Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:36

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ergenis: bumperklevers bij de Porsche: wat doen we eraan? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Ergenis: bumperklevers bij de Porsche: wat doen we eraan
Remmen, afsnijden, tot stoppen dwingen, kerel in mekaar slaan en zijn auto in de fik steken.

Werkt meestal prima.

:mrgreen: (voor de zekerheid)

05 apr 2015 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
En hem dan ook nog uitlachen voor de zekerheid?
Nou, dat kan dus echt niet.

06 apr 2015 6:32
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Gisteren nog te horen gekregen van m'n buurvrouw dat ik te langzaam reed. Ja idd, ik rijd als 1 van de weinigen max 15 in ons woonerf :bang:
Wat ik op de weg wel eens doe, nadat ik heb gecheckt of er niets achter de klever zit: Even kort de mistachterlichten aan. Zelfde schrikeffect maar zonder risico dat hij op je achterbank eindigt.

06 apr 2015 8:54
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
bassraf schreef:
Nou, dat kan dus echt niet.

nee, uitlachen gaat te ver

06 apr 2015 10:20
Profiel
Moderator
PF #57
dat zou schofterig zijn :cheesy:

Ik erger me erg mensen die in mijn achterklep komen kruipen. Tik inderdaad meestal even de rem aan. Ik weet dat het link is, maar is bijna een automatisme. Ben ooit (met 140) opgedrukt door een opgedirkte dame in een Q7. Als je die grille (en niets anders ziet) door het kleine achterraampje van een mini cabrio ga je echt heel hard aan de kant... :twisted:

06 apr 2015 10:34
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Doe 75k op een jaar en ben al enige tijd gestopt met mij aan deze zaken te ergeren.
Probeer trouwens ook van zo weinig mogelijk mensen te ergeren. Toch zullen er nog voldoende mensen zijn die ergernis ondervinden van mij, waarschijnlijk zonder dat ik het weet of besef.

De wereld gaat stuk aan al dat gezeik tegen en over elkaar.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 apr 2015 16:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik blijf nooit onnodig links hangen, dus de keren dat ze bij mij kleven is gewoonweg onzinnig.

Dat is dan meestal terwijl het al wat drukker is en iedere baan vol bezet is.
Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar als het gebeurt; dan ga ik gewoon zover mogelijk links hangen op die baan.
In de meeste gevallen zie je dan wel dat degene die eerst kleefde, daarna wel afstand neemt (waarschijnlijk omdat hij minder overzicht heeft, of dat hij denkt dat jij ook graag voorbij aan je voorligger wil).

Dan heb je ook nog van die lui, die vervolgens je rechts voorbij willen.
Ik geef dan heel lichtjes gas bij, zodat hij zich klem rijdt op zijn voorganger en niet terug naar links kan ook, omdat op mijn baan de achterligger al weer aangesloten heeft (zo niet dan laat ik weer even het gas lichtjes los).

Uiteraard zorg ik wel dat alles veilig verloopt, als ik er één tegen kom met een steekje los, dan laat ik hem gewoon gaan.

06 apr 2015 19:31
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Appie G schreef:
Mensen,

ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik erger me dood aan bumperklevers als ik met de Porsche onderweg ben.

Van die Kia Picanto's, VW Up-jes, SEAT/Renault lease spaar dieseltjes, die (gevoelsmatig) op 2 meter achter je rijden. :twisted:

Volgens mij hebben die niet in de gaten dat als ik gas los laat, ik al harder rem dan als zij met de pedaal remmen.

Bloed irritant. :evil: :evil:

Ik ben voorzichtig en trost op mijn auto, en heb geen zin om zo'n bakkie achterin te hebben.

Wat doen jullie: schrikremactie om ze wakker te schudden, extra rustig gaan rijden om ze extra te irriteren, vol gas er van door (als dat kan ...) :?: :?: :?:

Ik herken het volledig, rij zeker niet langzaam ( meestal 20-30 km harder dan toegestaan op de snelweg) en ik gebruik 3 tactieken:

1. Is de achterligger een trage auto: Effe flink gas geven!
2. Is de achterligger serieus snel; voorbij laten en vervolgens achter hem/haar gaan hangen
3. Maar soms doen ze het niet vanwege je auto, maar gewoon omdat ze afgeleid zijn; die zijn het meest gevaarlijk! :shock:

06 apr 2015 19:38
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
als je zonder licht aan rijdt, dan even je licht aan en uit doen. lijkt het net of je remt.

07 apr 2015 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Gloeiende, zeg ik dat ik er nooit last van heb, rijd ik vanmiddag op de A1 met een Tesla achter me, iedereen gaat netjes naar rechts, ik geef behoorlijk gas en kijk nog eens in mijn spiegel, daar zie die Tesla toch dichtbij komen, ik zag letterlijk zijn hele neus niet meer - mafketel. Ik weet niet precies hoe hard we reden, maar wel behoorlijk te hard (je mag op dat stuk voor hsum 120, zaten er al snel 30 boven denk ik). Ik ben maar direct naar rechts gegaan, maar daar moet je nog mee uitkijken op snelheid.. (Tesla eikel!!!)

Allemaal aso's die elektrieke rijders!!! :)

Over aso gesproken.. ik ga een stikker van zo'n plassend mannetje (duiveltje?) laten maken, met het Tesla logo. Staat vast prachtig op de net gepoetste achterkant. Wordt een group-buy neem ik aan?

07 apr 2015 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bij ons is het al jaren: "typisch een Prius-actie..." als er weer eens zo'n elektische dildo aan het plakken is.

Overigens stem ik en rijd ik extreem rechts. :wink:

07 apr 2015 21:29
Profiel
993 4S
bassraf schreef:
Gloeiende, zeg ik dat ik er nooit last van heb, rijd ik vanmiddag op de A1 met een Tesla achter me, iedereen gaat netjes naar rechts, ik geef behoorlijk gas en kijk nog eens in mijn spiegel, daar zie die Tesla toch dichtbij komen, ik zag letterlijk zijn hele neus niet meer - mafketel. Ik weet niet precies hoe hard we reden, maar wel behoorlijk te hard (je mag op dat stuk voor hsum 120, zaten er al snel 30 boven denk ik). Ik ben maar direct naar rechts gegaan, maar daar moet je nog mee uitkijken op snelheid.. (Tesla eikel!!!)

Allemaal aso's die elektrieke rijders!!! :)

Over aso gesproken.. ik ga een stikker van zo'n plassend mannetje (duiveltje?) laten maken, met het Tesla logo. Staat vast prachtig op de net gepoetste achterkant. Wordt een group-buy neem ik aan?

Relax man: viewtopic.php?f=17&t=37146
Of zit het je dwars dat die Tesla gewoon sneller is? :mrgreen:

07 apr 2015 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Hij is even sneller (dat bleek wel), maar zo rond de 250 raak ik hem gemakkelijk weer kwijt hoor ;)
Zaterdag nog met een zelfde Tesla S een sprint getrokken door de Piet Heijn tunnel (enige twee in de hele tunnel, prachtig), bedenk me nu dat dat ook al op initiatief was van de Tesla rijder...

Porsche = rode doek voor Tesla? (zal wel in elk blaadje staan dat ze sneller zijn (optrekken bedoelen ze) dan een P)

(jij bent ook een Tesla rijder Cazzo? :) - ah zie het al, liefhebber - ach geeft niks hoor ;) )

07 apr 2015 21:56
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Niks 250kmh om die Tesla voor te blijven. Gewoon lekker een paar keer gasgeven en als die je dan volgt staat hij x-km later met lege accu :mrgreen: :mrgreen: (of zit er ook zo'n grasmaaimotoracculaadding in?)

Als ik zo'n bumperklever aan de voorzijde heb denk ik wel eens: had ik maar een oude auto, waar ik aan de voorzijde een giga stalenduwbalk aan kon lassen (of een sneeuwploeg). :mrgreen: :mrgreen:

(maar in 99 van de 100 gevallen meestal blijft het toch bij wat gemopper en is het gewoon afwachten tot ik er langs kan)

07 apr 2015 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Het bereik is meen ik zo'n 400km, maar bij dit extreme optrekken en deze snelheden denk ik dat hij het nog geen 100km volhoudt :mrgreen: (zie net dat zo'n bak 2100 kilo weegt hahaha!)

Wat mij vaak opvalt is dat mensen weten dat je er achter zit, maar dan nog even die volgende vrachtwagen ook meepikken en dus links blijven rijden. Ze hadden makkelijk even naar rechts (en weer terug) kunnen gaan, maar vinden dat ze aan het inhalen zijn... dus... links rijden... (vaak zien ze vervolgens NOG een vrachtwagen en NOG één, dus dat kan lang duren..) .. Maargoed... die mensen lezen hier niet mee denk ik, maar die Tesla rijder dan misschien weer wel: hey eikel!!!

Laatst bijgewerkt door bassraf op 07 apr 2015 23:21, in totaal 1 keer bewerkt.

07 apr 2015 23:20
Profiel
993 4S
bassraf schreef:
Hij is even sneller (dat bleek wel), maar zo rond de 250 raak ik hem gemakkelijk weer kwijt hoor ;)
Zaterdag nog met een zelfde Tesla S een sprint getrokken door de Piet Heijn tunnel (enige twee in de hele tunnel, prachtig), bedenk me nu dat dat ook al op initiatief was van de Tesla rijder...

Porsche = rode doek voor Tesla? (zal wel in elk blaadje staan dat ze sneller zijn (optrekken bedoelen ze) dan een P)

(jij bent ook een Tesla rijder Cazzo? :) - ah zie het al, liefhebber - ach geeft niks hoor ;) )

Nou liefhebber, das een groot woord.
Tesla staat niet mn top-5, zoals een 991 ook niet in mn top-10 staat :thumleft:

07 apr 2015 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
En bedankt he :mrgreen: weet je wat nog het meest irritante is aan een 991 ?
Niemand van de Porsche rijders groet je, de klassiekers niet want niet klassiek én geen hobbyist. En de 991 rijders ook al niet want - inderdaad - (meestal?) geen hobbyist. Kan ook aan de regio liggen, echt vriendelijk is het hier zowiezo al niet ;)

Laatst bijgewerkt door bassraf op 07 apr 2015 23:26, in totaal 1 keer bewerkt.

07 apr 2015 23:23
Profiel
993 4S
Kom in brabo-land wonen; alleen maar fijne mensen :lol:

07 apr 2015 23:26
Profiel
Moderator
PF #57
bassraf schreef:
Niemand van de Porsche rijders groet je

Mooi. Zou een groot voordeel zijn voor mij. Dat eeuwige gezwaai... :scratch: En uiteraard dat een 991 een strakke kar is. Ook een voordeel. :wink:

07 apr 2015 23:27
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Herken het wel. Rijd eens met mij mee. Die auto van mij trekt stupide gedrag aan. :bang:
Ik rijd best door maar houd altijd netjes rechts en probeer me er niet meer aan te ergeren. Laat ze hun gang maar gaan.
Zie ze vaak al aankomen met een noodgang op de linkerbaan en dan of gaan ze naar rechts en vlak achter me hangen of vlak voor me boven op de rem en dan kilometers lang om je heen blijven zwerven. (Nog even los van de sukkels die dan met mobieltjes een foto gaan maken). Jeetje het is gewoon een 911 en dacht vroeger dat ik dat alleen in Ferrari's en Lambo's meemaakte.
Nog erger zijn de mannen met iets van een Q-teveel. Die gunnen je werkelijk geen milimeter asfalt. Afgelopen zondag nog op de A7 bij Hoorn. Zie hem de oprit van de snelweg oprijden, ga ik netjes naar links (er was ruimte en zo kon hij netjes invoegen ondanks dat ik dat helemaal niet hoef te doen) gaat die makker zonder richting aan te geven gewoon direct de linkerbaan op waar ik reed. Ik zat dus letterlijk met mijn linkerwielen buiten het asfalt en we reden met drie autos naast elkaar met een gangetje van 130 km/u. Vervolgens nog om me heen lopen kloten met op mijn bumper hangen en voor me boven op de rem gaan staan.
Gelukkig doet de dashcam zijn werk en zijn het kenteken en de beelden gisteren aan de politie overhandigd. Kan je vertellen dat dat goed werkt en ik daar tot nu toe al gebruik van heb gemaakt en keurig netjes terugkoppeling krijg van wat ermee gedaan is. :thumleft:

08 apr 2015 10:15
Profiel WWW
Neppert
Neppert
Ik doe altijd dit:

https://www.youtube.com/watch?v=5WeGOZKMz6M

08 apr 2015 10:26
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
@Maurice: Hey, dat is gaaf! Welke dashcam heb je? En ik ben benieuwd wat ze ermee gedaan hebben, dus graag je verslag.

08 apr 2015 10:29
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Steef, ik heb nu een BlackVue DR600. Niet de allergoedkoopste maar levert ook direct GPS info en is niet al te groot zodat je hem ook nog enigszins uit het zicht kunt monteren. Ik heb er een dubbele houder bij zodat ik hem zo over kan zetten in de DD.
Kan even duren maar als ik nieuws heb laat ik het hier weten. :wink:

08 apr 2015 10:41
Profiel WWW
993 4S
Goed he, van de Politie, die terugkoppeling :thumleft:

08 apr 2015 11:15
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Mmmm. En wat als er nu net iemand met zo'n camera achter jou rijdt terwijl jij even flink gas geeft omdat je een leeg stuk snelweg voor je hebt liggen en vervolgens met die beelden naar de politie stapt?
Ik weet niet of ik er zo'n voorstander van ben om alles wat er om je heen gebeurt maar met camera's vast te leggen.
Als je niet uitkijkt krijgen we dan een soort DDR-praktijken en of dat hetgeen is waar we naar moeten streven...

08 apr 2015 11:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende