Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 mei 2025 9:18

Antwoord op onderwerp  [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Bekeuring bij te hard rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Bekeuring bij te hard rijden
Ja maar er is hier een groep die vindt dat ze zelf wel kunnen bepalen of het veilig is (voor wie ?) om veel harder te rijden dan mag en ook de boetes belachelijk hoog vinden voor zichzelf. Als ze dan door een ander die te hard rijdt worden aangereden is de wereld natuurlijk te klein, maar ja dat zijn sukkels. Zoals jezelf ook aangeeft, we hebben hier wel een paar voorbeelden. Of dood, of ruzie met de verzekering die niet wil uitkeren, of een belacheljke boete, of.... vul maar in.
Maar het ligt altijd aan een ander.

31 maart 2015 23:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Dank je Lindemans.... :thumleft:

31 maart 2015 23:33
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
+1. @Devils Son: Jouw opvatting verbaast me enigszins. Dat je alle rechtsmiddelen moet kunnen inzetten, zelfs tegen de volledig terechte boete, daar ben ik het mee eens. Maar goedkeuren dat je willens en wetens een ander voor jouw gedrag laat opdraaien? Zit dat ook in het arsenaal van de strafpleiter? Stuit mij als jurist tegen de borst. Als je het niet eens bent met beleid moet je dat bij de politiek aankaarten, al dan niet via de rechter - ik weet t, kleine kans dat je in je eentje iets verandert. Ik erger me ook elke zondagochtend aan 100 op de A2. Maar als ik dan een keer wordt gepakt met 105 ga ik niet als excuus aanvoeren dat mijn zoon of mn oom uit Lutjebroek reed. Dan ben ik blij dat ik die keer dat ik daar veel harder reed, niet ben geflitst. Plengoffer aan de verkeersgoden. En als ik wel zou worden gepakt net 200: Jammer dan. Zal wel een ijkrapport e.d. opvragen, procedure checken, maar als t klopt: billen en blaren.

01 apr 2015 7:42
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
lindemans schreef:
Wat een ge-ouweneel weer en een gehuilebalk.
Iets wat niet mag en waarvan de consequenties vooraf helder zijn toch doen en als je gepakt wordt huilebalken dat het niet eerlijk is.
Als je die consequenties niet wilt moet je OF het bijbehorende gedrag gewoon niet vertonen OF niet zeuren.

En als je dan stoer alles uit de kast haalt om je kont eruit proberen te draaien, ga dan niet lopen zeuren dat ambtenaren boeven moeten gaan vangen. Je houdt ze nl zelf aan dat bureauwerk.
Ik heb gek genoeg de indruk dat die dingen altijd samen gaan: je misdragen, als je erop wordt aangesproken heisa maken over de manier waarop dat gebeurt (i.p.v. naar de aanleidigng te kijken) en vervolgens met je bezwaargeneuzel gemeenschapsgeld gaan zitten verstoken met je bezwaarbrieven.

Eigenlijk dus wel heel consistent hufterig gedrag. Ik heb er een takkehekel aan (of is het takkenhekel).

Ik had vorige week voor het eerst sinds lange tijd weer eens bon ('s nachts, A2, 5 te hard of zo) maar je zal me dr nooit over horen zeuren.

Recht uit het hart. Dank je :thumleft:

01 apr 2015 7:47
Profiel
993 4S
+1 Floriaan, zal wel beroepsdeformatie zijn...

01 apr 2015 9:11
Profiel
+1 Tenenkrommend juridisch geleuter vind ik het. Er is ook nog zo iets als moraal (hoop ik dan)

01 apr 2015 10:46
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
lindemans schreef:
Je weet nooit vooraf of het kan, je weet hooguit achteraf of het kon.

Op snelwegen, als het rustig is, het weer het toestaat... dan kun je dat prima vooraf weten. Gelukkig maar, anders zou iedereen die harder dan 130 rijdt in Duitsland Russische Roulette spelen.

01 apr 2015 14:31
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Targa Floriaan schreef:
+1. @Devils Son: Jouw opvatting verbaast me enigszins. Dat je alle rechtsmiddelen moet kunnen inzetten, zelfs tegen de volledig terechte boete, daar ben ik het mee eens. Maar goedkeuren dat je willens en wetens een ander voor jouw gedrag laat opdraaien? Zit dat ook in het arsenaal van de strafpleiter? Stuit mij als jurist tegen de borst. Als je het niet eens bent met beleid moet je dat bij de politiek aankaarten, al dan niet via de rechter - ik weet t, kleine kans dat je in je eentje iets verandert. Ik erger me ook elke zondagochtend aan 100 op de A2. Maar als ik dan een keer wordt gepakt met 105 ga ik niet als excuus aanvoeren dat mijn zoon of mn oom uit Lutjebroek reed. Dan ben ik blij dat ik die keer dat ik daar veel harder reed, niet ben geflitst. Plengoffer aan de verkeersgoden. En als ik wel zou worden gepakt net 200: Jammer dan. Zal wel een ijkrapport e.d. opvragen, procedure checken, maar als t klopt: billen en blaren.

Ik constateer dat op het moment dat de overheid mensen meer en meer klem gaat zetten ook meer en meer burgers zich daartegen zullen verzetten.

De wijze waarop men nu rijbewijzen afpakt slaat nergens op, zeker niet gelet op de ernstige consequenties die het kan hebben. En natuurlijk: als het die consequenties kan hebben ben je eerst en vooral niet zo slim dat je het risico loopt. Maar als het zover is, dan snap ik wel dat men, als de gelegenheid zich voordoet, iemand anders de schuld op zich laat nemen zodat het bij een boete blijft.

Is dat fraai? Vast niet. Maar ik vind het optreden van onze overheid ook steeds minder fraai.

Overigens hou ik mijzelf er ook politiek mee bezig, maar dat helpt inderdaad geen reet vanwege de publieke opinie. In die zin is mijn andere mening ook een vorm van "politiek". Je ziet mij niemand aanraden om het zo te doen, ik kan er alleen niet zo mee zitten. En mij zul je sowieso in NL niet betrappen op 201 km/u, niet voor en niet na correctie.

01 apr 2015 14:38
Profiel
giulia schreef:
+1 Tenenkrommend juridisch geleuter vind ik het. Er is ook nog zo iets als moraal (hoop ik dan)

Jij vindt het moreel correct dat er niet daar gecontroleerd wordt waar de verkeersveiligheid echt op het spel staat, maar juist daar waar het zoveel mogelijk geld oplevert?

Vreemde moraal.

01 apr 2015 14:39
Profiel
3.2S
010
Hey Devils son, heb jij echt nog nooit de 200 aangetikt in NL? :drive:

01 apr 2015 14:45
Profiel WWW
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Dat zegt 'ie toch helemaal niet. Vreemde redenering.

Edit: reactie op DS laatste post.

01 apr 2015 14:47
Profiel
barolo schreef:
Hey Devils son, heb jij echt nog nooit de 200 aangetikt in NL? :drive:

In het verleden wel, nu niet meer.

Nog afgezien van de consequenties kom ik tegenwoordig ook zelden nog een situatie in NL tegen waar dat verantwoord zou zijn. Ik rij niet zoveel meer op momenten dat de rest van Nederland slaapt, het verkeer is drukker geworden en ik rij tegenwoordig vooral op de ACC, waar je echt gek van wordt als je die instelt op een snelheid die significant boven het tempo van het overige verkeer ligt.

Ik pleit dus ook zeker niet voor scheuren op de openbare weg, maar ik heb wel erg veel moeite met bepaalde keuzes van de overheid.

01 apr 2015 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Zag laatst een "leuk "gezegde:

Steel niet want de overheid duld geen concurrentie

01 apr 2015 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Helemaal eens met Devils son.
De overheid is helemaal doorgedraaid en afhankelijk van de boetes. Ze naaien je waar ze kunnen, heeft niks meer met veiligheid te maken.

01 apr 2015 15:04
Profiel
Leiden
Maar dat rechtvaardigt nog steeds niet dat je de boel belazert. Dan ben je zelf geen haar beter.

01 apr 2015 15:28
Profiel
Devils son schreef:
giulia schreef:

Jij vindt het moreel correct dat er niet daar gecontroleerd wordt waar de verkeersveiligheid echt op het spel staat, maar juist daar waar het zoveel mogelijk geld oplevert?

Vreemde moraal.

Goed lezen...

We hebben nou eenmaal regels en of je daar nu wel of niet blij mee bent, je verandert ze toch niet en hebt je er aan te houden. Dat je te hard rijdt prima, als je gepakt wordt , niet janken. Als je moraal is daar onderuit te willen komen middels valse verklaringen dan ben je m.i. sneu en zielig bezig.

01 apr 2015 15:34
Profiel
964 c2
Den Haag
Lastig. Ben 't op zich eens met het op de blaren zitten. Maar in de praktijk, mocht het eenmaal zijn voorgevallen, denk ik toch dat ik ook wel op de lijn zit van horn eerder in dit topic.
Als e.e.a. gevolgen zou hebben voor baan, inkomen en nog veel meer, dan gaat dat waarschijnlijk toch zwaarder wegen dan m'n moraal..
Ik verbaas me er overigens wel over hoe vaak bij wegmisbruikers het 'slachtoffer' een professioneel chauffeur blijkt te zijn waarbij dat gevolg echt enorm kan zijn. In zo'n geval ben je volgens mij niet heel goed in je risico afwegingen.

horn schreef:
achter mijn toetsenbord: 'Schande! je wist waar je aan begon toen je te hard reed. Wees een man!'
als het mij zou overkomen en ik zou iemand anders moeten opgeven waardoor ik mijn baan zou kunnen houden: 'Malazivowicz? Spel ik dat zo goed?'

01 apr 2015 15:54
Profiel
Targa Floriaan schreef:
Maar dat rechtvaardigt nog steeds niet dat je de boel belazert. Dan ben je zelf geen haar beter.

Nee, maar ik zie het probleem niet zo. Dat is gewoon een mening. ;)

01 apr 2015 16:02
Profiel
giulia schreef:

Goed lezen...

We hebben nou eenmaal regels en of je daar nu wel of niet blij mee bent, je verandert ze toch niet en hebt je er aan te houden.

Dus de overheid dient zich aan de regel te houden dat ze bevoegdheden die ze heeft verkregen niet mag gebruiken voor andere doeleinden. Dus ze dienen zich ver te houden van flitsen met het doel de staatskas te spekken.

Citaat:
Dat je te hard rijdt prima, als je gepakt wordt , niet janken. Als je moraal is daar onderuit te willen komen middels valse verklaringen dan ben je m.i. sneu en zielig bezig.

Dat mag jij vinden. Ik vind het begrijpelijk dat mensen op deze manier proberen hun rijbewijs te houden. Ik heb daar ook gewoon geen problemen mee als men dat doet.

(overigens proberen heel veel verdachten die een beetje schuldig (of meer dan dat...) middels valse verklaringen onder een veroordeling uit te komen en dat mag in beginsel ook nog)

01 apr 2015 16:06
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Het zou mooi zijn als de kosten van zo'n procedure om je kont eruit te draaien, als die niet succesvol blijkt, ook op de bestuurder worden verhaald.
Vervuiler betaalt.

01 apr 2015 18:43
Profiel
lindemans schreef:
Het zou mooi zijn als de kosten van zo'n procedure om je kont eruit te draaien, als die niet succesvol blijkt, ook op de bestuurder worden verhaald.
Vervuiler betaalt.

Laten we vooral de rechtspraak nog minder toegankelijk maken...

01 apr 2015 19:54
Profiel
Leiden
Devils son schreef:
giulia schreef:

Goed lezen...

We hebben nou eenmaal regels en of je daar nu wel of niet blij mee bent, je verandert ze toch niet en hebt je er aan te houden.

Dus de overheid dient zich aan de regel te houden dat ze bevoegdheden die ze heeft verkregen niet mag gebruiken voor andere doeleinden. Dus ze dienen zich ver te houden van flitsen met het doel de staatskas te spekken.

Citaat:
Dat je te hard rijdt prima, als je gepakt wordt , niet janken. Als je moraal is daar onderuit te willen komen middels valse verklaringen dan ben je m.i. sneu en zielig bezig.

Dat mag jij vinden. Ik vind het begrijpelijk dat mensen op deze manier proberen hun rijbewijs te houden. Ik heb daar ook gewoon geen problemen mee als men dat doet.

(overigens proberen heel veel verdachten die een beetje schuldig (of meer dan dat...) middels valse verklaringen onder een veroordeling uit te komen en dat mag in beginsel ook nog)

@ DS: Dat je het onredelijk vindt dat de overheid flitsen gebruikt om de kas te spekken, terwijl het overduidelijk is dat de verkeersveiligheid niet in het geding is als iemand 's nachts 5 km te hard rijdt, kan ik nog volgen. Maar dan krijg je ook geen boete die gevolgen heeft voor je baan.
Waar jouw redenering m.i. mank gaat, is dat iemand die z'n rijbewijs kwijtraakt omdat hij 50 (of 81) km te hard rijdt, daarmee wel degelijk de verkeersveiligheid in gevaar brengt (voor zichzelf en anderen), terwijl hij weet dat hij z'n rijbewijs op t spel zet. Een beroep op spekken van de staatskas gaat dan helemaal niet op.
Als je daar dan aan probeert te ontkomen door met bewuste misleiding dan kan ik daar echt geen begrip voor opbrengen. En ook niet voor een advocaat die daar willens en wetens aan zou meewerken. Ik weet t, jij moet in het belang van je klant handelen, maar mag je daarbij ook meewerken aan het bewust plegen van een andere overtreding? Niet in de rechtzaal, maar daarvoor.

01 apr 2015 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Zal ik eens een boom opzetten over hoe advocaten hun eigen kas ongeoorloofd spekken? Ik kan me voorstellen dat de praktijk lekker loopt als je dit soort zaken onterecht en op een dubieuze wijze aanvecht.... Als de uurtjes maar lopen natuurlijk. Wordt nog liever geflitst dan genaa*d door een advocaat....

01 apr 2015 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik bedank voor beide diensten
Maar met een advocaat kun je nog overleggen over de kosten....
Bij een bekeuring naaien ze je als je niet op tijd betaald of kunt betalen meteen met een boete van 100% enzenz

En mensen die het niet kunnen betalen raken hierdoor verder in de shit en komen dan vroeg of later bij de advocaat

01 apr 2015 20:33
Profiel
Leiden
Huilen over boete/straf bij veel te hard rijden en dan de staat de schuld geven is alsof je het vuur de schuld geeft dat je je hand verbrandt als je zelf vrijwillig je hand in het vuur steekt.
Doet allebei pijn, kan allebei verstrekkende gevolgen hebben en had je allebei zelf kunnen voorkomen.

01 apr 2015 20:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende