Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:19

Antwoord op onderwerp  [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Bekeuring bij te hard rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Bekeuring bij te hard rijden
Tja, een kind geen gordel om doen is natuurlijk van totaal andere orde dan het zelf bewust niet doen. Daar wordt terecht ook veel op toegezien.
Als je zelf rijdt en geen gordel om wil dan doe je dat toch lekker niet..? Verhaal over ziekenhuisrekening is larie. Dan wil ik vanaf nu niet meer dat jij gaat skiën..

06 apr 2015 20:13
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
eeehm, klein verschil: skien is niet verboden, rijden zonder gordel wel, en met goede redenen. Voor elke onnodige ziekenhuisopname van 1 persoon gaat ofwel de premie van iedereen omhoog, of is er weer minder geld voor andere vormen van zorg. Is eenvoudig rekensommetje.

06 apr 2015 20:57
Profiel
964 c2
Den Haag
Nee, zo simpel is die niet. Of denk je dat de premies zakken als iedereen zich vanaf morgen aan de regels houdt?
En de inkomsten voor alle boetes voor het niet dragen van een gordel zijn neem ik aan toch hoog genoeg die paar ziekenhuisopnames te dekken?

06 apr 2015 23:09
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Nu haal je wat dingen doorelkaar.

Als het aantal ziekenhuisopnames en -behandelingen als gevolg van verkeersongelukken daalt (bijvoorbeeld door gebruik van gordels, of doordat iedereen zich plotseling aan de snelheidsbeperkingen zou houden en niet meer met drank achter het stuur zou kruipen, etc etc etc) dan zou inderdaad op termijn de ziektekostenpremie (de ongelukkencomponent) dalen.

Inkomsten door boetes zouden ook dalen. Dat geld wordt echter niet gebruikt om ziekenhuisrekeningen van te betalen maar verdwijnt in de staatskas. Dat moet dan weer worden gecompenseerd met extra belasting :mrgreen: . Of gewoon kostenbesparingen - maar dat is in dit land een illusie :cry:

07 apr 2015 3:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
lindemans schreef:

Wat ik niet goed vind aan die redenering, is dat wat jij als "te onvoorzichtig" bestempelt dus alleen achteraf is vast te stellen: je veroorzaakt een ongeval dus het KON niet dus je was aantoonbaar onverzichtig. Het vervelende is dat fout gedrag vaak toch nog wel goed gaat, maar heel soms niet. Kwestie is dus hoe strak je daarop wilt handhaven om het aantal keren dat het wel mis gaat terug te dringen.

Je maakt nu een denkfout. Het is zeker niet zo dat een ongeval inhoudt dat je dus te onvoorzichtig gereden hebt, laat staan dat je niet van tevoren in kan schatten of je iets doet in het verkeer wat niet passend is.

Dat laat onverlet dat we niet alles maar over moeten laten aan bestuurders, omdat er inderdaad wel eens een verkeerde inschatting gemaakt wordt, maar dat is weer een ander verhaal.

En de artikel 5 beoordeling... die zie ik dus ook graag tav snelheid.

07 apr 2015 14:11
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Wellicht verrassend, maar helemaal eens DS :-)

Ik ben in het verleden 2x s nachts aan de kant gezet op een lege snelweg en met een waarschuwing weggekomen. Beide keren dik meer dan 50 te hard door een KLPD 911 aan de kant gezet. Goed gesprekje, wel even blazen, en verderop ging de 911 even de snelweg af om me daarna weer achterop te rijden en snelheid te checken. Manier waaropmwas wel humor, heb t over mid jaren 80.

Richtlijn is tegenwoordig meen ik dat als ze meer dan 50 constateren, dat ze dan ook automatisch moeten invorderen.
Daar hou ik tegenwoordig wel bewust rekening mee ook als de weg helemaal leeg is.

08 apr 2015 12:56
Profiel
3.2S
010
Aha, Lindemans is dus ook een notoire hardrijder. :idea:

08 apr 2015 15:27
Profiel WWW
Ik ook....maar ik verzin geen zielige smoesjes om onder een bekeuring uit te komen.

08 apr 2015 16:06
Profiel
3.2S
010
Wat ben je toch een goed mens wijnmeneer.

08 apr 2015 16:22
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
giulia schreef:
Ik ook....maar ik verzin geen zielige smoesjes om onder een bekeuring uit te komen.

Notoir hardrijder zeker niet, maar t komt voor; maar ik neem dan ook gewoon de eventuele consequenties.

Lindemans is een aantal keren onder een stevige boete uit gekomen door zich gewoon verder netjes te gedragen.
Keer 80 te hard rond 03:00 op een lege A12 (waarschuwing) en een keer 70 te hard rond 02:00 (kreeg boete voor 29 te hard omdat ze de officier niet wakker wilden bellen). Maar dat was 20 kilo geleden, tegenwoordig schrijven de veldwachters wel meteen. Meer dan 50 te hard zul je mij niet meer zien, en binnen de bebouwde kom standaard ver onder de limiet.

08 apr 2015 17:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb 40 km te hard gereden op de A20 richting Gouda. Heb iemand enig idee wat voor een boete ik kan verwachten?

26 nov 2015 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Almere
Een dikke denk ik :mrgreen:

26 nov 2015 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
40x10 = 400...... :shock:

26 nov 2015 19:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Daar was ik al bang voor, moet toch echt is op me snelheid gaan letten! Alleen de officier van justitie gaat hem bepalen.

26 nov 2015 19:53
Profiel
ex 993 ex 996
ter info word waarschijnlijk wel iets meer dan 400 euro en dan ligt het eraan of je al vaak bent geflitst :salut:

http://www.flitsers.nl/boete

26 nov 2015 20:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb een half jaar geleden een snelheid overtreding gehad die 210 euro 20 km te hard, en daarvoor 3 jaar niks. Dus zal wel hoger worden indd :-(

26 nov 2015 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
duc11 schreef:
40x10 = 400...... :shock:

Nee niet helemaal.
Ik ben 3 maanden terug "gepakt" met 36 kilometer te hard.
Boete was 320 euro.
Was in een 60 km gebied.
Op de snelweg 40 kom je waarschijnlijk met ongeveer hetzelfde bedrag af.

26 nov 2015 20:29
Profiel WWW
964.c4
assendelft
344 euro plus admin kosten denk ik zo

26 nov 2015 20:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Wel fijn dat iedereen je zo kan helpen op dit forum :cheesy:

26 nov 2015 20:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Nou als dat de boete word kom ik er nog redelijk goed vanaf, als het daar bij blijft :-)

26 nov 2015 21:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor alle reacties! Moet voortaan eerder me app flitsmeister aan zetten ;-) of me aan de snelheid houden! Ik laat jullie weten hoe hoog de bekeuring wordt.

26 nov 2015 21:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Vorig jaar gepakt met 50 km per uur te hard (na correctie) op de A4 bij Schiphol. Staande gehouden, opmerking agent: rijd maar zo dicht mogelijk naar uw werk.... Dus ik dacht dat ik mijn rijbewijs kwijt was (en dat zou ook zo zijn geweest, gelet op mijn snelheid). Lang verhaal kort: ik ben er afgekomen met een waarschuwing. En misschien heeft het nog wel meer geholpen dan wanneer ik een boete zou hebben gehad: ik hou me nu veel vaker aan de snelheid.

26 nov 2015 23:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja een waarschuwing kan soms al genoeg zijn! Maar helaas moet ik het doen met een dikke boete. Maar te hard rijden is soms zo gedaan. Heb een golf 7 business edition. TDI 2.0 en je heb het gewoon niet door dat je te hard rijd je ziet het wel op je teller maar je voelt het niet. Het is zo verraderlijk. Maar ja moet gewoon accepteren dat ik de boete heb en dat ik rustiger moet gaan rijden.

26 nov 2015 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
geertsabine schreef:
Staande gehouden, opmerking agent: rijd maar zo dicht mogelijk naar uw werk.....

Dus jij je dak dicht gedaan, ramen dicht en toen naar het werk?

Of moest je je broek weer dicht doen :mrgreen:

26 nov 2015 23:59
Profiel
PorscheForum Junkie
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik weet wel dat ik nooit meer zoveel geluk ga hebben. Speelde misschien mee dat ik al 12 jaar zonder bekeuringen rijd en dat ik op het punt stond vader te worden maar toch....

27 nov 2015 0:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende