Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:52

Antwoord op onderwerp  [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Bekeuring bij te hard rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Bekeuring bij te hard rijden
Als je de mogelijkheid hebt om het soort absurde boetes zoals die door de CH overheid worden opgelegd te ontkomen, pak ik alle mogelijkheden met beide handen aan.
Daar is 30 km te hard door een tunnel bijna gelijk aan het inleveren van je vrijheid voor enkele maanden. Daar pas ik voor, dat is niet proportioneel. En nu niet hypocriet gaan doen, een ieder op dit forum rijdt weleens 30 km te hard door een tunnel.

31 maart 2015 9:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
zekers, maar nooit in CH :salut:

31 maart 2015 11:03
Profiel
felix bahama 912 schreef:
En nu niet hypocriet gaan doen, een ieder op dit forum rijdt weleens 30 km te hard door een tunnel.

Klopt...en als ik dan wordt gepakt is er maar 1 die schuld heeft en dat ben ik. Pech en op de blaren zitten. Niet zo kinderachtig er onder uit zien te komen.

31 maart 2015 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Tsja... op zich wel, maar als een boete echt buiten proportioneel wordt (en dat is subjectief), kan ik me er wel iets bij voorstellen. Je hoeft ook niet maar zo alles te accepteren. Ook al is het een regel of de wet, als het een debiele wet, regel en/of buiten proportionele strafmaat is kan ik me goed voorstellen dat je links of rechtsom er iets tegen probeert te ondernemen. Maar ja... subjectief he...? :scratch: 8)

31 maart 2015 11:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Nicolò schreef:
Hallo, 81 km te hard, ik denk ook verplicht een cursus autorijden volgen zodat je na een half jaar weer veilig de weg op kunt.

Wie zegt dat het onveilig was?

Het is niet toegestaan, dat is wat anders.

31 maart 2015 13:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
giulia schreef:
Ik vind het altijd wat zielig dat volwassen mannen die donders goed weten waar ze mee bezig zijn als ze te hard rijden, er altijd op een sneue manier onderuit willen komen. Wees een vent en neem de consequenties.

Het staat je net zo goed vrij om te pogen onder een boete uit te komen als het de overheid vrij staat om met steeds idiotere snelheidsbeperkingen en bijbehorende controles de staatskas te spekken. Hell, het staat je onder de streep zelfs meer vrij, want de overheid mag de staatskas spekken niet eens als primair doel hebben.

31 maart 2015 13:09
Profiel
993 4S
Zeker, maar dan wel binnen de grenzen van de wet, dus een ander er voor laten opdraaien mag niet, dunkt mij.

31 maart 2015 13:11
Profiel
PorscheForum Junkie
964
giulia schreef:
felix bahama 912 schreef:
En nu niet hypocriet gaan doen, een ieder op dit forum rijdt weleens 30 km te hard door een tunnel.

Klopt...en als ik dan wordt gepakt is er maar 1 die schuld heeft en dat ben ik. Pech en op de blaren zitten. Niet zo kinderachtig er onder uit zien te komen.

Volgens mij reden "we" nog veel meer "te hard" vorig jaar met de LTP A'dam door een bepaalde tunnel!? :popcorn:
Nu natuurlijk niet meer..!

31 maart 2015 13:46
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Wat een ge-ouweneel weer en een gehuilebalk.
Iets wat niet mag en waarvan de consequenties vooraf helder zijn toch doen en als je gepakt wordt huilebalken dat het niet eerlijk is.
Als je die consequenties niet wilt moet je OF het bijbehorende gedrag gewoon niet vertonen OF niet zeuren.

En als je dan stoer alles uit de kast haalt om je kont eruit proberen te draaien, ga dan niet lopen zeuren dat ambtenaren boeven moeten gaan vangen. Je houdt ze nl zelf aan dat bureauwerk.
Ik heb gek genoeg de indruk dat die dingen altijd samen gaan: je misdragen, als je erop wordt aangesproken heisa maken over de manier waarop dat gebeurt (i.p.v. naar de aanleidigng te kijken) en vervolgens met je bezwaargeneuzel gemeenschapsgeld gaan zitten verstoken met je bezwaarbrieven.

Eigenlijk dus wel heel consistent hufterig gedrag. Ik heb er een takkehekel aan (of is het takkenhekel).

Ik had vorige week voor het eerst sinds lange tijd weer eens bon ('s nachts, A2, 5 te hard of zo) maar je zal me dr nooit over horen zeuren.

31 maart 2015 13:51
Profiel
Moderator
PF #57
"Opinions are like ass holes, everybody has got one...."

Afbeelding

31 maart 2015 13:59
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bertjan schreef:
Tsja... op zich wel, maar als een boete echt buiten proportioneel wordt (en dat is subjectief), kan ik me er wel iets bij voorstellen. Je hoeft ook niet maar zo alles te accepteren. Ook al is het een regel of de wet, als het een debiele wet, regel en/of buiten proportionele strafmaat is kan ik me goed voorstellen dat je links of rechtsom er iets tegen probeert te ondernemen. Maar ja... subjectief he...? :scratch: 8)

Het idee van een boete was volgens mij om een prikkel neer te leggen zodat je dat een volgende keer niet meer doet.
Als je regelmatig bekeuringen krijgt is die prikkel kennelijk toch te laag.

31 maart 2015 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
lindemans schreef:
Ik heb gek genoeg de indruk dat die dingen altijd samen gaan: je misdragen, als je erop wordt aangesproken heisa maken over de manier waarop dat gebeurt

Pak een willekeurig iemand en confronteer degene met z'n eigen gedrag/misdragingen... :wink:

Zo zullen de meeste mensen die steeds geintjes bij anderen uithalen, niet tegen een geintje kunnen waarbij ze zelf "slachtoffer" zijn :idea:

31 maart 2015 14:03
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
mod by horn: gaarne niet volledige voorgaande post quoten als je op de laatste post reageert :salut:

voi la ...

31 maart 2015 14:10
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:
Zeker, maar dan wel binnen de grenzen van de wet, dus een ander er voor laten opdraaien mag niet, dunkt mij.

Ach, als die ander de schuld op zich wil nemen (zoals hier als voorbeeld gegeven werd) zie ik het probleem niet zo. Dan tik je het bedrag af, maar kun je gewoon blijven rijden.

Het is sowieso idioot op basis waarvan je je rijbewijs kwijt kan raken (en ook soms niet terwijl je er voor in aanmerking komt). Allemaal op basis van richtlijnen. In plaats van dat je hersenen gebruikt en daadwerkelijk kijkt naar de situatie.

Als het om dit soort zaken gaat kun je een rechter gewoon vervangen door een computer. Met rechtspraak heeft het al lang geen reet meer te maken. En dat is vele malen triester dan een keer harder rijden dan toegestaan (uitzonderingen daargelaten, maar gevaarlijk rijgedrag kun je ook prima vertonen binnen de geldende maxima).

31 maart 2015 17:14
Profiel
lindemans schreef:
Wat een ge-ouweneel weer en een gehuilebalk.
Iets wat niet mag en waarvan de consequenties vooraf helder zijn toch doen en als je gepakt wordt huilebalken dat het niet eerlijk is.
Als je die consequenties niet wilt moet je OF het bijbehorende gedrag gewoon niet vertonen OF niet zeuren.

Waarom zou je niet mogen zeuren over de limieten in NL, de wijze van handhaven en de compleet falende rechtsbescherming van de burger jegens de almachtige overheid? Daar is namelijk echt alle reden toe!

Citaat:
En als je dan stoer alles uit de kast haalt om je kont eruit proberen te draaien, ga dan niet lopen zeuren dat ambtenaren boeven moeten gaan vangen. Je houdt ze nl zelf aan dat bureauwerk.

Alsof de boa die slaapt naast de flitser en de computer van het CJIB bezig zijn met boeven vangen... :roll:

Citaat:
Ik heb gek genoeg de indruk dat die dingen altijd samen gaan: je misdragen, als je erop wordt aangesproken heisa maken over de manier waarop dat gebeurt (i.p.v. naar de aanleidigng te kijken) en vervolgens met je bezwaargeneuzel gemeenschapsgeld gaan zitten verstoken met je bezwaarbrieven.

Eigenlijk dus wel heel consistent hufterig gedrag. Ik heb er een takkehekel aan (of is het takkenhekel).

Ik heb gek genoeg de indruk dat sommigen niet verder kijken dan de neus lang is. Dat men niet kritisch kijkt naar wat er gaande is en iedereen die dat wel doet dan maar wegzet als iemand die gemeenschapsgeld aan het wegpissen is. Terwijl die bezwaren (strikt genomen: beroepen) nauwelijks geld kosten, want CVOM weigert er zorgvuldig naar te kijken. Sterker nog, er is geen enkele intentie bij ze om je aan te horen (is wettelijk verplicht in vrijwel alle gevallen en ze doen het nog niet in 1 promille van de gevallen), laat staan zelf onderzoek te doen (weet je nog: auto met aanhangers die bekeurd werden, maar wat men aldaar vond vallen onder een redelijke foutmarge (veel meer gevallen dan er gevallen zijn waarin men wenst te horen, wat dus wettelijk in vrijwel alle gevallen verplicht is), dus ook al ging je in beroep werd het gewoon kennelijk ongegrond verklaard en dan geven de meeste mensen op (daar gokt men bij de overheid ook op en daarom heeft men ook een tweede beoordeelmoment ingelast tussen administratief beroep en beroep bij de rechter, wat als je daar even over nadenkt heel erg raar is), ook al is het nog zo onterecht... de gang naar de rechter kost immers ook geld en kantonrechters hebben doorgaans overigens ook weinig zin om serieus naar de zaak te kijken, al geldt dat dan weer niet voor dit soort overduidelijke zaken).

En dan zwijg ik maar over alle weerstand die er is om stukken te verstrekken op basis waarvan je je beroep kan onderbouwen, wat natuurlijk wel van je wordt verlangd... Ook vrij bijzonder en daar is Nederland wel een enorme uitzondering.

Citaat:
Ik had vorige week voor het eerst sinds lange tijd weer eens bon ('s nachts, A2, 5 te hard of zo) maar je zal me dr nooit over horen zeuren.

Als jij kritiekloos wil zijn: prima. Ik vraag mij echter af wat ze daar in vredesnaam doen op dat tijdstip. Ik weet het antwoord wel: geld ophalen. En dat is dus strikt genomen illegaal. Maar ja, de wet... die geldt voor de overheid alleen als het hen uitkomt lijkt het wel. Ooit was de overheid er voor de burger en de rechter om de burger te beschermen tegen de overheid. Was ons rechtssysteem zo ingericht dat ook mensen met wat minder geld konden procederen. Onder het mom van efficiëntie is dat allemaal wel verloren gegaan.

Wat gek dat burgers zich verzetten tegen die overheid.

31 maart 2015 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Terug naar TS...

201 waar je 120 mocht....niet zeiken en accepteren dat je DOM bezig bent

Zou die mensen weleens willen horen als die eikel zijn of haar wederhelft, kinderen in de prak rijdt......

En ja, ik rijdt ook "regelmatig" flink door maar niet zoals hierboven, dat kan gewoonweg niet zonder gevaar met de huidige wegen en snelheidsverschillen....

gr John

31 maart 2015 17:44
Profiel
duc11 schreef:

Zou die mensen weleens willen horen als die eikel zijn of haar wederhelft, kinderen in de prak rijdt......

Ik maak onderscheid tussen gevaarlijk weggedrag (dan is een rijbewijs innemen prima m.i.) en harder rijden dan toegestaan (als dat het enige is, dan vind ik het onzin).

Het hangt dus enorm van de situatie af. Gevaarlijk weggedrag kan ook met sukkelsnelheden.

31 maart 2015 17:57
Profiel
993 4S
En 250 rijden in NL kan ook heel veilig zijn :drive:

31 maart 2015 18:00
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:
En 250 rijden in NL kan ook heel veilig zijn :drive:

Kan. Maar het is ook wel onverstandig. ;)

31 maart 2015 18:21
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Maarten schreef:
Nicolò schreef:

Dat is een iets ander geval. Maar goed, even rechttoe rechtaan: klik.

Citaat:
Bij het fouilleren bleek de man bovendien in het bezit te zijn van een gasdrukpistool en een decoratiewapen. Ook had hij werpmessen, een zwarte muts en handschoenen op zak.

Wat de Duitser precies in zijn schild voerde, is niet bekend. De politierechter in Almelo veroordeelde hem maandag wel tot een boete van 1000 euro vanwege verboden wapenbezit.

Heb je ook nog een uitspraak van € 450 (de helft van € 900)?

31 maart 2015 18:34
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Te hard rij je als er iets mis gaat. Dus dat kan idd ook al bij 30km/h….
Harder dan toegestaan is idd een subjectief verschijnsel: is 100 veilig? 120? 130? 90? 80 op de ring A10 of 100 op de A2 waar iedereen zit te suffen??
Maar 201km/h in de spits over de A10 is niet verstandig, dan kan het al snel zijn dat je snelheid te hoog was :mrgreen: , richting/op de afsluitdijk moet het kunnen.
En zeg nou zelf: de mensen onder ons die 250+ hebben gereden, hoelang kan dat nou achter elkaar? Hooguit een minuut?
Het is zo druk op de wegen, dat je nauwelijks de kans krijgt om (veilig) langer dan een minuut boven de 200 te kruisen, zelfs in Duitsland wordt dat steeds moeilijker…..
Even de 200 aantikken blijft LEUK, en zeker de wijze waarop…. :cheers: (als er maar niemand voor je zit, of risico loopt)

Dit slaat echt alles, die zijn echt niet goed snik: https://www.youtube.com/watch?v=k2RCEqfbj64

31 maart 2015 18:53
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Sturen kan ie wel..... als je bij 200 km/uur ff corrigeert :mrgreen:

31 maart 2015 19:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
duc11 schreef:
Terug naar TS...

201 waar je 120 mocht....niet zeiken en accepteren dat je DOM bezig bent

En ja, ik rijdt ook "regelmatig" flink door maar niet zoals hierboven, dat kan gewoonweg niet zonder gevaar met de huidige wegen en snelheidsverschillen....

gr John

Je weet de situatie niet eens. En ook is er niet gezegd welke auto het betreft.
Rij maar eens 200 met een Porsche, zo spectaculair is het niet. Die auto is daarop gebouwd om veilig te zijn aan hoge snelheden.
En rij eens 170km/u met een defender oid (voor zover dat gaat, onze oude defender stopte aan 130 en boven 110 was het niet eens meer leuk om te doen :D ), zo veel gevaarlijker, zo veel meer kans op accidenten. Omdat die auto daar totaal niet op gebouwd is.

Wat ik hier nu mee wil zeggen is dat ook aan 120km/u wederhelften en kinderen kunnen doodgereden worden, alles hangt van de situatie af.
Om dan de persoon die 205km/u doet meteen de grond in te boren vind ik dus fout, zolang je de situatie niet weet.
Niet dat ik wil zeggen dat iedereen met een Porsche 200+ moet doen omdat de auto daarop gebouwd is natuurlijk, het blijft een ongewenste situatie op openbare wegen (die niet in Duitsland liggen :lol: ).

31 maart 2015 20:32
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Je weet nooit vooraf of het kan, je weet hooguit achteraf of het kon. Meestal kon het ook wel, maar heeeel soms niet.
Niet flauw bedoeld, maar er zijn hier toch ook een paar ex forummers die vanuit ervaring uit het verleden precies meenden te weten wanneer het wel kon. Tot die ene keer dat het niet kon. Achteraf. Je kan alleen maar hopen dat zoiemand niet nog een ander meeneemt die er helemaal niets mee t maken heeft, en er recht op heeft zich veilig op de openbare weg te begeven. Ook bv mijn moeder van 75 die s'avonds laat weleens onderweg is, en m.i. geen rekening moet hoeven houden met lui die 2x de max snelheid rijden.

31 maart 2015 23:12
Profiel
PorscheForum Junkie
pffff, veel meningen hier en daar heeft iedereen recht op. Maar ben ik nu 1 van de weinigen die denkt dat de bestuurder dondersgoed wist dat ie te hard reed en daarmee een risico op een boete loopt? Dan moet je ook de gevolgen accepteren. En, ongevaarlijk 201 km per uur op de openbare weg in Nederland rijden gaat (bijna) niet, of je nu wel of niet wat raakt.... Maar ja, als we hier dan weer lezen dat een Porsche total loss is gegaan en de bestuurder is omgekomen, dan is iedereen weer over de zeik. Nu is er niets gebeurd (gelukkig) en volgt er een boete. Of deze nu absurd hoog wordt gevonden of niet, dat wist de bestuurder van tevoren...

31 maart 2015 23:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende