Vraag is überhaupt of TG nog wel terug komt op de buis. Was gisteren een hele discussie over op LBC radio en alhoewel de BBC er zelf niks over zegt rommelt het flink op de redactie van TG en zou het zomaar kunnen dat het programma in een compleet ander format volgend seizoen terug komt mede ook omdat een aantal buitenlandse zenders al heeft aangekondigd het programma zonder Clarkson niet zonder meer af te zullen nemen. TG is een van de duurste BBC producties en ze zitten echt wel met een behoorlijk probleem. Maar terug kunnen ze ook niet meer. We wachten wel even af wat er gaat gebeuren de komende maanden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
25 maart 2015 13:25
redriver
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Re: Geen topgear zondag :(
Misschien toch kans op een nieuwe "top gear" (vertaald met google translate):
Jeremy Clarkson verteld zijn critici dat het creëren van een rivaal van Top Gear "niet moeilijk is", in wat vrijwel zeker zijn laatste column voor het maandblad is van de BBC-show.
Clarkson, die werd door de BBC donderdag werd verteld dat zijn contract niet zal worden verlengd wanneer het verloopt volgende week, gebruikt de kolom aan de kijkers die kritiek hebben op de show op te r*tten en daagt hun uit rivaal te maken.
Hij zei dat in tegenstelling tot de overvloed van, zeg, voedsel-gerelateerde programma's op de TV dat de markt voor auto-series wijd open is.
"Je hebt Jamie en Heston en Marco en Delia, en er is die taart ding op de televisie," zei hij. "Recepten zijn overal. Het is anders met auto's. Je hebt Top Gear en Fifth Gear en Chris Harris en, eh, dat is het. Dus, om te schijnen, alles wat je hoeft te zijn is beter dan Captain Slow, een dwerg, een gepensioneerde, een orang-oetan en een aap. Dat is niet moeilijk. " Jeremy Clarkson zou met politie-onderzoek na BBC ontslag worden geconfronteerd.
Clarkson gebruikt de kolom als een soort zwanenzang , die beschrijft hoe hij ging van een journalist bij een kleine lokale krant naar de frontman van 's werelds grootste feitelijke entertainment tv-show.
"Ik begon klein, op de Shropshire Star met een paar Peugeots en Fiats en werkte mijn weg op naar Ford Granadas en Rovers, totdat, na ongeveer zeven jaar, ik een Aston Martin Lagonda mocht rijden, maar alleen met een man van het bedrijf op de achterbank. Het was 10 jaar voor ik in mijn eerste Lamborghini reed. "
Hij zei dat hij uiteindelijk een stuk had gepubliceerd in een tijdschrift genaamd performance-car, die een screentest voor Top Gear aangewakkerde.
Hij zei: "Ik zie er niet goed uit, ik ben niet goed gekleed en ik weet niet echt waar ik het over had. Maar daar was ik, op televisie, langs de kant van de weg in Northamptonshire, wachtend om met een vliegtuig te vliegen en voor de regen te stoppen, zodat ik acht mensen die echt van auto's hielden kon vertellen hoeveel koffers je in de kofferbak van een Opel Vectra kon krijgen.
Clarkson zei dat hij pas besefte toen de winnende formule die nodig was om Top Gear te katapulteren naar een £ 50m merk, uitgezonden in meer dan 200 gebieden wereldwijd geworden.
"Ik realiseerde wat de meeste mensen wilden was lawaai, snelheid en weelderige fotografie en een autocoureur die niet kon praten," Dus namen we het over van de fifth gear , dat is Top Gear nu."
Het is duidelijk dat Clarkson dit schreef voor het incident dat leidde tot zijn vertrek uit Top Gear.
Laatst bijgewerkt door redriver op 26 maart 2015 17:01, in totaal 1 keer bewerkt.
26 maart 2015 16:02
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Doe volgende keer maar de originele versie.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
26 maart 2015 16:39
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
redriver schreef:
Denk dat er genoeg andere (grote en kapitaalkrachtige) omroepen staan te trappelen om Top Gear uit te zenden.
TG is een tijd gelededen al door JC als format verkocht aan de Beeb voor vele mio ponden. zij hebben het op hun beurt ten gelde gemaakt door de royalties wereldwijd aan andere zenders door te verkopen. in het overnamecontract stond voor JC nog een tijdje een lucratieve clausule die hem in het script moest houden voor de komende jaren. dit nu via het arbeidsrecht openbreken owv het handgemeen met de producer zal geen gemakkelijke kluif geweest zijn. er bestaat immers als "free lancer" geen werkrelatie tss JC en de BBC.
Citaat:
Top Gear's' Hammond And May Respond to Clarkson's Dismissal After the BBC dropped a bombshell yesterday with the announcement that it would not renew Top Gear host Jeremy Clarkson's contract, speculation about what will happen to the show has begun. While on screen they showed little love for the co-host they sometimes referred to as "the orangutan," Richard Hammond and James May showed support for Clarkson, and cast doubt about whether Top Gear can continue in its current format without him. "Gutted at such a sad end to an era," Hammond said on Twitter, "We're all three of us idiots in our different ways but it's been an incredible ride together."
26 maart 2015 17:09
horn
PF #57
Shit, hij wordt eruit gemieterd voor een kleine schermutseling en dit hebben ze eerder gewoon geaccepteerd??????
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
11 apr 2015 12:15
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Nu kijk ik helemaal niet meer (oh nee...., dat kan ook niet meer )
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
Maar ja, TG is voor mij gewoon Jeremy, Richard en James. Van Halen met Sammy Hagar in plaats van David Lee Roth was voor mij ook geen Van Halen meer (hoewel ik de band met Hagar juist beter vond). En Queen met Adam Lambert is niet slecht, maar het haalt het niet bij Queen met Freddie Mercury.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
04 mei 2015 15:27
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Qua looks is het ook al geen vooruitgang...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
04 mei 2015 16:35
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
We gaan het zien, laten we ze een kans geven.....
04 mei 2015 16:43
horn
PF #57
Remmel schreef:
Qua looks is het ook al geen vooruitgang..
hmmmm, ik vind Jodie Kidd lekkerder dan James May...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
04 mei 2015 16:52
geertsabine
+ 1 Horn....
04 mei 2015 18:14
giulia
In ieder geval dezelfde maat bortspartij(tje)
04 mei 2015 18:21
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Hmmm ik dacht eerst ik kijk nooit meer Topgear zonder Clarkson, May en Richard maar ze krijgen het toch weer voor elkaar dat ik toch gaat kijken
04 mei 2015 19:09
Cazzo Super Veloce
993 4S
Die Guy Martin is anders ook wel een hele toffe gast. Echt goede humor, past goed bij TG denk ik.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
04 mei 2015 20:55
skeijmel
horn schreef:
Shit, hij wordt eruit gemieterd voor een kleine schermutseling en dit hebben ze eerder gewoon geaccepteerd??????
nee hij had al een heleboel op zijn kerfstok. hij is al een paar keer bijna weggeschopt, maar dit was de laatste druppel.
Mooi! Dan komen er op den duur mogelijk 2 leuke autoprogramma's op de buis; op de BBC én op Netflix! Overigens vermaak ik me momenteel weer aardig met Motors TV. Sinds Ziggo met UPC is samen gegaan zit dat weer in het standaard pakket!
14 mei 2015 15:20
redriver
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Marc996 schreef:
Mooi! Dan komen er op den duur mogelijk 2 leuke autoprogramma's op de buis; op de BBC én op Netflix! Overigens vermaak ik me momenteel weer aardig met Motors TV. Sinds Ziggo met UPC is samen gegaan zit dat weer in het standaard pakket!
Nou hier (Breda) zit Motors TV niet bij Ziggo in het standaard pakket
14 mei 2015 17:46
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Marc996 schreef:
Of de show op BBC tof gaat zijn weet ik zo nog niet. Kijk maar naar TG USA en TG Australië, 2 keer enorme flop.
14 mei 2015 20:12
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
1) Chris Evans
2) Jenson Button
3) Jodie Kidd (?)
4) en er wordt ook al druk naar een nieuwe Stig gezocht:
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum