|
Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Auteur |
Bericht |
1000bochten
Rotterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Thnx. Bronvermeldingen staan in de reactie. Ik zal me nog een keer gaan verdiepen in dat mogelijke koelingsprobleem van de ene cilinderrij. Dat ligt overigens niet aan cilinderwanden. Kijk daarvoor maar naar de berichten van Resto in de eerder genoemde link. Die heeft een perfecte oplossing ontwikkeld voor dat probleem. Het mooiste is dat beide problemen dus prima zijn op te lossen.
|
25 maart 2015 22:28 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Wat ik apart blijf vinden is dat er nog altijd mensen zijn die zeggen dat de 3 problemen (IMS, koeling en kantelende zuigers) liggen aan slecht onderhoud, onregelmatig olieverversen, of hoog in de toeren jagen. Het is toch intussen wel duidelijk dat het alledrie ontwerpfouten betreft die zelfs bij een perfect onderhouden auto tot problemen kunnen leiden? Porsche hoeft hier niet in verdedigd te worden.
Auto's die zoals door de fabriek gespecificeerd onderhouden worden zouden tenminste 250.000km moeten kunnen halen voor er zich serieuze problemen voordoen die misschien een revisie rechtvaardigen. Mijn vermoeden is dat de uitval van de geplaagde Porsche modellen tot 250.000km richting de 30% gaat, en nee, daar heb ik geen bron van, dat is een inschatting.
|
26 maart 2015 21:22 |
|
|
skeijmel
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
de reden dat ik voor een 987 gen2 ben gegaan en heb doorgespaard. Goed dat dit gepost wordt om mensen te informeren. Er zitten meerdere ontwerpenfouten in de oudere blokken. m96 m97
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
27 maart 2015 1:40 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
als deze sensor in de bodem van de oliepan gemonteerd wordt, dan helpt dit systeem volgens mij juist NIET om falen van het IMS lager te detecteren/melden. de IMS heeft een sealed bearing, dus wanneer deze stuk gaat komt er geen schraapsel in je motorolie terecht. met een direct oil feed systeem zou dit wel het geval zijn maar dan is het IMS probleem onbestaande.
|
27 maart 2015 7:30 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Als die 8% inderdaad klopt, dan kan men zeggen wat men wil dat dit wel meevalt want 92% heeft geen problemen, klinkt soort van ok, maar uiteindelijk heeft 1 op 12 deze probelemen wel, en dat is MEGA en hebben dus 1000-en Porsches dit euvel.... daarmee wil ik wel in de staatsloterij spelen, en is de kans aanzienlijk dat je bij bezichtigingen voor aankoop tenminste 1 exemplaar aantreft die dit probleem gaat ontwikkelen. Dit soort statistische percentages zijn giga in betrouwbaarheidsberekeningen.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
27 maart 2015 8:53 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Helemaal mee eens dat de blokken zonder problemen 250.000 zouden moeten draaien en dat dit dus echt een ontwerpfout is. Het blijkt echter wel dat de manier van onderhoud en gebruik ervoor zorgen dat deze ontwerpfout eerder aan het licht komt. Bovendien is inmiddels voor alle ontwerpfouten een oplossing; voordeel dat de problemen inmiddels al wat langer bekend zijn.
|
27 maart 2015 21:54 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Prima oplossing om door te sparen. Je kan echter ook gewoon een minder recent exemplaar kopen en het bespaarde geld gebruiken om de ontwerpfouten op te lossen.
|
27 maart 2015 21:56 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Het schijnt juist dat de seal op den duur stuk gaat, waardoor het schraapsel weldegelijk in de (niet op druk staande) olie terecht komt.
|
27 maart 2015 21:58 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Helaas hebben alle auto's zwakkere punten, maar is dit een vervelende (omdat kostbaar) als het je overkomt. 8% is ook nog steeds een hoge kans, maar er zijn nog steeds mensen die denken dat ze bijna allemaal stuk gaan en dat is dus onwaar. Overigens kun je het probleem oplossen, waardoor je Porsche die 8% kans niet meer heeft.
|
27 maart 2015 22:02 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
@1000bochten Ik ben het helemaal met je eens dat de problemen (preventief) op te lossen zijn. Dat zou ik dus ook iedereen die zich zorgen maakt adviseren te doen. Er zijn echter nog steeds mensen die zeggen dat auto's met deze problemen niet goed onderhouden zijn, wat impliceert dat als je een fabrieksonderhouden auto koopt, je deze problemen niet zou hebben. En dat is niet zo. Dus inderdaad, koop lekker een mooie 996 of 997 en trek een paar duizend uit voor een gerust hart. Dat zou ik doen als ik een 996 of 997 zou willen kopen. De jouwe is erg mooi. Maar ik blijf bij mijn ouderwetse 964
|
28 maart 2015 15:46 |
|
|
Roberto-R
Zoetermeer
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Net mijn 996 bij vd Gugten gebracht voo het IMS lager. Ik krijg als eerste de nieuwste variant, een retrofit. Johan liet me zien hoe een kapot lager er uit ziet..... Restanten wil je idd niet los hebben slingeren in je motorblok......
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
28 maart 2015 16:46 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Die van mij is donderdag klaar met een nieuw blok !
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 maart 2015 18:54 |
|
|
912
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Lekker hoor, proefkonijn zijn... Mag hopen dat je voor die gunst in ieder geval een gratis installatie krijgt...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
28 maart 2015 19:36 |
|
|
PeterB
Harderwijk
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
@ Roberto-R
Als eigenaar van een 996 is dit allemaal interessante materie Kun je me misschien vertellen waarom je hebt gekozen voor een retrofit en geen ander lager zoals die van LN engenering? Wat zijn de kosten ongeveer van het vervangen van het lager?
_________________________________________ 924, 911 3.2, 951, 968, 951, 968 , 964 ,944, 996 mk1,944S en nu 944S2
|
28 maart 2015 19:53 |
|
|
Roberto-R
Zoetermeer
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Dit is een lager van LN engineering...... Ik vertrouw Johan volledig, hij doet wekeijks deze mods......
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
28 maart 2015 20:42 |
|
|
1000bochten
Rotterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Goed om te vernemen dat er ook al Nederlandse Porsche specialisten zijn die de ombouw aanbieden. Dat wist ik nog niet.
|
28 maart 2015 23:13 |
|
|
Roberto-R
Zoetermeer
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
@ 1000bochten, net als bi jouw verkoopadvertentie denken sommige mensen dat ze het beter weten. johan vd gugten acht ik een ras specialist, vooral wat betreft deze upgrade.......ik heb live gezien hoe deze lagers er uit zien als het niet goed is gegaan.....
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
28 maart 2015 23:57 |
|
|
Roberto-R
Zoetermeer
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Een verbeterde versie van de al bewezen upgrade van LN Engineering.........
_________________________________________ " ik ben niet labiel...... Ik ben emotioneel flexibel......"
|
29 maart 2015 0:00 |
|
|
912
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
1. De lagers van LN zijn nog niet zo heel lang toegepast, dus de uitval moet nog komen. 2. Er zijn al LN lagers gerapporteerd met defecten. Het zijn ook gewoon lagers, die gaan ook kapot... Maar ja, marketing hè...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
29 maart 2015 11:37 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Erg nuttig deze post!! Ik had een Boxster 2.5 en heb daar iid destijds de IMS laten vervangen. Je weet tenslotte dat deze met een leeftijd van 17 jaar vervangen moet worden. Ik heb dat niet als een probleem gezien en vindt dit ook niet vreemd. Hoort er nu eenmaal bij. Het IMS lager is iid niet het grootste probleem. Het plof probleem is heel wat groter en prijziger! Sinds een half jaar heb ik een 996 3.6 MK2 in mijn bezit en ondanks al de problemen die de ronde gaan hebben deze mij er niet van weerhouden deze prachtige wagen te kopen. Wel had ik de eis dat er een onlangs volledig gereviseerde motor in moest liggen. Dus wilde wel de risico's beperken omdat je niet weet of er al beginnende schade in de motor zit tijdens de aankoop. Er zitten nu ook extra harde bussen in en ook de IMS heeft de upgrade gehad. Een paar weken terug het koelsysteem modificatie uit laten voeren zodat ook het hitte probleem bij cilinder 6 niet meer bestaat. De risico's van de zoveel besproken problemen zijn nu terug gebracht naar een normaal niveau en ben ik daar niet bang meer voor. Rij nu met een gerust hart rond zonder geknepen billen. En man wat een fantastische wagen is het toch!! Natuurlijk zijn er problemen daar kun je niet omheen. Maar deze zijn goed op te lossen zoals je in dit topic kunt lezen. Met deze ingrepen breng je de risico's terug en weet ik zeker dat je heel veel plezier kunt hebben aan dit type 911. Heb ook eens een artikel gelezen dat er ook veel problemen waren met de luchtgekoelde motoren en daar praat nu niemand meer over. Die staan na de aanpassingen nu te boek als betrouwbaar. Wie weet gebeurd hetzelfde nu ook met de 996/997 motoren.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
Laatst bijgewerkt door Ber op 29 maart 2015 21:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 maart 2015 18:28 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Een juiste visie, Berrie!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
29 maart 2015 20:56 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Ach,problemen kan je met elke auto krijgen.Mijn 996 staat nu ook bij Resto,Hoorde een tikje in de motor en ga (uiteraard ) voor zekerheid, behalve een totaal revisie komen er nieuwe stalen cylinder bussen in en wordt het ims lager gedaan,Kortom een flinke kostenpost maar het rijden in een 996 cabrio is het mij waard,auto van 15 jaar oud met 150 000 km straks weer alsl nieuw na alle eerdere updates en modificaties,Ik kan niet wachten.
|
31 maart 2015 12:09 |
|
|
motrips
Boxster 2.7 tiptronic 987
(augustus 2005)Duiven
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Heeft iemand een idee wat het Y-verbindingsstuk in het koelsysteem van een 987 is? en waar het zit? (evt een fotootje) volgens mijn porsche dealer lekt deze y-verbinding (reparatie 899 Euro) maar het koelvloeistofniveau is constant dus ik twijfel iemand een advies?
_________________________________________ Boxster 2.7 tiptronic 987 (augustus 2005)
|
09 mei 2015 21:33 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Je kunt dit beter aan de dealer vragen dan hier op het forum. Ze kunnen dat toch gewoon laten zien. Koelvloeistof laat altijd duidelijke sporen na. Waarom nu direct
|
09 mei 2015 22:19 |
|
|
motrips
Boxster 2.7 tiptronic 987
(augustus 2005)Duiven
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
ik wil het onderdeel zelf ergens vandaan halen (e en zelf vervangen)
_________________________________________ Boxster 2.7 tiptronic 987 (augustus 2005)
|
09 mei 2015 22:39 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Peter62 |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|