Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:35

Antwoord op onderwerp  [ 1159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 47  Volgende
Gek die marktprijzen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Gek die marktprijzen
Franz schreef:
Ik begrijp niet waar jullie je druk om maken. Lekker toch dat je 911je meer waard geworden is? Ik zie werkelijk waar het probleem niet.

Probleem is iets bij willen kopen cq uitbreiding zonder eerst te verkopen. Dan wordt het allemaal wat minder rooskleurig.

30 maart 2015 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
precies, nog eentje erbij wordt onbetaalbaar.

30 maart 2015 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Franz schreef:
Ik begrijp niet waar jullie je druk om maken. Lekker toch dat je 911je meer waard geworden is? Ik zie werkelijk waar het probleem niet.

Gewoon erg jammer dat de (redelijk) gewone man geen 911 meer heeft straks, want die kan hem niet meer kopen of overweegt nu om te verkopen.

911 Is straks een gewoon een "balletjesauto" :? (nu soms ook al natuurlijk :mrgreen: )

30 maart 2015 23:20
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Er zijn anders nog genoeg andere leuke auto's te koop die je nu nog voor een relatief leuk prijsje kunt aanschaffen en over een jaartje of vijf onbetaalbaar worden. Z3M, E46 M3, B5 RS4, 500E, GTV 6 2.5, 900 turbo enz enz. Gewoon even iets verder kijken dan die Porsche-neus lang is.

30 maart 2015 23:33
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Maar die hebben dan toch weer helemaal niks nada noppes met de 911 te maken? :scratch:

We hebben het hier over de prijzen van de 911 en naar mijn idee is het jammer dat ze voor de gewone man straks onbetaalbaar zijn... :|

30 maart 2015 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Die 500E was toch mede door Porsche ontwikkeld ??.. ...toch een beetje Porsche bloed :D

31 maart 2015 0:05
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Het grootste probleem vind ik nog dat de prijzen van de onderdelen net zo hard stijgen.
Worden massaal opgekocht om weer met winst te verkopen of om een wrak weer rijklaar mee te maken.
Heb je als rijder een binnenspatbord (ik noem maar wat) nodig moet je ineens het dubbele betalen tov een jaar geleden.
Het rijden van een 911 wordt hierdoor steeds duurder.

Ja zeg je maar de waarde stijgt ook..., klopt maar als je gewoon wilt rijden en niet verkopen schiet je er niets mee op.
In tegendeel, de verzekeringspremie stijgt ook en je durft je 911 nauwelijks meer ergens te parkeren omdat iedereen ineens een cashcow ziet staan die ze willen hebben hebben hebben.

31 maart 2015 8:12
Profiel WWW Facebook 
Noord-Brabant
Elferhenkie, en wat te denken van de 996 en straks de 997? Die zakken alleen maar dus er is nog genoeg te krijgen. En ja, de leuke 911jes zijn duurder geworden. Dan zul je effe iets langer moeten doorsparen. Daar staat tegenover dat je een redelijk waardevast product voor koopt. Een doorsnee dd schrijft in drie jaar meer af dan de prijsstijging van een 964 maar daar zeurt niemand over.

31 maart 2015 8:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Wat kan mij de afschrijving schelen als ik toch niet wil verkopen? Het gaat mij daarin veel meer om de aanschafprijs en dat is nu juist het probleem. En om dan maar te zeggen dat we naar andere auto's moeten kijken omdat die goedkoper zijn is een opmerking die helemaal mank gaat. Je gaat toch niet in een Saab 900 Turbo of BMW Z3M rijden als dat type of merk je helemaal niet ligt.

Had graag een 997 GT3 of 360 CS maar met dit huidige investeringsklimaat kan dat wel iets langer duren. Ach ja, ga ik maar op zoek naar een BMW'tje of RS4, da's zowat hetzelfde. :scratch:

31 maart 2015 8:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Als de gewone man niet drie keer op vakantie gaat, zijn foon gewoon eens drie jaar houdt en een beetje kleiner gaat wonen, dan kan íe prima Porsche rijden...

31 maart 2015 8:32
Profiel
Noord-Brabant
Poeh poeh, ze hebben hier bijna allemaal een 911 onder hun bibs en maar klagen dat ze door de huidige prijsstijging er geen tweede bij kunnen kopen. Wat een kommer en kwel zeg. Als jullie lekker blijven doorzeuren dan zoek ik lekker verder naar een leuke E46 cabrio, M3 of iets anders erbij ter aanvulling op mijn 911.

31 maart 2015 8:53
Profiel
993 4S
Is ook puur een luxe probleem, niemand heeft een 911 nodig, laat staan 2 stuks.
Maar van mij mogen ze zakken naar het niveau van 5 jaar terug, dan ga ik weer eens kijken naar n RSje :thumleft:

31 maart 2015 9:03
Profiel
Noord-Brabant
Als de overheid straks allerlei extra belastingen op dit soort 'vervuilers' gaat heffen en het bezit van een oldtimer gezien wordt als belegging en onder box 3 gaat vallen dan zullen de prijzen misschien iets gaan zakken.

31 maart 2015 9:11
Profiel
Moderator
PF #57
Ach, ik zat een tijd geleden de prijzen van de Benz W126 in de gaten te houden (omdat in de mijne de gaten vielen... :wink: ). De goeie waren stabiel of stegen langzaam. Toen pastte de overheid plotseling de belastingvrije regel aan en zakten de prijzen met 70-90% :shock: :shock: Het wachten is dus op de overheid... :twisted:

31 maart 2015 9:15
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
die van mij staan gewoon in een garage BOX en daar ZAKKEN en STIJGEN zij iedere keer weer op de brug. en dat allemaal voor de hobby :mrgreen: :mrgreen:

31 maart 2015 9:17
Profiel
Moderator
PF #57
Garage BOX 3? :mrgreen:

31 maart 2015 9:18
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
juist Horn, die bedoel ik. :cheers:

31 maart 2015 9:23
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Driver4S schreef:
Zolang er een negatieve rente is en jullie vriend Mario Draghi voor 60 miljard per maand obligaties koopt moet je je afvragen: Wat gaat die 60 miljard per maand daarvoor in de plaats kopen? 1 + 1 = 2.

+1 Dit en natuurlijk samen met de VS en Japan. Het is onderdeel van wereldwijde asset-inflatie.

Remmel schreef:
Het grootste probleem vind ik nog dat de prijzen van de onderdelen net zo hard stijgen.
Worden massaal opgekocht om weer met winst te verkopen of om een wrak weer rijklaar mee te maken.
Heb je als rijder een binnenspatbord (ik noem maar wat) nodig moet je ineens het dubbele betalen tov een jaar geleden.
Het rijden van een 911 wordt hierdoor steeds duurder.

Ja zeg je maar de waarde stijgt ook..., klopt maar als je gewoon wilt rijden en niet verkopen schiet je er niets mee op.
In tegendeel, de verzekeringspremie stijgt ook en je durft je 911 nauwelijks meer ergens te parkeren omdat iedereen ineens een cashcow ziet staan die ze willen hebben hebben hebben.

Als het zo door gaat komt er een punt dat het net zo duur is om een Porsche te rijden als een Ferrari. Een groot deel van de charme (voor mij tenminste) van de oudere 911jes was altijd het compacte, lichte, concept dat een bepaalde puurheid en eenvoud in zich heeft en 100% gemaakt was om tegen acceptabele kosten en onderhoud veel en hard te rijden. Maar als het relatief voordelige weg valt omdat alles zo duur wordt, gaan mensen toch naar alternatieven kijken? Ik in ieder geval wel. Dat bleef weliswaar binnen het merk, maar toch. Voor het geld van een beetje nette 964 koop je nu ook bijna een fraaie F355. Als het gat op onderhoud kleiner wordt zou ik toch naar de Ferrari gaan neigen... Als ik het kon/wilde betalen tenminste.

Weet niet of de prijzen ooit gaan dalen/instorten... Als iedereen vast houdt aan wat ie heeft (net als bij schilderijen) er er gewoon geen of weinig aanbod is, kan de prijs wel heel lang (kunstmatig wellicht) op een hoog punt blijven. De overheid zou daar wel iets in kunnen doen inderdaad, maar dat duurt nog wel even denk ik.

31 maart 2015 9:30
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik zit IN de 355.....en forget it but! Die stijgt net zo als de rest......maar een 355 veel rijden.....dat kost echt veel geld!
Bloedlinke auto om te kopen, wel de allermooiste! Maar niet betrouwbaar. Tenminste....als je hem met een 964 vergelijkt.
Veel 'cells', veel sensoren, en omdat er hard mee is gereden, vaak dure reparaties die de onderhoudskosten van een 911 teniet doen.
Motoren en bakken zijn trouwens OERSTERK. Soms een koprevisie, waar je bij de 964 een hele motor voor kan laten reviseren....
ALTIJD gaan de spruitstukken eraan, en je bent spekkoper, als de vorige eigenaren deze vervangen hebben door 'aftermarket' spruitstukken, het liefst die met de keramische coating van bijvoorbeeld Fabspeed....Afbeelding

31 maart 2015 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Moraal vh verhaal: Leuk dat onze speeltjes in waarde stijgen, jammer dat ze zo in waarde stijgen ;)
Want we zouden er het liefst allemaal nog 1 of meer bij zetten.... :popcorn:

31 maart 2015 10:31
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
53043

Hou hem er nog maar ff bij :wink:

31 maart 2015 10:44
Profiel
Gelderland
Hans da`s al een oud fotootje en inderdaad hou hem er maar bij is een verstandig besluit. 8)

31 maart 2015 10:59
Profiel
993 4S
Gewoon doen Hans :thumleft:
Wilde je verzameling kopieren, maar dat gaat nog ff duren. :mrgreen:

31 maart 2015 11:00
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Ik heb nog ééntje opzij staan, mijn 968 coupé van 1994.
Weet eigenlijk niet goed of ik hem nog zou houden of van de hand doen ?

Ik zie wel dat de prijzen ook in de lift zitten.
Als ik op mobile.de kijk zijn er 69 te koop. Geen enkele onder de 10.000 euro.

Goedkoopste 10900 euro met 272.000 km op de teller. Duurste 49900 euro.

Denk dat ik hem nog even bijhoud.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

31 maart 2015 11:02
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Als je het geld niet nodig hebt; lekker laten staan.
Beter dan op je spaarrekening.

31 maart 2015 11:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 47  Volgende