Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:27

Antwoord op onderwerp  [ 1159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Volgende
Gek die marktprijzen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Gek die marktprijzen
Franz schreef:
GTV 6 2.5

Dat roept men al jaren en er gebeurt helemaal niks met GTV6-en dat gaat ook niet gebeuren. Sommige modellen hebben nou eenmaal veel last van reputatieschade. Groot voorbeeld daarvan zijn de Maserati Bi-turbo's. Hartstikke leuk spul (heb er 4 gehad in allerlei vormen) maar ook hier geld dat een prijsstijging maar niet door wil zetten terwijl iedereen dat 7 jaar geleden ook riep. Je koopt een 3200 GT (wat gewoon een erg mooie auto is) voor 17 mille en dan hoef je echt niet veel meer uit te geven per jaar aan onderhoud dan bijvoorbeeld een 964. Ook de 3200 blijft maar op een bepaald prijspeil hangen. Je koop tegenwoordig al een Gransport (atmosferisch F blok) voor 30 mille met minder dan een ton op de teller. De enige die binnen nu en 3 jaar door het plafond gaat is de Shamal. Die heeft de afgelopen 3 jaar een prijsverdubbeling meegemaakt en men verwacht dat over nog eens 3 jaar deze naar de ton gaat.

31 maart 2015 11:10
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Is het soms een (regen) ton :?:
Ben zelf wel gek op het Italieaanse spul maar dan meer op de keuken :thumleft:
Die auto's waren niet echt mijn ding :oops:
5576155760

31 maart 2015 11:46
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
@giulia: het is ook lastig te bepalen of zo'n GTV6 nog in prijs gaat stijgen maar feit blijft wel dat je er een ontzettend leuk karretje aan hebt voor relatief weinig geld. En dat was mijn punt. Je kan nog hele leuke auto's kopen tegenwoordig als je maar bereidt bent die Porsche-bril van je neus te zetten. Er zit hier bij ons in de buurt een Mazda-garage die veel doet in tweedehandse MX5jes. Daar is het altijd druk. Veel plezier voor (nog) weinig geld. En als je iets snellers wilt....een S2000. Al zijn die ook niet echt goedkoop meer.

31 maart 2015 12:16
Profiel
Zijn fantastische autootjes Hans met voor die periode zeer mooie techniek en zeer goede wegligging...stukken beter dan een 911 uit die periode.

Een hele mooie GT Junior doet ook al bijna 30 mille nu en een 1e serie 1750 GTV gaat al naar de 40 als je er een kan vinden. De ES30 (je weet wel dat Zagato apparaat op basis van de 75) kocht je 3 jaar geleden nog voor 27 mille. Nu zit dat rond een mille of 50 en dan moet je nog heel goed onderzoek doen naar de staat....

31 maart 2015 12:19
Profiel
Franz schreef:
@giulia: het is ook lastig te bepalen of zo'n GTV6 nog in prijs gaat stijgen maar feit blijft wel dat je er een ontzettend leuk karretje aan hebt voor relatief weinig geld. En dat was mijn punt. Je kan nog hele leuke auto's kopen tegenwoordig als je maar bereidt bent die Porsche-bril van je neus te zetten. Er zit hier bij ons in de buurt een Mazda-garage die veel doet in tweedehandse MX5jes. Daar is het altijd druk. Veel plezier voor (nog) weinig geld. En als je iets snellers wilt....een S2000. Al zijn die ook niet echt goedkoop meer.

Eens....Hoewel een echt goede GTV6 zeker een mille of 15 moet kosten...Been there, done that. Met de Porsche bril af zijn er inderdaad leuke dingen te vinden. Maar dat wordt wel minder en duurder.

Ik zou nog wel eens heel graag een (kuch) Z1 willen hebben. Vriend van mij heeft hem verleden jaar verkocht (met Alpina motor) en dat ding reed met toch lekker...plus, ik hou van dat typische eind jaren 80, begin 90 design (Shamal, Z1, ES 30, INtegrale)

31 maart 2015 12:22
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
zo vind ik een oud model audi a8 met w12 erin zo vet , maar ja daar wil je niet mee tanken en geen wegenbelasting voor betalen :shock: :cry: :wink:

of volkswagen phaeton , of bentley continental GT worden ook steeds goedkoper of lambo gallardo 8) audi R8 of Nissan GT-R , man d,r zijn d,r zoveel die leuk vet en mooi kunnen worden/zijn :cheers:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

31 maart 2015 12:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Franz schreef:
@giulia: dat was mijn punt. Je kan nog hele leuke auto's kopen tegenwoordig als je maar bereidt bent die Porsche-bril van je neus te zetten.

Franz schreef:
Elferhenkie, en wat te denken van de 996 en straks de 997? Die zakken alleen maar dus er is nog genoeg te krijgen.

Iets met plank en mis en appels en peren...

We zitten hier op het Porscheforum en nergens anders.

Waarom zou ik die Porschebril af gaan zetten? Er gaat voor mij niks boven de charme van een luchtgekoelde Porsche met kanonslopen (IDD een 993 is het al niet meer voor mij :oops: )

Gewoon persoonlijk dit soort dingen :wink:

Ik zie de 911 als icoon, hoef hem niet eens te rijden, ernaar kijken is al heel wat. Heb dat niet met een Alfa, BMW of Mazda...
Dat ik er zelf al een paar heb boeit in dit verhaal niks, dat de waarde dan stijgt is dan zelfs alleen maar mooi meegenomen.
Maar ik denk niet alleen aan mezelf, ik kijk ook door de ogen van de echte liefhebber die nu nog zoekt (heb hier een mooi lijstje met zoekenden voor mijn neus liggen)en die nu niet meer kopen kan.

Voor de gewone man, is sparen ook geen optie meer toch? De gemiddelde 964 is bijvoorbeeld in één jaar met bijna 10K gestegen. Dat spaart de gewone man niet per jaar.

We hebben het hier toch in dit topic over de onbetaalbare zijnde/wordende porsche's? Kom dan alsjeblieft niet aanzetten met een Mazda MX5, BMW, ALFA of standaard Porsche 996/997. Die dingen zijn niet voor niks goedkoper en niet stijgend in waarde :wink: Heeft ook veel met emotie te maken...

Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 31 maart 2015 13:47, in totaal 3 keer bewerkt.

31 maart 2015 13:27
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Ik vergelijk het een beetje met de beurs. Je koopt aandelen die laag staan. Je moet geen aandelen kopen die op hun hoogtepunt staan.

Daarom, als je met een Porsche wil rijden. Keuze zat qua 996 en 997. Prijzen gaan volgens mij nu ook stabilizeren. Vergeet niet dat je ook met een moderne heel veel fun kan beleven.
Gaan ze stijgen in waarde ? Niet zo waarschijnlijk, maar je kan er wel echt met rijden !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

31 maart 2015 13:32
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
kzat net op pelican te lezen pas geleden is er een 993 gt2 met hoge km stand voor 975.000 dollar verkocht :shock:

vlak daarvoor was er 1 met lage km stand dik over de miljoen heen gegaan , bizar

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

31 maart 2015 13:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
rufie schreef:
Daarom, als je met een Porsche wil rijden. Keuze zat qua 996 en 997

Je kunt een standaard 996/997 totaal niet vergelijken met een luchtgekoelde :lol:

31 maart 2015 13:49
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
nog ff en dan gaan de mijne ook in de verkoop, dan het bedrijf aan de kant en dan de heeeeeeeele dag op het Porsche forum zitten. :mrgreen: :cheers: :ba:

31 maart 2015 13:50
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Elferhenkie, heef effe serieus.
Emotioneel kan je de 993 en andere mooier vinden, maar objectief gezien qua rijplezier kan je niet zeggen dat een oude luchtgekoelde veel beter rijdt.

31 maart 2015 14:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964
Nee, meer "karakter" heet dat ;)

31 maart 2015 14:06
Profiel
PorscheForum Junkie
@Rufie:

Ja klopt, maar heel leuk en aardig, die prijzen zijn niet voor niks lager.

Een luchtgekoelde 911 tot (en niet tot en met) de 993 doet mij wat, de rest minder en soms zelfs niks.

Blijkbaar zijn er veel meer die er zo over denken, de waarde stijgt immers niet voor niks zo hard....

Ik weet het is persoonlijk, maar weet dat er anderen zijn (sowieso die op mijn lijstje met zoekenden staan) die er hetzelfde over denken.

Er werd van de 993 toch ook altijd al beweerd dat die zoveel waard was omdat het de laatste luchtgekoelde was.

Denk dat de 964 de 993 voorbij gaat (is nu al zo'n beetje het geval) omdat die nog het meest weg heeft van het oermodel.
Ik denk dat wanneer de 993 de kanonslopen nog had meegekregen, die nog meer in waarde was gestegen.

31 maart 2015 14:12
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Ik kijk naar mijn budget en een 996 past daar nu in.
Liever met een waterkoker dan jaren sparen voor een oldtimer die ik uiteindelijk dan toch niet kan betalen.
Nu rijden en genieten ;-)

31 maart 2015 14:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Rufie, we hebben het hier over de huidige gekke marktprijzen van bepaalde modellen.

Je hoeft geen excuus te zoeken/geven natuurlijk en betrek dit topic vooral niet teveel op jezelf. :wink:

Nogmaals, ik vind het jammer dat die oude krengen zo duur worden :salut:

31 maart 2015 15:04
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Wou alleen als advies geven voor mensen die pas in Porsche-wereld stappen, dat Porsche rijden nog betaalbaar kan zijn met bepaalde modellen.
Als je nu nog die zeldzame parel wil kopen, dan ben je misschien al te laat.
Het wordt heel veel betalen en hopen dat trend blijft stijgen. Als het feest over is, kan waarde ook weer dalen. Dan wordt het weer interessant om te kopen.

31 maart 2015 15:13
Profiel WWW Facebook 
993 4S
drknauf schreef:
kzat net op pelican te lezen pas geleden is er een 993 gt2 met hoge km stand voor 975.000 dollar verkocht :shock:

vlak daarvoor was er 1 met lage km stand dik over de miljoen heen gegaan , bizar

.

Wie stijgt hier nou t hardst :ba:
993 rullllleeeeeezzzzzzzzzzz

31 maart 2015 16:17
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dat zegt alleen niets over de gemiddelde waardestijging van de normale 993-modellen.
Het zijn wel absurde prijzen, dat ben ik met je eens.

31 maart 2015 16:20
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
rufie schreef:
Elferhenkie, heef effe serieus.
Emotioneel kan je de 993 en andere mooier vinden, maar objectief gezien qua rijplezier kan je niet zeggen dat een oude luchtgekoelde veel beter rijdt.

Rufie dat ben ik niet helemaal met je eens, een auto met minder of zelfs geen hulpmiddelen zoals de elektronica kan beter rijden dan een auto met hulpmiddelen. een en ander is wel chauffeurs afhankelijk, volgens mij zitten we nu ver off topic. :oops: om dan maar weer on topic te gaan, misschien worden ze daarom wel meer waard. :mrgreen:

31 maart 2015 16:33
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Elferhenkie2 schreef:
We hebben het hier toch in dit topic over de onbetaalbare zijnde/wordende porsche's? Kom dan alsjeblieft niet aanzetten met een Mazda MX5, BMW, ALFA of standaard Porsche 996/997. Die dingen zijn niet voor niks goedkoper en niet stijgend in waarde :wink: Heeft ook veel met emotie te maken...

Er wordt geklaagd dat het zo lastig wordt om er op deze manier een tweede leuke 911 bij te kopen. Mijn advies is om dan te gaan kijken naar iets anders als je die centjes niet wilt of kan uitgeven. Simpel toch? En wat voor de één geen emotie is kan voor de ander wel zo zijn. Ik ben ten eerste autoliefhebber met een voorliefde voor Porsche maar kan daarnaast genoeg genieten van andere auto's. Anders ben je in mijn ogen geen echte liefhebber van auto's.

31 maart 2015 16:44
Profiel
Gelderland
+1 neem nu een oude FIAT 500 of anderszins klein en oud spul, vreselijk leuk om in te rijden en makkelijk om aan te sleutelen.
duurt alleen wat langer voordat je ergens bent. :drive:

31 maart 2015 16:52
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Beste Hans, ben ook begonnen met hele simpele auto's en een achteruit verwarming was al een luxe of extra :oops:
Heb ze nog later erin geplakt, mijn eerste auto had op zijn eerste versnelling geen synchro.
Rondom trommelremmen en een transistor radio met een slede, maat van me had een eend en daar zat de ruitenwisser aangesloten op de km teller kabel en had een centrufigaal koppeling, beetje als een solex.

Ben toch wel gek op dat moderne spul, wanneer ik in de BMW stap met verwarmde stoelen, info in de voorruit, perfecte kachel/airco, de 6 pitter met dubbele turboos, zodra ik bij de handgreep kom gaat hij open, kratje bier in de hand en de voet onder de bumper en sesam open u :salut: , hij leest mijn sleutel en alles staat op mijn stand, heeeerlijk :thumleft:

31 maart 2015 16:57
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als je een dagje ouder wordt gaat comfort een steeds belangrijker rol spelen... :wink:

31 maart 2015 16:59
Profiel
911 3.2 Carrera
giulia schreef:
Zijn fantastische autootjes Hans met voor die periode zeer mooie techniek en zeer goede wegligging...stukken beter dan een 911 uit die periode.

Een hele mooie GT Junior doet ook al bijna 30 mille nu en een 1e serie 1750 GTV gaat al naar de 40 als je er een kan vinden. De ES30 (je weet wel dat Zagato apparaat op basis van de 75) kocht je 3 jaar geleden nog voor 27 mille. Nu zit dat rond een mille of 50 en dan moet je nog heel goed onderzoek doen naar de staat....

Hier de mijne.....1750gtv eerste serie.....ooit verkocht en geen spijt van omdat ik nu een in perfecte staat verkerende 3.2tje heb.

Schrijf je dat hem wellicht wilt verkopen heb je gelijk 5 emails in je mailbox van belangstellenden..... :shock:
57961

31 maart 2015 17:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 47  Volgende