 4S. Maar hij is lichter, sterker en sneller. Kijk maar eens naar de cijfers:
977 Carrera S: 1420 kg 355 pk 400 Nm 293 km/h 4,8s 993 Carrera 4S: 1450 kg 285 pk 340 Nm 270 km/h 5,3s 964 Carrera 4: 1450 kg 250 pk 310 Nm 260 km/h 5,9s
Vraagprijs bedraagt € 38.997,-
|
24 maart 2015 2:14 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Daar moet natuurlijk wel een paar plaatjes bij...
|
24 maart 2015 2:24 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Mooie advertentie Behalve lichter, sterker en sneller, is de 997 ook goedkoper Niet geheel onbelangrijk.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
24 maart 2015 2:35 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Mooie toevoeging!
|
24 maart 2015 2:40 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Is het wellicht te laat en heb ik het niet gezien......wat is de vraagprijs?
|
24 maart 2015 3:23 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Zo, je kan niet zeggen dat je niet je best hebt gedaan op de advertentie. Had het idee dat ik in een mooi verhaal zat. ....succes met de verkoop
_________________________________________ Nie janken.
|
24 maart 2015 6:06 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Mooie auto ! ( maar ik prefereer mijn langzamere 964)
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
24 maart 2015 6:09 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Ben je nu zo geschrokken van je eigen IMS verhaal?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
24 maart 2015 6:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
inderdaad graag vraagprijs vermelden (forumregels). Succes met de verkoop
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 maart 2015 7:36 |
|
|
DennisvdB
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
En bijvoorbeeld een interieur foto doet ook wonderen.
|
24 maart 2015 9:50 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Kan zo gaan werken bij Witmer & Odijk, ook altijd van dit soort teksten..ha ha..!
Succes met de verkoop
|
24 maart 2015 10:16 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
So, wist niet dat een 964 zo langzaam is. 6 seconden naar de 100.... (beetje onzinnige vergelijking, maar succes met de verkoop, mooie auto lijkt me)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
24 maart 2015 10:40 |
|
|
geertsabine
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Prijs is EUR 38.997,00 aldus de advertentie op Marktplaats en ik kan het mishebben maar stond deze ook niet op Porschetrader (inmiddels daar niet meer terug te vinden)? Als ik het goed heb is de auto niet geheel smetteloos en moet er nog wel het een en ander aan gebeuren.
|
24 maart 2015 13:29 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
|
24 maart 2015 13:31 |
|
|
geertsabine
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Dank Frits, ff niet goed gekeken
|
24 maart 2015 13:48 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Het was eerder voor mijzelf te laat. Helemaal vergeten te vermelden. Vraagprijs bedraagt inderdaad € 38.997,- zoals inmiddels al door andere forumleden is aangegeven.
|
24 maart 2015 18:54 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
|
24 maart 2015 18:55 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Nogmaals dank en een mooie 964 is ook erg fijn
|
24 maart 2015 18:55 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Hahahaha. Nee hoor, het was eerder andersom. Ik ben zelf in het verleden redelijk makkelijk over het IMS verhaal heen gestapt bij aanschaf, maar nu ik zelf wil verkopen merk ik ineens dat er best wat geïnteresseerden afhaken vanwege veel verhalen over IMS. Dus vond ik het tijd om eens een uitgebreid informatief verhaal in het Nederlands te schrijven, om alles in perspectief te plaatsen.
|
24 maart 2015 18:58 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Excuus, kwam vermoedelijk door het late tijdstip dat ik postte...
|
24 maart 2015 18:59 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Thnx. Die teksten van W&O had ik in het verleden ook nogal eens gelezen, dus ik kan niet zeggen dat ze geen inspiratie voor mij vormden...
|
24 maart 2015 19:00 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Tja, aangezien waterkokers zo vaak geplaagd worden is het soms ook wel leuk om het eens andersom te doen Niets tegen een 964 overigens hoor. Mooie wagen.
|
24 maart 2015 19:01 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Prijs klopt. Heb ik onlangs verlaagd, aangezien ik op 39.997,00 was begonnen. Staat nog steeds op Porschetrader. Jammer dat het keuringsrapport zo op je overkomt. Ik was er al een beetje bang voor dat de beeldvorming geheel verkeerd zou uitpakken. Hij verkeert echt in hele goede staat, maar Porsche Centrum legt de lat zo hoog en verwoordt zaken zo matig, dat het net lijkt of ik een auto van twijfelachtige kwaliteit aanbied. Ben ik zelf niet blij mee, want zonder zelf als koper bij de auto te gaan kijken weet je niet wat wordt bedoeld met: 16. Lak: Kras = er zitten na 10 jaar twee krasjes op de auto. Allebei vrij laag op de voorbumper en naar mijn idee niet de moeite om over te laten spuiten. De voorbumper is al eens overgespoten om steenslag te verwijderen, maar inmiddels weer 2 krassen... 17. Portieren/kleppen: Deuk = er zit op 1 van de wielkastranden een minuscuul deukje (van ca 3 mm, vermoedelijk van een opgesprongen steentje). Het is echt minimaal, maar door het rapport lijkt het nu net een schadeauto. 21. Onderzijde: Kras = de onderkant van de neus heeft krassen (zoals elke gebruikte Porsche in de randstad) agv schampen van verkeersdrempels. Alleen zichtbaar op een brug, of als je op de grond gaat liggen voor de auto. 22. Velgen: Kras = ik heb vlak voor de keuring de velgranden nog laten herstellen bij een gespecialiseerd bedrijf, maar kennelijk waren ze 1 schampje vergeten. Ik had het niet gezien bij ophalen en zag het pas een paar dagen later bij het wassen. Wordt alsnog hersteld door het bedrijf. 30. Banden reparatie fles over de datum. Ik vind het rotzooi, dus het interesseert me niet... 64. Staat van het interieur: Niet OK = er zit een krasje van 1 cm in het leer van de rugleuning van de achterbank. 66. Verwarming/ventilatie/airconditioning/klimaatregeling: Niet OK = de 4 luchtroosters bevatten liggende en staande lamellen. De liggende lamellen zitten voorop in het zicht en regelen de uitstroom van lucht omhoog en omlaag. De staande lamellen zitten erachter (uit het zicht) en regelen de uitstroom van lucht naar links of rechts. Het schijnt dat de achterste (niet zichtbare) lamellen bij twee van de vier luchtroosters niet meedraaien met het schuifje. Is vermoedelijk losgeschoten of afgebroken. Ik had het zelf nog nooit gezien of gemerkt en heb er ook totaal geen last van (ik verstel nooit naar links of rechts, want climate control en schuifdak regelen het klimaat perfect). Dus ik heb het niet laten fixen voor de verkoop. Volgens mij zou een volgende eigenaar het ook niet merken als het niet in het rapport had gestaan. Trust me. 80. Samenvatting van bovengenoemde punten en daarna foto's. Mijn conclusie is dat het hier om futiliteiten gaat en dat de auto nog steeds in topstaat verkeert. Er zijn verder geen enkele technische issues geconstateerd en dat is gezien hun hoge lat erg bijzonder. De mondelinge eindconclusie was dan ook dat ze de auto in erg goede staat vonden verkeren. Toen ik vroeg waarom er dan zo vaak "Niet OK" werd vermeld, gaven ze aan dat dat nou eenmaal kwam omdat die zaken niet meer als nieuw waren. Scheelt echter ook € 107.000,- met de oorspronkelijke nieuwprijs... Toen ik vroeg of geïnteresseerden dan geen moeite zouden hebben om daar doorheen te kijken, werd gezegd dat ze dat wel zouden begrijpen. Kijk eens naar je eigen Porsche. Zou die volgens deze strenge criteria overal "OK" krijgen? Of zit er ergens een krasje waardoor je ook "Niet OK" zou krijgen in een rapport? Vergelijk het maar eens met andere rapporten op de website. Daar kom je veel vaker "Niet OK" tegen, maar dan op zaken als remmen, banden, of bepaalde delen van de motor of ophanging.
Laatst bijgewerkt door 1000bochten op 24 maart 2015 19:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 maart 2015 19:32 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
Dat is 'm
|
24 maart 2015 19:34 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Re: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat te koop
misschien ben ik kritisch over de vraagprijs....maar € 38.997 is pittig voor een S uit 2004 met 100.000 km op de teller. Voor dit geld koop je een 4S cabrio met alle opties. Ondanks dit : veel success met de verkoop.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
24 maart 2015 19:51 |
|
|