Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:57

Antwoord op onderwerp  [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Bekeuring bij te hard rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Bekeuring bij te hard rijden
steef schreef:
En wat zijn de gevolgen als iemand zonder rijbewijs tóch in de auto stapt, en vervolgens schade veroorzaakt?
Er wordt volgens mij niet gecontroleerd of iemand in de auto stapt nadat het rijbewijs is ingenomen.....

Als je tijdens een rijontzegging betrapt wordt op autorijden kun je celstraf krijgen. Meestal de eerste keer een werkstraf, maar je komt er bepaald niet genadig vanaf. Als je vervolgens ook nog schade veroorzaakt heb je helemaal een groot probleem. De verzekering gaat de schade vol op je verhalen en celstraf is dan wel bijna een zekerheidje.

En ze controleren wel. Je gaat in een database en er rijden best wat auto's rond met kentekenscanners.

Kortom: als je rijbewijs ingenomen is NIET rijden. Nimmer. Niet doen.

03 apr 2015 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Auto's met kentekenscanners? :shock:
Ik dacht enkel vaste camera's die lijken op trajectcontroles.

03 apr 2015 14:24
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ja, en best veel ook nog. Hoge pakkans.

Niet doen dus.

03 apr 2015 15:00
Profiel
993 4S
Devils son schreef:
Ja, en best veel ook nog. Hoge pakkans.

Niet doen dus.

Ja, jij bent toch van het ontduiken van je verantwoordelijkheid?
Neem je toch de Tesla van je vrouw :mrgreen:
Of je zegt dat iemands anders in je auto reed...

03 apr 2015 15:02
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:

Ja, jij bent toch van het ontduiken van je verantwoordelijkheid?
Neem je toch de Tesla van je vrouw :mrgreen:
Of je zegt dat iemands anders in je auto reed...

Goed lezen, het blijft een uitdaging...

03 apr 2015 15:11
Profiel
993 4S
Geintje, DS, om dit topic een beetje verluchtigen :thumleft:

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 03 apr 2015 15:29, in totaal 1 keer bewerkt.

03 apr 2015 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Ik zie Multipla's als straf langskomen.......geinig!

En nee nooit Fiat gereden!

En lezende dit topic...ik denk altijd maar zo...ik hoop dat mijn vrienden mij respecteren/mogen, de rest van de wereld maakt me niet zo veel uit....misschien beetje ego, maar komt ook beetje voort uit zelfprotectie....You cant win them all zei een wijs iemand ooit tegen me....

Kortom....mensen, vat dit forum beetje luchtig op svp.... :D :ba: :D :D

03 apr 2015 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
ok.. nog meer off topic, maar weet iemand waar die camera's (geen snelheindscamera's en in dit geval bij Hilversum) bij alle inkomende/uitgaande wegen voor zijn? Ik zou er geen probleem mee hebben, ware het niet dat de privacy in NL wel heel erg slecht geregeld is en instanties van het één op het andere moment bij elkaar in de aangelegde database mogen neuzen. Zo ben ik voor DNA profielen aanleggen van criminelen, maar dat een instantie (probeerde) zonder toestemming zoiets gaat aanleggen, daar kan ik heel erg hard om vloeken.

04 apr 2015 0:23
Profiel
Dat is om eventueel camerabeeelden te kunnen bekijken in het geval van 2 weken geleden toen mijn vriendin op de fiets op de rotonde werd aangetikt door een gekleurde medelander met een grote bek....

04 apr 2015 10:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
bassraf schreef:
ok.. nog meer off topic, maar weet iemand waar die camera's (geen snelheindscamera's en in dit geval bij Hilversum) bij alle inkomende/uitgaande wegen voor zijn? Ik zou er geen probleem mee hebben, ware het niet dat de privacy in NL wel heel erg slecht geregeld is en instanties van het één op het andere moment bij elkaar in de aangelegde database mogen neuzen. Zo ben ik voor DNA profielen aanleggen van criminelen, maar dat een instantie (probeerde) zonder toestemming zoiets gaat aanleggen, daar kan ik heel erg hard om vloeken.

In België kan je camera's tegenkomen die kijken of vrachtwagens niet overbeladen zijn. Misschien zijn het zulke camera's?

04 apr 2015 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
Bassraf, heb je een Google/maps linkje naar zo'n locatie voor mij?

04 apr 2015 10:46
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Vannacht een dure Paardenvrachtwagen gestolen, met hele dure spullen van mijn dochter erin (zouden een leuk dagje gaan doen met een stel meiden), dan doen die camera's het ineens niet meer....
Die spullen had ze met al haar spaargeld, werkgeld, verjaardagsgeld bij elkaar gesprokkeld, is niet zomaar weer bij elkaar gekocht....en uiteraard niet meeverzekerd...

Die camera's worden slechts gebruikt ten goede van de staatskas, niet voor bescherming van de burger.....

04 apr 2015 12:38
Profiel
3.2S
010
Camera's worden volop ingezet in het dorp waar ik woon. Ben zelf actief bij Buurttoezicht en weet dat op alle belangrijke knooppunten een camera aanwezig is. Beelden kunnen door de politie en de gemeente opgevraagd worden. Kenteken herkenning en registratie staan aan. Er is onderzoek gedaan naar criminele Oostblok bendes. 4 bendes zijn inmiddels in kaart gebracht.
http://www.heraut-online.nl/heraut-onli ... 7&catid=12

04 apr 2015 14:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Crimineel buurtje woon je, Edwin ;)

04 apr 2015 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Ik heb op zich geen probleem met die camera's MITS ze voor juiste doeleinden worden gebruikt....lees veiligheid.

Staatskas spekken gebeurt al veel te veel.....

Iedereen fijne paaseieren dagen :D :D :D

05 apr 2015 8:51
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Devils son schreef:
Als je zo rijdt dat je aanmerkelijk onvoorzichtig rijdt waardoor je inderdaad een kostwinner van zijn leven kan beroven, dan moet zeker het rijbewijs ingenomen worden. Ook als je maar 9 km/u te hard rijdt.
Ik vind derhalve de norm die thans genomen wordt ondeugdelijk.

Wat ik niet goed vind aan die redenering, is dat wat jij als "te onvoorzichtig" bestempelt dus alleen achteraf is vast te stellen: je veroorzaakt een ongeval dus het KON niet dus je was aantoonbaar onverzichtig. Het vervelende is dat fout gedrag vaak toch nog wel goed gaat, maar heel soms niet. Kwestie is dus hoe strak je daarop wilt handhaven om het aantal keren dat het wel mis gaat terug te dringen.

Naar mijn overtuiging hebben veel mensen de overtuiging dat ze dingen goed kunnen inschatten, omdat ze de bevestiging hebben dat het tot nu toe altijd wel kon. Zonder gordel rijden is daar ook en voorbeeld van, er zullen immers weining mensen zonder gordel rijden die al een keer met de kop door de voorruit zijn gestuiterd of dodelijk zijn verongelukt (mede) daardoor. Toch vinden we dat iedereen de gordel om moet hebben.

Lastige met snelheid, appen achter het stuur, alcohol etc. is dat oorzaak en effect per casus niet altijd "hard" zijn, maar statitstisch is er wel een correlatie die rechtvaardigt dat je hier grenzen en sancties stelt. Ook als het achteraf wel kon.
Wat dat betreft vind ik invordering volgens artikel 5 een prima instrument, omdat men daar situationeel beoordeelt (met weer de aanpalende risicos daarvan).

Maar dat je los daarvaan ook ergens een grens trekt "boven snelheid X rijbewijs inleveren" vind ik niet raar.

05 apr 2015 9:46
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
@archiebald (en wat anderen) om het topic niet helemaal te bevuilen met mijn off-topic, start ik even een nieuwe thread, bij het zoeken naar een google maps lokatie kwam ik inmiddels wel tegen waar ze voor dienen (denk ik althans). topic: camera's op invalswegen (Hilversum)

06 apr 2015 1:59
Profiel
3.2S
010
@Lindemans, wat zit je toch door te drammen man. Ik draag nooit een gordel. Ik heb daar 1 x een bekeuring voor gekregen en heb daar meteen ontheffing voor aangevraagd.

06 apr 2015 10:09
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
barolo schreef:
@Lindemans, wat zit je toch door te drammen man. Ik draag nooit een gordel. Ik heb daar 1 x een bekeuring voor gekregen en heb daar meteen ontheffing voor aangevraagd.

Dan denk ik da je nog nooit met je neus tegen de voorruit hebt gezeten ( of je hebt een beperking dat je je gordel niet om kúnt doen). Waar of niet ?

06 apr 2015 12:42
Profiel
Moderator
PF #57
Wat mij betreft de keuze van degene die besluit zijn gordel wel of niet om te doen. Ik weet dat het wettelijk verplicht is, maar als je bewust dat risico neemt (net als zonder helm op je opgevoerde brommert gaan zitten), moet je dat wat mij betreft lekker zelf weten. En niet huiliehuilie gaan doen áls je dan ooit met je voorhoofd dóór de voorruit eindigt. Eigen keuze.

06 apr 2015 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
We gaan echt niet aan het spekken van de staatskas ontkomen volgens mij. Wanneer we alleen opeens netjes binnen de limieten gaan rijden loopt de staat zoveel mis dat het huishoudboekje niet kloppend te krijgen is denk ik.

Zelfde als wanneer opeens niemand meer zou roken, hoeveel accijns scheelt dat? Om van de mogelijke andere gevolgen maar niet te spreken.

En on topic, je rijdt toch pas echt te hard als je je voertuig niet meer onder controle hebt? Hoe bewijzen ze dat als je schade maakt? :mrgreen:

Ik ga een eindje sturen, het is mooi weer.

06 apr 2015 13:44
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
horn schreef:
Wat mij betreft de keuze van degene die besluit zijn gordel wel of niet om te doen. Ik weet dat het wettelijk verplicht is, maar als je bewust dat risico neemt (net als zonder helm op je opgevoerde brommert gaan zitten), moet je dat wat mij betreft lekker zelf weten. En niet huiliehuilie gaan doen áls je dan ooit met je voorhoofd dóór de voorruit eindigt. Eigen keuze.

Ja, jammer alleen dat de gemeenschap opdraait voor de ziekenhuisrekening, als je kerel bent moet je die ook zelf tikken. Anderzijds zou je wel weer korting moeten krijgen op je pensioenpremie :-)

En als de verzekering dan niet de cosmetische chirurgie betaalt als je er gehavend uit komt, dan staan de juristen natuurlijk weer vooraan om te argumenteren hoe zielig het toch allemaal niet is. Dan is die eigen verantwoordelijk ineens gauw over. Daar heb ik wel moeite mee.

Google trouwens eens op "uit de auto geslingerd"...

06 apr 2015 14:43
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dat is dus echt gehannes dat de samenleving op moet draaien voor de ziekenhuisrekeningen. We betalen allemaal fors premie voor alles en nogwat, verwacht jij dan dat we dan ook nog in een kooitje of achter geraniums moeten gaan zitten om maar niets te hoeven declareren? Ik weet als geen ander waar alle premies en belastingen naar toe gaan, en dat is nauwelijks aan mensen die door stommiteit gehandicapt raken. Dus dat gordelverhaal gaat niet op. En er zijn ook nog van die ondergeschoolde agentjes die dat verhaal moeten ophangen als je een keer zonder gordel rijdt....
Overigens wordt het bar slecht voor alle gehandicapten en zorgbehoevenden in dit land, want we betalen echt veel te veel voor die zogenaamde zorg, maar we krijgen er steeds minder voor terug: sterker nog, de gemeente mag tegenwoordig dát geld uitdelen en bepalen of ze het wel aan jou als gehandicapte willen uitgeven, of aan de voetbalclub die in gehandicapte noodtoestand is, want dat mogen ze als er geld uit die pot over blijft!

Overigens mogen ze van mij best een bekeuring uitdelen als je geen gordel of helm draagt, dat mag gewoon niet, maar doe niet zo moeilijk en ga geen jippie ophangen, net zoals je niet harder dan toegestaan mag rijden, of door rood rijdt, enz... Naleving van de wet hoeft m.i. Geen winstgevend bedrijf te zijn, het is namelijk reeds betaald uit belastingopbrengsten! Dubbelop, inhaligheid noem je dat.

06 apr 2015 14:59
Profiel
993 4S
steef schreef:
En er zijn ook nog van die ondergeschoolde agentjes die dat verhaal moeten ophangen als je een keer zonder gordel rijdt....

Beetje denigrerend.
Weet je wat zo'n agentje voor salaris heeft?
Komt de gemiddelde forummer zn bed niet voor uit, denk ik.

06 apr 2015 15:25
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Standaard argumentatie weer:
Iets geheel anders aanhalen dat bij voorkeur erger is, om het andere als onzin af te doen.
Nee die artikelen over "uit de auto geslingerd" zijn vast ook weer een complot van de overheid, om de kas te spekken. Tuurlijk.
Vraag het die oma en opa uit Friesland maar die geen voorrang kregen, en die het ook niet nodig vonden dat de kleindochter van 8 in de gordel zat. Ik denk dat ze het graag opnieuw hadden kunnen doen.
Als ze 5 minuten daarvoor waren aangehouden door een agent, was dat ook weer zo'n zielig mannetje geweest natuurlijk. Tsja keep dreaming.

06 apr 2015 16:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende