Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:53

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ergenis: bumperklevers bij de Porsche: wat doen we eraan? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Ergenis: bumperklevers bij de Porsche: wat doen we eraan
Die dingen zijn niet gekalibreerd in snelheid, dus daarover moet je je geen zorgen in maken.
Het wordt gebruikt voor wild rijgedrag vast te leggen en daar ben ik eerlijk gezegd wel voorstander van. Ik kom ook genoeg gekken tegen die ik graag eens tegengehouden zie worden door de politie.

08 apr 2015 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Over wat wild rijgedrag is kunnen de meningen nogal uiteen lopen.
Mensen vinden al gauw dat alles wat ze zelf doen moet kunnen terwijl de buurman een aso is als hij het ook doet.

08 apr 2015 11:36
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Klopt, wettelijk gezien kan de politie er niet zo heel veel mee anders dan iemand actief op zijn gedrag aanspreken (ik meen dat het ook in ongevallen alleen als ondersteunend bewijs mag dienen maar nooit als bewijs op zichzelf). En wat ze me ooit vertelden is dat iemand wel een vinkje achter zijn naam kan krijgen aan de hand van deze beelden om hem eens een tijdje in de gaten te houden.
Ik zie dagelijks genoeg malloten maar alleen in hele zeldzame gevallen zoals afgelopen weekend ben ik er zo klaar mee dat ik het bij de heren in het vroeger-blauw-tegenwoordig-zwart-geel deponeer.
Mij mogen ze best filmen hoor en weet zeker dat het ook gebeurd. Zeker veel vrachtwagen chaffeurs rijden al met een camera tegenwoordig. Ieder weldenkend mens snapt wel waar een medeweggebruiker echt associaal is en anderen in direct gevaar brengt. Daarnaast moet je redelijk wat moeite doen om beelden en het verhaal in te dienen dus even snel een actie van iemand die gas geeft zie ik niet zo snel gebeuren.

08 apr 2015 11:38
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Nederlanders zijn overigens wel heel traag in hun beleving, dus vinden alles al snel te hard gaan.
Bewijs? Kom je na een vakantie vanuit Duitsland weer in eigen land, moet je je snelheid aanpassen, en besef je hoe langzaam 100km/h eigenlijk is.
Dat is maar 30% van wat mijn auto kan rijden! Wat een sukkels zijn we toch.
En ik verbaas me op de 130km/h stukken hoe weinig mensen die snelheid daadwerkelijk rijden!!! Is dat nou pure armoede? Sufheid? De wet van de traagheid?
In plaats van 1 op 12, 1 op 13 willen rijden? Zuinigheid dus?
Ik probeer niemand tot last te zijn die sneller dan ik wil rijden, je weet immers nooit waar de beste man of vrouw naar toe moet, en wie ben jij om zo iemand te vertragen? Omdat hij of zij zich aan de snelheid moet houden volgens jou? Ik heb nooit last van bumperklevers! Goed spiegelen, niet teveel l.u.l.l.e.n met je passagiers, weten wat er rondom jouw auto afspeelt, anticiperen, dan gaat het bijna altijd goed (soms niet als het zeer druk is, maar dan ga ik bijna altijd rechts rijden, vaak nog de snellere baan ook!!!)

08 apr 2015 11:46
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je bedoelt dat rechts inhalen vaak sneller is dan links inhalen?
Weet je zeker dat je niet onlangs een dwaas in een Porsche tegenkwam die eens even flink op zijn nummer gezet moest worden? :mrgreen:

08 apr 2015 12:26
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dat was ik niet. Maar als ik in mijn spiegels een blauwe C2 cabrio aan zie komen (van het type 964 dan hè), dan weet ik zeker dat ik effe links hou :mrgreen: dan weet je ook gelijk dat ik het ben :lol:
Daarom zou een pf-sticker op de achterruit wel handig zijn, dan weet je ook gelijk dat het een gemeen(d) grapje is...

08 apr 2015 12:36
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ewout schreef:
Over wat wild rijgedrag is kunnen de meningen nogal uiteen lopen.
Mensen vinden al gauw dat alles wat ze zelf doen moet kunnen terwijl de buurman een aso is als hij het ook doet.

Ja daar is al een ander soort draadje over met de nodige discussie :-)
Eigenlijk vind ik dat alleen je omgeving kan beoordelen of die last van jou heeft, net als dat jij alleen maar kunt aangeven of je last van en ander hebt. Ervan uitgaande dat je niet de bewuste aso uit wil hangen.

Ik denk ook wel eens aan een dashcammetje achter, hoe vaak het me niet gebeurt dat ik zo'n appende snurker bijna achterop heb zitten in de ochtendspits. Het lijkt wel alsof ik tot de minderheid behoor die niet rijden zit te klooien met zn smartphone ....

Laatst bijgewerkt door lindemans op 08 apr 2015 12:44, in totaal 1 keer bewerkt.

08 apr 2015 12:38
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
steef schreef:
Daarom zou een pf-sticker op de achterruit wel handig zijn, dan weet je ook gelijk dat het een gemeen(d) grapje is...

De mijne heeft PF-kentekenplaathouders :wink:

08 apr 2015 12:42
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Porcay schreef:

Ga dat van die ruitenwissersproeier de volgende keer gebruiken :thumleft:

en,... al geprobeerd?? Werkt goed hè?

08 apr 2015 13:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Wekt wel agressie op dat ruitenwisservloeistof-sproeien.

Deed het vroeger wel eens met mijn achterruitenwisser van mijn Golf, die stond ook (per ongeluk) van de ruit af naar achteren. Maar ja daar zat een trekhaak op...

08 apr 2015 13:25
Profiel
Den Haag
Tsja, zo is het ook wel erg duidelijk dat je het er om doet.

Met de gewone ruitensproeier kun je nog doen alsof je neus bloedt.... Gewoon direct als iemand te dicht bij komt sproeien, dan valt het niet zo op en wekt het ook geen agressie, verder gewoon naar rechts gaan zodra het kan en niet provoceren....nooit problemen mee gehad :roll:

08 apr 2015 14:01
Profiel WWW
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
de Fiscalist schreef:
Tsja, zo is het ook wel erg duidelijk dat je het er om doet.

Met de gewone ruitensproeier kun je nog doen alsof je neus bloedt.... Gewoon direct als iemand te dicht bij komt sproeien, dan valt het niet zo op en wekt het ook geen agressie, verder gewoon naar rechts gaan zodra het kan en niet provoceren....nooit problemen mee gehad :roll:

ruitensproeier gebruik doe ik al jaren en werkt perfect maar als de auto schoon is ga ik liever links over de witte lijn rijden. daar ligt veel los gesteente en dat wil "de klevert" meestal ook niet op zijn auto (ruit) hebben. alleen de verstokte, gehaaste en niet met autorijdend bezig zijnde lease rijders hebben daar sch..... aan. op mijn remmen staan cq remlichten laten zien ben ik absoluut geen voorstander van, de ellende gebeurt dan wel achter jou maar is voor sommigen levensgevaarlijk.

08 apr 2015 14:06
Profiel
Den Haag
haha, koplampsproeiers maken de auto niet vies (althans bij de 964...)

Over de streep rijden lijkt ook een mooie, maar wel verhoogd risico op lekke band en op agressie

08 apr 2015 14:25
Profiel WWW
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
al jaren doe ik die truuk maar heb nog geen lekke band gehad en er toch vele klevers mee weg gekregen. :cheers:

08 apr 2015 14:28
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Laatste jaren doe ik helemaal niks meer, gewoon op tijd naar rechts en dusdanig de snelheid eruit dat het niet interessant meer is om te blijven kleven. Dan gaan ze vanzelf wel weg. (komt misschien ook omdat er sinds kort een kleintje meereist op de achterbank en daar wil ik absoluut geen risico's mee lopen).

08 apr 2015 14:32
Profiel
Gelderland
verstandige bestuurder, eigen veiligheid voorop. :thumleft:

08 apr 2015 14:36
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Om klevers af te schrikken door even op de rem te staan kan je echt serieuze problemen opleveren als dat tot een ongeval achter je leidt...

08 apr 2015 17:53
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Daarom eerst even naar achteren kijken of er niets achter de klever zo, en niet remmen maar (mist)achterlichten even aan.

08 apr 2015 18:04
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Op je rem gaan staan is echt een enorme domme actie, net als je licht plots aandoen. Als de bestuurder achter je het niet bewust doet, kan zijn schrikreactie tot een hoop ellende leiden.
De ruitensproeier, en met de juiste uitlaat 8) even tussengas geven doet echt enorm veel wonderen! Die van het grind had ik nog niet vernomen, want daar rij ik meestal al als ik een bumperklever voor me heb…. :shock: :mrgreen:

08 apr 2015 19:08
Profiel
Moderator
PF #57
lindemans schreef:
Om klevers af te schrikken door even op de rem te staan kan je echt serieuze problemen opleveren als dat tot een ongeval achter je leidt...

en wie gaat bewijzen dat er geen hond, kat of eend overstak? no way dat je daar problemen mee gaat krijgen, tenzij je al een half uur aan het klooien bent en een soort snelwegoorlog ontketent.
overigens ga je er wel heel lang een slecht gevoel van krijgen als er achter je door jouw schuld een ongeluk gebeurt.

08 apr 2015 21:28
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Gelukkig is er ook nog altijd waarheden als; ' jezelf niet verlagen tot het niveau van de ander ' , ' de verstandigste zijn ' en ' een stukje zelfbeheersing ' .

Houd je op de lange ter mijn ook een beter gevoel aan over.

08 apr 2015 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Helemaal met turbocruiser.
Ooit iemand laten passeren met vingertje erbij. Gozer ging door het lint, trapte het gaspedaal in, ik zag zijn vrouwelijk passagier in paniek raken. Nooit meer.
Opzij, andere weg of gewoon stoppen. Met een heerlijk rustig gevoel.

09 apr 2015 14:09
Profiel
964 c2
Den Haag
horn schreef:
lindemans schreef:

en wie gaat bewijzen dat er geen hond, kat of eend overstak? no way dat je daar problemen mee gaat krijgen, tenzij je al een half uur aan het klooien bent en een soort snelwegoorlog ontketent.
overigens ga je er wel heel lang een slecht gevoel van krijgen als er achter je door jouw schuld een ongeluk gebeurt.

Ik heb een keer bij wegmisbruikers mee gekregen dat je een ernstig probleem kan hebben als er iets gebeurd. Weet niet of het volledig waar is, of deels Spee-propaganda.
Was een geval op een provinciale weg waarbij iemand kort een braketest gaf, degene daarachter schrok, en tegen een boom slipte, met enorm letsel tot gevolg.
Meerdere getuigen gaven aan dat de voorste auto onnodig remde en die betreffende bestuurder werd redelijk zwaar veroordeeld.
Van dat laatste is natuurlijk de vraag hoe ze bewijzen dat het onnodig was, en er idd niet net een vogeltje vloog waarvan je schrok.
Zullen vast wat mitsen en maren aan zitten, DS kom er maar in..

Daarnaast lijkt het me dat het gevoel ook niet echt fijn is achteraf, wetende dat er iemand ernstige gevolgen van heeft ondervonden, ondanks dat diegene een irritante klevert was.. :?

09 apr 2015 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Petrolhead 997 Coupe Carrera S '05
Dat is nu precies wat ik zo frappant vind aan de Nederlandse wegen en verkeerswet en hoe die wordt uitgelegd:

Bumperkleven is terecht een zware overtreding, het gaat uit van het principe dat je andere weggebruikers niet in een onveilige situatie mag brengen.

Hetzelfde geldt voor de "remtest". Dat mag alleen als je aantoonbaar een andere gevaarlijke situatie daarmee kunt vermijden.
Overigens liggen er uitspraken dat remmen voor beesten niet geldt in deze : ergo tenzij het een paard of koe is, moet je doorrijden ....... :bang: :scratch:

Het gekke is dus dat je door bumperkleven een gevaarlijke situatie uitlokt, en zelfs vrijuit kunt gaan als een ander een waarschuwing geeft.

De wet in Nederland is weer lekker krom.

Ik laat ze meestal ook gaan en denk: sukkel, ik hoef niets meer te bewijzen. Ik rij Porsche :ass:

"Ik rij rechts en stem ook rechts " was de gevleugelde uitspraak :ba:

09 apr 2015 16:03
Profiel
993 4S
Ik rij links, maar ik stem rechts :thumleft:

09 apr 2015 16:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende