Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:31

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Cayman R / Boxster Spyder: future classics? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Cayman R / Boxster Spyder: future classics?
Ik zat vandaag even te lezen op een amerikaans forum waar volop de discussie woedde over het investeringspotentieel van de Cayman R / Spyder.

Gaan ze de 996 GT3 achterna als volgende investeringswagens?

Of volgen ze de Cayman (S) in de neerwaartse spiraal?

De meningen lijken heel verdeeld, dus daarom even dit draadje op het Europese vaste land lanceren.

In US hoor je het meest dat ze eigenlijk totaal niet "zeldzaam" zijn en dat er veel te veel van gemaakt zijn. Maar zoek eens naar een Spyder te koop in west-Europa? Waar zitten die dan allemaal?

Cayman R vind je nog af en toe, maar ook lang niet in de mate van de "normale" modellen.

03 apr 2015 14:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Cayman R / Boxster Spyder: future classics?
Ik denk dat er een groot verschil van beide 986/987 modellen is met de GT3: racehistorie. De Spyder ga je in competitieverband helemaal niet op het circuit zien en de R is er meer voor trackdays. Er worden nog jaarlijks GT3's afgeschreven op het circuit, al dan niet in competitieverband. Dat maakt die auto's niet alleen schaarser, maar vooral ook cooler.

03 apr 2015 15:25
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
964 c2
Den Haag
Cayman GT4 zeker, Cayman R een stuk minder denk ik.
Maar blijft natuurlijk koffiedik kijken, of is er iemand die 't zeker weet..? :lol:

03 apr 2015 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
S2 schreef:
Maar zoek eens naar een Spyder te koop in west-Europa? Waar zitten die dan allemaal?

slechts 4 op Mobile

Ik denk (hoop) idd een future classic :cheers:
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

06 apr 2015 21:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Zo moeilijk is het niet om een auto te importeren uit de US. Dus dat ze hier classic gaan worden lijkt me twijfelachtig.

06 apr 2015 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
is glazen bol/ koffiedik kijken. Maar een Cayman R is eigenlijk een hardcore stripped down en dus minder fijne versie van 'n cayman S. Geen bijzonder ophanging, en/of vooral motor enzovoorts. Dus lijkt me sterk dat die heel veel waard worden voor die 10 pk extra...bleh.

De gt4 daarentegen....!!!

07 apr 2015 0:11
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Waarom denken jullie eigenlijk dat de GT4 een klassieker gaat worden? Tenzij we over 100 jaar spreken oid.
Want zoals het er nu naar uit ziet zullen er enorm veel GT4 verkocht worden.

07 apr 2015 10:03
Profiel
PF #911
België
De Cayman krijgt volgend jaar al een facelift met kleine turboblokjes erin. De GT4 gaat niet lang in de verkoopsbrochure staan en zal de laatste radicale middenmotor met grote atmosferische flat 6 en handbak worden...
Ex: Elise S1 111S

07 apr 2015 10:30
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
De toekomst zal het leren. De vorige Boxster Spyder wordt vastgehouden door de eigenaren maar wat er te koop staat is nu niet heel veel meer waard.
Ook de Cayman GT4 heb ik bedenkingen bij.
De "straatversie" komen er best wel wat van in omloop maar de rest (ik begreep dat bijna 40% wereldwijd al geclaimed is om aan de nieuwe raceklasse die Porsche wil oprichten mee te gaan doen) gaat naar raceteams. Die worden sowieso niet meer waard :mrgreen:

Cayman GT4 deed het trouwens niet slecht op Nogaro dit weekend. Als Thomas Krebs de hele race had mogen rijden zeker een podium positie. Zijn co-driver Klasen mist helaas nog wat ervaring.

07 apr 2015 11:18
Profiel WWW
PF #911
België
Ik vind toch geen Boxster Spyder onder de 55.000 euro, en de Belgische nieuwprijs was 66.000. Slechts circa 1/6de verloren op 5 jaar tijd, weinige wagens scoren beter.
Ex: Elise S1 111S

07 apr 2015 11:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
GT4 is nu al zo goed als uitverkocht; is dus een niet-limited serie die toch limited wordt omdat ze er niet meer kunnen/willen maken.... volgens mij is dat een goede indicatie! plus wat hierboven gezegd werd: laatste handschakel/non turbo? Alle GT3-achtigen doen het over het algemeen goed qua waarde ontwikkeling dus...als ze dan ook nog de helft in de prak gaan rijden op circuits wordt het plaatje alleen maar beter!

07 apr 2015 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Als over een paar jaar alle gt3's absurd geprijsd zijn ( nu al eigenlijk) zal het de gt4 in zijn kielzog meetrekken.
Maar het blijft m.i. een alternatief voor de originele gt van porsche en daarom ook lager geprijsd.

Een cayman r of boxster zullen op den duur ook wel wat stijgen denk ik (maar niet naar 150.000 euro).

07 apr 2015 16:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]